Na uvolněnou sedačku pilota atmosférické fabie vedle Petra Machů usedl na Valašce právě Mirek Jakeš.
Díky loňskému šestému místu Mirka Jakeše v celkovém pořadí mistrovství České republiky obdržela nově vytvořená posádka Jakeš – Machů lichotivé startovní číslo 7 v nabité konkurenci letošní Valašské rallye. Vzhledem k výkonnostní převaze vozů kategorie R5 nad technikou speciálu Škoda Fabia S2000 se sice nemohla měřit s absolutní špičkou startovního pole, i tak si ale oba užili celou soutěž a rychlou a spolehlivou jízdou si dojeli pro první společné mistrovské body.
Zlínský spolujezdec Petr Machů navigoval v loňském roce Jaromíra Tarabuse, ten však letos přestoupil do Fabie R5. Na uvolněnou sedačku pilota atmosférické fabie proto usedl právě Mirek Jakeš. Vicemistr republiky z roku 2014 už s vozem Fabia S2000 odjezdil část předloňské sezony, kdy na Barum rally dokázal v přesile vozů kategorie R5 dokončit na solidní osmé příčce. Většinu své závodní kariéry však Mirek strávil v závodních vozech s turbomotory. „Na předsoutěžním testu v Držkové jsme odjeli asi 20 kilometrů, na obnovení základní návyků to určitě stačilo. Řekl bych, že v samotném závodě jsem si na odlišný styl postupně zvykal a už tak od druhé sekce první etapy to bylo docela v pohodě,“ sděloval Mirek své pocity z přechodu do vozu s atmosférickým motorem. „Samozřejmě, jsou úseky, kde oproti ´er-pětkám´ ztrácíme výrazněji, zvlášť specifická byla v tomto ohledu rychlostní zkouška u Oder. Jelo se z vracáku do vracáku, v zatáčkách chyběly protikatovací zábrany a na asfalt se tak vytahalo strašně moc bláta. A při rozjezdech jsme pak pochopitelně hodně ztráceli.“
Po první etapě se přes jedny hodiny na předposlední sobotní RZ držela posádka Jakeš – Machů na 12. místě, když před sebou měla desítku vozů R5 a jedno ´wéercéčko´. Jenže bylo zřejmé, že posun do první desítky by zajistily jen problémy soupeřů.
„Během soutěže jsem časy nijak nesledoval, snažil jsem se soustředit na vlastní jízdu a postupně zrychlovat. Určitě by se našly úseky, kde se dalo jet ještě rychleji, celkově však musím říct, že zvykání probíhalo poměrně dobře. Něco jsme ztratili hodinami, něco nevhodnou volbou pneumatik. Na sobotní večerní sekci se totiž už dost ochladilo a my nechali tvrdší směs z odpoledne. Ale nebylo to zase nic tak podstatného a celkový výsledek by se nijak výrazněji nezměnil. Za sebe jsem rád za další odjeté závodní kilometry, a to i díky perfektně připravené technice. Stejnou pochvalu zaslouží Petr za správný diktát, v autě fungovalo vše tak, jak má. Nešlo vůbec poznat, že spolu jedeme poprvé. Také po pořadatelské stránce se závod povedl, tratě mojí domácí soutěže jsou opravdu pěkné,“ pochválil Mirek spolujezdce i pořadatelský tým.
„Jsem rád, že jsme si sedli jako posádka. V absolutním pořadí jsme se sice nepohybovali tak vysoko, na co byl Mirek zvyklý v loňském roce, pocit z jízdy jsme však měli oba dobrý. Samozřejmě člověka potěší, když za námi chodí v servisní zóně fanoušci a chválí naši jízdu,“ říká za spolujezdce Petr Machů. „Do srovnání Jaromíra (Tarabuse) a Mirka se nechci pouštět, oba jsou to výborní jezdci. Jaromír toho měl v tomto typu vozu přece jen více odjeto, na druhou stranu má Mirek na svůj věk hodně zkušeností a bylo znát, jak si na odlišný styl, který Fabia S2000 potřebuje, každou rychlostní zkouškou zvyká. Samozřejmě to chce další a další odjeté kilometry, proto se v rámci přípravy na Rallye Šumava objevíme i na Rallysprintu Kopná. Bereme jej jako přípravu a současně test pneumatik. Chceme si tentokrát vyzkoušet jinou značku pneumatik, než kterou jsme jeli na Valašce,“ nastiňuje příští plány Petr Machů.
Další porci závodní kilometrů tak dvojice Jakeš – Machů odjede již následující víkend na Vančík Rallysprint Kopná, což bude pro hutisko-zlínskou posádku dvojnásob domácí soutěž. Hlavní sponzor soutěže, Vančík Motorsport, totiž připravuje pro Jakeše s Machů závodní vůz Škoda Fabia S2000. A to na tak špičkové úrovni, že je to jediný vůz, který v loňské sezoně odjel všechny podniky kompletního mistrovství ČR od startu až do cíle. Letošní Valašská rally se tak stala osmou dokončenou soutěží v řadě tohoto vozu.
Zdroj: TZ Mirka Jakeše
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.