V Klatovech vrcholí přípravy dubnových rallye

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 19. února 2018 18:02
Sdílej:

Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže.

Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže. 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye se sice pojedou až 20. – 21. dubna, právě únorový je ale termín pro schválení a zveřejnění jejich základních dokumentů, tzv. zvláštních ustanovení. Organizátoři z PAMK Klatovy díky tomu budou již brzy moci také přijímat přihlášky, bližší informace k soutěžím se začnou postupně objevovat i na klubových stránkách www.pamk.cz.

Jaro sice ještě ani neklepe na dveře a spíše jen čas od času z dálky nakukuje do našich příbytků, na Pošumavském auto moto klubu Klatovy v AČR se už ale dávno pravidelně diskutuje o detailní podobě dubnových soutěží. Po vydání a schválení základních ustanovení je v mnohém jasno i pro veřejnost. V první řadě je zřejmé, že podoba 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye, doplněných samozřejmě znovu i o 4. Rallye Šumava Legend, se v základních obrysech nezměnila, pojede se v osvědčeném formátu pátek – sobota s první etapou na Klatovsku a s druhou, která bude mít své těžiště na jih od sídelního města rallye. Jasné je také to, že i letos bude mít velký význam pro tradiční soutěže také Rozvojová zóna Janovice nad Úhlavou, kde se opět usídlí mj. ředitelství i servisní areál. Jaké novinky tedy letošní ročník přinese?

„Pro nás všechny má velký význam připojení slov ´Memoriál Pavla Babky´ ke jménu ´Historic Vltava Rallye´. Právě náš nedávno zesnulý bývalý klubový předseda tak bude spojen s názvem této soutěže, na jejímž založení a dobrém jménu měl právě on rozhodující podíl,“ říká předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Co se týče novinek na tratích letošního ročníku, zájemci určitě mnohé z nich objeví už v harmonogramu obou etap. V pátek totiž sice nepojedeme polookruh u Petrovic, po mnoha letech jsme se ale rozhodli více využít kultovního Klatovského okruhu u Čínova, kterým nově otevřeme obě páteční sekce obou našich soutěží. Na rozdíl od loňska díky tomu budou moci mít ´Vltava´ i ´Šumava´ harmonogram víceméně shodný, pouze samozřejmě s časovým posunem. Opět pochopitelně budou na trati nejprve k vidění historická auta, jejichž zápolení bude i letos součástí mistrovství Evropy, soudobé vozy národního šampionátu se předvedou divákům hned po nich. Po úspěchu loňského sobotního zařazení rychlostní zkoušky v blízkosti servisní zóny letos budeme postupovat podobně, pojedeme ale na zcela jiné trati. Také další erzety doznají oproti minulému ročníku určitých změn, celkově závodníci i tentokrát absolvují čtrnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou přesahující 160 kilometrů. Z jiného soudku je informace, že jsme se opět rozhodli nabídnout malé odlehčení týmových rozpočtů v podobě tzv. první uzávěrky přihlášek – jezdci, kteří se stihnou zapsat do 26. března, budou u nás mít možnost zaplatit mírně snížený vklad,“ vysvětluje Jiří Valenta.

Připomeňme, že uplynulé tři ročníky Rallye Šumava Klatovy ovládla tovární posádka týmu Škoda Motosport Jan Kopecký – Pavel Dresler, také jsme ale v minulých dnech slyšeli od téměř domácí dvojice Václav Pech – Petr Uhel, že budou dělat všechno pro to, aby tentokrát svým velkým rivalům úlohu co nejvíce ztížili. Bude se určitě nač těšit, to se ale týká také domácích i zahraničních účastníků Historic Vltava Rallye, v níž bude prvenství obhajovat bývalý pilot F1 Erik Comas z Francie, jenž si loni dojel pro klatovské vavříny s legendárním vozem Lancia Stratos HF.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.