Na konci července pokračoval seriál rallysprintových závodů třetím podnikem Invelt Rally Pačejov. Do Horažďovic se vypravila i jediná posádka hájící barvy Minařík racing Petr Krajča s Honzou Houštěm. Po absolvování osmi rychlostních zkoušek si „Pasekáři“ dojeli pro vítězství ve třídě 8 a v RSS byli klasifikováni na pěkném 9. místě.
Po dvou odjetých rallysprintových soutěžích byli Petr s Honzou společně s posádkou vedenou Jirkou Pohlídalem na děleném prvním místě ve třídě 8. Proto bylo povinností pro zástupce z Želechovických pasek vyrazit na druhý konec naší republiky zabojovat o další cenné body. Pořadatelé převzali 94 soutěžních posádek a ve třídě 8, která nás nejvíce zajímala, bylo devět dvojic. V časovém harmonogramu bylo osm rychlostních testů se 73,24 ostrými kilometry. Pasekáři nafasovali na Renault Clio Sport startovní číslo 51 a do závodu vyráželi hned za svým největším rivalem Jirkou Pohlídalem.
Úvodní sekce obsahovala dvě rychlostní zkoušky a Petr Krajča do nich vstoupil bez respektu. Na první zkoušce byl nejrychlejší a ve druhém testu zajel druhý čas, přičemž na vítěze zkoušky ztratil jednu desetinu vteřiny. Dopolední zastávka v servisu se tudíž nesla v dobré náladě. Druhá sekce byla mnohem náročnější a čtyři rychlostní zkoušky důkladně promíchaly pořadím v jednotlivých třídách. Doubravickou zkoušku ovládli Petr s Honzou a na nejbližší soupeře si vypracovali slušný desetivteřinový náskok. Následně ovšem zavelel do útoku Pohlídal. Následující dvě erzety vyhrál, ale z velké ztráty umazal pouze vteřinku a půl. Šestá zkouška byla pro Jirku Pohlídala poslední, neboť zde poškodil poloosu, a tím odpadl Krajčovi velký soupeř. Po druhém servisu měli kluci z modrožlutého renaultu náskok před druhým v pořadí Pavlem Řihákem úctyhodnou půlminutu. Do konce pačejovského sprintu zbývaly poslední dvě zkoušky a o vítězství ve třídě mohla připravit Krajču s Houštěm pouze technická závada. Pasekáři se po celý závod jízdou nesmírně bavili a skvělou atmosféru v autě dokazovali i v závěru soutěže, kdy si připsali nejrychlejší časy třídy. Na cílovou rampu v Horažďovicích si Petr s Honzou dojeli pro poháry za vítězství v osmičkách, v rallysprintovém hodnocení dvoukolek byli klasifikováni na deváté příčce a v absolutní klasifikaci jim náleží 23. příčka. Tímto vítězstvím se dostali kluci do trháku ve třídě a o konečném vítězi třídy budou rozhodovat moravské sprinty v Jeseníkách a ve Vsetíně. ohlédl se za posledním startem v sezóně a zároveň nastínil další program Jan Houšť.
Původně měla startovat v Horažďovicích dvě clia. Druhý vůz byl připravený pro Jirku Hladíka, který má rovněž našlápnuto k pěknému konečnému výsledku ve třídě, ale týden před závodem se Jirka omluvil s tím, že má bolesti zad a sprint by nezvládl. Celý tým Minařík racing přeje Jirkovi brzké uzdravení.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.