První závod juniorského mistrovství Evropy se jel na konci března na Azorských ostrovech. Jediná česká posádka na startu Dominik Brož s Petrem Těšínským zde obsadila čtvrté místo v kategorii ERCJ U27.
Poslední březnový víkend byl určený nejenom otevření nové rally sezóny v České republice, ale také seriálu závodů Mistrovství Evropy juniorů. První závod se jel na portugalském ostrově a název rally o mnohém napovídal – Azores Airlines rally 2018. Na startu se sešlo celkem 57 posádek z 19 zemí. Při pohledu do startovní listiny mnohým spadla brada, neboť třiatřicet posádek využívalo nejmodernější techniku specifikace R5. Nás ovšem zajímala posádka se startovním číslem 42 – Dominik Brož – Petr Těšínský a jejich Peugeot 208 R2. Turnovská posádka startující pod hlavičkou ACCR Czech Rally team startuje v „Evropě“ třetím rokem a jen pro doplnění uvádím, že při prvním startu na Azorách v roce 2016 byli Dominik s Petrem sedmí mezi juniory a vloni to bylo místo šesté.
Nyní se ovšem píše rok 2018 a Dominik s Petrem přijeli na portugalský ostrov s cílem zúročit nasbírané zkušenosti. Letošní ročník měl ve svém harmonogramu patnáct rychlostních zkoušek a porci 207 ostrých kilometrů pořadatelé rozdělili do dvou etap. „Na Azory jsme s Petrem přiletěli v noci ze soboty na neděli, tudíž jsme měli jeden den na aklimatizaci. V neděli večer připlula loď, která nám přivezla nejenom větší část našeho týmu, ale také soutěžního peugeota. Tím pro nás skončila pohoda a odstartovala práce. V pondělí ráno jsme měli v plánu testík, kdy jsme na místních šotolinových cestách nalítali více jak padesát kilometrů. Následující dva dny byly určené pro seznamovací jízdy. Tratě zkoušek se mi velmi líbily jednak svým charakterem, ale také přírodou, kterou procházely. Trénink jsme si užívali i díky pěknému počasí. Ve středu večer byl pak slavnostní start, kde se sešlo velké množství diváků, kteří fandili každé posádce a poté následovala divácká městská show,“ přiblížil předstartovní program posádky jedenadvacetiletý jezdec z Turnova.
Pokud se posádky do této chvíle kochaly přírodou a počasím, od čtvrtečního rána jim nastalo období, kdy si oblékly závodní kombinézy a nasadily přilby. Dominik Brož s |Petrem Těšínským byli se svým Peugeotem 208 R2 zařazeni do juniorské kategorie ERCJ U27, což je kategorie dvoukolek a zároveň do třídy RC4. Juniorů se sešlo na startu portugalské rally deset a ve třídě měl Dominik jedenáct soupeřů. Kvalifikační zkoušku projela jediná česká posádka na startu v poklidu a výsledkem bylo sedmé místo v ERCJ. V odpoledních hodinách jezdecké pole vyrazilo zdolat první tři zkoušky závodu. Na druhé zkoušce (17,08 km RZ Vila Franca) ovšem přišlo neplánované pozdržení posádky. „Po kvalifikační zkoušce a lehkém obědu se šlo bojovat na ostré erzety. Úvodní zkouška byla jen zahřívací a měřila něco málo přes dva kilometry. Zde jsme zajeli šestý čas mezi juniory a už jsme se těšili na nejdelší zkoušku dne. Zde ovšem přišel defekt pravé přední pneumatiky, který nás zpomalil, a my zajeli sedmý čas. Problémy měli ale i naši soupeři. Ve výsledcích jsme sice nepropadli, ale na posádku před námi jsme najednou ztráceli už víc jak minutu. Na poslední zkoušce dne jsme zajeli pátý čas mezi juniory. Se vstupem bychom byli spokojeni, kdyby nebyl defekt, ale jsou to závody a do konce rally bylo daleko,“ ohlédl se za prvním soutěžním dnem Dominik Brož.
V pátek čekaly na posádky tři rychlostní zkoušky vždy po dvou průjezdech. Dominik s Petrem zajeli dobře nejdelší, 23,8 km dlouhou erzetu Sete Cidades, kdy zaznamenali čtvrtý nejrychlejší čas v kategorii. Stejné umístění zajela česká posádka i na RZ 8 Feteiras Meo 2. Ale nebyla to bezproblémová etapa. „Druhý soutěžní den pro nás začal dobře, kdy jsme se posunuli na průběžné páté místo mezi juniory. Na druhé zkoušce jsme ale opět zaznamenali defekt, tentokráte pravé zadní pneumatiky. Odstupy od soupeřů opět narostly a nám nezbývalo než čekat, zda některý z nich neudělá chybu. Jízdou jsme se bavili a závod si užívali,“ zhodnotil první polovinu závodu mladý Brož.
Sobotní etapa obsahovala šest rychlostních zkoušek. Už to vypadalo na body za pátou příčku, ale rally končí až na cílové rampě. Po předposlední zkoušce rally musel ze závodu odstoupit i v Česku dobře známý rakouský jezdec Simon Wagner. Důvodem byl prasklý držák motoru. Díky tomuto odstoupení se Dominik Brož s Petrem Těšínským posunuli na čtvrté místo mezi juniory, které si udrželi až do cíle. V absolutním pořadí to pak bylo místo 27. a ve třídě RC4 pátá příčka. „Poslední soutěžní den jsme jeli na jistotu. Odstupy před i za námi byly velké a postoupit výš jsme mohli jen díky chybám soupeřů. Jedna taková přišla v samotném konci soutěže a my díky ní obsadili čtvrté místo. S výsledkem jsem spokojený s ohledem na dva defekty. Nebýt nich, mohlo to být i lepší. Vezeme si ale pěkný příděl bodů a to se počítá. Svezení bylo pěkné a auto fungovalo bez problémů. Chtěl bych poděkovat Autoklubu České republiky za možnost být opět v kolotoči evropských soutěží. Dále bych chtěl poděkovat našim partnerům TMS rally team, BP rally team, Svijany, Intercars Mladá Boleslav, Občerstvení U Jezu a Millers oils za velkou a důležitou podporu,“ poděkoval partnerům Dominik Brož.
Další soutěž juniorského mistrovství Evropy je naplánovaná na květen, kdy se posádky opět sejdou na ostrovní rally. Tentokráte to bude ovšem španělský ostrov a závod s názvem Rally Islas Canarias. Dominik Brož s Petrem Těšínským budou opět na startu a my vám po závodě přineseme reportáž z počínání posádky na erzetách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.