Racing 21–Klokočka Škoda team se představí o víkendu v rámci 46. ročníku Rallye Český Krumlov v novém jezdeckém složení.
V roli navigátorky usedne vedle Vojtěcha Štajfa do soutěžního vozu Škoda FABIA R5 Marcela Ehlová. V rámci soutěžního projektu Racing 21 se jedná o její premiérový start, ale společně už tato posádka v minulosti odjela šestnáct automobilových soutěží. V Českém Krumlově tak bude navigátorka Marcela Ehlová opět po boku Vojtěcha Štajfa po více jak pěti letech. Tuto atraktivní jihočeskou soutěž domácího šampionátu však již jednou společně absolvovali, a to v roce 2012, kdy obsadili v kategorii produkčních vozů celkově 7. místo. Nové angažmá je pro Marcelu Ehlovou letošním návratem do světa automobilových soutěží.
„Nabídka Vojty na můj návrat do závodního vozu byla trochu nečekaná, ale zároveň mě jeho rozhodnutí udělalo radost. Myslím, že kdyby nebylo mé vážné nehody s jiným jezdcem v roce 2013 a následné dlouhé zdravotní rehabilitace, jezdili bychom spolu asi dodnes. Vedle Vojty to byla skvělá doba v mé navigátorské kariéře a nejraději vzpomínám na těžkou, ale současně nádhernou soutěž Rally Monte Carlo v roce 2010. Teď bude pro mne největší výzvou přechod na Vojtův rozpis, který se liší od rozpisu Mirka Jakeše, se kterým jsme v Českém Krumlově dojeli v posledních dvou ročnících na pódiovém umístění. Od Vojty očekávám rychlost, pozitivní klid a vzájemnou důvěru v autě bez zbytečného stresu. Pátečního startu se vážně nemohu dočkat,“ prozradila během seznamovacích jízd v okolí Českého Krumlova posila Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu Marcela Ehlová, která se zúčastní tohoto podniku již po šesté ve své kariéře.
Pro Vojtěcha Štajfa bude letošní 46. ročník této tradiční soutěže jeho devatenáctým zdejším startem za volantem soutěžního vozu. V České Krumlově navíc startoval v počátcích své sportovní kariéry ještě ve třech ročnících v roli navigátora. Tato soutěž se řadí k těm více úspěšným z pohledu počtu celkově dokončených ročníků v jednotlivých letech (úspěšnost 72%). Celkem sedmkrát zde Vojtěch Štajf dojel v desítce nejrychlejších celkové klasifikace. O nadcházejícím víkendu se bude snažit opět navázat na svůj kvalitní výkon během většiny rychlostních zkoušek na minulé soutěži Rallye Šumava.
„Předně bych chtěl poděkovat našim týmovým mechanikům, kteří dokázali dát auto po havárii na Šumavě do stoprocentního stavu. Jeho oprava byla navíc časově ztížena naší účastí v Jordánsku, ale kluci to zvládli na výbornou a patří jim za to náš respekt. Co se týká změny navigátora je jasné, že výměna uprostřed sezóny není nikdy ideální, ale my se s Marcelou dlouho známe a víme, co od sebe navzájem čekat. Jsem si jist, že i tak náročnou soutěž, jakou je Rallye Český Krumlov, tato změna nijak negativně neovlivní,“ potvrdil po seznamovacích jízdách Vojtěch Štajf a dodal: „Dnešní psaní rozpisu na trati probíhalo sice za mokra, ale předpověď počasí slibuje na víkend především sucho, takže očekávám celkové zrychlení na jednotlivých rychlostních zkouškách. Až na jednu erzetu, která mi přijde nová, jsou úseky tratí voleny velmi podobně, jako v minulých letech, což je dobré pro zachování celkové atraktivity soutěže. Mým cílem je držet rytmus i tempo, které jsem jel na Šumavě a lehce ironicky řečeno, rád bych dojel o ty pověstné tři kilometry dále, tedy do cíle."
46. ročník Rallye Český Krumlov začíná v pátek 18. května krátce po půl čtvrté na Výstavišti v Českých Budějovicích.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.