Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
Třetí místo absolutně: Konzistentní a spolehlivá jízda s bronzovým koncem. Boj s Tarabusem: Penalizace zdramatizovala druhou půli nedělní etapy. Ještě nekončíme: Racing 21 má letos v plánu několik dalších soutěžních startů
TrueCam MČR 2017 je minulostí, poslední kapitolu velkého českého mistrovství napsala Rally Příbram. Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se podařilo v závěru sezony vystoupat na stupně vítězů, Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
„Když jsme trénovali na letošní Příbram, říkal jsem si, že by bylo fajn skončit v top pětce. Ale pár hlasů v týmu se nechalo slyšet, že ideální by přece jen bylo skončit jako loni, tedy třetí! Prostě být alespoň jednou letos na bedně. Krotil jsem emoce, ale po první etapě jsem začal bronz vidět reálně. A ono se to povedlo,“ zhodnotil v cíli 38. SVK Rally Příbram úspěšné tažení posádky Štajf-Skácelová pilot nové zelenošedé Fabie R5.
Projekt Racing21 se v posledních týdnech nezastavil, když po dramatické Barum Rally se shořelou Fabií R5 a následné obtížné logistice dokázal odstartovat se dvěma vozy Fabia R5 na íránské Shiraz Rally. Ze Středního Východu pak všichni vyrazili na Croatia Rally, aby s několika důležitými body do šampionátu Evropské rally trofeje, získanými s jiným vozem třídy R5, okamžitě skočili zpět do kolotoče českého mistrovství, kde Štajf se Skácelovou usedli do zbrusu nového vozu ŠKODA Fabia R5. „Jsem rád zpět ve voze značky ŠKODA, přeci jen mi Fabia R5 sedí víc než konkurenční er-pětka, s níž jsme startovali v Chorvatsku. Velmi oceňuji přístup Honzy Sýkory, který nám pomohl zapůjčením svého vozu pro Íránskou rallye, stejně jako si vážím přátelského přístupu a nabídky pro Chorvatskou rallye od Erika Kordy z Maďarska. Naši mechanici mezitím pilně pracovali na přípravě nového vozu ŠKODA Fabia R5 pro poslední díl MČR a tak bych dodatečně chtěl všem z týmu Racing 21 i mimo něj, co se na této akci podíleli, moc poděkovat. Byl to vážně fofr,“ pochválil Štajf kolektiv v čele se šéfmechanikem Pavlem Janouškem.
Díky nim se Vojtěch Štajf s Markétou Skácelovou mohli pustit do boje s tradiční konkurencí na příbramské soutěži. Začátek měli sice opatrnější, postupným zrychlováním a konzistentním, kvalitním výkonem se však po odpadnutí soupeřů dokázali vyšplhat ze šestého až na třetí místo. „Sobotu jsme zprvu trochu prokaučovali opatrnější volbou pneumatik a nastavení, rychle jsme si z toho ale vzali ponaučení a přidali, navíc jsme na rozdíl od některých soupeřů neudělali žádnou chybu ani defekt, takže výsledné třetí místo po prvním dnu soutěže bylo příjemnou odměnou za taktickou jízdu,“ ohlédl se za první etapou Štajf.
Nedělní část se zdála být jednodušší, trvale mokrá trať zjednodušila volbu pneumatik a více než třicetisekundový náskok na čtvrtého Trojana sliboval klidné dojetí. Jenže penalizace 10 sekund za předčasný start na RZ 10 a následně slabší čas na jedenácté zkoušce daly šanci zrychlujícímu Tarabusovi se starší Fabií S2000. „Ulít start se mi snad nikdy nepodařilo. A zrovna teď, když se to fakt nehodí,“ sypal si Štajf popel na hlavu. Tarabus ucítil šanci a rázem ztrácel na jezdce Klokočka ŠKODA týmu jen 15 sekund. Ve druhé sekci nedělní etapy ale trať začala vysychat, Vojtěch Štajf navigovaný Markétou Skácelovou zabral a bronz tak letos v létě nově složená dvojice upevnila parádním druhým časem ve druhém průjezdu bohutínskou vložkou.
Do cíle tak Vojta s Markétou dovezli svou stále novotou zářící Fabii R5 jako nejlepší vůz značky ŠKODA na absolutním bronzu za suverénem Honzou Dohnalem s vozem WRC a korunním princem letošního MČR Václavem Pechem, navíc dvojice Klokočka ŠKODA týmu přidala stříbro ve třídě, a to celé ozdobila zlatem za smíšené posádky. „Rally Příbram mám zase o něco radši, stejně jako loni jsme zde dokázali vyjet bronz. Letos to sice neznamená v konečném hodnocení českého mistrovství tolik jako loni, přesto máme velkou radost,“ neskrýval nadšení Štajf, který v této sezóně se závoděním rozhodně nekončí. O posledním říjnovém víkendu se vrátí do oblasti Perského zálivu, když s Markétou Skácelovou vyzkouší další exotickou šotolinu, tentokrát ve Spojených arabských Emirátech na Umm Al-Quwain rally. V polovině listopadu se pak úspěšná dvojice vydá s Fabií R5 pod hlavičkou reprezentačního ACCR týmu do Portugalska na finále letošní FIA European rally trophy a českým divákům se představí tradičně na Pražském rallysprintu o poslední listopadové sobotě.
Zdroj: Racing 21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.