Bramborová medaile není výsledkem, který by členové „Vlčákova“ fanklubu obvykle přijímali s nadšením. Vzhledem k okolnostem, které účast Martina Vlčka a Jindřišky Žákové na pačejovském sprintu provázely, se však tentokrát jednalo o malé vítězství.
Obhájci loňského celoročního zlata v Poháru 2+ měli na poctivou přípravu dostatek času a absenci na Bohemii využili k instalaci nové evoluce motoru. To jejich fiestu zase o kousek zrychlilo a rozpaky nad fungováním vozu v Hustopečích se zdály být zapomenuty. Dobré náladě přispělo i prestižní startovní číslo 2, kterým pačejovští pořadatelé ocenili letošní formu Martina a Jindřišky. Stačil však jeden zapomenutý kus skály na čtvrtečním testu a všichni členové Kowax Racing teamu měli rázem úplně jiné starosti. Nechme na tuto událost zavzpomínat přímo Martina Vlčka: „Čtvrteční test, který jsme měli domluvený poblíž Pačejova, probíhal bez potíží a „proklikali“ jsme se k dokonalému nastavení na tamní úzké a technické tratě. Problém nastal v samotném závěru. Vyjel jsem na břeh mimo silnici, kde bylo ve vysoké trávě ukryto pár kamenů, respektive skála, která nehodlala naší „Fordici“ uhnout. Když jsem vystoupil z auta, bylo jasné, že závody, které ještě nezačaly, už skončily. Chybělo kolo, chladiče, tlumič, ramena zavěšení a spoustu dalších věcí, které byly v okolí sta metrů,“ vzpomíná Martin.
V době, kdy se sociálními sítěmi již šířila fotografie vozu krátce po kontaktu se skálou, se v improvizované centrále Kowax Racing teamu začínaly sčítat škody. Připomeňme, že do slavnostního startu na náměstí v Horažďovicích v té době zbývalo méně než 24 hodin. „Mechanici se krátce po kolizi seběhli na místě a šéf mechanik Honza s klidem prohlásil "je to dost, ale to dáme". Během pěti minut, přímo na trati, se kluci vrhli na auto a začali rozebírat, sepisovat, objednávat - telefony nezůstaly ani chvíli potichu a bylo jasné, že začal boj s časem. Přicházející tma nehrála roli, zásadní byly hodiny, které zbývaly do technických přejímek a slavnostního startu. Pomyšlení, že bychom rádi absolvovali shakedown, jsme neměli odvahu ani vyslovit. Místní rallyový nadšenec nám poskytl svou dílnu a kluci mohli v provizorních podmínkách začít rovnat nosníky a opravovat opravitelné. Když jsme ráno před tréninkem potkali kluky na hotelové snídani, bylo od pohledu jasné, že spánek nestihli, a ke všemu museli pokračovat s opravou i v pátek. V průběhu tréninku jsme s Jindřiškou dostávali informace, jak se „Fordici“ daří a dokonce svitla naděje na shake,“ vrátil se do pátečního dopoledne „Vlčák“. Během dalších několika hodin se z naděje stala realita. A aby těch překvapení nebylo málo, Martinovi s Jindřiškou stačily čtyři průjezdy k zajetí času, na který nikdo z jejich soupeřů nestačil.
Vítězství na shakedownu sice bylo potěšující, vzhledem k vymykajícímu se charakteru testovací zkoušky oproti klasickým „erzetám“ však o šancích v soutěži neříkalo vůbec nic. Představu o reálných nadějích Martina, Jindřišky a jejich opravené fiesty měla dát až úvodní rychlostní zkouška, kterou dokončili jako čtvrtí. Právě čtvrté a třetí časy se na jejich kontě objevovaly nejčastěji. Medailové ambice bohužel reprezentantům Kowax Racing teamu pokazilo ťuknutí do kontejneru na druhém testu, které kromě časové ztráty znamenalo i poškození spojovací tyče řízení. „Vlčák“ ale bral tuto událost s nadhledem. Možná i proto, že si v posledních letech zvykl z Pačejova odvážet bramborové medaile (letos již potřetí v řadě), vzal výsledek s pokorou a velice si vážil faktu, že díky úsilí celého týmu vůbec nastoupil na start. „To, jak jsme bojovali na tratích rychlostních zkoušek, není v tuto chvíli zásadní, protože bych rád touto formou poděkoval celému týmu za oběť a bezmezné nasazení, které předvádějí při všech závodech. Až když se problém ukáže, je vidět, jak dokáže být tým silný a oddaný. Chlapci, velice děkuji!“ Slova uznání přidala i Jindřiška, která nezapomněla pochválit jako obvykle výborné pačejovské pořadatele: „Pačejov byl jako každý rok hodně těžký. Jsou zde neuvěřitelně rychlé a zároveň technické úseky, na kterých si žádná z posádek rozhodně neodpočine. I atmosféra je zde vždy hodně přátelská a pohodová, takže se sem moc ráda vracím.“
Dodejme, že body za čtvrté místo z Invelt Rally Pačejov zaručují Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou průběžné druhé místo v tabulce Poháru 2+. Ještě předtím, než se vydají vstříc rozhodujícímu souboji o vítězství v tomto seriálu, je čeká start na domácí Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna), kde budou chtít v silné evropské konkurenci využít předností nového motoru. „Jede to úplně jinak. Místa, kde jsem musel mít čtverku v omezovači, tam je teď pětka. Učím se s tím zacházet,“ sdělil nám na adresu technických vylepšení „Vlčák“. Pomůže mu nový agregát po roční pauze opět do první desítky? Nezbývá než se o posledním srpnovém víkendu vydat do Zlína a přesvědčit se o tom na vlastní oči.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?