Pár dnů po triumfu na Sardinii míří mezi vinohrady na jižní Moravu.
Mistrovství České republiky pokračuje 4. dílem v okolí jihomoravských Hustopečí, posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler nastupuje opět se startovním číslem 1. 14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče svede na společné bojiště českou i slovenskou špičku. Doprovodný program v zázemí týmu ŠKODA Motorsport nabídne svezení na profesionálním rallye simulátoru s virtuální realitou v rámci soutěže: Natři Honzu!
Letošní Mistrovství ČR v automobilových soutěžích se přehouplo do druhé poloviny. 14. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče bude 4. podnikem domácího seriálu a i tentokrát jeho startovní pole obohatí účastníci slovenského šampionátu. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem si po čerstvém triumfu na Sardinii věří a po úspěchu na světovém kolbišti chtějí udávat tón také tomuto československému měření sil.
Jako největší favorité vstoupí do soutěže se startovním číslem 1 na svém voze ŠKODA FABIA R5. Posádka, která dominovala všem letošním podnikům, jichž se dosud zúčastnila, nemůže mít jiné než vítězné ambice. Vedoucí posádka českého šampionátu má na svém kontě plný počet bodů a pokud by si podobně vedla i na jihu Moravy, velmi by se přiblížila k obhajobě mistrovského titulu. „Přestože konkurenci tentokrát zahustí slovenská soutěžní elita, chceme potvrdit naši letošní formu a od začátku se pohybovat na špici,“ prohlásil pilot mladoboleslavského továrního týmu Jan Kopecký. „Máme za sebou úspěšné vystoupení ve WRC 2 na Sardinii, které nám dodalo sebevědomí i motivaci. Jakkoliv charakter soutěže bude úplně jiný, věřím, že si jezdeckou pohodu přeneseme i do Hustopečí. A možná se nám bude hodit zkušenost ze Sardinie, kde jsme zažili všechno od deště po tropické horko,“ dodal Jan Kopecký.
Hustopečská soutěž se již tradičně jede jako společný podnik českého a slovenského mistrovství, čímž je zajištěno nejen početné startovní pole, ale také jeho vysoká kvalita. Přihlášku poslalo 126 posádek, z nichž 21 disponuje technikou R5. Pohled na jmenný seznam přihlášených napovídá, že z obou národních šampionátů nebude chybět téměř nikdo. Mezi 12 speciály ŠKODA FABIA R5 najdeme vedle továrního speciálu dva dealerské vozy s posádkami Filip Mareš/Jan Hloušek (ACA ŠKODA Autoklub Team) a Tomáš Pospíšilík/Jiří Hovorka (Autokomplex Menčík ŠKODA Rally Team). V popředí budou chtít jistě zaúřadovat Slováci Martin Koči/Radovan Mozner jedoucí v barvách týmu slovenského importéra ŠKODA Slovakia Motorsport nebo Poláci Grzegorz Grzyb/Boguslaw Browinski, kteří vedou průběžné pořadí slovenského šampionátu. 14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje 15. června v 18.30 hodin a končí 16. června, krátce po 15. hodině. Během 2 etap účastníci absolvují 12 rychlostních zkoušek o délce 147,5 km.
V servisním zázemí týmu ŠKODA Motorsport se mohou diváci a další zájemci zapojit do hry Natři Honzu!, v níž lze vyhrát zapůjčení vozu ŠKODA FABIA Edition R5 na rok zdarma. Stačí na profesionálním rallye simulátoru s virtuální realitou Force Dynamics 301 pokořit referenční čas zajetý Janem Kopeckým. Soutěžit mohou osoby od 15 let věku, ti mladší budou mít příležitost vyzkoušet své dovednosti na dětském simulátoru typu Race Box. Ve spolupráci s místním autorizovaným obchodníkem Agrotec budou vystaveny nejnovější modely vozů ŠKODA, které si návštěvníci mohou detailně prohlédnout a vyzkoušet.
Zdroj: Škoda Motorsport
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.