EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel musel odstoupit z rallye Hustopeče ještě před startem.
Plní očekávání na novinky, které se povedly vymyslet na speciálu Ford Fiesta R5 v posledním měsíci, odjížděl EuroOil –invelt team do Hustopečí. Bohužel již při prvním průjezdu shakedownu (zkušební rychlostní zkouška před startem) se začaly z motoru Fiesty valit oblaka kouře. „Myslel jsem, že máme něco mezi levým předním kolem a blatníkem, občas se stane, že se tam zasekne kus klacku a pak se začne pálit pneumatika. Ale necítili jsme s Petrem žádný zápach. Opatrně jsme dojeli do servisu a cestou pečlivě kontrolovali tlak oleje a teploty. Zde se potvrdilo nejhorší. Propálený píst na prvním válci,“ popisuje zdrcený Pech.
S největší pravděpodobností došlo k poruše vstřiku benzinu, který do prvního válce dával měně paliva než měl. Tím docházelo při hoření chudé směsi k větší teplotě a propálení pístu. „To je závada, kterou nejsme schopni za čtyři hodiny, které zbývaly do startu, opravit. Jirka Jírovec, který byl připraven startovat v Hustopečích s „naším“ předloňským Porsche, nabídl velice sportovní gesto, abychom jeli s jeho autem, a on tento závod oželí. Svůj bleskový nápad ihned zavolal tátovi a než ten to stačil pochopit, tak jak to u Jirky bývá, zavěsil a začal jednat. Pro záchranu našich bodů do šampionátu by to bylo skvělé řešení. Bohužel ani toto nevyšlo. Bylo již po technických přejímkách a jakákoli změna je možná jen do konce přejímek,“ přibližuje dění před startem Pech.
Celý Eurooil-invelt team teď intenzivně pracuje na novém motoru. Jeho složení, odbrždění a vyzkoušení se musí stačit udělat do týdne, rallye Bohemia se startuje již 30. června! Držte nám palce.
Zdroj: Media Václava Pecha
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.