Ford Fiesta R5 MOGUL Racing teamu s posádkou Jan Černý – Petr Černohorský je připravený na Valašskou Rally.
O nadcházejícím víkendu odstartuje nová sezona mistrovství České republiky v rally. Stane se tak na Valašsku na 37. Kowax Valašské Rally ValMez, která odstartuje v sobotu 24. března krátce před polednem a do cíle dospěje v neděli 25. března v 15 hodin odpoledne. Soutěžící v tu dobu budou mít za sebou 15 rychlostních zkoušek a více jak 170 kilometrů rychlostních zkoušek. Jednou z posádek, která patří mezi favorizované v boji o pódiové umístění, je i posádka Jan Černý – Petr Černohorský, která poprvé v domácím šampionátu odstartuje s Fordem Fiesta R5 týmu MOGUL Racing. Jan Černý se pro tuto změnu vozu rozhodl před zahájením nové sezony, kdy předchozí rok absolvoval se Škodou Fabia R5. Právě s tímto vozem v loňském roce vybojoval na Valašské Rally třetí místo a zahájil tak sérii pódiových umístění, která vedla ke konečnému třetímu místu v šampionátu MČR v rally v loňském roce.
Letos přijíždí na 37. Kowax Valašskou Rally ValMez Jan Černý dobře rozjetý z rakouské Rebenland Rally, kde se mu v obtížných podmínkách a ve velké konkurenci podařilo obsadit výborné druhé místo. S Petrem Černohorským tak absolvovali před zahájením sezony ten nejlepší možný test. Seznamování s Fordem Fiesta R5 probíhalo v poměrně složitých podmínkách a nestálém počasí a to se posádce MOGUL Racing teamu bude hodit i před startem na Valašsku, kde také může počasí řádně zkomplikovat jezdcům volbu pneumatik. Zdejší rychlostní zkoušky jsou navíc na mnoha místech pokryté velkým množstvím posypu a to je dělá ještě náročnějšími než obvykle. Valašská Rally je pověstná množstvím technicky náročných rychlostních zkoušek, kde ale nechybí ani velmi rychlé úseky, kde vozidla dosahují vysokých průměrných rychlostí. Centrem Valašské Rally je stejně jako v loňském roce areál Tatra v Kopřivnici, kde bude umístěná servisní zóna po obě etapy, a kde se také v neděli odehrají dvě rychlostní zkoušky, které budou vysílány v přímém přenosu na televizních obrazovkách ČT Sport. Posádka Jan Černý – Petr Černohorský odstartuje do Valašské Rally se startovním číslem 3 na dveřích Fordu Fiesta R5, o který se budou starat mechanici týmu Gemini Clinic.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu. „Konečně startuje nová sezóna v rally a já už se nemohu dočkat, až se s Fordem Fiesta R5 postavíme na start první domácí soutěže. První ostré kilometry jsme absolvovali minulý týden v Rakousku a moje dojmy z FiestyR5 jsou velmi pozitivní. Rally Rebenland přesně splnila cíl, který jsme si dali. Postupně jsem poznával nové auto a to v naprosto šílených podmínkách, které tam panovaly. Pršelo, chvílemi padal sníh a na trati bylo velké množství bláta. Ze začátku jsme dost ztráceli, ale já nechtěl jít s novým autem vůbec do rizika a hledal jsem jeho limity pěkně odspodu. Velmi rychle jsem ale Fiestě R5 přišel na chuť a postupně jsme zrychlovali. Nakonec z toho bylo druhé místo v cíli, a to je skvělé. Přijeli jsme ale testovat a o autě jsme se toho hodně naučili. Poznal jsem, že tým je perfektní a mohu se na něj spolehnout. Myslím si, že před Valašskou jsme dobře připraveni a bude to na nás, abychom podali co nejlepší výkon. Konkurence je naprosto neskutečná a podle mě je na startu minimálně deset posádek, které mohou jet na stupně vítězů.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.