Úspěšný start do nové rallyové sezóny má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, kteří na Valašce dojeli druzí a zopakovali tak loňský výsledek.
Velká konkurence, nové rychlostní zkoušky a přímý přenos závodu v České televizi byly na letošní Valašské rallye lákadlem pro posádky i diváky. EuroOil-invelt team s Pechem a Uhlem sváděl od začátku souboj o druhé místo s norskou tovární posádkou Škodovky Veiby – Skjærmoen. Zatím co druhá tovární posádka Kopecký s Dreslerem vedli a postupně navyšovali náskok. Pechovi s Uhlem vyšly večerní zkoušky první etapy lépe než soupeřům a usadili se na druhém místě. „Druhý den jsem chtěl navázat na tempo z večera, ale udělal dvě jezdecké chyby při dobržďování a ztratili jsme tak 20 vteřin. Naštěstí pro nás, byla tato zkouška ve výsledcích zrušena, z důvodu jinak umístěného cíle než bylo v tréninku. Některé posádky tak přestaly závodit dříve než projely cílem a sportovní komisaři rychlostku anulovali. To nám tentokrát pomohlo, udržet se v boji o druhé místo,“ přiznává Václav Pech jun.
K pořádnému dramatu se schylovalo v závěru soutěže, kdy Nor Veiby stahoval Pechův tří vteřinový náskok, až se dostal o 0,5s před něj. Vše měl rozhodnout závěr závodu. „Na startu poslední vložky jsem si uvědomoval, že v prvním průjezdu jsme byli rychlejší asi o 2 vteřiny než Nor, a že bude muset více riskovat právě on. Zřejmě to měl na mysli i Veiby a při jízdě na hraně udělal drobnou chybu v podobě hodin, což náš souboj rozhodlo,“ popisuje V. Pech jun.
„Malé drama jsme přeci jen zažili ještě v cíli poslední zkoušky, když vypadlo táhlo od spojkového pedálu a museli jsme odskákat ze stanoviště „stop“ přes startér a pak provizorně opravit pedál závlačkou z hasicího přístroje. Celou cestu na cílovou rampu jsem měl strach, abych o hasičák nezavadil a neměli jsme v autě bílo jako v mlejnici,“ s úsměvem popisuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude 20. – 21. dubna klatovská Rallye Šumava.
Zdroj: Media Václava Pecha
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.