Na konci července pokračoval seriál rallysprintových závodů třetím podnikem Invelt Rally Pačejov. Do Horažďovic se vypravila i jediná posádka hájící barvy Minařík racing Petr Krajča s Honzou Houštěm. Po absolvování osmi rychlostních zkoušek si „Pasekáři“ dojeli pro vítězství ve třídě 8 a v RSS byli klasifikováni na pěkném 9. místě.
Po dvou odjetých rallysprintových soutěžích byli Petr s Honzou společně s posádkou vedenou Jirkou Pohlídalem na děleném prvním místě ve třídě 8. Proto bylo povinností pro zástupce z Želechovických pasek vyrazit na druhý konec naší republiky zabojovat o další cenné body. Pořadatelé převzali 94 soutěžních posádek a ve třídě 8, která nás nejvíce zajímala, bylo devět dvojic. V časovém harmonogramu bylo osm rychlostních testů se 73,24 ostrými kilometry. Pasekáři nafasovali na Renault Clio Sport startovní číslo 51 a do závodu vyráželi hned za svým největším rivalem Jirkou Pohlídalem.
Úvodní sekce obsahovala dvě rychlostní zkoušky a Petr Krajča do nich vstoupil bez respektu. Na první zkoušce byl nejrychlejší a ve druhém testu zajel druhý čas, přičemž na vítěze zkoušky ztratil jednu desetinu vteřiny. Dopolední zastávka v servisu se tudíž nesla v dobré náladě. Druhá sekce byla mnohem náročnější a čtyři rychlostní zkoušky důkladně promíchaly pořadím v jednotlivých třídách. Doubravickou zkoušku ovládli Petr s Honzou a na nejbližší soupeře si vypracovali slušný desetivteřinový náskok. Následně ovšem zavelel do útoku Pohlídal. Následující dvě erzety vyhrál, ale z velké ztráty umazal pouze vteřinku a půl. Šestá zkouška byla pro Jirku Pohlídala poslední, neboť zde poškodil poloosu, a tím odpadl Krajčovi velký soupeř. Po druhém servisu měli kluci z modrožlutého renaultu náskok před druhým v pořadí Pavlem Řihákem úctyhodnou půlminutu. Do konce pačejovského sprintu zbývaly poslední dvě zkoušky a o vítězství ve třídě mohla připravit Krajču s Houštěm pouze technická závada. Pasekáři se po celý závod jízdou nesmírně bavili a skvělou atmosféru v autě dokazovali i v závěru soutěže, kdy si připsali nejrychlejší časy třídy. Na cílovou rampu v Horažďovicích si Petr s Honzou dojeli pro poháry za vítězství v osmičkách, v rallysprintovém hodnocení dvoukolek byli klasifikováni na deváté příčce a v absolutní klasifikaci jim náleží 23. příčka. Tímto vítězstvím se dostali kluci do trháku ve třídě a o konečném vítězi třídy budou rozhodovat moravské sprinty v Jeseníkách a ve Vsetíně. ohlédl se za posledním startem v sezóně a zároveň nastínil další program Jan Houšť.
Původně měla startovat v Horažďovicích dvě clia. Druhý vůz byl připravený pro Jirku Hladíka, který má rovněž našlápnuto k pěknému konečnému výsledku ve třídě, ale týden před závodem se Jirka omluvil s tím, že má bolesti zad a sprint by nezvládl. Celý tým Minařík racing přeje Jirkovi brzké uzdravení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.