Většina českých posádek si ještě užívá zimní pauzu, nebo připravuje techniku na novou sezonu 2018. To se ale netýká jezdců, kteří se pravidelně scházejí na kopřivnickém polygonu Tatry. 20. ledna se zde konal první letošní díl Traiva RallyCupu. Na startu se sešlo více než 25 posádek.
Byť zima v ČR neprobíhá podle klasických obrázků Josefa Lady, takže trasy rychlostních zkoušek nelemovaly sněhové bariéry, zato na soutěžící čekalo „kopřivnické Monte Carlo“. Trať soutěže se dělila na dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát. Závodníky tak čekalo necelých 25 závodních kilometrů. RZ1 byla hned po ránu víceméně bez sněhu, zato RZ2 byla pro mnohé těžkou zkouškou již při seznamovacích jízdách. Lesní pasáže, kde ještě den před závodem tekla voda po cestě z tajícího sněhu, během noci mráz přeměnil v kluziště. To vše ještě zasypala malá vrstva čerstvého sněhu. Ne všechny posádky byly vybaveny zimním obutím s hroty a pořadatelé se proto rozhodli přistoupit k formátu, který se jel i na Silvestrovském podniku. To znamená, že posádky vybavené hroty si napřed zazávodily na zamrzlých částech RZ2, kterou jely hned 3x, poté následoval servis, kde přezuly a vydaly na RZ1, kde panovalo takřka jarní počasí. Posádky bez hrotů trať absolvovaly podobně, ale v opačném formátu, protože hroty led rozbily a trať se tak stala sjízdná i pro ně. Tenhle formát není moc objektivní v celkovém hodnocení, ale na polygonu se scházejí závodníci, kteří si závody si chtějí užít a to v rámci dostatečné bezpečnosti, a tak to nikomu nevadilo a žádné protesty podány nebyly.
A jak to probíhalo v jednotlivých třídách?
Třídu historiků naplnilo 5 vozů. Zde si dojel pro vítězství Bohumil Pfeifer se svojí Škoda 130 L. Druhé místo si odvezl Josef Peřina s BMW a stupně vítězů uzavřel Radovan Hlavička s Peugeotem 205.
Třída dvoukolek byla obsazena 11 vozy. Prvenství z prvního letošního podniku si odvezl Rafal Pochlopien se svojí Opel Astra GSI. Druhý dojel Rafal Krecioch a 3. místo si odvezl Marcin Górny. Stupně vítězů v této kategorii tedy obsadili ryze polští závodníci.
Ve třídě N4 se sešlo 8 vozů. Radek Fiala s Lancem EVO X vybojoval 3. místo, Sebastian Frycz, který na poslední RZ přišel o celkové 1. místo po problémech se spojkou a skončil tak druhý ve třídě N4 a první místo si odvezl Jaroslav Podešva.
Z celkového prvenství v cíli se nakonec radoval Antonín Tlusťák na Fabii R5. Druhý skončil Jaroslav Podešva se Subaru Impreza. Třetí celkově, po zmíněných problémech, skončil Sebastian Frycz se Subaru Impreza STi.
Fotogalerie ze závoduTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).