Tomáš Enge, patří k nejúspěšnějším českým okruhovým specialistům, se poprvé za volantem rallyového speciálu objevil v roce 2003. Tehdy pilotoval Škodu Octavii WRC a Ford Focus RS WRC. S přestávkami závodil až do roku 2010 a poté se stoprocentně věnoval okruhům.
O to větší tak bylo překvapení, když se Tomáš Enge se svou sestrou Luckou objevili ve startovní listině Invelt Rally Pačejov s vozem Škoda 130 LR. „V roce 2016 jsem se s tímto vozem svezl během Pražského rallysprintu. Musím smeknout před taťkou, jaké auto dokázal postavit, protože auto jsem si zamiloval již od prvního kilometru. V Praze je to ale spíše taková šou pro diváky, a tak jsem si chtěl samozřejmě škodovku vyzkoušet i na klasických rychlostních zkouškách. A když taťka postavil Forda a měl případně k dispozici druhý vůz, se kterým by mohl startovat a já měl volný víkend v době, kdy se jede Invelt Rally Pačejov, volba byla jasná. Postavit se na start pačejovské soutěže a užít si po bezmála devíti letech opět atmosféru českých soutěží s klasickými českými, úzkými a uskákanými silničkami,“ řekl Tomáš Enge ke svému startu v Pačejově.
Úvod pačejovské soutěže obstaraly páteční seznamovací jízdy, shakedown a večerní předstartovní show, kde nechyběla ani posádka, startující za Automoto klub Pačejov v AČR. „Abych se přiznal, tak už samotné seznamovací jízdy pro mne byly po dlouhé době něco, z čehož jsem neměl dobrý pocit. Ne, že bych úplně zapomněl si napsat rozpis, ale chvílemi jsem nevěděl, jak to mám vlastně udělat. Zejména Čečelovická RZ s řadou horizontu a v úzkém byla doslova těžko rozlousknutelným oříškem. Zároveň mne to ale utvrdilo v tom, že během závodu sice nechceme být pouze jen tak do počtu, ale chvíli bude trvat, než začnu rozpisu opět stoprocentně věřit. Přesto jsme si chtěli závod užít, pobavit diváky a zabojovat o co nejlepší výsledek,“ doplnil liberecký jezdec.
Do mistrovství republiky historických automobilů tak sourozenecká dvojice odstartovala s respektem. Výsledkem bylo šesté místo na první rychlostní zkoušce. Ale hned na dalším testu, bezmála patnáctikilometrové Čečelovické RZ zajel Tomáš čtvrtý nejrychlejší čas a stejná příčka mu patřila i v průběžném pořadí. V podobném duchu pokračoval i na dalších měřených úsecích a po druhém průjezdu nejdelší RZ se posunul dokonce na třetí místo. Liberecká posádka tak měla jasný cíl před závěrečnými necelými deseti kilometry. Pokusit se udržet bronz. Proti ale byl místní matador Marcel Tuček. „Musím smeknout před Marcelem Tučkem a jeho Mazdou RX-7. Až do předposlední rychlostní zkoušky jsme bojovali o třetí místo absolutně, což by byl snový výsledek, ve který bychom před závodem ani nedoufali. Přestože jsem do toho dal opravdu všechno, tak jsme na tohoto nestora automobilových soutěží nestačili. Nadělil nám na posledních kilometrech soutěže přes devět vteřin a odsunul mne a Lucku na konečnou čtvrtou příčku. I tak jsme maximálně spokojeni. Auto je v celku, taťka je spokojený, my jsme se skvěle svezli, bylo krásné počasí, tak co víc si přát,“ zhodnotil závod Tomáš Enge a na závěr ještě doplnil. „Díky patří zejména taťkovi a jeho týmu za skvěle připravenou závodničku. Ale také nesmím zapomenout na Lucinku, která bezchybně četla rozpis, a pak také na diváky, kteří nám mocně fandili kolem tratí.“
Zdroj: Tomáš Enge Racing
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).