Zcela naprázdno vyšli zástupci KIT Racingu na pátém podniku letošní sezóny v Mladé Boleslavi. V kategorii historik se s Fordem Escort RS Cosworth představil Vlastimil Neumann, ale technika si postavila hlavu. V hlavní kategorii startoval Lukáš Matěna, který po dvou defektech odstoupil ze závodu z vedoucí příčky třídy produkčních vozů.
Rally Bohemia startovala pouhé dva týdny po soutěži v Hustopečích. Týmy měly minimum času připravit se na novou soutěž, ale pro všechny byly podmínky stejné. Boleslavští pořadatelé převzali 73 soudobých posádek a 28 „historiků“.
S Mitsubishi Lancer EVO IX se do závodu přihlásil i Hradečák Lukáš Matěna. Od pořadatelů nafasoval číslo 23 a ve své třídě patřil do úzké špičky favoritů na vítězství. Vedle Lukáše opět usedl Pavel Zalabák. Produkčních vozů se sešlo na startu sedm. Lukáš začal závod opatrně a na úvodní zkoušce zajel třetí čas třídy. Ještě druhá zkouška závodu, RZ Chloudov, byla ze strany posádky rozpačitá, ale pak to přišlo. Lukáš s Pavlem chytili výborné tempo, a to se odrazilo na časech. Při prvním průjezdu RZ Radostín zajeli kluci druhý čas ve třídě, kterým se dostali do vedení třídy. Toto postavení ještě umocnili dalšími čtyřmi stříbrnými časy a TOP časem na oblíbené zkoušce Radostín. Na konci sobotní etapy byla posádka klasifikována na 16. místě absolutně a ve třídě si držela náskok 7,3 vteřiny před druhým Petrem Hrobským. Nedělní etapa už tolik Lukášovi nešla. Petr Hrobský sice rychle náskok stahoval, ale zároveň si připisoval časové penalizace. Jeho atak na Matěnu však vyšel a po 11. RZ se dostal do vedení. Třináctá zkouška rozhodla o osudu třídy i Lukáše s Pavlem. „Na Rally Bohemia jsme se těšili jako na domácí soutěž. Počasí vyšlo, a tak nic nebránilo skvělé atmosféře. V sobotu proběhl krásný souboj o vteřiny s domácím Petrem Hrobským, ze kterého jsme vyšli jako vítězové. V neděli jsme se pokusili navázat, ale hned na druhé RZ dne jsem udělal chybu, po které jsme museli čekat, jestli se neprojeví defekt. To nás bohužel stálo drahocenný čas. Před druhým průjezdem nejdelší RZ (Cetno) jsme ztráceli na 1. 7,4 s a všichni jsme věděli, že zde se rozhodne. Na rychlém, ale přehledném úseku jsem byl bohužel trochu širší a šli jsme ven do pole. Časová ztráta byla minimální, ale bohužel to nevydrželo ložisko zadního kola a pomalý defekt už byl jen třešinkou na dortu. RZ se nám podařilo dokončit po defektu Hrobského opět na 1. místě, ale pro stupňující se problémy jsme nebyli schopni poslední RZ absolvovat a z 1. místa jsme odstoupili. Děkujeme teamu za perfektní přípravu auta a vynaložené úsilí. Moje zdánlivě nevinné nedělní chyby nás bohužel o vítězství nakonec připravily,“ vysvětlil odstoupení v závěru soutěže Lukáš Matěna.
V Boleslavi byla vypsána i kategorie historik, na startu tudíž nemohl chybět šéf týmu Vlastimil Neumann se svým modrobílým krasavcem a Ottou Slezákem na místě spolujezdce. Podle předpokladů se fryštácký jezdec dostal do čela klasifikace a čtyřmi nejrychlejšími časy si vytvořil bezpečný náskok. Závod se ovšem končí na cílové rampě a tam Vlastimil s Ottou nedorazili. „Na Rally Bohemia jsme se velmi těšili. Charakter zdejších erzet se mi moc líbí a já se nemohl dočkat, až opět po delší pauze usednu za volant. Úvod závodu nám vycházel podle plánu, ale po šesté zkoušce rally jsme byli nuceni odstoupit. Důvodem byl poškozený diferenciál. Kompletní transmise jsme poslali před závodem do specializované firmy, ale tady se bohužel nepodařilo zařízení 100% nastavit. Naším dalším závodem bude Rally Pačejov a pokud nebude ford perfektně připravený, vyrazíme do sprintu s Toyotou Celica,“ nastínil možnou změnu ve vozovém parku Vlastimil Neumann.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?