Posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5 se stala vítězem 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018, úvodního podniku pětidílného seriálu A Sport Rallysprint série. Třiatřicetiletý jezdec ze Zlína suverénně ovládl letošní ročník Kopné, když vyhrál stylem start – cíl a nenašel přemožitele ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek. Z napínavého souboje o druhé místo nakonec vyšli vítězně Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral při české premiéře vozu Hyundai i20 WRC. Tlusťák ztratil na Kostku 34,5 vteřiny. Na třetím místě skončila posádka Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) se ztrátou pouhých 0,5 vteřiny na zádveřického jezdce. Černý Petr v podobě čtvrtého místa nakonec zůstal pro polskou dvojici Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (Škoda Fabia R5). Od bronzové příčky je dělilo pouhých 0,7 vteřiny.
Dramatický byl rovněž souboj o prvenství v úvodním podniku A Sport Rallysprint série mezi „dvoukolkáři.“ Doposud vedoucí Erik Cais (Peugeot 208 R2) chyboval při třetím průjezdu Zádveřicemi, ztratil přes minuty a opustil vedoucí příčku. O prvenství do posledního metru bojovali Marcel Svačina a Jan Talaš. Nakonec ve prospěch Svačiny rozhodlo pouhých 1,3 vteřiny. Třetí příčku nakonec vybojoval Cais.
Úvodní díl šampionátu historiků vyhrál Vlastimil Neumann (Ford Escort RS Cosworth), druhý skončil Petr Šimurda (Škoda 130 LR) a třetí Martin Černý (Lada VFTS).
Pořadí 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 po 7. rychlostní zkoušce:
Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 37:24,7 minTlusťák, Vybíral (Hyundai i20 WRC) + 34,5 sVlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 35,8 sGrzyb, Hundla (POL, Škoda Fabia R5) + 36,5 sMareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) + 42,9,sKoči, Mozner ml. (SVK, Škoda Fabia R5) + 54,8 sPospíšilík, Hovorka (Škoda Fabia R5) + 1:09,3 minHabaj, Dymurski (Ford Fiesta R5) + 1:13,3 minTrněný, Doerr (CZE/DEU, Škoda Fabia WRC) + 1:50,8 minJakeš, Machů (Škoda Fabia S2000) + 2:07,3 min
Další zpravodajský servis v rámci 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?