Ačkoliv by se z nadpisu mohlo zdát, že členové Kowax Racing teamu vyrazili na Šumavu za odpočinkem, realita byla zcela opačná. Klatovská Rally Šumava bývá každoročně těžká a letos to platilo snad ještě více než v minulých letech. Slunečné jarní počasí se sice zúčastněným posádkám i divákům líbilo, ideální podmínky však soutěž neobyčejně zrychlily a ještě tak zvýšily nároky na všechny zúčastněné. Když k tomu připočteme účast celé domácí špičky, přiostřenou Rusem Lukjaňukem a Finem Nordgrenem, vyjde nám sice obligátní, ale pravdivé konstatování, že naše republikové mistrovství zase o kousek zvýšilo svoji laťku.
Jedenáctý čas v cíli úvodního Klatovského okruhu dával tušit, že zopakování loňského sedmého místa z této soutěže by pro Martina Vlčka a Jindřišku Žákovou mělo cenu zlata. Jejich Ford Fiesta R5 však proti zvolenému tempu protestoval a i když se členové posádky snažili sebevíc, zlobivý pop-off ventil jim bral výkon třeba i několikrát za erzetu. Maximem Martina s Jindřiškou se staly dva šesté časy v noční sekci, které je posunuly na „vysněné“ sedmé místo absolutně. Zbývala však ještě sobotní etapa, a ta se svými veskrze letními podmínkami kondici fiesty neprospívala. Moravsko-česká posádka se tedy musela uskromnit a po několika dalších technických problémech byla ráda alespoň za deváté místo v klatovském cíli. Stejné je i jejich umístění v průběžném pořadí Mistrovství ČR v rally. „Šumava mne každým rokem fascinuje nejen svou náročností a těžkými zkouškami, ale hlavně neskutečným prostředím, prostě se rád kochám a kochám. Je pravda, že letos jsme byli malinko demotivováni neposlušnou „Fordicí“, která hlavně v sobotní části zlobila. Bylo to hlavně proto, že téměř tropické počasí v dubnu na Šumavě čekal málokdo. Přes veškerou snahu mechaniků, ať už v pátek v noci, anebo v sobotu, se bohužel nepodařilo nastavit optimální výkon,“ shrnul své trápení „Vlčák“, který musel skousnout, že se před jeho fiestu postupně natlačili Václav Kopáček, Jaromír Tarabus i Jan Černý, které ještě v pátečním cíli držel za sebou. Není proto divu, že i z pohledu Jindřišky byl nejvydařenější částí soutěže páteční večer. „Musím přiznat, že nejvíc se mi asi líbila sekce, která se jela v noci. Dobře jsme si nastavili rampu a celkově mě to moc bavilo. Sobotní etapa už byla ovlivněna tím, že naší „Fordici“ nesedlo počasí,“ připomněla Jindřiška. Nabízející se úvahu, zda bude mít šumavské trápení vliv na další setrvání „Fordice“ pod týmovým stanem, však oba členové posádky rezolutně odmítli. „Vždyť téměř tropické teploty v dubnu na Šumavě by nečekal ani Krakonoš,“ zmínil polehčující okolnost Martin.
Ohlášený „Vlčákův“ start s vozem mladoboleslavské automobilky na nadcházející Rally Vyškov proto není v pravém smyslu přezbrojením, jako spíše průzkumem trhu. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou na jižní Moravě konečně okusí tolik chválenou Škodu Fabia R5, která od svého uvedení v roce 2015 fakticky vládne českým soutěžím. „Sprint ve Vyškově mi svým charakterem připadl jako ideální závod pro vyzkoušení poněkud odlišného speciálu R5 než je naše fiesta, a to mladoboleslavské škodovky. Jsem velice zvědav na chování a reakce tohoto auta, protože názory se různí a já, dokud se nepřesvědčím sám, nebudu uspokojen. Auto jsme si půjčili od Karla Trojana, který s ním závodil na Šumavě. Bude to pro nás výjimečná situace, proto jsme se rozhodli, že pojedeme i ve zcela odlišném designu, který nazývám limited edition, a budeme se snažit materiály ze soutěže patřičně marketingově využít,“ představil svůj plán „Vlčák“, který bude ve Vyškově obhajovat loňské vítězství.
Závěrem nezbývá než všechny příznivce motoristického sportu do Vyškova pozvat, neboť kromě „Vlčákovy“ premiéry ve fabii a účasti řady dalších kvalitních pilotů patří k velkým tahákům také vyškovská trať, která je díky střídání charakterů a povrchů jednou z divácky nejatraktivnějších v celém seriálu jednodenních podniků.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.