Celkem pět vozů z otrokovické dílny K.I.T. racing vyrazilo v první prosincovou sobotu na Mikuláš rally forever 2017. Vlastimil Neumann, Radim Vavřík, Libor Votava i Michal Ševčík úspěšně závod dokončili, smolařem byl Lukáš Matěna.
O závěrečnou tečku za sezonou 2017 v automobilových soutěžích se postarala, jako už tradičně, Mikuláš rally ve Slušovicích. Na start závodu o pěti rychlostních zkouškách a 29,5 ostrých kilometrech, se mimo jiné postavila i pětice jezdců, která využila pro závod vozy z dílny K.I.T. racingu. Rychlostní zkoušky byly pokryté ledem, o to více se jednotlivé posádky předváděly a o roztančená kolečka nebyla nouze. Vítězství v kategorii historik a 10. místo v absolutní klasifikaci si vyklouzala dvojice Vlastimil Neumann – Otto Slezák na Fordu Escort RS Cosworth. „Ledová trať byla nejenom pro nás velkou výzvou. Po celý závod jsme se bavili a dosahované časy šly mimo nás. Chtěl jsem vyzkoušet, jak Ford funguje na ledě a musím jednoznačně říct – paráda. Auto jsme dovezli v pořádku do cíle, krásně jsme se svezli, takže za nás maximální spokojenost,“ uvedl po závodě Vlastimil Neumann.
Do Slušovic se přijela pobavit i posádka ve složení Radim Vavřík – Tomáš Plachý na jednom ze tří vozů Mitsubishi Lancer EVO IX. „Letos jsem se na Mikuláše moc těšil, že se jen s Tomášem pobavíme a užijeme si konec sezony. Bohužel díky počasí to byl pro mne očistec, učení se jezdit na ledu a snaha dovézt auto v pořádku, neboť zatím jsem takovou soutěž viděl jen v televizi. Zkušenost to byla k nezaplacení, organizace jako vždy skvělá a diváci neuvěřitelní, což ale na Zlínsku už nikoho nepřekvapí. Taky musím samozřejmě poděkovat teamu K.I.T. racing za perfektní servis, jako vždy a svému spolujezdci, který mi v autě opět dodával tu pravou jistotu, i když několikrát i on musel pochybovat, že auto dovezeme celé,“ řekl v cíli Mikuláš rally Radim Vavřík. Zlínská posádka se umístila v soutěži, kde nešlo o výsledek, ale o zábavu, na 23. místě absolutně a ve třídě 3 obsadila 4. místo.
Další Mitsubishi deváté vývojové evoluce bylo připraveno pro Libora Votavu, který slyšel rozpis z úst Františka Synáče. „Já mohu hodnotit závod jedině kladně. Přijeli jsme na Moravu, abychom si užili klouzání, a tento cíl jsme si splnili. Pěkné rychlostní zkoušky, jízda dveřmi napřed a naprostá pohoda během celého závodu. Výsledek je druhořadý. Užil jsem si pohodový den v profesionálním týmu a já jsem spokojený,“ ohlédl se za sobotním závodem Libor Votava. Pouze pro úplnost statistik doplňuji, že dvojice Votava – Synáč byla klasifikována na 36. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě 3.
Mikulášskou rally dokončila i bratrská dvojice Michal a Martin Ševčíkovi, kteří usedli do Peugeotu 208 R2. Michal si vybral pro premiérový start v rally ty nejtěžší podmínky, ale s tratí si poradil a auto bez úhony dovezl až do cíle. „Pro mě to byla první rally v životě a díky počasí to byla hodně těžká premiéra. Cely závod byl hlavně o seznámení se se soutěží z pohledu jezdce. Okruh ve Slušovicích byl skvělý a tam jsme byli spokojeni. Zkouška v Zádveřicích byla hodně těžká a led ji ještě ztížil. Proto jsme zde nezávodili, abychom neublížili autu. Díky všem, že jsme se mohli závodu zúčastnit a těšíme se na další ročník,“ prozradil v cíli Michal Ševčík. Bratrská dvojice Ševčíků dokončila závod na 27. místě v kategorii 2WD, 8. místě ve třídě 6 a 7. místě v kategorii Junior.
Závod se nepodařilo dokončit pouze Lukášům Matěnovi s Hlaváčem na třetím Mitsubishi Lancer EVO IX. Hradecký jezdec uklouzl v jedné ze zatáček u dostihové dráhy a lehce zavadil o obrubník. „Na Slušovice jsme se těšili, ale bohužel jsme se absolutně netrefili do gum. Výsledkem startu na mokrém slicku bylo odstoupeni po RZ1 po naší smolné chybě. Z důvodu minimalizování škod jsme se rozhodli po úvodní zkoušce dále nepokračovat,“ vysvětlil odstoupení ze závodu Lukáš Matěna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.