Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
Třetí místo absolutně: Konzistentní a spolehlivá jízda s bronzovým koncem. Boj s Tarabusem: Penalizace zdramatizovala druhou půli nedělní etapy. Ještě nekončíme: Racing 21 má letos v plánu několik dalších soutěžních startů
TrueCam MČR 2017 je minulostí, poslední kapitolu velkého českého mistrovství napsala Rally Příbram. Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se podařilo v závěru sezony vystoupat na stupně vítězů, Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
„Když jsme trénovali na letošní Příbram, říkal jsem si, že by bylo fajn skončit v top pětce. Ale pár hlasů v týmu se nechalo slyšet, že ideální by přece jen bylo skončit jako loni, tedy třetí! Prostě být alespoň jednou letos na bedně. Krotil jsem emoce, ale po první etapě jsem začal bronz vidět reálně. A ono se to povedlo,“ zhodnotil v cíli 38. SVK Rally Příbram úspěšné tažení posádky Štajf-Skácelová pilot nové zelenošedé Fabie R5.
Projekt Racing21 se v posledních týdnech nezastavil, když po dramatické Barum Rally se shořelou Fabií R5 a následné obtížné logistice dokázal odstartovat se dvěma vozy Fabia R5 na íránské Shiraz Rally. Ze Středního Východu pak všichni vyrazili na Croatia Rally, aby s několika důležitými body do šampionátu Evropské rally trofeje, získanými s jiným vozem třídy R5, okamžitě skočili zpět do kolotoče českého mistrovství, kde Štajf se Skácelovou usedli do zbrusu nového vozu ŠKODA Fabia R5. „Jsem rád zpět ve voze značky ŠKODA, přeci jen mi Fabia R5 sedí víc než konkurenční er-pětka, s níž jsme startovali v Chorvatsku. Velmi oceňuji přístup Honzy Sýkory, který nám pomohl zapůjčením svého vozu pro Íránskou rallye, stejně jako si vážím přátelského přístupu a nabídky pro Chorvatskou rallye od Erika Kordy z Maďarska. Naši mechanici mezitím pilně pracovali na přípravě nového vozu ŠKODA Fabia R5 pro poslední díl MČR a tak bych dodatečně chtěl všem z týmu Racing 21 i mimo něj, co se na této akci podíleli, moc poděkovat. Byl to vážně fofr,“ pochválil Štajf kolektiv v čele se šéfmechanikem Pavlem Janouškem.
Díky nim se Vojtěch Štajf s Markétou Skácelovou mohli pustit do boje s tradiční konkurencí na příbramské soutěži. Začátek měli sice opatrnější, postupným zrychlováním a konzistentním, kvalitním výkonem se však po odpadnutí soupeřů dokázali vyšplhat ze šestého až na třetí místo. „Sobotu jsme zprvu trochu prokaučovali opatrnější volbou pneumatik a nastavení, rychle jsme si z toho ale vzali ponaučení a přidali, navíc jsme na rozdíl od některých soupeřů neudělali žádnou chybu ani defekt, takže výsledné třetí místo po prvním dnu soutěže bylo příjemnou odměnou za taktickou jízdu,“ ohlédl se za první etapou Štajf.
Nedělní část se zdála být jednodušší, trvale mokrá trať zjednodušila volbu pneumatik a více než třicetisekundový náskok na čtvrtého Trojana sliboval klidné dojetí. Jenže penalizace 10 sekund za předčasný start na RZ 10 a následně slabší čas na jedenácté zkoušce daly šanci zrychlujícímu Tarabusovi se starší Fabií S2000. „Ulít start se mi snad nikdy nepodařilo. A zrovna teď, když se to fakt nehodí,“ sypal si Štajf popel na hlavu. Tarabus ucítil šanci a rázem ztrácel na jezdce Klokočka ŠKODA týmu jen 15 sekund. Ve druhé sekci nedělní etapy ale trať začala vysychat, Vojtěch Štajf navigovaný Markétou Skácelovou zabral a bronz tak letos v létě nově složená dvojice upevnila parádním druhým časem ve druhém průjezdu bohutínskou vložkou.
Do cíle tak Vojta s Markétou dovezli svou stále novotou zářící Fabii R5 jako nejlepší vůz značky ŠKODA na absolutním bronzu za suverénem Honzou Dohnalem s vozem WRC a korunním princem letošního MČR Václavem Pechem, navíc dvojice Klokočka ŠKODA týmu přidala stříbro ve třídě, a to celé ozdobila zlatem za smíšené posádky. „Rally Příbram mám zase o něco radši, stejně jako loni jsme zde dokázali vyjet bronz. Letos to sice neznamená v konečném hodnocení českého mistrovství tolik jako loni, přesto máme velkou radost,“ neskrýval nadšení Štajf, který v této sezóně se závoděním rozhodně nekončí. O posledním říjnovém víkendu se vrátí do oblasti Perského zálivu, když s Markétou Skácelovou vyzkouší další exotickou šotolinu, tentokrát ve Spojených arabských Emirátech na Umm Al-Quwain rally. V polovině listopadu se pak úspěšná dvojice vydá s Fabií R5 pod hlavičkou reprezentačního ACCR týmu do Portugalska na finále letošní FIA European rally trophy a českým divákům se představí tradičně na Pražském rallysprintu o poslední listopadové sobotě.
Zdroj: Racing 21
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.