K.I.T. racing bavil sebe i diváky při Mikuláš rally

Mikuláš Rally (CZ)
Mikuláš Rally (CZ), foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz
Miroslav Vebr 4. prosince 2017 16:29
Sdílej:

Celkem pět vozů z otrokovické dílny K.I.T. racing vyrazilo v první prosincovou sobotu na Mikuláš rally forever 2017. Vlastimil Neumann, Radim Vavřík, Libor Votava i Michal Ševčík úspěšně závod dokončili, smolařem byl Lukáš Matěna.

O závěrečnou tečku za sezonou 2017 v automobilových soutěžích se postarala, jako už tradičně, Mikuláš rally ve Slušovicích. Na start závodu o pěti rychlostních zkouškách a 29,5 ostrých kilometrech, se mimo jiné postavila i pětice jezdců, která využila pro závod vozy z dílny K.I.T. racingu. Rychlostní zkoušky byly pokryté ledem, o to více se jednotlivé posádky předváděly a o roztančená kolečka nebyla nouze. Vítězství v kategorii historik a 10. místo v absolutní klasifikaci si vyklouzala dvojice Vlastimil Neumann – Otto Slezák na Fordu Escort RS Cosworth. „Ledová trať byla nejenom pro nás velkou výzvou. Po celý závod jsme se bavili a dosahované časy šly mimo nás. Chtěl jsem vyzkoušet, jak Ford funguje na ledě a musím jednoznačně říct – paráda. Auto jsme dovezli v pořádku do cíle, krásně jsme se svezli, takže za nás maximální spokojenost,“ uvedl po závodě Vlastimil Neumann.

Do Slušovic se přijela pobavit i posádka ve složení Radim Vavřík – Tomáš Plachý na jednom ze tří vozů Mitsubishi Lancer EVO IX. „Letos jsem se na Mikuláše moc těšil, že se jen s Tomášem pobavíme a užijeme si konec sezony. Bohužel díky počasí to byl pro mne očistec, učení se jezdit na ledu a snaha dovézt auto v pořádku, neboť zatím jsem takovou soutěž viděl jen v televizi. Zkušenost to byla k nezaplacení, organizace jako vždy skvělá a diváci neuvěřitelní, což ale na Zlínsku už nikoho nepřekvapí. Taky musím samozřejmě poděkovat teamu K.I.T. racing za perfektní servis, jako vždy a svému spolujezdci, který mi v autě opět dodával tu pravou jistotu, i když několikrát i on musel pochybovat, že auto dovezeme celé,“ řekl v cíli Mikuláš rally Radim Vavřík. Zlínská posádka se umístila v soutěži, kde nešlo o výsledek, ale o zábavu, na 23. místě absolutně a ve třídě 3 obsadila 4. místo.

Další Mitsubishi deváté vývojové evoluce bylo připraveno pro Libora Votavu, který slyšel rozpis z úst Františka Synáče. „Já mohu hodnotit závod jedině kladně. Přijeli jsme na Moravu, abychom si užili klouzání, a tento cíl jsme si splnili. Pěkné rychlostní zkoušky, jízda dveřmi napřed a naprostá pohoda během celého závodu. Výsledek je druhořadý. Užil jsem si pohodový den v profesionálním týmu a já jsem spokojený,“ ohlédl se za sobotním závodem Libor Votava. Pouze pro úplnost statistik doplňuji, že dvojice Votava – Synáč byla klasifikována na 36. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě 3.

Mikulášskou rally dokončila i bratrská dvojice Michal a Martin Ševčíkovi, kteří usedli do Peugeotu 208 R2. Michal si vybral pro premiérový start v rally ty nejtěžší podmínky, ale s tratí si poradil a auto bez úhony dovezl až do cíle. „Pro mě to byla první rally v životě a díky počasí to byla hodně těžká premiéra. Cely závod byl hlavně o seznámení se se soutěží z pohledu jezdce. Okruh ve Slušovicích byl skvělý a tam jsme byli spokojeni. Zkouška v Zádveřicích byla hodně těžká a led ji ještě ztížil. Proto jsme zde nezávodili, abychom neublížili autu. Díky všem, že jsme se mohli závodu zúčastnit a těšíme se na další ročník,“ prozradil v cíli Michal Ševčík. Bratrská dvojice Ševčíků dokončila závod na 27. místě v kategorii 2WD, 8. místě ve třídě 6 a 7. místě v kategorii Junior.

Závod se nepodařilo dokončit pouze Lukášům Matěnovi s Hlaváčem na třetím Mitsubishi Lancer EVO IX. Hradecký jezdec uklouzl v jedné ze zatáček u dostihové dráhy a lehce zavadil o obrubník. „Na Slušovice jsme se těšili, ale bohužel jsme se absolutně netrefili do gum. Výsledkem startu na mokrém slicku bylo odstoupeni po RZ1 po naší smolné chybě. Z důvodu minimalizování škod jsme se rozhodli po úvodní zkoušce dále nepokračovat,“ vysvětlil odstoupení ze závodu Lukáš Matěna.

 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.