Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
Třetí místo absolutně: Konzistentní a spolehlivá jízda s bronzovým koncem. Boj s Tarabusem: Penalizace zdramatizovala druhou půli nedělní etapy. Ještě nekončíme: Racing 21 má letos v plánu několik dalších soutěžních startů
TrueCam MČR 2017 je minulostí, poslední kapitolu velkého českého mistrovství napsala Rally Příbram. Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se podařilo v závěru sezony vystoupat na stupně vítězů, Štajf se Skácelovou získali poháry za absolutní bronz, druhé místo ve třídě 2 a navrch zlato ve smíšených posádkách.
„Když jsme trénovali na letošní Příbram, říkal jsem si, že by bylo fajn skončit v top pětce. Ale pár hlasů v týmu se nechalo slyšet, že ideální by přece jen bylo skončit jako loni, tedy třetí! Prostě být alespoň jednou letos na bedně. Krotil jsem emoce, ale po první etapě jsem začal bronz vidět reálně. A ono se to povedlo,“ zhodnotil v cíli 38. SVK Rally Příbram úspěšné tažení posádky Štajf-Skácelová pilot nové zelenošedé Fabie R5.
Projekt Racing21 se v posledních týdnech nezastavil, když po dramatické Barum Rally se shořelou Fabií R5 a následné obtížné logistice dokázal odstartovat se dvěma vozy Fabia R5 na íránské Shiraz Rally. Ze Středního Východu pak všichni vyrazili na Croatia Rally, aby s několika důležitými body do šampionátu Evropské rally trofeje, získanými s jiným vozem třídy R5, okamžitě skočili zpět do kolotoče českého mistrovství, kde Štajf se Skácelovou usedli do zbrusu nového vozu ŠKODA Fabia R5. „Jsem rád zpět ve voze značky ŠKODA, přeci jen mi Fabia R5 sedí víc než konkurenční er-pětka, s níž jsme startovali v Chorvatsku. Velmi oceňuji přístup Honzy Sýkory, který nám pomohl zapůjčením svého vozu pro Íránskou rallye, stejně jako si vážím přátelského přístupu a nabídky pro Chorvatskou rallye od Erika Kordy z Maďarska. Naši mechanici mezitím pilně pracovali na přípravě nového vozu ŠKODA Fabia R5 pro poslední díl MČR a tak bych dodatečně chtěl všem z týmu Racing 21 i mimo něj, co se na této akci podíleli, moc poděkovat. Byl to vážně fofr,“ pochválil Štajf kolektiv v čele se šéfmechanikem Pavlem Janouškem.
Díky nim se Vojtěch Štajf s Markétou Skácelovou mohli pustit do boje s tradiční konkurencí na příbramské soutěži. Začátek měli sice opatrnější, postupným zrychlováním a konzistentním, kvalitním výkonem se však po odpadnutí soupeřů dokázali vyšplhat ze šestého až na třetí místo. „Sobotu jsme zprvu trochu prokaučovali opatrnější volbou pneumatik a nastavení, rychle jsme si z toho ale vzali ponaučení a přidali, navíc jsme na rozdíl od některých soupeřů neudělali žádnou chybu ani defekt, takže výsledné třetí místo po prvním dnu soutěže bylo příjemnou odměnou za taktickou jízdu,“ ohlédl se za první etapou Štajf.
Nedělní část se zdála být jednodušší, trvale mokrá trať zjednodušila volbu pneumatik a více než třicetisekundový náskok na čtvrtého Trojana sliboval klidné dojetí. Jenže penalizace 10 sekund za předčasný start na RZ 10 a následně slabší čas na jedenácté zkoušce daly šanci zrychlujícímu Tarabusovi se starší Fabií S2000. „Ulít start se mi snad nikdy nepodařilo. A zrovna teď, když se to fakt nehodí,“ sypal si Štajf popel na hlavu. Tarabus ucítil šanci a rázem ztrácel na jezdce Klokočka ŠKODA týmu jen 15 sekund. Ve druhé sekci nedělní etapy ale trať začala vysychat, Vojtěch Štajf navigovaný Markétou Skácelovou zabral a bronz tak letos v létě nově složená dvojice upevnila parádním druhým časem ve druhém průjezdu bohutínskou vložkou.
Do cíle tak Vojta s Markétou dovezli svou stále novotou zářící Fabii R5 jako nejlepší vůz značky ŠKODA na absolutním bronzu za suverénem Honzou Dohnalem s vozem WRC a korunním princem letošního MČR Václavem Pechem, navíc dvojice Klokočka ŠKODA týmu přidala stříbro ve třídě, a to celé ozdobila zlatem za smíšené posádky. „Rally Příbram mám zase o něco radši, stejně jako loni jsme zde dokázali vyjet bronz. Letos to sice neznamená v konečném hodnocení českého mistrovství tolik jako loni, přesto máme velkou radost,“ neskrýval nadšení Štajf, který v této sezóně se závoděním rozhodně nekončí. O posledním říjnovém víkendu se vrátí do oblasti Perského zálivu, když s Markétou Skácelovou vyzkouší další exotickou šotolinu, tentokrát ve Spojených arabských Emirátech na Umm Al-Quwain rally. V polovině listopadu se pak úspěšná dvojice vydá s Fabií R5 pod hlavičkou reprezentačního ACCR týmu do Portugalska na finále letošní FIA European rally trophy a českým divákům se představí tradičně na Pražském rallysprintu o poslední listopadové sobotě.
Zdroj: Racing 21
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.