Rallysprint Kopná se vrátil v loňském roce po dvouleté odmlce do kalendáře jednodenních sprintů pod názvem Ageus Rallysprint 2017.
Rallysprint Kopná je neodmyslitelně spjat od prvního ročníku s motoristickou rodinou Minaříků. V roce 1993 nikoho nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců na závěr rallyové sezony se dostane do pozice nejoblíbenějšího sprintu v České republice.
Za předchozích třiadvacet odjetých ročníků se mezi vítěze zapsala řada jmen, byli to například Enrico Bertone, Stanislav Chovanec, Tomáš Vojtěch, Štěpán Vojtěch, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Maďar Gergély Szabó nebo Tomáš Kostka. Nejvíce vavřínů posbíral Stanislav Chovanec, populární Staňa se zapsal do galerie vítězů celkem pětkrát, čtyřikrát vyhrál domácí Roman Kresta, zásluhou loňské výhry se již třikrát radoval Tomáš Kostka.
Opětovný návrat provázely v loňském roce náročné podmínky v podobě proměnlivého počasí s přeháňkami, obtížné rychlostní zkoušky ztížilo klouzavé bláto a spousta nečistot především v lesních úsecích. Posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera na voze Škoda Fabia R5 se stala absolutními vítězi Kopné při návratu na scénu českého rallysportu. Favorizovaný Kostka vedl od úvodní rychlostní zkoušky až do cíle. K dispozici měl fabii R5 košické stáje MM Rally Team. Původem okruhový jezdec vyhrál kromě druhého průjezdu Zádveřicemi všechny rychlostní zkoušky a s přehledem ovládl absolutní klasifikaci. „Šli jsme do závodu s cílem vyhrát, a to se nám podařilo. Start jsme zrealizovali na poslední chvíli, nicméně všechno fungovalo perfektně. Měli jsme krásný den. Auto fungovalo bez problémů, pouze před závěrečnou sekcí jsme měnili diferenciál. Celou soutěž jsme jeli na pohodu,“ pověděl Tomáš Kostka v cíli.
Druhý absolutně dojel Jaromír Tarabus na voze Ford Fiesta R5, který se objevil po delším čase opět za volantem fordu, navíc premiérově startoval s fiestou kategorie R5. Nakonec ztratil na vítězného Kostku 24,8 vteřiny. Třetí příčku absolutně a v Poháru 2+ obsadil Martin Vlček jedoucí rovněž na Fordu Fiesta R5, který ztratil na Tarabuse pouhé dvě vteřiny. Příborský jezdec jako jediný porazil vítězného Kostku na předposlední erzetě.
V rámci hodnocení Rallysprint série (RSS) vyhrál úvodní podnik loňské sezony zlínský jezdec Egon Smékal na citroënu, který se radoval z vítězství podobně jako Kostka stylem start – cíl. Smékal zajel nejrychlejší čas na šesti z osmi měřených úseků a s náskokem 15,9 vteřiny bral zaslouženě na začátky sezony body za první místo. „Ráno jsme vstupovali do závodu s obavami ohledně brzd, které nám na testu hořely. Závadu jsme opravili a nakonec nám to sedlo. V úvodní sekci přišel problém s roztrženým kolem, nicméně poté jsme si závod náramně užili. Dvě další sekce proběhly bez problémů, jeli jsme rychle a předvedli pěkné časy,“ řekl v cíli šťastný Smékal. Z 88 posádek na startu z původně 93 přihlášených dojelo do cíle 66 soutěžících.
Návrat slušovického rallysprintu do kalendáře českých soutěží se vydařil, Kopná měla hladký průběh a řadu spokojených diváků, kteří viděli hodnotný motoristický sport na náročných rychlostních zkouškách.
XXIII. AGEUS Rallysprint 2017 – absolutní pořadí:
1. T. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) 40:29,0 min 2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta R5) + 24,8 s3. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) + 26,8 s4. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) + 1:14,5 min5. J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Škoda Fabia R5) + 1:46,9 min6. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:48,7 min7. Jelínek, Ingr (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:55,9 min8. Ševčík, Vajďák (Subaru Impreza STi) + 2:59,5 min9. Firla, Jůrka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:54,8 min10. Smékal, Němcová (Citroën DS3 R3T) + 4:18,1 min
Další zpravodajský servis v rámci 24. Vančík Rallysprint Kopná 2018 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.