Zahraniční hvězdy rally doprovodí českou závodnickou špičku na Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové 18. listopadu.
Motoristická sezóna pomalu spěje do svého finále a závěr roku je tradičně věnován exhibičním akcím, jako je například populární Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové, které letos diváky potěší již po šestnácté. V posledních letech se v Sosnové objevují i automobiloví závodníci ze zahraničí, které je možné beze všech pochybností označit jako legendy motorsportu. Diváci mohli na Autodromu v Sosnové u České Lípy už vidět například Sébastiena Loeba, Juhu Kankkunena, Markku Aléna, Craiga Breena, Juhu Hänninena, Tonyho Gardemeistera a další špičkové závodníky z rally. V letošním roce se podařilo na Setkání mistrů pozvat legendu rallysportu osmdesátých let, kterou je dvojnásobný mistr světa v rally Ital Miki Biasion. Tato legenda světových rally získala dva tituly mistra světa v rally v letech 1988 a 1989, kdy světovým soutěžím vládly speciály skupiny A. Biasion v té době závodil s vozem Lancia Delta Integrale 16V a byl členem slavného týmu Martini Lancia Racing, kde se setkal i se svým soutěžním kolegou a následně přítelem, Markku Alénem. Právě díky přátelství Markku Aléna s Mikim Biasionem se podařilo tohoto Italského šampiona do Sosnové na Setkání mistrů přilákat. Sám Markku Alén, který světovým rally dominoval v éře legendární skupiny B, přijede do Sosnové na Setkání mistrů již potřetí, a stává se vítaným inventářem této akce.
Fanouškům rally není třeba představovat ani další jméno zahraničního účastníka Setkání mistrů, kterým je Fin Teemu Suninen. Tento teprve třiadvacetiletý soutěžní jezdec má před sebou velkou kariéru a s největší pravděpodobností jej v příští sezoně čeká sedačka v továrním voze WRC v mistrovství světa. V letošním roce exceloval při Finské rally, kde dokázal několik erzet vyhrát, a celkově obsadil skvělé čtvrté místo.
Na seznamu pozvaných hostů na Setkání mistrů letos nechybí špičkoví soutěžní jezdci, rallycrossaři a autokrosaři. Těšit se můžete na jména jako například Václav Pech, Martin Vlček, Jan Černý, Pavel Valoušek, Leo Pavlík, Jaroslav Hošek, Ondřej Smetana, Jakub Kubíček, Roman Keřka, Jan Kuneš, Martin Samohýl, a další. Úplný seznam účastníků 16. Global Assistance Setkání mistrů bude zveřejněn následně a vy se již nyní můžete těšit na atraktivní souboje na trati Autodromu Sosnová, a na množství exhibičních vložených jízd, kde uvidíte soudobé i historické speciály rally, rallycrossu a autokrosu.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací. Vstupenky můžete zakoupit v předprodeji na www.autodrom.cz a nebo v pokladnách na Autodromu Sosnová v době Setkání mistrů, které se uskuteční v sobotu 18. listopadu 2017.
Organizační tým Global Assistance Racing Aréna
Ing. Petr Eliáš
e-mail: press@autodrom.cz
web: www.autodrom.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.