EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel musel odstoupit z rallye Hustopeče ještě před startem.
Plní očekávání na novinky, které se povedly vymyslet na speciálu Ford Fiesta R5 v posledním měsíci, odjížděl EuroOil –invelt team do Hustopečí. Bohužel již při prvním průjezdu shakedownu (zkušební rychlostní zkouška před startem) se začaly z motoru Fiesty valit oblaka kouře. „Myslel jsem, že máme něco mezi levým předním kolem a blatníkem, občas se stane, že se tam zasekne kus klacku a pak se začne pálit pneumatika. Ale necítili jsme s Petrem žádný zápach. Opatrně jsme dojeli do servisu a cestou pečlivě kontrolovali tlak oleje a teploty. Zde se potvrdilo nejhorší. Propálený píst na prvním válci,“ popisuje zdrcený Pech.
S největší pravděpodobností došlo k poruše vstřiku benzinu, který do prvního válce dával měně paliva než měl. Tím docházelo při hoření chudé směsi k větší teplotě a propálení pístu. „To je závada, kterou nejsme schopni za čtyři hodiny, které zbývaly do startu, opravit. Jirka Jírovec, který byl připraven startovat v Hustopečích s „naším“ předloňským Porsche, nabídl velice sportovní gesto, abychom jeli s jeho autem, a on tento závod oželí. Svůj bleskový nápad ihned zavolal tátovi a než ten to stačil pochopit, tak jak to u Jirky bývá, zavěsil a začal jednat. Pro záchranu našich bodů do šampionátu by to bylo skvělé řešení. Bohužel ani toto nevyšlo. Bylo již po technických přejímkách a jakákoli změna je možná jen do konce přejímek,“ přibližuje dění před startem Pech.
Celý Eurooil-invelt team teď intenzivně pracuje na novém motoru. Jeho složení, odbrždění a vyzkoušení se musí stačit udělat do týdne, rallye Bohemia se startuje již 30. června! Držte nám palce.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.