Pár dnů po triumfu na Sardinii míří mezi vinohrady na jižní Moravu.
Mistrovství České republiky pokračuje 4. dílem v okolí jihomoravských Hustopečí, posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler nastupuje opět se startovním číslem 1. 14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče svede na společné bojiště českou i slovenskou špičku. Doprovodný program v zázemí týmu ŠKODA Motorsport nabídne svezení na profesionálním rallye simulátoru s virtuální realitou v rámci soutěže: Natři Honzu!
Letošní Mistrovství ČR v automobilových soutěžích se přehouplo do druhé poloviny. 14. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče bude 4. podnikem domácího seriálu a i tentokrát jeho startovní pole obohatí účastníci slovenského šampionátu. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem si po čerstvém triumfu na Sardinii věří a po úspěchu na světovém kolbišti chtějí udávat tón také tomuto československému měření sil.
Jako největší favorité vstoupí do soutěže se startovním číslem 1 na svém voze ŠKODA FABIA R5. Posádka, která dominovala všem letošním podnikům, jichž se dosud zúčastnila, nemůže mít jiné než vítězné ambice. Vedoucí posádka českého šampionátu má na svém kontě plný počet bodů a pokud by si podobně vedla i na jihu Moravy, velmi by se přiblížila k obhajobě mistrovského titulu. „Přestože konkurenci tentokrát zahustí slovenská soutěžní elita, chceme potvrdit naši letošní formu a od začátku se pohybovat na špici,“ prohlásil pilot mladoboleslavského továrního týmu Jan Kopecký. „Máme za sebou úspěšné vystoupení ve WRC 2 na Sardinii, které nám dodalo sebevědomí i motivaci. Jakkoliv charakter soutěže bude úplně jiný, věřím, že si jezdeckou pohodu přeneseme i do Hustopečí. A možná se nám bude hodit zkušenost ze Sardinie, kde jsme zažili všechno od deště po tropické horko,“ dodal Jan Kopecký.
Hustopečská soutěž se již tradičně jede jako společný podnik českého a slovenského mistrovství, čímž je zajištěno nejen početné startovní pole, ale také jeho vysoká kvalita. Přihlášku poslalo 126 posádek, z nichž 21 disponuje technikou R5. Pohled na jmenný seznam přihlášených napovídá, že z obou národních šampionátů nebude chybět téměř nikdo. Mezi 12 speciály ŠKODA FABIA R5 najdeme vedle továrního speciálu dva dealerské vozy s posádkami Filip Mareš/Jan Hloušek (ACA ŠKODA Autoklub Team) a Tomáš Pospíšilík/Jiří Hovorka (Autokomplex Menčík ŠKODA Rally Team). V popředí budou chtít jistě zaúřadovat Slováci Martin Koči/Radovan Mozner jedoucí v barvách týmu slovenského importéra ŠKODA Slovakia Motorsport nebo Poláci Grzegorz Grzyb/Boguslaw Browinski, kteří vedou průběžné pořadí slovenského šampionátu. 14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje 15. června v 18.30 hodin a končí 16. června, krátce po 15. hodině. Během 2 etap účastníci absolvují 12 rychlostních zkoušek o délce 147,5 km.
V servisním zázemí týmu ŠKODA Motorsport se mohou diváci a další zájemci zapojit do hry Natři Honzu!, v níž lze vyhrát zapůjčení vozu ŠKODA FABIA Edition R5 na rok zdarma. Stačí na profesionálním rallye simulátoru s virtuální realitou Force Dynamics 301 pokořit referenční čas zajetý Janem Kopeckým. Soutěžit mohou osoby od 15 let věku, ti mladší budou mít příležitost vyzkoušet své dovednosti na dětském simulátoru typu Race Box. Ve spolupráci s místním autorizovaným obchodníkem Agrotec budou vystaveny nejnovější modely vozů ŠKODA, které si návštěvníci mohou detailně prohlédnout a vyzkoušet.
Zdroj: Škoda Motorsport
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.