Úspěšný start do nové rallyové sezóny má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, kteří na Valašce dojeli druzí a zopakovali tak loňský výsledek.
Velká konkurence, nové rychlostní zkoušky a přímý přenos závodu v České televizi byly na letošní Valašské rallye lákadlem pro posádky i diváky. EuroOil-invelt team s Pechem a Uhlem sváděl od začátku souboj o druhé místo s norskou tovární posádkou Škodovky Veiby – Skjærmoen. Zatím co druhá tovární posádka Kopecký s Dreslerem vedli a postupně navyšovali náskok. Pechovi s Uhlem vyšly večerní zkoušky první etapy lépe než soupeřům a usadili se na druhém místě. „Druhý den jsem chtěl navázat na tempo z večera, ale udělal dvě jezdecké chyby při dobržďování a ztratili jsme tak 20 vteřin. Naštěstí pro nás, byla tato zkouška ve výsledcích zrušena, z důvodu jinak umístěného cíle než bylo v tréninku. Některé posádky tak přestaly závodit dříve než projely cílem a sportovní komisaři rychlostku anulovali. To nám tentokrát pomohlo, udržet se v boji o druhé místo,“ přiznává Václav Pech jun.
K pořádnému dramatu se schylovalo v závěru soutěže, kdy Nor Veiby stahoval Pechův tří vteřinový náskok, až se dostal o 0,5s před něj. Vše měl rozhodnout závěr závodu. „Na startu poslední vložky jsem si uvědomoval, že v prvním průjezdu jsme byli rychlejší asi o 2 vteřiny než Nor, a že bude muset více riskovat právě on. Zřejmě to měl na mysli i Veiby a při jízdě na hraně udělal drobnou chybu v podobě hodin, což náš souboj rozhodlo,“ popisuje V. Pech jun.
„Malé drama jsme přeci jen zažili ještě v cíli poslední zkoušky, když vypadlo táhlo od spojkového pedálu a museli jsme odskákat ze stanoviště „stop“ přes startér a pak provizorně opravit pedál závlačkou z hasicího přístroje. Celou cestu na cílovou rampu jsem měl strach, abych o hasičák nezavadil a neměli jsme v autě bílo jako v mlejnici,“ s úsměvem popisuje Václav Pech jun.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude 20. – 21. dubna klatovská Rallye Šumava.
Zdroj: Media Václava Pecha
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.