Ačkoliv by se z nadpisu mohlo zdát, že členové Kowax Racing teamu vyrazili na Šumavu za odpočinkem, realita byla zcela opačná. Klatovská Rally Šumava bývá každoročně těžká a letos to platilo snad ještě více než v minulých letech. Slunečné jarní počasí se sice zúčastněným posádkám i divákům líbilo, ideální podmínky však soutěž neobyčejně zrychlily a ještě tak zvýšily nároky na všechny zúčastněné. Když k tomu připočteme účast celé domácí špičky, přiostřenou Rusem Lukjaňukem a Finem Nordgrenem, vyjde nám sice obligátní, ale pravdivé konstatování, že naše republikové mistrovství zase o kousek zvýšilo svoji laťku.
Jedenáctý čas v cíli úvodního Klatovského okruhu dával tušit, že zopakování loňského sedmého místa z této soutěže by pro Martina Vlčka a Jindřišku Žákovou mělo cenu zlata. Jejich Ford Fiesta R5 však proti zvolenému tempu protestoval a i když se členové posádky snažili sebevíc, zlobivý pop-off ventil jim bral výkon třeba i několikrát za erzetu. Maximem Martina s Jindřiškou se staly dva šesté časy v noční sekci, které je posunuly na „vysněné“ sedmé místo absolutně. Zbývala však ještě sobotní etapa, a ta se svými veskrze letními podmínkami kondici fiesty neprospívala. Moravsko-česká posádka se tedy musela uskromnit a po několika dalších technických problémech byla ráda alespoň za deváté místo v klatovském cíli. Stejné je i jejich umístění v průběžném pořadí Mistrovství ČR v rally. „Šumava mne každým rokem fascinuje nejen svou náročností a těžkými zkouškami, ale hlavně neskutečným prostředím, prostě se rád kochám a kochám. Je pravda, že letos jsme byli malinko demotivováni neposlušnou „Fordicí“, která hlavně v sobotní části zlobila. Bylo to hlavně proto, že téměř tropické počasí v dubnu na Šumavě čekal málokdo. Přes veškerou snahu mechaniků, ať už v pátek v noci, anebo v sobotu, se bohužel nepodařilo nastavit optimální výkon,“ shrnul své trápení „Vlčák“, který musel skousnout, že se před jeho fiestu postupně natlačili Václav Kopáček, Jaromír Tarabus i Jan Černý, které ještě v pátečním cíli držel za sebou. Není proto divu, že i z pohledu Jindřišky byl nejvydařenější částí soutěže páteční večer. „Musím přiznat, že nejvíc se mi asi líbila sekce, která se jela v noci. Dobře jsme si nastavili rampu a celkově mě to moc bavilo. Sobotní etapa už byla ovlivněna tím, že naší „Fordici“ nesedlo počasí,“ připomněla Jindřiška. Nabízející se úvahu, zda bude mít šumavské trápení vliv na další setrvání „Fordice“ pod týmovým stanem, však oba členové posádky rezolutně odmítli. „Vždyť téměř tropické teploty v dubnu na Šumavě by nečekal ani Krakonoš,“ zmínil polehčující okolnost Martin.
Ohlášený „Vlčákův“ start s vozem mladoboleslavské automobilky na nadcházející Rally Vyškov proto není v pravém smyslu přezbrojením, jako spíše průzkumem trhu. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou na jižní Moravě konečně okusí tolik chválenou Škodu Fabia R5, která od svého uvedení v roce 2015 fakticky vládne českým soutěžím. „Sprint ve Vyškově mi svým charakterem připadl jako ideální závod pro vyzkoušení poněkud odlišného speciálu R5 než je naše fiesta, a to mladoboleslavské škodovky. Jsem velice zvědav na chování a reakce tohoto auta, protože názory se různí a já, dokud se nepřesvědčím sám, nebudu uspokojen. Auto jsme si půjčili od Karla Trojana, který s ním závodil na Šumavě. Bude to pro nás výjimečná situace, proto jsme se rozhodli, že pojedeme i ve zcela odlišném designu, který nazývám limited edition, a budeme se snažit materiály ze soutěže patřičně marketingově využít,“ představil svůj plán „Vlčák“, který bude ve Vyškově obhajovat loňské vítězství.
Závěrem nezbývá než všechny příznivce motoristického sportu do Vyškova pozvat, neboť kromě „Vlčákovy“ premiéry ve fabii a účasti řady dalších kvalitních pilotů patří k velkým tahákům také vyškovská trať, která je díky střídání charakterů a povrchů jednou z divácky nejatraktivnějších v celém seriálu jednodenních podniků.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?