Dalším skvělým vystoupením Filipa Mareše a Jana Hlouška pokračoval nejen šampionát FIA ERC Junior U27, ale také TrueCam MČR v Rally. Posádka českých reprezentantů získala v našlapané zahraniční konkurenci i přes defekt pneumatiky vynikající druhé místo, čímž si zajistila posun na velmi slibnou průběžnou třetí pozici v hodnocení evropských juniorů. Především ale k titulu juniorských mistrů ČR, který si mladá posádka s předstihem zajistila už vítězstvím v přechozí soutěži, přibyly po moravském klání také tituly mistrů ČR v kategorii dvoukolek - nejprestižnějším titulu po absolutním mistru ČR v rally a třídě 6. Výčet úspěchů tím ale ještě nekončí - Barum Czech Rally Zlín byla totiž také posledním pohárovým závodem premiérového ročníku Peugeot Total Rally Cupu, a ani zde nenašel Peugeot 208 R2 posádky Mareš – Hloušek přemožitele. Posádka startující v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent zvítězila v sezóně 2017 ve 4 z 5 pohárových kol a po zásluze si tak odváží trofeje pro celkové vítěze.
Že se ale výsledek na nejnáročnější české soutěži nerodil lehce, přiznává sám Filip: „Barum Rally nám opět ukázala, proč je každoročním vrcholem nejen českého šampionátu. Pro mě závod začal už pondělním příjezdem, hned v úterý jsem díky programu ERC Experience měl skvělou příležitost posunout své jezdecké dovednosti díky radám Bryana Bouffiera. Samotný závod pro nás začal skvěle. V úvodní speciálce, která mi v minulosti příliš neseděla, jsme na nejrychlejší ztratili minimálně a hned první sobotní RZ dokázali v juniorech vyhrát. To se nám podařilo zopakovat také na nejdelším Trojáku i druhém průjezdu Biskupic. Měli jsme velmi dobré tempo a v boji o vedení jsme si věřili. Naše snažení bohužel překazil defekt pneumatiky ve sjezdu do Držkové. Výměna na trati RZ se nám ale podařila celkem rychle a my rozhodně nic nevzdávali. V neděli jsme se v hodnocení juniorů dokázali propracovat na druhé místo a i přes dramatický závěr, vinou nefunkční spojky, se nám ji podařilo udržet,“ líčí Filip největší zápletky a dodává: „Výsledek je prací celého týmu a já bych chtěl všem jeho členům a partnerům za naši posádku poděkovat. Kupředu nás hnala také silná podpora fanoušků a my si v našem Peugeotu 208 R2 užívali každý metr trati!“
Za úspěšným vystoupením svých svěřenců ve čtvrtém klání FIA ERC Junior se ohlíží také manažer týmu, Stanislav Kafka: „Výsledek na Barum rally potvrdil správnost našeho testu na sprintu v Pačejově. Zde jsme si potvrdili, že rozdílnost předpisů mezi naším mistrovstvím a ME – Evropa je přeci jenom přísnější v použití paliva a pneumatik - nebude pro naši posádku představovat problém. Právě Barum rally byla místem, kde jsme chtěli uzavřít výsledkově naše působení v českém mistrovství a byl to i poslední letošní podnik Peugeot Total Rally Cupu. Nebyla tedy už šance na opravu, navíc poslední podnik MČR se kryje termínově s posledním ME, které teď dostává v našem týmu naprostou prioritu. “
Slova chvály k celkovému vítězství v Peugeot Total Rally Cupu i zisku titulu mistrů ČR v 2WD, našel také pan Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Vítězství v kategorii dvoukolek si velice ceníme, jsme na něj hrdí a také nás těší, že jsme mohli Filipovi pomoci tohoto titulu dosáhnout. Je to jeden z největších úspěchů nepřetržitého šestiletého působení značky Peugeot na české rallyové scéně a zároveň motivací posunout se ještě dál.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.