Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže.
Jako každoročně, i letos je únor důležitým měsícem pro klatovské automobilové soutěže. 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye se sice pojedou až 20. – 21. dubna, právě únorový je ale termín pro schválení a zveřejnění jejich základních dokumentů, tzv. zvláštních ustanovení. Organizátoři z PAMK Klatovy díky tomu budou již brzy moci také přijímat přihlášky, bližší informace k soutěžím se začnou postupně objevovat i na klubových stránkách www.pamk.cz.
Jaro sice ještě ani neklepe na dveře a spíše jen čas od času z dálky nakukuje do našich příbytků, na Pošumavském auto moto klubu Klatovy v AČR se už ale dávno pravidelně diskutuje o detailní podobě dubnových soutěží. Po vydání a schválení základních ustanovení je v mnohém jasno i pro veřejnost. V první řadě je zřejmé, že podoba 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye, doplněných samozřejmě znovu i o 4. Rallye Šumava Legend, se v základních obrysech nezměnila, pojede se v osvědčeném formátu pátek – sobota s první etapou na Klatovsku a s druhou, která bude mít své těžiště na jih od sídelního města rallye. Jasné je také to, že i letos bude mít velký význam pro tradiční soutěže také Rozvojová zóna Janovice nad Úhlavou, kde se opět usídlí mj. ředitelství i servisní areál. Jaké novinky tedy letošní ročník přinese?
„Pro nás všechny má velký význam připojení slov ´Memoriál Pavla Babky´ ke jménu ´Historic Vltava Rallye´. Právě náš nedávno zesnulý bývalý klubový předseda tak bude spojen s názvem této soutěže, na jejímž založení a dobrém jménu měl právě on rozhodující podíl,“ říká předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Co se týče novinek na tratích letošního ročníku, zájemci určitě mnohé z nich objeví už v harmonogramu obou etap. V pátek totiž sice nepojedeme polookruh u Petrovic, po mnoha letech jsme se ale rozhodli více využít kultovního Klatovského okruhu u Čínova, kterým nově otevřeme obě páteční sekce obou našich soutěží. Na rozdíl od loňska díky tomu budou moci mít ´Vltava´ i ´Šumava´ harmonogram víceméně shodný, pouze samozřejmě s časovým posunem. Opět pochopitelně budou na trati nejprve k vidění historická auta, jejichž zápolení bude i letos součástí mistrovství Evropy, soudobé vozy národního šampionátu se předvedou divákům hned po nich. Po úspěchu loňského sobotního zařazení rychlostní zkoušky v blízkosti servisní zóny letos budeme postupovat podobně, pojedeme ale na zcela jiné trati. Také další erzety doznají oproti minulému ročníku určitých změn, celkově závodníci i tentokrát absolvují čtrnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou přesahující 160 kilometrů. Z jiného soudku je informace, že jsme se opět rozhodli nabídnout malé odlehčení týmových rozpočtů v podobě tzv. první uzávěrky přihlášek – jezdci, kteří se stihnou zapsat do 26. března, budou u nás mít možnost zaplatit mírně snížený vklad,“ vysvětluje Jiří Valenta.
Připomeňme, že uplynulé tři ročníky Rallye Šumava Klatovy ovládla tovární posádka týmu Škoda Motosport Jan Kopecký – Pavel Dresler, také jsme ale v minulých dnech slyšeli od téměř domácí dvojice Václav Pech – Petr Uhel, že budou dělat všechno pro to, aby tentokrát svým velkým rivalům úlohu co nejvíce ztížili. Bude se určitě nač těšit, to se ale týká také domácích i zahraničních účastníků Historic Vltava Rallye, v níž bude prvenství obhajovat bývalý pilot F1 Erik Comas z Francie, jenž si loni dojel pro klatovské vavříny s legendárním vozem Lancia Stratos HF.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?