Setkání mistrů na autodromu v Sosnové si závodníci týmu Duck Racing v AČR dokonale užili.
Václav Kopáček předváděl široké smyky, Petr Kačírek měl v premiéře s vozem kategorie R5 na dosah finálové klání. Pro nadcházející Pražský rallysprint jejich sestavu doplní Lumír Firla a pochopitelně ke všem také znovu přisednou spolujezdci.
První z tradičních podzimních volných podniků mají za sebou závodníci týmu Duck Racing v AČR. Zúčastnili se Setkání mistrů konaného na autodromu v Sosnové u České Lípy, v posledně jmenovaném městě se pak večer konalo také předávání cen úspěšným posádkám národního šampionátu. Poháry vicemistrů ČR ve třídě 3 tam převzali Václav Kopáček s Barborou Rendlovou. „Byl to moc příjemný závěr severočeské akce,“ usmívá se třicetiletý pilot a popisuje: „V Sosnové jsme už s ohledem na handicap našeho Subaru oproti R-pětkám nemohli pomýšlet na dobrý výsledek, o to víc jsem si to na trati užíval a snažil se předvádět fanouškům co nejhezčí jízdu. Mnozí nás také navštívili v servisním zázemí, čímž nám udělali velkou radost. Byli jsme v Sosnové dva dny, takže jsme mohli večer i ochutnat slivovici, kterou nám přinesl náš velký soupeř Martin Březík – musím ocenit, že ji má velmi kvalitní. Celý víkend se mi opravdu líbil, třešničkou na dortu byl zážitek, který mi připravil týmový šéf Petr Kačírek, když mne svezl ve Škodě Fabia R5. Moc se mi líbilo, jak je ten vůz ovladatelný a jak pěkně jede. A jestli jsem si sedl za volant? Ne, to jsem opravdu nechtěl, nerado by se mi totiž pak vracelo do Imprezy, která je sice méně poslušná, ale zato mnohem lépe odpovídá našim finančním možnostem…“
Také týmový šéf Petr Kačírek byl ze své premiéry ve voze kategorie R5 nadšen: „Vůbec jsem nepředpokládal, že bych se mohl s Fabií tak rychle skamarádit, zvlášť když celý pátek mrholilo a trať byla hodně uklouzaná. Poznávat na tomto povrchu vlastnosti a hranice R-pětky se mi zdálo nemožné. Auto mi však padlo od první chvíle do ruky a učení šlo dobře. Jak trať postupně osychala a pneumatiky získávaly lepší přilnavost, cítil jsem se stále jistěji a zkoušel posouvat své hranice. Měřený trénink se mi příliš nepovedl, jelikož v rozhodujícím nejrychlejším kole se přede mnou roztočila do hodin bugina a bylo po dobrém čase. Trénink však naštěstí o ničem zásadním nerozhodoval, pouze o nasazení do rozjížděk,“ popisuje své nové zážitky několikanásobný český šampión v závodech na okruzích a pokračuje: „Kdyby mi někdo řekl v pátek ráno (před mou první jízdou s R5 v životě), že v sobotu po dvou rozjížďkách budu absolutně sedmý a ve třídě čtvrtý a že začnu přemýšlet o postupu do finále, považoval bych ho za blázna. Nicméně stalo se a já skutečně mohl dumat, jak zrychlit a postoupit. Trať osychala, a tak jsem obešel největší soupeře a okukoval, jak moc budou odvážní s nasazením sliků. Obuli je všichni, takže nezbývalo, než do toho jít také. Ohřáli jsme měkký slik, já pak přidal na ALS a věřil, že se o to jedno místo ještě posunu. Vše šlo dobře až do výjezdu ze šotoliny, kde mne sliky nabalené blátem vynesly ven z dráhy a já najednou poskakoval po trávě a snažil se vrátit zpátky na trať. Pochopitelně právě touhle chybkou jsem ztratil ony drahocenné vteřinky, které mi pak k postupu do finále chyběly. Ostatní soupeři naopak zrychlili a já naopak klesl až na šestou příčku ve své třídě, která byla zároveň dvanáctou absolutně. Samozřejmě mne to trochu zamrzelo, ale i tak jsem velmi spokojený, vždyť jsem se původně přijel jen učit. Nakonec se z toho vyklubal krásný závod a pro mne skvělé svezení. Dopředu jsem také inzeroval, že Sosnová měla být také testem před Pražským rallysprintem, který pojedeme už teď v sobotu. Tak doufám, že se mi zkušenosti budou hodit a že si závod s dcerou Petrou (která mne bude i letos navigovat) patřičně užijeme. I pro ni to bude velká změna, vždyť loni jsme na Strahově závodili s ´mexickým´ BMW 3,0CS z roku 1969 a teď nás čeká jízda s vozem o 48 let mladším! Bude to náročné, navíc hned po závodě s Vojtou Štajfem odlétáme na Rally Fujarah, což je závěrečný závod šampionátu Spojených arabských emirátů. Já pak letošní sezónu uzavřu hned o dalším víkendu na Dubajském autodromu tříhodinovkou s Audi R8 GT3, která se jede v rámci tamního okruhového šampionátu.“
Na Pražském rallysprintu se kromě posádky Petr Kačírek – Petra Kačírková představí znovu také Václav Kopáček, kterému bude ve voze Subaru Impreza WRX STI číst noty tlumičový mág Rostislav Šašek, s dalším hatchbackem Subaru pojede v barvách týmu Duck Racing v AČR dvojice Lumír Firla – Lubomír Michalec.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?