Úspěšný start do nové rallyové sezóny má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, kteří na Valašce dojeli druzí a zopakovali tak loňský výsledek.
Velká konkurence, nové rychlostní zkoušky a přímý přenos závodu v České televizi byly na letošní Valašské rallye lákadlem pro posádky i diváky. EuroOil-invelt team s Pechem a Uhlem sváděl od začátku souboj o druhé místo s norskou tovární posádkou Škodovky Veiby – Skjærmoen. Zatím co druhá tovární posádka Kopecký s Dreslerem vedli a postupně navyšovali náskok. Pechovi s Uhlem vyšly večerní zkoušky první etapy lépe než soupeřům a usadili se na druhém místě. „Druhý den jsem chtěl navázat na tempo z večera, ale udělal dvě jezdecké chyby při dobržďování a ztratili jsme tak 20 vteřin. Naštěstí pro nás, byla tato zkouška ve výsledcích zrušena, z důvodu jinak umístěného cíle než bylo v tréninku. Některé posádky tak přestaly závodit dříve než projely cílem a sportovní komisaři rychlostku anulovali. To nám tentokrát pomohlo, udržet se v boji o druhé místo,“ přiznává Václav Pech jun.
K pořádnému dramatu se schylovalo v závěru soutěže, kdy Nor Veiby stahoval Pechův tří vteřinový náskok, až se dostal o 0,5s před něj. Vše měl rozhodnout závěr závodu. „Na startu poslední vložky jsem si uvědomoval, že v prvním průjezdu jsme byli rychlejší asi o 2 vteřiny než Nor, a že bude muset více riskovat právě on. Zřejmě to měl na mysli i Veiby a při jízdě na hraně udělal drobnou chybu v podobě hodin, což náš souboj rozhodlo,“ popisuje V. Pech jun.
„Malé drama jsme přeci jen zažili ještě v cíli poslední zkoušky, když vypadlo táhlo od spojkového pedálu a museli jsme odskákat ze stanoviště „stop“ přes startér a pak provizorně opravit pedál závlačkou z hasicího přístroje. Celou cestu na cílovou rampu jsem měl strach, abych o hasičák nezavadil a neměli jsme v autě bílo jako v mlejnici,“ s úsměvem popisuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude 20. – 21. dubna klatovská Rallye Šumava.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.