Tradice pokračuje! Po loňské odmlce se uskuteční již posedmé v rámci barumky akce pro milovníky nádherných automobilových veteránů pod názvem GRAND PRIX BUGATTI. Fanoušci krásných veteránů se mohou těšit na zcela ojedinělou exhibiční jízdu a setkání historických sportovních automobilů převážně Bugatti. Nádherné závodní vozy z minulých let se objeví během pátečního večera 24. srpna po trase divácké Super rychlostní zkoušky v centru krajského města. Fandové shlédnou krásné a nablýskané vozy s nostalgií dávných let na výstavě před zámkem v parku Svobody, kde se pokochají jejich krásou. Organizátorem akce je JUDr. Ing. Ladislav Samohýl, úspěšný zlínský podnikatel a velký nadšenec i milovník historických vozů.
Ulice Zlína ožijí opět nádherným zvukem historických vozů z dvacátých a třicátých let minulého století. Tehdy se proháněly v ulicích tyto nádherné skvosty, které časem vystřídal populární závod tzv. Zlínská osma. Lidé si připomenou časy, kdy automobily ještě byly pravými automobily, kdy se vozy jednotlivých značek výrazně lišily a řidič řídil nebo brzdil bez pomoci posilovačů či elektroniky. „Loňský rok jsme závod nezrealizovali kvůli rodinným a pracovním povinnostem. Samozřejmě jsem si za rok vyslechl řadu připomínek ze všech stran, především od pana profesora Jana Pirka. Na letošní sedmý ročník se snažíme sehnat výjimečná vozidla a rovněž osobnosti, které se usadí za volant těchto krásných strojů. Máme zajištěno 12 vozů značky Bugatti. Vedle pěti kusů zlínských věrných kopií se jedná o originální kusy. Dále se objeví MG Midget, Amilcar, Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Walter, Fiat, Škoda, Ferrari a další. Určitě naplníme podmínku minimálně 20 závodních vozů. Fanoušci se mají rozhodně na co těšit a čeká nás mimořádně krásná podívaná,“ pověděl Ladislav Samohýl, hlavní organizátor Grand Prix Bugatti.
I při sedmém pokračování v ulicích krajského města je zahrnuta v programu akce exhibiční jízda vozidel starších ročníků značek různých automobilů jako například Rolls-Royce, Hispano-Suiza, dále Darracq, Laurin&Klement, Škoda, Walter, Aero a další. „Jsem velmi rád, že Zlín je jeden z mála závodů, který si uchovává městský okruh. Je velmi obtížný, protože má čtyři různé druhy povrchů, a to asfalt, kostky, šotolinu a ještě něco mezi tím,“ uzavřel Ladislav Samohýl.
Milovníci historie automobilového sportu určitě nebudou v pátek 24. srpna ve Zlíně scházet! Krásné vozy si mohou prohlédnout během odpoledne a večera na výstavě pro veřejnost před zlínským zámkem a v přilehlém parku Svobody. Určitě to bude stát za to!
VII. ročník GRAND PRIX BUGATTI
Pátek 24. srpna 2018 – časový program
13:00 – 22:00 hod. – výstava historických vozidel pro veřejnost v prostorách před zámkem ve Zlíně
17.30 - 17.45 hod. – odjezd účastníků od zámku na start k 21. budově
18.00 hod. – start Bugatti 1. jízda
18:15 hod. – exhibiční jízda historických vozidel
18:45 hod. – start Bugatti 2. jízda
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).