Tomáš Enge, patří k nejúspěšnějším českým okruhovým specialistům, se poprvé za volantem rallyového speciálu objevil v roce 2003. Tehdy pilotoval Škodu Octavii WRC a Ford Focus RS WRC. S přestávkami závodil až do roku 2010 a poté se stoprocentně věnoval okruhům.
O to větší tak bylo překvapení, když se Tomáš Enge se svou sestrou Luckou objevili ve startovní listině Invelt Rally Pačejov s vozem Škoda 130 LR. „V roce 2016 jsem se s tímto vozem svezl během Pražského rallysprintu. Musím smeknout před taťkou, jaké auto dokázal postavit, protože auto jsem si zamiloval již od prvního kilometru. V Praze je to ale spíše taková šou pro diváky, a tak jsem si chtěl samozřejmě škodovku vyzkoušet i na klasických rychlostních zkouškách. A když taťka postavil Forda a měl případně k dispozici druhý vůz, se kterým by mohl startovat a já měl volný víkend v době, kdy se jede Invelt Rally Pačejov, volba byla jasná. Postavit se na start pačejovské soutěže a užít si po bezmála devíti letech opět atmosféru českých soutěží s klasickými českými, úzkými a uskákanými silničkami,“ řekl Tomáš Enge ke svému startu v Pačejově.
Úvod pačejovské soutěže obstaraly páteční seznamovací jízdy, shakedown a večerní předstartovní show, kde nechyběla ani posádka, startující za Automoto klub Pačejov v AČR. „Abych se přiznal, tak už samotné seznamovací jízdy pro mne byly po dlouhé době něco, z čehož jsem neměl dobrý pocit. Ne, že bych úplně zapomněl si napsat rozpis, ale chvílemi jsem nevěděl, jak to mám vlastně udělat. Zejména Čečelovická RZ s řadou horizontu a v úzkém byla doslova těžko rozlousknutelným oříškem. Zároveň mne to ale utvrdilo v tom, že během závodu sice nechceme být pouze jen tak do počtu, ale chvíli bude trvat, než začnu rozpisu opět stoprocentně věřit. Přesto jsme si chtěli závod užít, pobavit diváky a zabojovat o co nejlepší výsledek,“ doplnil liberecký jezdec.
Do mistrovství republiky historických automobilů tak sourozenecká dvojice odstartovala s respektem. Výsledkem bylo šesté místo na první rychlostní zkoušce. Ale hned na dalším testu, bezmála patnáctikilometrové Čečelovické RZ zajel Tomáš čtvrtý nejrychlejší čas a stejná příčka mu patřila i v průběžném pořadí. V podobném duchu pokračoval i na dalších měřených úsecích a po druhém průjezdu nejdelší RZ se posunul dokonce na třetí místo. Liberecká posádka tak měla jasný cíl před závěrečnými necelými deseti kilometry. Pokusit se udržet bronz. Proti ale byl místní matador Marcel Tuček. „Musím smeknout před Marcelem Tučkem a jeho Mazdou RX-7. Až do předposlední rychlostní zkoušky jsme bojovali o třetí místo absolutně, což by byl snový výsledek, ve který bychom před závodem ani nedoufali. Přestože jsem do toho dal opravdu všechno, tak jsme na tohoto nestora automobilových soutěží nestačili. Nadělil nám na posledních kilometrech soutěže přes devět vteřin a odsunul mne a Lucku na konečnou čtvrtou příčku. I tak jsme maximálně spokojeni. Auto je v celku, taťka je spokojený, my jsme se skvěle svezli, bylo krásné počasí, tak co víc si přát,“ zhodnotil závod Tomáš Enge a na závěr ještě doplnil. „Díky patří zejména taťkovi a jeho týmu za skvěle připravenou závodničku. Ale také nesmím zapomenout na Lucinku, která bezchybně četla rozpis, a pak také na diváky, kteří nám mocně fandili kolem tratí.“
Zdroj: Tomáš Enge Racing
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?