Vážení příznivci rallysportu, otiskujeme výzvu Karla Kupce, bratra Radomíra Kupce, jenž se zotavuje po havárii na letošní Rally Vsetín.
Ahoj rallyeová rodino!
Jak všichni jistě víte, můj mladší brácha Radomír měl v polovině října na rallyspritnu ve Vsetíně velmi vážnou a nešťastnou nehodu s poraněním hlavy, při které jen o vlásek unikl smrti. V první řadě bych chtěl moc poděkovat všem záchranářům, Vláďovi Osičkovi a Lukynovi Nekvapilovi s Romanem Koscelníkem a dalším, kteří bráchu udrželi při životě do příletu vrtulníku a poté se o něj letecký záchranářský personál skvěle postaral. Také bych chtěl velmi poděkovat docentovi Hrabálkovi a jeho týmu neurochirurgů z Fakultní nemocnice v Olomouci za to, že bráchovi dali šanci na život a nevzdali to předem. Zachránili mu život!!! Brácha prodělal velmi náročnou 5ti hodinovou operaci, při které doslova bojoval o život. Kdo ho zná, tak ví, že je to obrovský bojovník a žádnej závod jen tak nevzdá. Následovalo několik týdnů v obrovské nejistotě. Brácha byl v nejhlubším komatu a nikdo nevěděl, jak se to dál bude vyvíjet. Na konci října se brácha začal probouzet a postupně reagovat. Následovaly další dvě operace a plastika. Nyní je brácha v šumperské nemocnici, od nehody ušel obrovský kus cesty, ale ještě mnohem náročnější cesta ho i nás čeká. Brácha je při vědomí, komunikuje s námi, ale je hodně unavený a slabý. Většinu dne prospí, ale 2x denně rehabilituje a snaží se procvičit svaly s fyzioterapeutkou. Zatím nemá sílu se zvednout z postele, ale snad to brzy přijde. Po tak velké ráně do hlavy je jasné, že má výpadky paměti a někdy mluví trošku z cesty, ale nejčastěji mluví o závodech, autech, prostě pořád závodí.
Nyní je před námi další výzva. V České republice máme zdravotnická zařízení na skvělé úrovni. Vždyť bráchu zachránili a poskytnuli mu skvělou intenzivní péči. Teď ale nastává dost zvláštní situace. Brácha nepatří na JIP, ani na ARO, ale na LDN. Což znamená zavřít 23 letého kluka mezi povětšinou vážně nemocné ležící seniory, kde mají jednu rehabilitační sestru na spoustu pacientů a prakticky nulovou šance návratu do normálního života. Hledali jsme proto alternativu, jak mu sehnat co nejlepší péči a co nejlepší rehabilitace. V Kladrubech je v pořadníku 400 pacientů před bráchou. Podařilo se nám pro bráchu domluvit místo v rehabilitačním sanatoriu v Klimkovicích u Ostravy, kam by brácha měl nastoupit v lednu. Komplexní péči, kterou brácha potřebuje, zdaleka neplatí pojišťovna. Navíc tam brácha musí mít rodinný doprovod 24h denně. Což znamená náklady na léčbu okolo 100.000,- Kč měsíčně. Časovou náročnost rehabilitace není v tuto chvíli nikdo schopen odhadnout, obecně se ale lze bavit o době roku a více.
Dostalo se nám morální podpory od obrovského množství přátel, kamarádů, ale i fandů a lidí, co bráchu znali ze závodů. Protože se nás spousta lidí ptá, jak nám může pomoci, založil jsem transparentní bankovní účet vedený u Komerční banky číslo 115-5778970297/0100 a pokud někdo bude chtít bráchu podpořit, může a předem za bráchu děkuji. Všechny peníze budou využity na bráchovu léčbu, rehabilitaci, zdravotnické pomůcky, výživové nutridrinky, atd. Věřím, že se brácha dokáže dostat do natolik dobrého stavu, aby se s Vámi mohl co nejdřív vídat na rally - vždyť ji všichni tak milujeme!
Já sám na dobu neurčitou přerušuji rallyovou kariéru a všem přeji Veselé Vánoce, hodně zdraví do nového roku a hlavně co nejvíce kilometrů RZ bez nehod! Karel Kupec
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.