Celkem pět vozů z otrokovické dílny K.I.T. racing vyrazilo v první prosincovou sobotu na Mikuláš rally forever 2017. Vlastimil Neumann, Radim Vavřík, Libor Votava i Michal Ševčík úspěšně závod dokončili, smolařem byl Lukáš Matěna.
O závěrečnou tečku za sezonou 2017 v automobilových soutěžích se postarala, jako už tradičně, Mikuláš rally ve Slušovicích. Na start závodu o pěti rychlostních zkouškách a 29,5 ostrých kilometrech, se mimo jiné postavila i pětice jezdců, která využila pro závod vozy z dílny K.I.T. racingu. Rychlostní zkoušky byly pokryté ledem, o to více se jednotlivé posádky předváděly a o roztančená kolečka nebyla nouze. Vítězství v kategorii historik a 10. místo v absolutní klasifikaci si vyklouzala dvojice Vlastimil Neumann – Otto Slezák na Fordu Escort RS Cosworth. „Ledová trať byla nejenom pro nás velkou výzvou. Po celý závod jsme se bavili a dosahované časy šly mimo nás. Chtěl jsem vyzkoušet, jak Ford funguje na ledě a musím jednoznačně říct – paráda. Auto jsme dovezli v pořádku do cíle, krásně jsme se svezli, takže za nás maximální spokojenost,“ uvedl po závodě Vlastimil Neumann.
Do Slušovic se přijela pobavit i posádka ve složení Radim Vavřík – Tomáš Plachý na jednom ze tří vozů Mitsubishi Lancer EVO IX. „Letos jsem se na Mikuláše moc těšil, že se jen s Tomášem pobavíme a užijeme si konec sezony. Bohužel díky počasí to byl pro mne očistec, učení se jezdit na ledu a snaha dovézt auto v pořádku, neboť zatím jsem takovou soutěž viděl jen v televizi. Zkušenost to byla k nezaplacení, organizace jako vždy skvělá a diváci neuvěřitelní, což ale na Zlínsku už nikoho nepřekvapí. Taky musím samozřejmě poděkovat teamu K.I.T. racing za perfektní servis, jako vždy a svému spolujezdci, který mi v autě opět dodával tu pravou jistotu, i když několikrát i on musel pochybovat, že auto dovezeme celé,“ řekl v cíli Mikuláš rally Radim Vavřík. Zlínská posádka se umístila v soutěži, kde nešlo o výsledek, ale o zábavu, na 23. místě absolutně a ve třídě 3 obsadila 4. místo.
Další Mitsubishi deváté vývojové evoluce bylo připraveno pro Libora Votavu, který slyšel rozpis z úst Františka Synáče. „Já mohu hodnotit závod jedině kladně. Přijeli jsme na Moravu, abychom si užili klouzání, a tento cíl jsme si splnili. Pěkné rychlostní zkoušky, jízda dveřmi napřed a naprostá pohoda během celého závodu. Výsledek je druhořadý. Užil jsem si pohodový den v profesionálním týmu a já jsem spokojený,“ ohlédl se za sobotním závodem Libor Votava. Pouze pro úplnost statistik doplňuji, že dvojice Votava – Synáč byla klasifikována na 36. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě 3.
Mikulášskou rally dokončila i bratrská dvojice Michal a Martin Ševčíkovi, kteří usedli do Peugeotu 208 R2. Michal si vybral pro premiérový start v rally ty nejtěžší podmínky, ale s tratí si poradil a auto bez úhony dovezl až do cíle. „Pro mě to byla první rally v životě a díky počasí to byla hodně těžká premiéra. Cely závod byl hlavně o seznámení se se soutěží z pohledu jezdce. Okruh ve Slušovicích byl skvělý a tam jsme byli spokojeni. Zkouška v Zádveřicích byla hodně těžká a led ji ještě ztížil. Proto jsme zde nezávodili, abychom neublížili autu. Díky všem, že jsme se mohli závodu zúčastnit a těšíme se na další ročník,“ prozradil v cíli Michal Ševčík. Bratrská dvojice Ševčíků dokončila závod na 27. místě v kategorii 2WD, 8. místě ve třídě 6 a 7. místě v kategorii Junior.
Závod se nepodařilo dokončit pouze Lukášům Matěnovi s Hlaváčem na třetím Mitsubishi Lancer EVO IX. Hradecký jezdec uklouzl v jedné ze zatáček u dostihové dráhy a lehce zavadil o obrubník. „Na Slušovice jsme se těšili, ale bohužel jsme se absolutně netrefili do gum. Výsledkem startu na mokrém slicku bylo odstoupeni po RZ1 po naší smolné chybě. Z důvodu minimalizování škod jsme se rozhodli po úvodní zkoušce dále nepokračovat,“ vysvětlil odstoupení ze závodu Lukáš Matěna.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?