Krajča s Houštěm v Pačejově ovládli třídu.

Rally Pačejov (CZE)
Rally Pačejov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 2. srpna 2018 16:41
Sdílej:

Na konci července pokračoval seriál rallysprintových závodů třetím podnikem Invelt Rally Pačejov. Do Horažďovic se vypravila i jediná posádka hájící barvy Minařík racing Petr Krajča s Honzou Houštěm. Po absolvování osmi rychlostních zkoušek si „Pasekáři“ dojeli pro vítězství ve třídě 8 a v RSS byli klasifikováni na pěkném 9. místě.

Po dvou odjetých rallysprintových soutěžích byli Petr s Honzou společně s posádkou vedenou Jirkou Pohlídalem na děleném prvním místě ve třídě 8. Proto bylo povinností pro zástupce z Želechovických pasek vyrazit na druhý konec naší republiky zabojovat o další cenné body. Pořadatelé převzali 94 soutěžních posádek a ve třídě 8, která nás nejvíce zajímala, bylo devět dvojic. V časovém harmonogramu bylo osm rychlostních testů se 73,24 ostrými kilometry. Pasekáři nafasovali na Renault Clio Sport startovní číslo 51 a do závodu vyráželi hned za svým největším rivalem Jirkou Pohlídalem.

Úvodní sekce obsahovala dvě rychlostní zkoušky a Petr Krajča do nich vstoupil bez respektu. Na první zkoušce byl nejrychlejší a ve druhém testu zajel druhý čas, přičemž na vítěze zkoušky ztratil jednu desetinu vteřiny. Dopolední zastávka v servisu se tudíž nesla v dobré náladě. Druhá sekce byla mnohem náročnější a čtyři rychlostní zkoušky důkladně promíchaly pořadím v jednotlivých třídách. Doubravickou zkoušku ovládli Petr s Honzou a na nejbližší soupeře si vypracovali slušný desetivteřinový náskok. Následně ovšem zavelel do útoku Pohlídal. Následující dvě erzety vyhrál, ale z velké ztráty umazal pouze vteřinku a půl. Šestá zkouška byla pro Jirku Pohlídala poslední, neboť zde poškodil poloosu, a tím odpadl Krajčovi velký soupeř. Po druhém servisu měli kluci z modrožlutého renaultu náskok před druhým v pořadí Pavlem Řihákem úctyhodnou půlminutu. Do konce pačejovského sprintu zbývaly poslední dvě zkoušky a o vítězství ve třídě mohla připravit Krajču s Houštěm pouze technická závada. Pasekáři se po celý závod jízdou nesmírně bavili a skvělou atmosféru v autě dokazovali i v závěru soutěže, kdy si připsali nejrychlejší časy třídy. Na cílovou rampu v Horažďovicích si Petr s Honzou dojeli pro poháry za vítězství v osmičkách, v rallysprintovém hodnocení dvoukolek byli klasifikováni na deváté příčce a v absolutní klasifikaci jim náleží 23. příčka. Tímto vítězstvím se dostali kluci do trháku ve třídě a o konečném vítězi třídy budou rozhodovat moravské sprinty v Jeseníkách a ve Vsetíně.  ohlédl se za posledním startem v sezóně a zároveň nastínil další program Jan Houšť.

Původně měla startovat v Horažďovicích dvě clia. Druhý vůz byl připravený pro Jirku Hladíka, který má rovněž našlápnuto k pěknému konečnému výsledku ve třídě, ale týden před závodem se Jirka omluvil s tím, že má bolesti zad a sprint by nezvládl. Celý tým Minařík racing přeje Jirkovi brzké uzdravení.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.