Většina českých posádek si ještě užívá zimní pauzu, nebo připravuje techniku na novou sezonu 2018. To se ale netýká jezdců, kteří se pravidelně scházejí na kopřivnickém polygonu Tatry. 20. ledna se zde konal první letošní díl Traiva RallyCupu. Na startu se sešlo více než 25 posádek.
Byť zima v ČR neprobíhá podle klasických obrázků Josefa Lady, takže trasy rychlostních zkoušek nelemovaly sněhové bariéry, zato na soutěžící čekalo „kopřivnické Monte Carlo“. Trať soutěže se dělila na dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát. Závodníky tak čekalo necelých 25 závodních kilometrů. RZ1 byla hned po ránu víceméně bez sněhu, zato RZ2 byla pro mnohé těžkou zkouškou již při seznamovacích jízdách. Lesní pasáže, kde ještě den před závodem tekla voda po cestě z tajícího sněhu, během noci mráz přeměnil v kluziště. To vše ještě zasypala malá vrstva čerstvého sněhu. Ne všechny posádky byly vybaveny zimním obutím s hroty a pořadatelé se proto rozhodli přistoupit k formátu, který se jel i na Silvestrovském podniku. To znamená, že posádky vybavené hroty si napřed zazávodily na zamrzlých částech RZ2, kterou jely hned 3x, poté následoval servis, kde přezuly a vydaly na RZ1, kde panovalo takřka jarní počasí. Posádky bez hrotů trať absolvovaly podobně, ale v opačném formátu, protože hroty led rozbily a trať se tak stala sjízdná i pro ně. Tenhle formát není moc objektivní v celkovém hodnocení, ale na polygonu se scházejí závodníci, kteří si závody si chtějí užít a to v rámci dostatečné bezpečnosti, a tak to nikomu nevadilo a žádné protesty podány nebyly.
A jak to probíhalo v jednotlivých třídách?
Třídu historiků naplnilo 5 vozů. Zde si dojel pro vítězství Bohumil Pfeifer se svojí Škoda 130 L. Druhé místo si odvezl Josef Peřina s BMW a stupně vítězů uzavřel Radovan Hlavička s Peugeotem 205.
Třída dvoukolek byla obsazena 11 vozy. Prvenství z prvního letošního podniku si odvezl Rafal Pochlopien se svojí Opel Astra GSI. Druhý dojel Rafal Krecioch a 3. místo si odvezl Marcin Górny. Stupně vítězů v této kategorii tedy obsadili ryze polští závodníci.
Ve třídě N4 se sešlo 8 vozů. Radek Fiala s Lancem EVO X vybojoval 3. místo, Sebastian Frycz, který na poslední RZ přišel o celkové 1. místo po problémech se spojkou a skončil tak druhý ve třídě N4 a první místo si odvezl Jaroslav Podešva.
Z celkového prvenství v cíli se nakonec radoval Antonín Tlusťák na Fabii R5. Druhý skončil Jaroslav Podešva se Subaru Impreza. Třetí celkově, po zmíněných problémech, skončil Sebastian Frycz se Subaru Impreza STi.
Fotogalerie ze závoduDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?