Tomáš Enge, patří k nejúspěšnějším českým okruhovým specialistům, se poprvé za volantem rallyového speciálu objevil v roce 2003. Tehdy pilotoval Škodu Octavii WRC a Ford Focus RS WRC. S přestávkami závodil až do roku 2010 a poté se stoprocentně věnoval okruhům.
O to větší tak bylo překvapení, když se Tomáš Enge se svou sestrou Luckou objevili ve startovní listině Invelt Rally Pačejov s vozem Škoda 130 LR. „V roce 2016 jsem se s tímto vozem svezl během Pražského rallysprintu. Musím smeknout před taťkou, jaké auto dokázal postavit, protože auto jsem si zamiloval již od prvního kilometru. V Praze je to ale spíše taková šou pro diváky, a tak jsem si chtěl samozřejmě škodovku vyzkoušet i na klasických rychlostních zkouškách. A když taťka postavil Forda a měl případně k dispozici druhý vůz, se kterým by mohl startovat a já měl volný víkend v době, kdy se jede Invelt Rally Pačejov, volba byla jasná. Postavit se na start pačejovské soutěže a užít si po bezmála devíti letech opět atmosféru českých soutěží s klasickými českými, úzkými a uskákanými silničkami,“ řekl Tomáš Enge ke svému startu v Pačejově.
Úvod pačejovské soutěže obstaraly páteční seznamovací jízdy, shakedown a večerní předstartovní show, kde nechyběla ani posádka, startující za Automoto klub Pačejov v AČR. „Abych se přiznal, tak už samotné seznamovací jízdy pro mne byly po dlouhé době něco, z čehož jsem neměl dobrý pocit. Ne, že bych úplně zapomněl si napsat rozpis, ale chvílemi jsem nevěděl, jak to mám vlastně udělat. Zejména Čečelovická RZ s řadou horizontu a v úzkém byla doslova těžko rozlousknutelným oříškem. Zároveň mne to ale utvrdilo v tom, že během závodu sice nechceme být pouze jen tak do počtu, ale chvíli bude trvat, než začnu rozpisu opět stoprocentně věřit. Přesto jsme si chtěli závod užít, pobavit diváky a zabojovat o co nejlepší výsledek,“ doplnil liberecký jezdec.
Do mistrovství republiky historických automobilů tak sourozenecká dvojice odstartovala s respektem. Výsledkem bylo šesté místo na první rychlostní zkoušce. Ale hned na dalším testu, bezmála patnáctikilometrové Čečelovické RZ zajel Tomáš čtvrtý nejrychlejší čas a stejná příčka mu patřila i v průběžném pořadí. V podobném duchu pokračoval i na dalších měřených úsecích a po druhém průjezdu nejdelší RZ se posunul dokonce na třetí místo. Liberecká posádka tak měla jasný cíl před závěrečnými necelými deseti kilometry. Pokusit se udržet bronz. Proti ale byl místní matador Marcel Tuček. „Musím smeknout před Marcelem Tučkem a jeho Mazdou RX-7. Až do předposlední rychlostní zkoušky jsme bojovali o třetí místo absolutně, což by byl snový výsledek, ve který bychom před závodem ani nedoufali. Přestože jsem do toho dal opravdu všechno, tak jsme na tohoto nestora automobilových soutěží nestačili. Nadělil nám na posledních kilometrech soutěže přes devět vteřin a odsunul mne a Lucku na konečnou čtvrtou příčku. I tak jsme maximálně spokojeni. Auto je v celku, taťka je spokojený, my jsme se skvěle svezli, bylo krásné počasí, tak co víc si přát,“ zhodnotil závod Tomáš Enge a na závěr ještě doplnil. „Díky patří zejména taťkovi a jeho týmu za skvěle připravenou závodničku. Ale také nesmím zapomenout na Lucinku, která bezchybně četla rozpis, a pak také na diváky, kteří nám mocně fandili kolem tratí.“
Zdroj: Tomáš Enge Racing
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?