Tradice pokračuje! Po loňské odmlce se uskuteční již posedmé v rámci barumky akce pro milovníky nádherných automobilových veteránů pod názvem GRAND PRIX BUGATTI. Fanoušci krásných veteránů se mohou těšit na zcela ojedinělou exhibiční jízdu a setkání historických sportovních automobilů převážně Bugatti. Nádherné závodní vozy z minulých let se objeví během pátečního večera 24. srpna po trase divácké Super rychlostní zkoušky v centru krajského města. Fandové shlédnou krásné a nablýskané vozy s nostalgií dávných let na výstavě před zámkem v parku Svobody, kde se pokochají jejich krásou. Organizátorem akce je JUDr. Ing. Ladislav Samohýl, úspěšný zlínský podnikatel a velký nadšenec i milovník historických vozů.
Ulice Zlína ožijí opět nádherným zvukem historických vozů z dvacátých a třicátých let minulého století. Tehdy se proháněly v ulicích tyto nádherné skvosty, které časem vystřídal populární závod tzv. Zlínská osma. Lidé si připomenou časy, kdy automobily ještě byly pravými automobily, kdy se vozy jednotlivých značek výrazně lišily a řidič řídil nebo brzdil bez pomoci posilovačů či elektroniky. „Loňský rok jsme závod nezrealizovali kvůli rodinným a pracovním povinnostem. Samozřejmě jsem si za rok vyslechl řadu připomínek ze všech stran, především od pana profesora Jana Pirka. Na letošní sedmý ročník se snažíme sehnat výjimečná vozidla a rovněž osobnosti, které se usadí za volant těchto krásných strojů. Máme zajištěno 12 vozů značky Bugatti. Vedle pěti kusů zlínských věrných kopií se jedná o originální kusy. Dále se objeví MG Midget, Amilcar, Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Walter, Fiat, Škoda, Ferrari a další. Určitě naplníme podmínku minimálně 20 závodních vozů. Fanoušci se mají rozhodně na co těšit a čeká nás mimořádně krásná podívaná,“ pověděl Ladislav Samohýl, hlavní organizátor Grand Prix Bugatti.
I při sedmém pokračování v ulicích krajského města je zahrnuta v programu akce exhibiční jízda vozidel starších ročníků značek různých automobilů jako například Rolls-Royce, Hispano-Suiza, dále Darracq, Laurin&Klement, Škoda, Walter, Aero a další. „Jsem velmi rád, že Zlín je jeden z mála závodů, který si uchovává městský okruh. Je velmi obtížný, protože má čtyři různé druhy povrchů, a to asfalt, kostky, šotolinu a ještě něco mezi tím,“ uzavřel Ladislav Samohýl.
Milovníci historie automobilového sportu určitě nebudou v pátek 24. srpna ve Zlíně scházet! Krásné vozy si mohou prohlédnout během odpoledne a večera na výstavě pro veřejnost před zlínským zámkem a v přilehlém parku Svobody. Určitě to bude stát za to!
VII. ročník GRAND PRIX BUGATTI
Pátek 24. srpna 2018 – časový program
13:00 – 22:00 hod. – výstava historických vozidel pro veřejnost v prostorách před zámkem ve Zlíně
17.30 - 17.45 hod. – odjezd účastníků od zámku na start k 21. budově
18.00 hod. – start Bugatti 1. jízda
18:15 hod. – exhibiční jízda historických vozidel
18:45 hod. – start Bugatti 2. jízda
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?