Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
Třetí místo absolutně: Konzistentní a spolehlivá jízda s bronzovým koncem. Boj s Tarabusem: Penalizace zdramatizovala druhou půli nedělní etapy. Ještě nekončíme: Racing 21 má letos v plánu několik dalších soutěžních startů
TrueCam MČR 2017 je minulostí, poslední kapitolu velkého českého mistrovství napsala Rally Příbram. Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se podařilo v závěru sezony vystoupat na stupně vítězů, Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
„Když jsme trénovali na letošní Příbram, říkal jsem si, že by bylo fajn skončit v top pětce. Ale pár hlasů v týmu se nechalo slyšet, že ideální by přece jen bylo skončit jako loni, tedy třetí! Prostě být alespoň jednou letos na bedně. Krotil jsem emoce, ale po první etapě jsem začal bronz vidět reálně. A ono se to povedlo,“ zhodnotil v cíli 38. SVK Rally Příbram úspěšné tažení posádky Štajf-Skácelová pilot nové zelenošedé Fabie R5.
Projekt Racing21 se v posledních týdnech nezastavil, když po dramatické Barum Rally se shořelou Fabií R5 a následné obtížné logistice dokázal odstartovat se dvěma vozy Fabia R5 na íránské Shiraz Rally. Ze Středního Východu pak všichni vyrazili na Croatia Rally, aby s několika důležitými body do šampionátu Evropské rally trofeje, získanými s jiným vozem třídy R5, okamžitě skočili zpět do kolotoče českého mistrovství, kde Štajf se Skácelovou usedli do zbrusu nového vozu ŠKODA Fabia R5. „Jsem rád zpět ve voze značky ŠKODA, přeci jen mi Fabia R5 sedí víc než konkurenční er-pětka, s níž jsme startovali v Chorvatsku. Velmi oceňuji přístup Honzy Sýkory, který nám pomohl zapůjčením svého vozu pro Íránskou rallye, stejně jako si vážím přátelského přístupu a nabídky pro Chorvatskou rallye od Erika Kordy z Maďarska. Naši mechanici mezitím pilně pracovali na přípravě nového vozu ŠKODA Fabia R5 pro poslední díl MČR a tak bych dodatečně chtěl všem z týmu Racing 21 i mimo něj, co se na této akci podíleli, moc poděkovat. Byl to vážně fofr,“ pochválil Štajf kolektiv v čele se šéfmechanikem Pavlem Janouškem.
Díky nim se Vojtěch Štajf s Markétou Skácelovou mohli pustit do boje s tradiční konkurencí na příbramské soutěži. Začátek měli sice opatrnější, postupným zrychlováním a konzistentním, kvalitním výkonem se však po odpadnutí soupeřů dokázali vyšplhat ze šestého až na třetí místo. „Sobotu jsme zprvu trochu prokaučovali opatrnější volbou pneumatik a nastavení, rychle jsme si z toho ale vzali ponaučení a přidali, navíc jsme na rozdíl od některých soupeřů neudělali žádnou chybu ani defekt, takže výsledné třetí místo po prvním dnu soutěže bylo příjemnou odměnou za taktickou jízdu,“ ohlédl se za první etapou Štajf.
Nedělní část se zdála být jednodušší, trvale mokrá trať zjednodušila volbu pneumatik a více než třicetisekundový náskok na čtvrtého Trojana sliboval klidné dojetí. Jenže penalizace 10 sekund za předčasný start na RZ 10 a následně slabší čas na jedenácté zkoušce daly šanci zrychlujícímu Tarabusovi se starší Fabií S2000. „Ulít start se mi snad nikdy nepodařilo. A zrovna teď, když se to fakt nehodí,“ sypal si Štajf popel na hlavu. Tarabus ucítil šanci a rázem ztrácel na jezdce Klokočka ŠKODA týmu jen 15 sekund. Ve druhé sekci nedělní etapy ale trať začala vysychat, Vojtěch Štajf navigovaný Markétou Skácelovou zabral a bronz tak letos v létě nově složená dvojice upevnila parádním druhým časem ve druhém průjezdu bohutínskou vložkou.
Do cíle tak Vojta s Markétou dovezli svou stále novotou zářící Fabii R5 jako nejlepší vůz značky ŠKODA na absolutním bronzu za suverénem Honzou Dohnalem s vozem WRC a korunním princem letošního MČR Václavem Pechem, navíc dvojice Klokočka ŠKODA týmu přidala stříbro ve třídě, a to celé ozdobila zlatem za smíšené posádky. „Rally Příbram mám zase o něco radši, stejně jako loni jsme zde dokázali vyjet bronz. Letos to sice neznamená v konečném hodnocení českého mistrovství tolik jako loni, přesto máme velkou radost,“ neskrýval nadšení Štajf, který v této sezóně se závoděním rozhodně nekončí. O posledním říjnovém víkendu se vrátí do oblasti Perského zálivu, když s Markétou Skácelovou vyzkouší další exotickou šotolinu, tentokrát ve Spojených arabských Emirátech na Umm Al-Quwain rally. V polovině listopadu se pak úspěšná dvojice vydá s Fabií R5 pod hlavičkou reprezentačního ACCR týmu do Portugalska na finále letošní FIA European rally trophy a českým divákům se představí tradičně na Pražském rallysprintu o poslední listopadové sobotě.
Zdroj: Racing 21
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?