Zcela naprázdno vyšli zástupci KIT Racingu na pátém podniku letošní sezóny v Mladé Boleslavi. V kategorii historik se s Fordem Escort RS Cosworth představil Vlastimil Neumann, ale technika si postavila hlavu. V hlavní kategorii startoval Lukáš Matěna, který po dvou defektech odstoupil ze závodu z vedoucí příčky třídy produkčních vozů.
Rally Bohemia startovala pouhé dva týdny po soutěži v Hustopečích. Týmy měly minimum času připravit se na novou soutěž, ale pro všechny byly podmínky stejné. Boleslavští pořadatelé převzali 73 soudobých posádek a 28 „historiků“.
S Mitsubishi Lancer EVO IX se do závodu přihlásil i Hradečák Lukáš Matěna. Od pořadatelů nafasoval číslo 23 a ve své třídě patřil do úzké špičky favoritů na vítězství. Vedle Lukáše opět usedl Pavel Zalabák. Produkčních vozů se sešlo na startu sedm. Lukáš začal závod opatrně a na úvodní zkoušce zajel třetí čas třídy. Ještě druhá zkouška závodu, RZ Chloudov, byla ze strany posádky rozpačitá, ale pak to přišlo. Lukáš s Pavlem chytili výborné tempo, a to se odrazilo na časech. Při prvním průjezdu RZ Radostín zajeli kluci druhý čas ve třídě, kterým se dostali do vedení třídy. Toto postavení ještě umocnili dalšími čtyřmi stříbrnými časy a TOP časem na oblíbené zkoušce Radostín. Na konci sobotní etapy byla posádka klasifikována na 16. místě absolutně a ve třídě si držela náskok 7,3 vteřiny před druhým Petrem Hrobským. Nedělní etapa už tolik Lukášovi nešla. Petr Hrobský sice rychle náskok stahoval, ale zároveň si připisoval časové penalizace. Jeho atak na Matěnu však vyšel a po 11. RZ se dostal do vedení. Třináctá zkouška rozhodla o osudu třídy i Lukáše s Pavlem. „Na Rally Bohemia jsme se těšili jako na domácí soutěž. Počasí vyšlo, a tak nic nebránilo skvělé atmosféře. V sobotu proběhl krásný souboj o vteřiny s domácím Petrem Hrobským, ze kterého jsme vyšli jako vítězové. V neděli jsme se pokusili navázat, ale hned na druhé RZ dne jsem udělal chybu, po které jsme museli čekat, jestli se neprojeví defekt. To nás bohužel stálo drahocenný čas. Před druhým průjezdem nejdelší RZ (Cetno) jsme ztráceli na 1. 7,4 s a všichni jsme věděli, že zde se rozhodne. Na rychlém, ale přehledném úseku jsem byl bohužel trochu širší a šli jsme ven do pole. Časová ztráta byla minimální, ale bohužel to nevydrželo ložisko zadního kola a pomalý defekt už byl jen třešinkou na dortu. RZ se nám podařilo dokončit po defektu Hrobského opět na 1. místě, ale pro stupňující se problémy jsme nebyli schopni poslední RZ absolvovat a z 1. místa jsme odstoupili. Děkujeme teamu za perfektní přípravu auta a vynaložené úsilí. Moje zdánlivě nevinné nedělní chyby nás bohužel o vítězství nakonec připravily,“ vysvětlil odstoupení v závěru soutěže Lukáš Matěna.
V Boleslavi byla vypsána i kategorie historik, na startu tudíž nemohl chybět šéf týmu Vlastimil Neumann se svým modrobílým krasavcem a Ottou Slezákem na místě spolujezdce. Podle předpokladů se fryštácký jezdec dostal do čela klasifikace a čtyřmi nejrychlejšími časy si vytvořil bezpečný náskok. Závod se ovšem končí na cílové rampě a tam Vlastimil s Ottou nedorazili. „Na Rally Bohemia jsme se velmi těšili. Charakter zdejších erzet se mi moc líbí a já se nemohl dočkat, až opět po delší pauze usednu za volant. Úvod závodu nám vycházel podle plánu, ale po šesté zkoušce rally jsme byli nuceni odstoupit. Důvodem byl poškozený diferenciál. Kompletní transmise jsme poslali před závodem do specializované firmy, ale tady se bohužel nepodařilo zařízení 100% nastavit. Naším dalším závodem bude Rally Pačejov a pokud nebude ford perfektně připravený, vyrazíme do sprintu s Toyotou Celica,“ nastínil možnou změnu ve vozovém parku Vlastimil Neumann.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).