Setkání mistrů na autodromu v Sosnové si závodníci týmu Duck Racing v AČR dokonale užili.
Václav Kopáček předváděl široké smyky, Petr Kačírek měl v premiéře s vozem kategorie R5 na dosah finálové klání. Pro nadcházející Pražský rallysprint jejich sestavu doplní Lumír Firla a pochopitelně ke všem také znovu přisednou spolujezdci.
První z tradičních podzimních volných podniků mají za sebou závodníci týmu Duck Racing v AČR. Zúčastnili se Setkání mistrů konaného na autodromu v Sosnové u České Lípy, v posledně jmenovaném městě se pak večer konalo také předávání cen úspěšným posádkám národního šampionátu. Poháry vicemistrů ČR ve třídě 3 tam převzali Václav Kopáček s Barborou Rendlovou. „Byl to moc příjemný závěr severočeské akce,“ usmívá se třicetiletý pilot a popisuje: „V Sosnové jsme už s ohledem na handicap našeho Subaru oproti R-pětkám nemohli pomýšlet na dobrý výsledek, o to víc jsem si to na trati užíval a snažil se předvádět fanouškům co nejhezčí jízdu. Mnozí nás také navštívili v servisním zázemí, čímž nám udělali velkou radost. Byli jsme v Sosnové dva dny, takže jsme mohli večer i ochutnat slivovici, kterou nám přinesl náš velký soupeř Martin Březík – musím ocenit, že ji má velmi kvalitní. Celý víkend se mi opravdu líbil, třešničkou na dortu byl zážitek, který mi připravil týmový šéf Petr Kačírek, když mne svezl ve Škodě Fabia R5. Moc se mi líbilo, jak je ten vůz ovladatelný a jak pěkně jede. A jestli jsem si sedl za volant? Ne, to jsem opravdu nechtěl, nerado by se mi totiž pak vracelo do Imprezy, která je sice méně poslušná, ale zato mnohem lépe odpovídá našim finančním možnostem…“
Také týmový šéf Petr Kačírek byl ze své premiéry ve voze kategorie R5 nadšen: „Vůbec jsem nepředpokládal, že bych se mohl s Fabií tak rychle skamarádit, zvlášť když celý pátek mrholilo a trať byla hodně uklouzaná. Poznávat na tomto povrchu vlastnosti a hranice R-pětky se mi zdálo nemožné. Auto mi však padlo od první chvíle do ruky a učení šlo dobře. Jak trať postupně osychala a pneumatiky získávaly lepší přilnavost, cítil jsem se stále jistěji a zkoušel posouvat své hranice. Měřený trénink se mi příliš nepovedl, jelikož v rozhodujícím nejrychlejším kole se přede mnou roztočila do hodin bugina a bylo po dobrém čase. Trénink však naštěstí o ničem zásadním nerozhodoval, pouze o nasazení do rozjížděk,“ popisuje své nové zážitky několikanásobný český šampión v závodech na okruzích a pokračuje: „Kdyby mi někdo řekl v pátek ráno (před mou první jízdou s R5 v životě), že v sobotu po dvou rozjížďkách budu absolutně sedmý a ve třídě čtvrtý a že začnu přemýšlet o postupu do finále, považoval bych ho za blázna. Nicméně stalo se a já skutečně mohl dumat, jak zrychlit a postoupit. Trať osychala, a tak jsem obešel největší soupeře a okukoval, jak moc budou odvážní s nasazením sliků. Obuli je všichni, takže nezbývalo, než do toho jít také. Ohřáli jsme měkký slik, já pak přidal na ALS a věřil, že se o to jedno místo ještě posunu. Vše šlo dobře až do výjezdu ze šotoliny, kde mne sliky nabalené blátem vynesly ven z dráhy a já najednou poskakoval po trávě a snažil se vrátit zpátky na trať. Pochopitelně právě touhle chybkou jsem ztratil ony drahocenné vteřinky, které mi pak k postupu do finále chyběly. Ostatní soupeři naopak zrychlili a já naopak klesl až na šestou příčku ve své třídě, která byla zároveň dvanáctou absolutně. Samozřejmě mne to trochu zamrzelo, ale i tak jsem velmi spokojený, vždyť jsem se původně přijel jen učit. Nakonec se z toho vyklubal krásný závod a pro mne skvělé svezení. Dopředu jsem také inzeroval, že Sosnová měla být také testem před Pražským rallysprintem, který pojedeme už teď v sobotu. Tak doufám, že se mi zkušenosti budou hodit a že si závod s dcerou Petrou (která mne bude i letos navigovat) patřičně užijeme. I pro ni to bude velká změna, vždyť loni jsme na Strahově závodili s ´mexickým´ BMW 3,0CS z roku 1969 a teď nás čeká jízda s vozem o 48 let mladším! Bude to náročné, navíc hned po závodě s Vojtou Štajfem odlétáme na Rally Fujarah, což je závěrečný závod šampionátu Spojených arabských emirátů. Já pak letošní sezónu uzavřu hned o dalším víkendu na Dubajském autodromu tříhodinovkou s Audi R8 GT3, která se jede v rámci tamního okruhového šampionátu.“
Na Pražském rallysprintu se kromě posádky Petr Kačírek – Petra Kačírková představí znovu také Václav Kopáček, kterému bude ve voze Subaru Impreza WRX STI číst noty tlumičový mág Rostislav Šašek, s dalším hatchbackem Subaru pojede v barvách týmu Duck Racing v AČR dvojice Lumír Firla – Lubomír Michalec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.