Na konci července pokračoval seriál rallysprintových závodů třetím podnikem Invelt Rally Pačejov. Do Horažďovic se vypravila i jediná posádka hájící barvy Minařík racing Petr Krajča s Honzou Houštěm. Po absolvování osmi rychlostních zkoušek si „Pasekáři“ dojeli pro vítězství ve třídě 8 a v RSS byli klasifikováni na pěkném 9. místě.
Po dvou odjetých rallysprintových soutěžích byli Petr s Honzou společně s posádkou vedenou Jirkou Pohlídalem na děleném prvním místě ve třídě 8. Proto bylo povinností pro zástupce z Želechovických pasek vyrazit na druhý konec naší republiky zabojovat o další cenné body. Pořadatelé převzali 94 soutěžních posádek a ve třídě 8, která nás nejvíce zajímala, bylo devět dvojic. V časovém harmonogramu bylo osm rychlostních testů se 73,24 ostrými kilometry. Pasekáři nafasovali na Renault Clio Sport startovní číslo 51 a do závodu vyráželi hned za svým největším rivalem Jirkou Pohlídalem.
Úvodní sekce obsahovala dvě rychlostní zkoušky a Petr Krajča do nich vstoupil bez respektu. Na první zkoušce byl nejrychlejší a ve druhém testu zajel druhý čas, přičemž na vítěze zkoušky ztratil jednu desetinu vteřiny. Dopolední zastávka v servisu se tudíž nesla v dobré náladě. Druhá sekce byla mnohem náročnější a čtyři rychlostní zkoušky důkladně promíchaly pořadím v jednotlivých třídách. Doubravickou zkoušku ovládli Petr s Honzou a na nejbližší soupeře si vypracovali slušný desetivteřinový náskok. Následně ovšem zavelel do útoku Pohlídal. Následující dvě erzety vyhrál, ale z velké ztráty umazal pouze vteřinku a půl. Šestá zkouška byla pro Jirku Pohlídala poslední, neboť zde poškodil poloosu, a tím odpadl Krajčovi velký soupeř. Po druhém servisu měli kluci z modrožlutého renaultu náskok před druhým v pořadí Pavlem Řihákem úctyhodnou půlminutu. Do konce pačejovského sprintu zbývaly poslední dvě zkoušky a o vítězství ve třídě mohla připravit Krajču s Houštěm pouze technická závada. Pasekáři se po celý závod jízdou nesmírně bavili a skvělou atmosféru v autě dokazovali i v závěru soutěže, kdy si připsali nejrychlejší časy třídy. Na cílovou rampu v Horažďovicích si Petr s Honzou dojeli pro poháry za vítězství v osmičkách, v rallysprintovém hodnocení dvoukolek byli klasifikováni na deváté příčce a v absolutní klasifikaci jim náleží 23. příčka. Tímto vítězstvím se dostali kluci do trháku ve třídě a o konečném vítězi třídy budou rozhodovat moravské sprinty v Jeseníkách a ve Vsetíně. ohlédl se za posledním startem v sezóně a zároveň nastínil další program Jan Houšť.
Původně měla startovat v Horažďovicích dvě clia. Druhý vůz byl připravený pro Jirku Hladíka, který má rovněž našlápnuto k pěknému konečnému výsledku ve třídě, ale týden před závodem se Jirka omluvil s tím, že má bolesti zad a sprint by nezvládl. Celý tým Minařík racing přeje Jirkovi brzké uzdravení.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?