Pořadatelé populárního slušovického Rallysprintu Kopná zažili v minulých dnech velmi horké chvíle. Vznikly nečekané problémy s povolením tratí rychlostních zkoušek, nicméně všechny zádrhely a komplikace se podařily vyřešit a krizový scénář se nenaplnil. Další pozitivní informací je spolupráce s novým generálním partnerem slušovického sprintu, kterým se stala společnost Vančík Motorsport. Pětidílný seriál Rallysprint Série otevře VANČÍK MOTORSPORT XXVI. RALLYSPRINT KOPNÁ 2018, který se pojede se v termínu 6. – 7. dubna v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty.
Pořadatelé z Rallysprint klubu v Podkopné Lhotě usilovně jednali o zajištění nového generálního partnera. „Jsme rádi, že se nám podařilo po velkém úsilí sehnat partnera. Měli jsme rozjednaných pár firem, ale k dohodě bohužel nedošlo. Nakonec nám pomohla v poslední chvíli náhoda. V servisní zóně při Valašské rally na kopřivnickém polygonu jsme se setkali s Jardou Vančíkem v kamarádské debatě. Najednou říká, že to myslí s podporou naprosto vážně,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. Jaroslav Vančík startoval před čtvrtstoletím na úplně prvním ročníku Kopné v roce 1993 se „stotřicítkou“, v motoristickém světě je váženou personou především v oblasti přípravy motorů soutěžních vozů a majitelem úspěšné firmy. “Jarda razí filozofii, že peníze, které vydělá v motorsportu, patří zpátky do motorsportu. Věřím, že naše spolupráce může být i na delší období a bude se rozvíjet k oboustranné spokojenosti. V současné době se shání finance velmi obtížně. Letos nám vypadlo pár dlouholetých partnerů a není jednoduché naplnit celkový rozpočet,“ vysvětlil Minařík.
Ještě minulý týden byla vážně ohrožená skladba rychlostních zkoušek a harmonogram rallysprintu. Lesy České republiky nechtěly povolit průjezd rychlostní zkouškou Kameňák kvůli nákaze a nebezpečí prasečího moru ve Zlínském kraji, ale nakonec došlo k dohodě po řadě ústupků. „Při podání žádosti u klasické rychlostní zkoušky Kopná zase došlo k administrativní chybě, neboť na žádosti byl uveden termín 14. dubna. Dokument jsme podávali na obecní úřad s předstihem již v listopadu a termín nám byl poté ze strany Autoklubu přesunut o týden dříve. Tohle jsme si neuvědomili a museli jsme vyřídit na poslední chvíli nové povolení s platným termínem konání závodu. Vznikl nám velký problém, několik bezesných nocí a připraven byl i náhradní časový harmonogram s pozměněnou skladbou erzet. Pořádně jsme se zapotili, ale nakonec všechno šťastně dopadlo. Potřebné povolení nám přišlo a z radosti jsme si i zazpívali,“ uzavřel již s úsměvem Josef Minařík.
Vančík Motorsport XXIV. Rallysprint Kopná 2018 startuje v sobotu 7. dubna v 9 hodin z náměstí Svobody ve Slušovicích, na soutěžní posádky čeká 192,51 km dlouhá trať, která obsahuje 7 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 69,29 km. V cíli soutěže se objeví první vůz na slušovickém náměstí v 15:37 hodin. Oblíbený podnik se započítává vedle rallysprintové série do Poháru 2+ a nově do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2018, posádky budou zápolit i do hodnocení Poháru mládeže, Poháru pořadatele a značkového poháru XTG Adam Cup.
Další zpravodajský servis v rámci Rallysprintu Kopná přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.