Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže.
Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže. 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye se sice pojedou až 20. – 21. dubna, právě únorový je ale termín pro schválení a zveřejnění jejich základních dokumentů, tzv. zvláštních ustanovení. Organizátoři z PAMK Klatovy díky tomu budou již brzy moci také přijímat přihlášky, bližší informace k soutěžím se začnou postupně objevovat i na klubových stránkách www.pamk.cz.
Jaro sice ještě ani neklepe na dveře a spíše jen čas od času z dálky nakukuje do našich příbytků, na Pošumavském auto moto klubu Klatovy v AČR se už ale dávno pravidelně diskutuje o detailní podobě dubnových soutěží. Po vydání a schválení základních ustanovení je v mnohém jasno i pro veřejnost. V první řadě je zřejmé, že podoba 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye, doplněných samozřejmě znovu i o 4. Rallye Šumava Legend, se v základních obrysech nezměnila, pojede se v osvědčeném formátu pátek – sobota s první etapou na Klatovsku a s druhou, která bude mít své těžiště na jih od sídelního města rallye. Jasné je také to, že i letos bude mít velký význam pro tradiční soutěže také Rozvojová zóna Janovice nad Úhlavou, kde se opět usídlí mj. ředitelství i servisní areál. Jaké novinky tedy letošní ročník přinese?
„Pro nás všechny má velký význam připojení slov ´Memoriál Pavla Babky´ ke jménu ´Historic Vltava Rallye´. Právě náš nedávno zesnulý bývalý klubový předseda tak bude spojen s názvem této soutěže, na jejímž založení a dobrém jménu měl právě on rozhodující podíl,“ říká předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Co se týče novinek na tratích letošního ročníku, zájemci určitě mnohé z nich objeví už v harmonogramu obou etap. V pátek totiž sice nepojedeme polookruh u Petrovic, po mnoha letech jsme se ale rozhodli více využít kultovního Klatovského okruhu u Čínova, kterým nově otevřeme obě páteční sekce obou našich soutěží. Na rozdíl od loňska díky tomu budou moci mít ´Vltava´ i ´Šumava´ harmonogram víceméně shodný, pouze samozřejmě s časovým posunem. Opět pochopitelně budou na trati nejprve k vidění historická auta, jejichž zápolení bude i letos součástí mistrovství Evropy, soudobé vozy národního šampionátu se předvedou divákům hned po nich. Po úspěchu loňského sobotního zařazení rychlostní zkoušky v blízkosti servisní zóny letos budeme postupovat podobně, pojedeme ale na zcela jiné trati. Také další erzety doznají oproti minulému ročníku určitých změn, celkově závodníci i tentokrát absolvují čtrnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou přesahující 160 kilometrů. Z jiného soudku je informace, že jsme se opět rozhodli nabídnout malé odlehčení týmových rozpočtů v podobě tzv. první uzávěrky přihlášek – jezdci, kteří se stihnou zapsat do 26. března, budou u nás mít možnost zaplatit mírně snížený vklad,“ vysvětluje Jiří Valenta.
Připomeňme, že uplynulé tři ročníky Rallye Šumava Klatovy ovládla tovární posádka týmu Škoda Motosport Jan Kopecký – Pavel Dresler, také jsme ale v minulých dnech slyšeli od téměř domácí dvojice Václav Pech – Petr Uhel, že budou dělat všechno pro to, aby tentokrát svým velkým rivalům úlohu co nejvíce ztížili. Bude se určitě nač těšit, to se ale týká také domácích i zahraničních účastníků Historic Vltava Rallye, v níž bude prvenství obhajovat bývalý pilot F1 Erik Comas z Francie, jenž si loni dojel pro klatovské vavříny s legendárním vozem Lancia Stratos HF.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?