Celkem pět vozů z otrokovické dílny K.I.T. racing vyrazilo v první prosincovou sobotu na Mikuláš rally forever 2017. Vlastimil Neumann, Radim Vavřík, Libor Votava i Michal Ševčík úspěšně závod dokončili, smolařem byl Lukáš Matěna.
O závěrečnou tečku za sezonou 2017 v automobilových soutěžích se postarala, jako už tradičně, Mikuláš rally ve Slušovicích. Na start závodu o pěti rychlostních zkouškách a 29,5 ostrých kilometrech, se mimo jiné postavila i pětice jezdců, která využila pro závod vozy z dílny K.I.T. racingu. Rychlostní zkoušky byly pokryté ledem, o to více se jednotlivé posádky předváděly a o roztančená kolečka nebyla nouze. Vítězství v kategorii historik a 10. místo v absolutní klasifikaci si vyklouzala dvojice Vlastimil Neumann – Otto Slezák na Fordu Escort RS Cosworth. „Ledová trať byla nejenom pro nás velkou výzvou. Po celý závod jsme se bavili a dosahované časy šly mimo nás. Chtěl jsem vyzkoušet, jak Ford funguje na ledě a musím jednoznačně říct – paráda. Auto jsme dovezli v pořádku do cíle, krásně jsme se svezli, takže za nás maximální spokojenost,“ uvedl po závodě Vlastimil Neumann.
Do Slušovic se přijela pobavit i posádka ve složení Radim Vavřík – Tomáš Plachý na jednom ze tří vozů Mitsubishi Lancer EVO IX. „Letos jsem se na Mikuláše moc těšil, že se jen s Tomášem pobavíme a užijeme si konec sezony. Bohužel díky počasí to byl pro mne očistec, učení se jezdit na ledu a snaha dovézt auto v pořádku, neboť zatím jsem takovou soutěž viděl jen v televizi. Zkušenost to byla k nezaplacení, organizace jako vždy skvělá a diváci neuvěřitelní, což ale na Zlínsku už nikoho nepřekvapí. Taky musím samozřejmě poděkovat teamu K.I.T. racing za perfektní servis, jako vždy a svému spolujezdci, který mi v autě opět dodával tu pravou jistotu, i když několikrát i on musel pochybovat, že auto dovezeme celé,“ řekl v cíli Mikuláš rally Radim Vavřík. Zlínská posádka se umístila v soutěži, kde nešlo o výsledek, ale o zábavu, na 23. místě absolutně a ve třídě 3 obsadila 4. místo.
Další Mitsubishi deváté vývojové evoluce bylo připraveno pro Libora Votavu, který slyšel rozpis z úst Františka Synáče. „Já mohu hodnotit závod jedině kladně. Přijeli jsme na Moravu, abychom si užili klouzání, a tento cíl jsme si splnili. Pěkné rychlostní zkoušky, jízda dveřmi napřed a naprostá pohoda během celého závodu. Výsledek je druhořadý. Užil jsem si pohodový den v profesionálním týmu a já jsem spokojený,“ ohlédl se za sobotním závodem Libor Votava. Pouze pro úplnost statistik doplňuji, že dvojice Votava – Synáč byla klasifikována na 36. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě 3.
Mikulášskou rally dokončila i bratrská dvojice Michal a Martin Ševčíkovi, kteří usedli do Peugeotu 208 R2. Michal si vybral pro premiérový start v rally ty nejtěžší podmínky, ale s tratí si poradil a auto bez úhony dovezl až do cíle. „Pro mě to byla první rally v životě a díky počasí to byla hodně těžká premiéra. Cely závod byl hlavně o seznámení se se soutěží z pohledu jezdce. Okruh ve Slušovicích byl skvělý a tam jsme byli spokojeni. Zkouška v Zádveřicích byla hodně těžká a led ji ještě ztížil. Proto jsme zde nezávodili, abychom neublížili autu. Díky všem, že jsme se mohli závodu zúčastnit a těšíme se na další ročník,“ prozradil v cíli Michal Ševčík. Bratrská dvojice Ševčíků dokončila závod na 27. místě v kategorii 2WD, 8. místě ve třídě 6 a 7. místě v kategorii Junior.
Závod se nepodařilo dokončit pouze Lukášům Matěnovi s Hlaváčem na třetím Mitsubishi Lancer EVO IX. Hradecký jezdec uklouzl v jedné ze zatáček u dostihové dráhy a lehce zavadil o obrubník. „Na Slušovice jsme se těšili, ale bohužel jsme se absolutně netrefili do gum. Výsledkem startu na mokrém slicku bylo odstoupeni po RZ1 po naší smolné chybě. Z důvodu minimalizování škod jsme se rozhodli po úvodní zkoušce dále nepokračovat,“ vysvětlil odstoupení ze závodu Lukáš Matěna.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.