Posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5 se stala vítězem 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018, úvodního podniku pětidílného seriálu A Sport Rallysprint série. Třiatřicetiletý jezdec ze Zlína suverénně ovládl letošní ročník Kopné, když vyhrál stylem start – cíl a nenašel přemožitele ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek. Z napínavého souboje o druhé místo nakonec vyšli vítězně Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral při české premiéře vozu Hyundai i20 WRC. Tlusťák ztratil na Kostku 34,5 vteřiny. Na třetím místě skončila posádka Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) se ztrátou pouhých 0,5 vteřiny na zádveřického jezdce. Černý Petr v podobě čtvrtého místa nakonec zůstal pro polskou dvojici Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (Škoda Fabia R5). Od bronzové příčky je dělilo pouhých 0,7 vteřiny.
Dramatický byl rovněž souboj o prvenství v úvodním podniku A Sport Rallysprint série mezi „dvoukolkáři.“ Doposud vedoucí Erik Cais (Peugeot 208 R2) chyboval při třetím průjezdu Zádveřicemi, ztratil přes minuty a opustil vedoucí příčku. O prvenství do posledního metru bojovali Marcel Svačina a Jan Talaš. Nakonec ve prospěch Svačiny rozhodlo pouhých 1,3 vteřiny. Třetí příčku nakonec vybojoval Cais.
Úvodní díl šampionátu historiků vyhrál Vlastimil Neumann (Ford Escort RS Cosworth), druhý skončil Petr Šimurda (Škoda 130 LR) a třetí Martin Černý (Lada VFTS).
Pořadí 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 po 7. rychlostní zkoušce:
Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 37:24,7 minTlusťák, Vybíral (Hyundai i20 WRC) + 34,5 sVlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 35,8 sGrzyb, Hundla (POL, Škoda Fabia R5) + 36,5 sMareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) + 42,9,sKoči, Mozner ml. (SVK, Škoda Fabia R5) + 54,8 sPospíšilík, Hovorka (Škoda Fabia R5) + 1:09,3 minHabaj, Dymurski (Ford Fiesta R5) + 1:13,3 minTrněný, Doerr (CZE/DEU, Škoda Fabia WRC) + 1:50,8 minJakeš, Machů (Škoda Fabia S2000) + 2:07,3 min
Další zpravodajský servis v rámci 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.