Racing 21–Klokočka Škoda team se představí o víkendu v rámci 46. ročníku Rallye Český Krumlov v novém jezdeckém složení.
V roli navigátorky usedne vedle Vojtěcha Štajfa do soutěžního vozu Škoda FABIA R5 Marcela Ehlová. V rámci soutěžního projektu Racing 21 se jedná o její premiérový start, ale společně už tato posádka v minulosti odjela šestnáct automobilových soutěží. V Českém Krumlově tak bude navigátorka Marcela Ehlová opět po boku Vojtěcha Štajfa po více jak pěti letech. Tuto atraktivní jihočeskou soutěž domácího šampionátu však již jednou společně absolvovali, a to v roce 2012, kdy obsadili v kategorii produkčních vozů celkově 7. místo. Nové angažmá je pro Marcelu Ehlovou letošním návratem do světa automobilových soutěží.
„Nabídka Vojty na můj návrat do závodního vozu byla trochu nečekaná, ale zároveň mě jeho rozhodnutí udělalo radost. Myslím, že kdyby nebylo mé vážné nehody s jiným jezdcem v roce 2013 a následné dlouhé zdravotní rehabilitace, jezdili bychom spolu asi dodnes. Vedle Vojty to byla skvělá doba v mé navigátorské kariéře a nejraději vzpomínám na těžkou, ale současně nádhernou soutěž Rally Monte Carlo v roce 2010. Teď bude pro mne největší výzvou přechod na Vojtův rozpis, který se liší od rozpisu Mirka Jakeše, se kterým jsme v Českém Krumlově dojeli v posledních dvou ročnících na pódiovém umístění. Od Vojty očekávám rychlost, pozitivní klid a vzájemnou důvěru v autě bez zbytečného stresu. Pátečního startu se vážně nemohu dočkat,“ prozradila během seznamovacích jízd v okolí Českého Krumlova posila Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu Marcela Ehlová, která se zúčastní tohoto podniku již po šesté ve své kariéře.
Pro Vojtěcha Štajfa bude letošní 46. ročník této tradiční soutěže jeho devatenáctým zdejším startem za volantem soutěžního vozu. V České Krumlově navíc startoval v počátcích své sportovní kariéry ještě ve třech ročnících v roli navigátora. Tato soutěž se řadí k těm více úspěšným z pohledu počtu celkově dokončených ročníků v jednotlivých letech (úspěšnost 72%). Celkem sedmkrát zde Vojtěch Štajf dojel v desítce nejrychlejších celkové klasifikace. O nadcházejícím víkendu se bude snažit opět navázat na svůj kvalitní výkon během většiny rychlostních zkoušek na minulé soutěži Rallye Šumava.
„Předně bych chtěl poděkovat našim týmovým mechanikům, kteří dokázali dát auto po havárii na Šumavě do stoprocentního stavu. Jeho oprava byla navíc časově ztížena naší účastí v Jordánsku, ale kluci to zvládli na výbornou a patří jim za to náš respekt. Co se týká změny navigátora je jasné, že výměna uprostřed sezóny není nikdy ideální, ale my se s Marcelou dlouho známe a víme, co od sebe navzájem čekat. Jsem si jist, že i tak náročnou soutěž, jakou je Rallye Český Krumlov, tato změna nijak negativně neovlivní,“ potvrdil po seznamovacích jízdách Vojtěch Štajf a dodal: „Dnešní psaní rozpisu na trati probíhalo sice za mokra, ale předpověď počasí slibuje na víkend především sucho, takže očekávám celkové zrychlení na jednotlivých rychlostních zkouškách. Až na jednu erzetu, která mi přijde nová, jsou úseky tratí voleny velmi podobně, jako v minulých letech, což je dobré pro zachování celkové atraktivity soutěže. Mým cílem je držet rytmus i tempo, které jsem jel na Šumavě a lehce ironicky řečeno, rád bych dojel o ty pověstné tři kilometry dále, tedy do cíle."
46. ročník Rallye Český Krumlov začíná v pátek 18. května krátce po půl čtvrté na Výstavišti v Českých Budějovicích.
Zdroj: Racing 21
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?