Většina českých posádek si ještě užívá zimní pauzu, nebo připravuje techniku na novou sezonu 2018. To se ale netýká jezdců, kteří se pravidelně scházejí na kopřivnickém polygonu Tatry. 20. ledna se zde konal první letošní díl Traiva RallyCupu. Na startu se sešlo více než 25 posádek.
Byť zima v ČR neprobíhá podle klasických obrázků Josefa Lady, takže trasy rychlostních zkoušek nelemovaly sněhové bariéry, zato na soutěžící čekalo „kopřivnické Monte Carlo“. Trať soutěže se dělila na dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát. Závodníky tak čekalo necelých 25 závodních kilometrů. RZ1 byla hned po ránu víceméně bez sněhu, zato RZ2 byla pro mnohé těžkou zkouškou již při seznamovacích jízdách. Lesní pasáže, kde ještě den před závodem tekla voda po cestě z tajícího sněhu, během noci mráz přeměnil v kluziště. To vše ještě zasypala malá vrstva čerstvého sněhu. Ne všechny posádky byly vybaveny zimním obutím s hroty a pořadatelé se proto rozhodli přistoupit k formátu, který se jel i na Silvestrovském podniku. To znamená, že posádky vybavené hroty si napřed zazávodily na zamrzlých částech RZ2, kterou jely hned 3x, poté následoval servis, kde přezuly a vydaly na RZ1, kde panovalo takřka jarní počasí. Posádky bez hrotů trať absolvovaly podobně, ale v opačném formátu, protože hroty led rozbily a trať se tak stala sjízdná i pro ně. Tenhle formát není moc objektivní v celkovém hodnocení, ale na polygonu se scházejí závodníci, kteří si závody si chtějí užít a to v rámci dostatečné bezpečnosti, a tak to nikomu nevadilo a žádné protesty podány nebyly.
A jak to probíhalo v jednotlivých třídách?
Třídu historiků naplnilo 5 vozů. Zde si dojel pro vítězství Bohumil Pfeifer se svojí Škoda 130 L. Druhé místo si odvezl Josef Peřina s BMW a stupně vítězů uzavřel Radovan Hlavička s Peugeotem 205.
Třída dvoukolek byla obsazena 11 vozy. Prvenství z prvního letošního podniku si odvezl Rafal Pochlopien se svojí Opel Astra GSI. Druhý dojel Rafal Krecioch a 3. místo si odvezl Marcin Górny. Stupně vítězů v této kategorii tedy obsadili ryze polští závodníci.
Ve třídě N4 se sešlo 8 vozů. Radek Fiala s Lancem EVO X vybojoval 3. místo, Sebastian Frycz, který na poslední RZ přišel o celkové 1. místo po problémech se spojkou a skončil tak druhý ve třídě N4 a první místo si odvezl Jaroslav Podešva.
Z celkového prvenství v cíli se nakonec radoval Antonín Tlusťák na Fabii R5. Druhý skončil Jaroslav Podešva se Subaru Impreza. Třetí celkově, po zmíněných problémech, skončil Sebastian Frycz se Subaru Impreza STi.
Fotogalerie ze závoduV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.