Úspěšný start do nové rallyové sezóny má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, kteří na Valašce dojeli druzí a zopakovali tak loňský výsledek.
Velká konkurence, nové rychlostní zkoušky a přímý přenos závodu v České televizi byly na letošní Valašské rallye lákadlem pro posádky i diváky. EuroOil-invelt team s Pechem a Uhlem sváděl od začátku souboj o druhé místo s norskou tovární posádkou Škodovky Veiby – Skjærmoen. Zatím co druhá tovární posádka Kopecký s Dreslerem vedli a postupně navyšovali náskok. Pechovi s Uhlem vyšly večerní zkoušky první etapy lépe než soupeřům a usadili se na druhém místě. „Druhý den jsem chtěl navázat na tempo z večera, ale udělal dvě jezdecké chyby při dobržďování a ztratili jsme tak 20 vteřin. Naštěstí pro nás, byla tato zkouška ve výsledcích zrušena, z důvodu jinak umístěného cíle než bylo v tréninku. Některé posádky tak přestaly závodit dříve než projely cílem a sportovní komisaři rychlostku anulovali. To nám tentokrát pomohlo, udržet se v boji o druhé místo,“ přiznává Václav Pech jun.
K pořádnému dramatu se schylovalo v závěru soutěže, kdy Nor Veiby stahoval Pechův tří vteřinový náskok, až se dostal o 0,5s před něj. Vše měl rozhodnout závěr závodu. „Na startu poslední vložky jsem si uvědomoval, že v prvním průjezdu jsme byli rychlejší asi o 2 vteřiny než Nor, a že bude muset více riskovat právě on. Zřejmě to měl na mysli i Veiby a při jízdě na hraně udělal drobnou chybu v podobě hodin, což náš souboj rozhodlo,“ popisuje V. Pech jun.
„Malé drama jsme přeci jen zažili ještě v cíli poslední zkoušky, když vypadlo táhlo od spojkového pedálu a museli jsme odskákat ze stanoviště „stop“ přes startér a pak provizorně opravit pedál závlačkou z hasicího přístroje. Celou cestu na cílovou rampu jsem měl strach, abych o hasičák nezavadil a neměli jsme v autě bílo jako v mlejnici,“ s úsměvem popisuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude 20. – 21. dubna klatovská Rallye Šumava.
Zdroj: Media Václava Pecha
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?