Racing 21–Klokočka Škoda team se představí o víkendu v rámci 46. ročníku Rallye Český Krumlov v novém jezdeckém složení.
V roli navigátorky usedne vedle Vojtěcha Štajfa do soutěžního vozu Škoda FABIA R5 Marcela Ehlová. V rámci soutěžního projektu Racing 21 se jedná o její premiérový start, ale společně už tato posádka v minulosti odjela šestnáct automobilových soutěží. V Českém Krumlově tak bude navigátorka Marcela Ehlová opět po boku Vojtěcha Štajfa po více jak pěti letech. Tuto atraktivní jihočeskou soutěž domácího šampionátu však již jednou společně absolvovali, a to v roce 2012, kdy obsadili v kategorii produkčních vozů celkově 7. místo. Nové angažmá je pro Marcelu Ehlovou letošním návratem do světa automobilových soutěží.
„Nabídka Vojty na můj návrat do závodního vozu byla trochu nečekaná, ale zároveň mě jeho rozhodnutí udělalo radost. Myslím, že kdyby nebylo mé vážné nehody s jiným jezdcem v roce 2013 a následné dlouhé zdravotní rehabilitace, jezdili bychom spolu asi dodnes. Vedle Vojty to byla skvělá doba v mé navigátorské kariéře a nejraději vzpomínám na těžkou, ale současně nádhernou soutěž Rally Monte Carlo v roce 2010. Teď bude pro mne největší výzvou přechod na Vojtův rozpis, který se liší od rozpisu Mirka Jakeše, se kterým jsme v Českém Krumlově dojeli v posledních dvou ročnících na pódiovém umístění. Od Vojty očekávám rychlost, pozitivní klid a vzájemnou důvěru v autě bez zbytečného stresu. Pátečního startu se vážně nemohu dočkat,“ prozradila během seznamovacích jízd v okolí Českého Krumlova posila Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu Marcela Ehlová, která se zúčastní tohoto podniku již po šesté ve své kariéře.
Pro Vojtěcha Štajfa bude letošní 46. ročník této tradiční soutěže jeho devatenáctým zdejším startem za volantem soutěžního vozu. V České Krumlově navíc startoval v počátcích své sportovní kariéry ještě ve třech ročnících v roli navigátora. Tato soutěž se řadí k těm více úspěšným z pohledu počtu celkově dokončených ročníků v jednotlivých letech (úspěšnost 72%). Celkem sedmkrát zde Vojtěch Štajf dojel v desítce nejrychlejších celkové klasifikace. O nadcházejícím víkendu se bude snažit opět navázat na svůj kvalitní výkon během většiny rychlostních zkoušek na minulé soutěži Rallye Šumava.
„Předně bych chtěl poděkovat našim týmovým mechanikům, kteří dokázali dát auto po havárii na Šumavě do stoprocentního stavu. Jeho oprava byla navíc časově ztížena naší účastí v Jordánsku, ale kluci to zvládli na výbornou a patří jim za to náš respekt. Co se týká změny navigátora je jasné, že výměna uprostřed sezóny není nikdy ideální, ale my se s Marcelou dlouho známe a víme, co od sebe navzájem čekat. Jsem si jist, že i tak náročnou soutěž, jakou je Rallye Český Krumlov, tato změna nijak negativně neovlivní,“ potvrdil po seznamovacích jízdách Vojtěch Štajf a dodal: „Dnešní psaní rozpisu na trati probíhalo sice za mokra, ale předpověď počasí slibuje na víkend především sucho, takže očekávám celkové zrychlení na jednotlivých rychlostních zkouškách. Až na jednu erzetu, která mi přijde nová, jsou úseky tratí voleny velmi podobně, jako v minulých letech, což je dobré pro zachování celkové atraktivity soutěže. Mým cílem je držet rytmus i tempo, které jsem jel na Šumavě a lehce ironicky řečeno, rád bych dojel o ty pověstné tři kilometry dále, tedy do cíle."
46. ročník Rallye Český Krumlov začíná v pátek 18. května krátce po půl čtvrté na Výstavišti v Českých Budějovicích.
Zdroj: Racing 21
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.