Zveřejněním ZU XXXIX. Invelt Rally Pačejov odkryli organizátoři z AMK Pačejov v AČR letošní podobu této západočeské rally.
Soutěž se pojede ve dnech 27. a 28. července 2018.Také v letošním roce je podnik zařazen do A Sport Rallysprint Serie, Autoklub Pohár 2+, Autoklub Mistrovství ČR v rally historických vozidel a České Trofeje v Rally Pravidelnosti. Tradičně je vypsán také pohár pořadatele pro všechny zahraniční posádky, kterých se v okolí Pačejova sjede vždy několik.
Pro letošní ročník připravili pořadatelé hned několik novinek. Zásadní změna se bude týkat posádek historických automobilů. Právě ty jedou v Pačejově plnohodnotné Mistrovství ČR. Zaslouží si proto vyrazit na trať jako první. Pačejovští pořadatelé se snaží každý rok vyhovět požadavkům soutěžních posádek. Zejména posádky historických automobilů nebyly nadšeny z rozbité rychlostní zkoušky „Muničák“ a volaly po její změně. Tato rychlostní zkouška dokonale reprezentuje pravou rally. Střídají se na ní povrchy, místy je velmi rychlá, jinde zase hodně pomalá. Je však třeba pochopit, že pro většinu posádek historických automobilů se jedná o trhací zkoušku techniky, při které majitelé trpí spolu se svým soutěžním náčiním. Velmi rozbitý druhý průjezd touto zkouškou se pořadatel rozhodl pro historické automobily vypustit z itineráře. Abychom však posádky historiků neochudili o tuto specifickou zkoušku, užijí si ji naostro v prvním průjezdu, kdy ještě trať není tolik rozebraná. Oproti zbytku startovního pole budou mít posádky historických vozidel o 5 ostrých kilometrů kratší trať. To pořadatel zohlednil i na startovném, když přikročil ke slevě 500,- Kč oproti řády povolené hranici.
Ostatní novinky se již budou týkat celého startovního pole. Již dříve zmíněný shakedown jistě ocení především posádky z RSS a P2+. Také posádkám testujícím na velká rally se určitě bude hodit pár dalších ostrých kilometrů na shakedownu. Tato testovací rychlostní zkouška je připravena na páteční podvečer v blízkosti obce Malý Bor. Další novinkou na přání posádek je rozdělení seznamovacích jízd do dvou skupin. Při velkém počtu posádek docházelo při seznamovacích jízdách k přeplnění komunikací. Ve velkém provozu pak bylo obtížné kvalitně napsat rozpis. Seznamovací jízdy budou probíhat v pátek 27. července. Pořadatel rozdělil program seznamovacích jízd na dopolední a odpolední část. Každou část bude absolvovat jen jedna skupina posádek. Plán seznamovacích jízd je velmi kompaktní. Tímto opatřením posádky získají více prostoru na komunikacích a nebudou si navzájem tolik překážet.
Při pohledu do časového harmonogramu příliš novinek na trati rally nenajdeme. Přestože probíhá příprava několika nových rychlostních zkoušek, v letošním roce pořadatelé zůstali věrni osvědčeným úsekům. Připravit novou kvalitní erzetu dnes není otázka jednoho roku, proto si na zásadní novinky na trati musíme ještě počkat. Jednu velkou novinku však v časovém harmonogramu přece jen najdeme. Slavnostní start a cíl rally se po několika letech vrací na nově zrekonstruované Mírové náměstí v Horažďovicích. Tam také proběhne v pátek večer oblíbená předstartovní show s ohňostrojem.
Nezbývá než doufat, že všechny novinky XXXIX. INVELT Rally Pačejov se setkají s pozitivními ohlasy u posádek i u diváků.
Zdroj: Miroslav Žitník ml.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.