Pohárové žně, tak by se dal v krátkosti nazvat Vančík rallysprint Kopná 2018 v podání Minařík racing týmu. Tři posádky na startu, tři posádky v cíli a k tomu tři sady pohárů za umístění ve třídách.
O otevření nové sezóny v rallysprintovém mistrovství se postarala na počátku dubna slušovická Kopná. A to je domácí závod pro tým Lubomíra Minaříka. Ve startovní listině, která čítala 90 posádek, byly i tři dvojice usedající do vozů připravovaných v dílně, která sousedí s dostihovým závodištěm ve Slušovicích. Ve třídě 8 vyrazilo do závodu sedm posádek a mezi nimi i domácí „matadoři“ Petr „Balvan“ Krajča s Janem Houštěm. Dvojice z Želechovických pasek startující za Rally Klub Paseky usedla do modrožlutého Renaultu Clio Sport a ve své třídě patřila k nejžhavějším favoritům na vítězství. „Pasekáři“ šlapali od prvních metrů úvodní zkoušky po plynu pěkně zostra a díky nejrychlejšímu času se dostali i do vedení třídy. V dalším průběhu závodu dokázal být Petr s Honzou ještě třikrát nejrychlejší a společně se třemi druhými časy s přehledem zvítězili. „První závod ze série sprintů jsme nemohli vynechat. Už jen z toho důvodu, že to byl domácí závod a naše třída 8 byla velmi nabitá. Na závod jsme se připravovali stejně jako na každý jiný. Ve třídě jsme bojovali se dvěma borci, a to byl Jirka Hladík a Pavel Řihák. Oba nám hodně dýchali na záda, takže jsme museli stále bojovat. V další části závodu jsme se snažili držet si tempo a hlídat si první místo. K naší radosti jsme závod zakončili vítězstvím na poslední rychlostní zkoušce, a tím jen stvrdili naše vítězství ve třídě. Chtěl bych poděkovat celému našemu týmu „modrých šmoulů“ včetně mé přítelkyně, která nahradila našeho Davídka, který se bohužel nemohl zúčastnit. Díky patří také týmu Minařík racing za přípravu auta před i během závodu a poté našemu novému partnerovi, který se o nás po závodech dobře postaral ve Smíchovské restauraci,“ poodhalil průběh závodu Jan Houšť. Vedle vítězství ve třídě 8 patří Krajčovi s Houštěm 9. místo v RSS a 28. místo v absolutní klasifikaci.
Ve stejné třídě s dalším vozem Renault Clio Sport startoval i Jirka Hladík. Na toho čekaly ve Slušovicích hned dvě premiéry. Svého swifta vyměnil čtyřiačtyřicetiletý jezdec za enkového renaulta a nová tvář byla i na místě spolujezdce. Jednu dobu to vypadalo i na přerušení jezdecké kariéry, ale přišla dohoda a s ní i nová spolupráce s Lukášem Hlaváčem. Společné sžívání na slušovických kotárech šlo poměrně rychle a výsledkem byly mimo jiné i tři nejrychlejší časy ve třídě. První start v letošní sezóně proměnili Jirka s Lukášem v 2. místo ve třídě 8, 12. místo v RSS a 31. místo v absolutní klasifikaci. „Na Kopnou se vždycky těším a rád se sem vracím, protože tratě jsou krásné a v tomto kraji mám i hodně přátel a známých. Letos to ovšem se závoděním nevypadalo nijak růžově. Vypadl nám jeden sponzor, což v našem případě znamená, že se všechno začne hroutit jako domeček z karet. Na repasi swiftíka nebyl dostatek financí, a to samé platilo i o nabídkách na pronájem. Začal jsem se těžce smiřovat s tím, že letošní sezónu nepojedeme. Byl jsem na tom špatně psychicky i fyzicky, neměl jsem auto ani spolujezdce, ale prostě jsem to nechtěl vzdát. Nakonec jsme našli řešení s Lubou Minaříkem a začal tanec - narychlo zařídit zdravotní prohlídku, licenci a spolujezdce. To poslední byl největší problém, ale zachránil nás Lukáš Hlaváč, kterému patří velký dík. Formálně jsme byli nachystaní, ale na test nebyl čas ani peníze, takže jsme akorát v pátek zajeli brzdy a v sobotu ráno se šlo závodit. Nové auto, nový spolujezdec a staré gumy, to byla kombinace, která velela začít opatrně, a třetí čas na první vložce tomu odpovídal. Druhou vložku už jsme vyhráli, ale bylo nám jasné, že do toho nemůžeme jít naplno. Povedlo se nám zvítězit ještě na dvou rychlostních zkouškách a myslím, že nyní celkem dobře víme, kde má auto svůj limit. Domnívám se, že druhé místo ve třídě bylo za daných podmínek maximem. Sice to není vítězství, ale i tak musíme být spokojeni. Rád bych ještě poděkoval mechanikům a všem dalším lidem, kteří nám pomohli. Největší díky si zaslouží Luba Minařík, který nás vlídně přijal do týmu a věřil nám,“ zhodnotil slušovický sprint Jirka Hladík.
Třetí do party v týmu Minařík racing na Vančík Rallysprint Kopná 2018 byla dvojice Milan Obadal – Vladimír Osička. Tato posádka se po kratší odmlce opět sešla v závodním voze Renault Clio R3 a ve třídě 5 měla pouze jednoho soupeře. Milanovi se podařilo vyhrát závěrečnou zkoušku sprintu, ale na vítězství to nestačilo. V cíli byla posádka Obadal – Osička klasifikována na 2. místě ve třídě 5, 17. místě v RSS a 37. místě v absolutní klasifikaci.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.