Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže.
Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže. 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye se sice pojedou až 20. – 21. dubna, právě únorový je ale termín pro schválení a zveřejnění jejich základních dokumentů, tzv. zvláštních ustanovení. Organizátoři z PAMK Klatovy díky tomu budou již brzy moci také přijímat přihlášky, bližší informace k soutěžím se začnou postupně objevovat i na klubových stránkách www.pamk.cz.
Jaro sice ještě ani neklepe na dveře a spíše jen čas od času z dálky nakukuje do našich příbytků, na Pošumavském auto moto klubu Klatovy v AČR se už ale dávno pravidelně diskutuje o detailní podobě dubnových soutěží. Po vydání a schválení základních ustanovení je v mnohém jasno i pro veřejnost. V první řadě je zřejmé, že podoba 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye, doplněných samozřejmě znovu i o 4. Rallye Šumava Legend, se v základních obrysech nezměnila, pojede se v osvědčeném formátu pátek – sobota s první etapou na Klatovsku a s druhou, která bude mít své těžiště na jih od sídelního města rallye. Jasné je také to, že i letos bude mít velký význam pro tradiční soutěže také Rozvojová zóna Janovice nad Úhlavou, kde se opět usídlí mj. ředitelství i servisní areál. Jaké novinky tedy letošní ročník přinese?
„Pro nás všechny má velký význam připojení slov ´Memoriál Pavla Babky´ ke jménu ´Historic Vltava Rallye´. Právě náš nedávno zesnulý bývalý klubový předseda tak bude spojen s názvem této soutěže, na jejímž založení a dobrém jménu měl právě on rozhodující podíl,“ říká předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Co se týče novinek na tratích letošního ročníku, zájemci určitě mnohé z nich objeví už v harmonogramu obou etap. V pátek totiž sice nepojedeme polookruh u Petrovic, po mnoha letech jsme se ale rozhodli více využít kultovního Klatovského okruhu u Čínova, kterým nově otevřeme obě páteční sekce obou našich soutěží. Na rozdíl od loňska díky tomu budou moci mít ´Vltava´ i ´Šumava´ harmonogram víceméně shodný, pouze samozřejmě s časovým posunem. Opět pochopitelně budou na trati nejprve k vidění historická auta, jejichž zápolení bude i letos součástí mistrovství Evropy, soudobé vozy národního šampionátu se předvedou divákům hned po nich. Po úspěchu loňského sobotního zařazení rychlostní zkoušky v blízkosti servisní zóny letos budeme postupovat podobně, pojedeme ale na zcela jiné trati. Také další erzety doznají oproti minulému ročníku určitých změn, celkově závodníci i tentokrát absolvují čtrnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou přesahující 160 kilometrů. Z jiného soudku je informace, že jsme se opět rozhodli nabídnout malé odlehčení týmových rozpočtů v podobě tzv. první uzávěrky přihlášek – jezdci, kteří se stihnou zapsat do 26. března, budou u nás mít možnost zaplatit mírně snížený vklad,“ vysvětluje Jiří Valenta.
Připomeňme, že uplynulé tři ročníky Rallye Šumava Klatovy ovládla tovární posádka týmu Škoda Motosport Jan Kopecký – Pavel Dresler, také jsme ale v minulých dnech slyšeli od téměř domácí dvojice Václav Pech – Petr Uhel, že budou dělat všechno pro to, aby tentokrát svým velkým rivalům úlohu co nejvíce ztížili. Bude se určitě nač těšit, to se ale týká také domácích i zahraničních účastníků Historic Vltava Rallye, v níž bude prvenství obhajovat bývalý pilot F1 Erik Comas z Francie, jenž si loni dojel pro klatovské vavříny s legendárním vozem Lancia Stratos HF.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.