Pohled do historie loňského ročníku Kopné

Rally Kopná (CZE)
Rally Kopná (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 6. dubna 2018 17:46
Sdílej:

Rallysprint Kopná se vrátil v loňském roce po dvouleté odmlce do kalendáře jednodenních sprintů pod názvem Ageus Rallysprint 2017.

Rallysprint Kopná je neodmyslitelně spjat od prvního ročníku s motoristickou rodinou Minaříků. V roce 1993 nikoho nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců na závěr rallyové sezony se dostane do pozice nejoblíbenějšího sprintu v České republice.

Za předchozích třiadvacet odjetých ročníků se mezi vítěze zapsala řada jmen, byli to například Enrico Bertone, Stanislav Chovanec, Tomáš Vojtěch, Štěpán Vojtěch, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Maďar Gergély Szabó nebo Tomáš Kostka. Nejvíce vavřínů posbíral Stanislav Chovanec, populární Staňa se zapsal do galerie vítězů celkem pětkrát, čtyřikrát vyhrál domácí Roman Kresta, zásluhou loňské výhry se již třikrát radoval Tomáš Kostka.

Opětovný návrat provázely v loňském roce náročné podmínky v podobě proměnlivého počasí s přeháňkami, obtížné rychlostní zkoušky ztížilo klouzavé bláto a spousta nečistot především v lesních úsecích. Posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5 se stala absolutními vítězi Kopné při návratu na scénu českého rallysportu. Favorizovaný Kostka vedl od úvodní rychlostní zkoušky až do cíle. K dispozici měl fabii R5 košické stáje MM Rally Team. Původem okruhový jezdec vyhrál kromě druhého průjezdu Zádveřicemi všechny rychlostní zkoušky a s přehledem ovládl absolutní klasifikaci. „Šli jsme do závodu s cílem vyhrát, a to se nám podařilo. Start jsme zrealizovali na poslední chvíli, nicméně všechno fungovalo perfektně. Měli jsme krásný den. Auto fungovalo bez problémů, pouze před závěrečnou sekcí jsme měnili diferenciál. Celou soutěž jsme jeli na pohodu,“ pověděl Tomáš Kostka v cíli.

Druhý absolutně dojel Jaromír Tarabus na voze Ford Fiesta R5, který se objevil po delším čase opět za volantem fordu, navíc premiérově startoval s fiestou kategorie R5. Nakonec ztratil na vítězného Kostku 24,8 vteřiny. Třetí příčku absolutně a v Poháru 2+ obsadil Martin Vlček jedoucí rovněž na Fordu Fiesta R5, který ztratil na Tarabuse pouhé dvě vteřiny. Příborský jezdec jako jediný porazil vítězného Kostku na předposlední erzetě.

V rámci hodnocení Rallysprint série (RSS) vyhrál úvodní podnik loňské sezony zlínský jezdec Egon Smékal na citroënu, který se radoval z vítězství podobně jako Kostka stylem start – cíl. Smékal zajel nejrychlejší čas na šesti z osmi měřených úseků a s náskokem 15,9 vteřiny bral zaslouženě na začátky sezony body za první místo. „Ráno jsme vstupovali do závodu s obavami ohledně brzd, které nám na testu hořely. Závadu jsme opravili a nakonec nám to sedlo. V úvodní sekci přišel problém s roztrženým kolem, nicméně poté jsme si závod náramně užili. Dvě další sekce proběhly bez problémů, jeli jsme rychle a předvedli pěkné časy,“ řekl v cíli šťastný Smékal. Z 88 posádek na startu z původně 93 přihlášených dojelo do cíle 66 soutěžících.

Návrat slušovického rallysprintu do kalendáře českých soutěží se vydařil, Kopná měla hladký průběh a řadu spokojených diváků, kteří viděli hodnotný motoristický sport na náročných rychlostních zkouškách.

XXIII. AGEUS Rallysprint 2017 – absolutní pořadí:

1. T. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 40:29,0 min 2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta R5) + 24,8 s3. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 26,8 s4. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) + 1:14,5 min5. J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Škoda Fabia R5) + 1:46,9 min6. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:48,7 min7. Jelínek, Ingr (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:55,9 min8. Ševčík, Vajďák (Subaru Impreza STi) + 2:59,5 min9. Firla, Jůrka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:54,8 min10. Smékal, Němcová (Citroën DS3 R3T) + 4:18,1 min

Další zpravodajský servis v rámci 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.