Letošní závěrečné klání PEUGEOT RALLY CUPu proběhne na 48. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Posádky tohoto seriálu svedou souboje o zbývajících 56 bodů do celkového hodnocení. Ve startovní listině letošní Barumky je celkem 22 vozů Peugeot 208 R2. Účastníci Peugeot Rally Cupu tak budou mít zajímavé porovnání s ostatními jezdci v těchto rychlých speciálech.
První místo Jana Talaše už nemůže nikdo ohrozit, ale o další pozice se bude tvrdě bojovat. Pódiová umístění mohou vybojovat ještě čtyři jezdci. Nejlepší pozici bude mít René Dohnal a rakouský jezdec Julian Wagner. Matěj Kamenec a Tomáš Knápek mají spíše teoretické šance, ale na Barum Rally se může stát cokoliv.
“Barumka je pro nás velmi důležitá. Vzhledem ke koeficientu je ve hře ještě hodně bodů ve dvoukolkách a třídě 6. Zatím jsme třetí v mistráku a druzí v Peugeot Cupu, tak máme o co bojovat. Před Julianem Wagnerem máme jen nepatrný náskok, takže půjde o to, kdo z nás bude lepší. Julian má sice výhodnější startovní pozici, ale Barumka je dlouhá a náročná. Ke všemu má pršet, takže to může být podobné Waterloo, jako jsme zažili v Krumlově. Na Barumce se mnozí přesvědčili, že je lepší jet hlavou a vyčkávat na chyby soupeřů. Pojedeme si své tempo a uvidíme,“ prozradil svou taktiku René Dohnal.
Do Zlína se chystá také Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Letošní ročník Peugeot Rally Cupu nám skutečně dělal radost už od první soutěže a věřím, že Barum Rally bude jeho důstojným a atraktivním završením a zároveň příslibem do dalšího ročníku. Dosud se v České republice nikdy neobjevilo tolik vozů Peugeot 208 R2 pohromadě, jako tomu bude právě letos na Barumce. Je tedy zřejmé, že tento závodní speciál si už v české i světové rallye získal respekt a přesvědčil o svých kvalitách. V letošním ročníku Peugeot Rally Cupu se nám sešli jezdci vysoké úrovně a dá se očekávat, že se o nadcházejícím víkendu postarají nejen o to, aby oblíbenost vozu Peugeot 208 R2 ještě vzrostla, ale také o napínavé souboje a přehlídku jezdeckého umu. A naši fanoušci si to určitě nenechají ujít!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.