Pořadatelé populárního slušovického Rallysprintu Kopná zažili v minulých dnech velmi horké chvíle. Vznikly nečekané problémy s povolením tratí rychlostních zkoušek, nicméně všechny zádrhely a komplikace se podařily vyřešit a krizový scénář se nenaplnil. Další pozitivní informací je spolupráce s novým generálním partnerem slušovického sprintu, kterým se stala společnost Vančík Motorsport. Pětidílný seriál Rallysprint Série otevře VANČÍK MOTORSPORT XXVI. RALLYSPRINT KOPNÁ 2018, který se pojede se v termínu 6. – 7. dubna v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty.
Pořadatelé z Rallysprint klubu v Podkopné Lhotě usilovně jednali o zajištění nového generálního partnera. „Jsme rádi, že se nám podařilo po velkém úsilí sehnat partnera. Měli jsme rozjednaných pár firem, ale k dohodě bohužel nedošlo. Nakonec nám pomohla v poslední chvíli náhoda. V servisní zóně při Valašské rally na kopřivnickém polygonu jsme se setkali s Jardou Vančíkem v kamarádské debatě. Najednou říká, že to myslí s podporou naprosto vážně,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. Jaroslav Vančík startoval před čtvrtstoletím na úplně prvním ročníku Kopné v roce 1993 se „stotřicítkou“, v motoristickém světě je váženou personou především v oblasti přípravy motorů soutěžních vozů a majitelem úspěšné firmy. “Jarda razí filozofii, že peníze, které vydělá v motorsportu, patří zpátky do motorsportu. Věřím, že naše spolupráce může být i na delší období a bude se rozvíjet k oboustranné spokojenosti. V současné době se shání finance velmi obtížně. Letos nám vypadlo pár dlouholetých partnerů a není jednoduché naplnit celkový rozpočet,“ vysvětlil Minařík.
Ještě minulý týden byla vážně ohrožená skladba rychlostních zkoušek a harmonogram rallysprintu. Lesy České republiky nechtěly povolit průjezd rychlostní zkouškou Kameňák kvůli nákaze a nebezpečí prasečího moru ve Zlínském kraji, ale nakonec došlo k dohodě po řadě ústupků. „Při podání žádosti u klasické rychlostní zkoušky Kopná zase došlo k administrativní chybě, neboť na žádosti byl uveden termín 14. dubna. Dokument jsme podávali na obecní úřad s předstihem již v listopadu a termín nám byl poté ze strany Autoklubu přesunut o týden dříve. Tohle jsme si neuvědomili a museli jsme vyřídit na poslední chvíli nové povolení s platným termínem konání závodu. Vznikl nám velký problém, několik bezesných nocí a připraven byl i náhradní časový harmonogram s pozměněnou skladbou erzet. Pořádně jsme se zapotili, ale nakonec všechno šťastně dopadlo. Potřebné povolení nám přišlo a z radosti jsme si i zazpívali,“ uzavřel již s úsměvem Josef Minařík.
Vančík Motorsport XXIV. Rallysprint Kopná 2018 startuje v sobotu 7. dubna v 9 hodin z náměstí Svobody ve Slušovicích, na soutěžní posádky čeká 192,51 km dlouhá trať, která obsahuje 7 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 69,29 km. V cíli soutěže se objeví první vůz na slušovickém náměstí v 15:37 hodin. Oblíbený podnik se započítává vedle rallysprintové série do Poháru 2+ a nově do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2018, posádky budou zápolit i do hodnocení Poháru mládeže, Poháru pořadatele a značkového poháru XTG Adam Cup.
Další zpravodajský servis v rámci Rallysprintu Kopná přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou postupně na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?