Zahraniční hvězdy rally doprovodí českou závodnickou špičku na Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové 18. listopadu.
Motoristická sezóna pomalu spěje do svého finále a závěr roku je tradičně věnován exhibičním akcím, jako je například populární Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové, které letos diváky potěší již po šestnácté. V posledních letech se v Sosnové objevují i automobiloví závodníci ze zahraničí, které je možné beze všech pochybností označit jako legendy motorsportu. Diváci mohli na Autodromu v Sosnové u České Lípy už vidět například Sébastiena Loeba, Juhu Kankkunena, Markku Aléna, Craiga Breena, Juhu Hänninena, Tonyho Gardemeistera a další špičkové závodníky z rally. V letošním roce se podařilo na Setkání mistrů pozvat legendu rallysportu osmdesátých let, kterou je dvojnásobný mistr světa v rally Ital Miki Biasion. Tato legenda světových rally získala dva tituly mistra světa v rally v letech 1988 a 1989, kdy světovým soutěžím vládly speciály skupiny A. Biasion v té době závodil s vozem Lancia Delta Integrale 16V a byl členem slavného týmu Martini Lancia Racing, kde se setkal i se svým soutěžním kolegou a následně přítelem, Markku Alénem. Právě díky přátelství Markku Aléna s Mikim Biasionem se podařilo tohoto Italského šampiona do Sosnové na Setkání mistrů přilákat. Sám Markku Alén, který světovým rally dominoval v éře legendární skupiny B, přijede do Sosnové na Setkání mistrů již potřetí, a stává se vítaným inventářem této akce.
Fanouškům rally není třeba představovat ani další jméno zahraničního účastníka Setkání mistrů, kterým je Fin Teemu Suninen. Tento teprve třiadvacetiletý soutěžní jezdec má před sebou velkou kariéru a s největší pravděpodobností jej v příští sezoně čeká sedačka v továrním voze WRC v mistrovství světa. V letošním roce exceloval při Finské rally, kde dokázal několik erzet vyhrát, a celkově obsadil skvělé čtvrté místo.
Na seznamu pozvaných hostů na Setkání mistrů letos nechybí špičkoví soutěžní jezdci, rallycrossaři a autokrosaři. Těšit se můžete na jména jako například Václav Pech, Martin Vlček, Jan Černý, Pavel Valoušek, Leo Pavlík, Jaroslav Hošek, Ondřej Smetana, Jakub Kubíček, Roman Keřka, Jan Kuneš, Martin Samohýl, a další. Úplný seznam účastníků 16. Global Assistance Setkání mistrů bude zveřejněn následně a vy se již nyní můžete těšit na atraktivní souboje na trati Autodromu Sosnová, a na množství exhibičních vložených jízd, kde uvidíte soudobé i historické speciály rally, rallycrossu a autokrosu.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací. Vstupenky můžete zakoupit v předprodeji na www.autodrom.cz a nebo v pokladnách na Autodromu Sosnová v době Setkání mistrů, které se uskuteční v sobotu 18. listopadu 2017.
Organizační tým Global Assistance Racing Aréna
Ing. Petr Eliáš
e-mail: press@autodrom.cz
web: www.autodrom.cz
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.