Šestnáctý ročník motoristické show Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové nabídl všechna lákadla, která diváci v motorsportu hledají.
Již šestnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů se uskutečnil v sobotu 18. listopadu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Více než šest tisíc diváků se po dva dny těšilo z pestré směsice závodní techniky, kterou reprezentovali zástupci z rally, rallycrossu, autokrosu a také z Dakaru. Do Sosnové letos na pozvání pořadatelů dorazily dvě světové legendy motoristického sportu první velikosti, kterými byl dvojnásobný mistr světa z rally Ital Miki Biasion a Fin Markku Alén, kteří za dva dny rozdali tisíce podpisů fanouškům. Ti na ně při Setkání mistrů číhali doslova na každém kroku a oba matadoři světové rally se dočkali nejednoho doslova dojemného setkání s jejich obdivovateli z České republiky, kteří měli mnohdy první možnost v životě tyto hvězdy spatřit na vlastní oči. Oba závodníci navíc předvedli, že to za volantem stále velmi dobře umí, a diváci je mohli vidět v soutěžním Abarthu 124 Rally třídy R-GT, legendárním Fordu Escort RS Cosworth a v moderní Škodě Fabia R5. Při exhibici dakarského monstra Ford Ranger předvedl Tomáš Ouředníček divákům sílu a krásu dakarských vozů a připomněl tak Dakar Setkání, které se v Sosnové odehraje příští rok v březnu.
Diváci, kteří navštívili XVI. Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové mohli mimo jiné vidět vystavený dakarský speciál Peugeot 3000 DKR, který zvítězil na loňském Dakaru, a třeba také Škodu Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport, kterou do Sosnové doprovodila kompletní posádka letošních mistrů ČR v rally Jan Kopecký – Pavel Dresler. Společná autogramiáda všech hvězd setkání mistrů nabídla divákům jedinečnou možnost získat autogramy od automobilových závodníků, kteří se v obdobné sestavě jen těžko ještě někdy sejdou pohromadě.
V závodní části Global Assistance Setkání mistrů se bojovalo o vteřiny ve všech disciplínách a nebyla nouze ani o krizové okamžiky. Jednu z havárií na Setkání mistrů má na svědomí česká legenda motorsportu Břetislav Enge, který svojí buggy otočil na střechu v přímém souboji se svým synem Tomášem Enge. Diváci na zaplněných tribunách sosnovského autodromu mohli sledovat také úžasnou práci za volantem, kterou předváděl mladý a nadějný jezdec mistrovství světa v rally Fin Teemu Suninen, který si v Sosnové vyzkoušel rallycrossovou Škodu Fabia S1600. Diváci, kteří dorazili na autodrom do Sosnové už během sobotního dopoledne, mohli vidět v akci první ryze elektrický soutěžní speciál Hiper MK1, který na trati předvedl český soutěžní jezdec Jan Černý. Bohužel technika si postavila hlavu a do odpoledních jízd již nesmírně rychlý elektrický automobil nenastoupil.
Mezi soutěžními jezdci byl nejrychlejším závodníkem XVI. Global Assistance Setkání mistrů Martin Vlček s Fordem Fiesta R5, který ve finále porazil Poláka Grzegorze Grzyba se Škodou Fabia R5. Absolutně nejrychlejším autokrosařem se v Sosnové na Setkání mistrů stal Petr Nikodém, který vyhrál i Superfinále. Nejrychlejším rallycrossařem Setkání mistrů byl Fin Teemu Suninen.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?