Bramborová medaile není výsledkem, který by členové „Vlčákova“ fanklubu obvykle přijímali s nadšením. Vzhledem k okolnostem, které účast Martina Vlčka a Jindřišky Žákové na pačejovském sprintu provázely, se však tentokrát jednalo o malé vítězství.
Obhájci loňského celoročního zlata v Poháru 2+ měli na poctivou přípravu dostatek času a absenci na Bohemii využili k instalaci nové evoluce motoru. To jejich fiestu zase o kousek zrychlilo a rozpaky nad fungováním vozu v Hustopečích se zdály být zapomenuty. Dobré náladě přispělo i prestižní startovní číslo 2, kterým pačejovští pořadatelé ocenili letošní formu Martina a Jindřišky. Stačil však jeden zapomenutý kus skály na čtvrtečním testu a všichni členové Kowax Racing teamu měli rázem úplně jiné starosti. Nechme na tuto událost zavzpomínat přímo Martina Vlčka: „Čtvrteční test, který jsme měli domluvený poblíž Pačejova, probíhal bez potíží a „proklikali“ jsme se k dokonalému nastavení na tamní úzké a technické tratě. Problém nastal v samotném závěru. Vyjel jsem na břeh mimo silnici, kde bylo ve vysoké trávě ukryto pár kamenů, respektive skála, která nehodlala naší „Fordici“ uhnout. Když jsem vystoupil z auta, bylo jasné, že závody, které ještě nezačaly, už skončily. Chybělo kolo, chladiče, tlumič, ramena zavěšení a spoustu dalších věcí, které byly v okolí sta metrů,“ vzpomíná Martin.
V době, kdy se sociálními sítěmi již šířila fotografie vozu krátce po kontaktu se skálou, se v improvizované centrále Kowax Racing teamu začínaly sčítat škody. Připomeňme, že do slavnostního startu na náměstí v Horažďovicích v té době zbývalo méně než 24 hodin. „Mechanici se krátce po kolizi seběhli na místě a šéf mechanik Honza s klidem prohlásil "je to dost, ale to dáme". Během pěti minut, přímo na trati, se kluci vrhli na auto a začali rozebírat, sepisovat, objednávat - telefony nezůstaly ani chvíli potichu a bylo jasné, že začal boj s časem. Přicházející tma nehrála roli, zásadní byly hodiny, které zbývaly do technických přejímek a slavnostního startu. Pomyšlení, že bychom rádi absolvovali shakedown, jsme neměli odvahu ani vyslovit. Místní rallyový nadšenec nám poskytl svou dílnu a kluci mohli v provizorních podmínkách začít rovnat nosníky a opravovat opravitelné. Když jsme ráno před tréninkem potkali kluky na hotelové snídani, bylo od pohledu jasné, že spánek nestihli, a ke všemu museli pokračovat s opravou i v pátek. V průběhu tréninku jsme s Jindřiškou dostávali informace, jak se „Fordici“ daří a dokonce svitla naděje na shake,“ vrátil se do pátečního dopoledne „Vlčák“. Během dalších několika hodin se z naděje stala realita. A aby těch překvapení nebylo málo, Martinovi s Jindřiškou stačily čtyři průjezdy k zajetí času, na který nikdo z jejich soupeřů nestačil.
Vítězství na shakedownu sice bylo potěšující, vzhledem k vymykajícímu se charakteru testovací zkoušky oproti klasickým „erzetám“ však o šancích v soutěži neříkalo vůbec nic. Představu o reálných nadějích Martina, Jindřišky a jejich opravené fiesty měla dát až úvodní rychlostní zkouška, kterou dokončili jako čtvrtí. Právě čtvrté a třetí časy se na jejich kontě objevovaly nejčastěji. Medailové ambice bohužel reprezentantům Kowax Racing teamu pokazilo ťuknutí do kontejneru na druhém testu, které kromě časové ztráty znamenalo i poškození spojovací tyče řízení. „Vlčák“ ale bral tuto událost s nadhledem. Možná i proto, že si v posledních letech zvykl z Pačejova odvážet bramborové medaile (letos již potřetí v řadě), vzal výsledek s pokorou a velice si vážil faktu, že díky úsilí celého týmu vůbec nastoupil na start. „To, jak jsme bojovali na tratích rychlostních zkoušek, není v tuto chvíli zásadní, protože bych rád touto formou poděkoval celému týmu za oběť a bezmezné nasazení, které předvádějí při všech závodech. Až když se problém ukáže, je vidět, jak dokáže být tým silný a oddaný. Chlapci, velice děkuji!“ Slova uznání přidala i Jindřiška, která nezapomněla pochválit jako obvykle výborné pačejovské pořadatele: „Pačejov byl jako každý rok hodně těžký. Jsou zde neuvěřitelně rychlé a zároveň technické úseky, na kterých si žádná z posádek rozhodně neodpočine. I atmosféra je zde vždy hodně přátelská a pohodová, takže se sem moc ráda vracím.“
Dodejme, že body za čtvrté místo z Invelt Rally Pačejov zaručují Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou průběžné druhé místo v tabulce Poháru 2+. Ještě předtím, než se vydají vstříc rozhodujícímu souboji o vítězství v tomto seriálu, je čeká start na domácí Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna), kde budou chtít v silné evropské konkurenci využít předností nového motoru. „Jede to úplně jinak. Místa, kde jsem musel mít čtverku v omezovači, tam je teď pětka. Učím se s tím zacházet,“ sdělil nám na adresu technických vylepšení „Vlčák“. Pomůže mu nový agregát po roční pauze opět do první desítky? Nezbývá než se o posledním srpnovém víkendu vydat do Zlína a přesvědčit se o tom na vlastní oči.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.