Přes problémy v sobotní etapě se Mirek Jakeš s Marcelou Ehlovou cílové rampy Barum rally nakonec přece jen dočkali.
Ovšem pouze zásluhou pravidla Rally2, proto si ze Zlína odváží body jen za nedělní etapu. Na výborné výkony z Českého Krumlova a Hustopečí chtěl Mirek navázat na své domácí soutěži, z níž si z dosavadních osmi startů odvezl již tři cenná umístění v první desítce absolutního pořadí. Zkusit vyrovnat či dokonce ještě vylepšit dosud nejlepší výsledek z roku 2013 (6. místo) se zdálo být v silné evropské konkurenci přetěžkým úkolem, Mirek se však touto úvahou nijak netrápil. „Nemyslím na konkrétní umístění, našim cílem bude stejně jako v předcházejících závodech zajíždět časy co nejblíže Pechovi, přitom Venca pojede určitě o bednu. Takže pokud bude vše fungovat, proč bychom nemohli být i my hodně vysoko v pořadí,“ glosoval jezdec své šance před startem rally.
Ve startovní listině měl vůz Ford Fiesta R5 dvojice Jakeš – Ehlová přidělené vysoké číslo 53 jen díky tomu, že posádka (podobně jako Štajf či Bisaha) odmítla zaplatit přemrštěný poplatek 3000 euro promotéru evropského šampionátu. Pro zajímavost, větší startovní číslo měl Mirek na svém voze pouze při svých prvních dvou startech v rally před devíti roky …
„Fiestu jsme si odzkoušeli při úterním testu před soutěží, vše fungovalo na výbornou. Na shakedownu jsme se svezli jen dvakrát, protože po cca 130 průjezdech evropských posádek už nemělo smysl na trati s množství vyházených nečistot cokoliv zkoušet,“ popisoval 27letý jezdec předstartovní přípravy.
Tradiční městskou zkoušku začali Mirek s Marcelou v lehce zadrženém tempu 14. nejrychlejším časem s vědomím (a osobní zkušeností), že na těchto testech nelze moc získat, ale naopak hodně ztratit. Ta pravá soutěžácká klasika měla přijít až s úvodní sobotní RZ Biskupice. „Začali jsme v rychlém tempu, ale již v polovině erzety úplně ztuhlo řízení a my byli rádi, že se podařilo ztrátu v cíli minimalizovat na cca 30 sekund. Po zkoušce jsme volali do servisu a pokoušeli se resetovat počítač, nakonec jsme ale i do následující erzety museli odstartovat s nefunkčním posilovačem řízení. Trápení pokračovalo i na nejdelší RZ soutěže Trojáku, kde nás paradoxně vysvobodilo zrušení zkoušky a následné přidělování časů,“ popisuje Mirek nevydařenou první sobotní sekci, po níž se ztráta na prvního prohloubila na tři a půl minuty. Trápení však ještě nebyl konec. „Hned po servisní přestávce jsme na Slušovicích chytli defekt, definitivní konec pak zapříčinila ukroucená poloosa. Na rozbitém úvodu druhého průjezdu Biskupicemi dostal podvozek další rány, což odnesla poloosa. Zklamání bylo pochopitelně veliké, i takové věci ale k rally patří,“ přijal Mirek fakt, že poprvé za celou sezonu odstupoval kvůli technice.
Nakonec nezbývalo než rozhodnout, zda-li Mirek s Marcelou odstoupí ze soutěže definitivně, nebo zda budou pokračovat alespoň v rámci superally. Po dohodě s týmem a také s přihlédnutím k obrovskému množství diváků, kteří tradičně lemovali tratě rychlostních zkoušek, nastoupila průběžně šestá posádka domácího mistrovství i na start nedělní etapy. „Jasně, ta motivace už po sobotě nebyla taková. Na druhou stranu jsme se pěkně svezli, fiesta fungovala bez nejmenších problémů a my si aspoň mohli projet některé nové úseky, což se nám může hodit v příštích ročnících barumky. Třeba pozměněná RZ Pindula nebyla špatná, v její klasické podobě ji mám ale radši. Výsledky za nedělní etapu jsme nesledovali, a ač jsme se snažili jet rychle, nešli jsme do žádného rizika,“ hodnotí pilot druhou etapu. I proto pro Mirka s Marcelou bylo v cíli mírným překvapením desáté místo v hodnocení druhé etapy a páté v rámci mistrovství České republiky, které lze brát alespoň jako malou náplast za nevydařenou sobotu.
Zdroj: TZ - Mirek Jakeš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.