Tři ze čtyř vozů na startu populární Barum Czech Rally Zlín v cíli, taková je bilance otrokovického K.I.T. racing týmu. Radim Vavřík dokončil rally na 4. místě ve třídě 3, Lumír Firla ve třídě 6 dojel šestý a Tomáš Minarovič ve stejné třídě byl klasifikovaný na 18. místě. Zklamaný však byl Vlastimil Neumann.
Radim Vavřík využil otrokovické Mitsubishi Lancer EVO IX a společně s Tomášem Plachým se vydali vstříc patnácti rychlostním zkouškám, které byly v harmonogramu letošní Barum rally. Ve třídě 3, kde startovala zlínská posádka, bylo celkem 19 soupeřů ze šesti zemí. „Barumka tradičně ukázala svou náročnost, i vzhledem k tomu, že to letos byl teprve můj druhý start. Město opět nabídlo skvělou atmosféru, ale také dlouhé čekání na startu, což nebylo optimální. V dalším průběhu ukázaly svou každoroční náročnost testy Semetín a Troják, stejně jako v neděli Pindula a Košíky. Nám se postupně dařilo zrychlovat, každým odjetým kilometrem jsem nacházel dřívější soutěžáckou jistotu a nakonec, i přes krizovku před cílem druhého Trojáku, to vyšlo až na cílovou rampu. A ten pocit vždy stojí za to,“ podělil se o dojmy v cíli Radim Vavřík. Po patnácti rychlostních zkouškách byla dvojice Vavřík – Plachý klasifikována na 31. místě absolutně, 17. místě v MČR a 4. místě ve třídě 3.
Zcela nové pocity zažíval na Zlínsku Lumír Firla. Zcela poprvé využil možnosti usednout při rally do dvoukolky Peugeotu 208 R2 a navíc slyšel noty z úst Marka Topiče. Pro Barumku nově složená posádka však všechny nástrahy rally zvládla s bravurou a v cíli si jezdec z Orlové svezení velmi pochvaloval. „Pro mne to byla zcela první zkušenost s „hrabošem“. A co si přát víc, než těžký a náročný závod, jakým je Barum rally. Před zlínskou soutěží jsme měli test a já poznal, že Peugeot je dobré auto, které mi sedne a dál to bylo o zvykání. Do závodu jsme nevstupovali s žádným cílem. Přeci jen, porovnávat se s mladými kluky, kteří v tom jezdí déle, by byl nesmysl. Samotný závod probíhal bez problémů, zkoušeli jsme různá nastavení a postupně jsme zrychlovali. Na první start s dvoukolkou jsme zajeli super výsledek, navíc se zaskakujícím spolujezdcem. Soutěž jsme zvládli a jsme spokojeni. Letošní sezonu dokončíme s Mitsubishi a dál se uvidí. Líbilo by se mi v příštím roce startovat s „Pegym“. Konkurence je zde skvělá, svezení krásné a parádní souboje. Co víc si může jezdec přát, ale je to budoucnost, o které se teprve bude jednat,“ neskrýval spokojenost v cíli Lumír Firla. Premiéra vyšla Lumírovi s Markem na jedničku a v cíli se mohli společně radovat z 33. místa absolutně, 19. místa v MČR, 7. místa v kategorii 2WD, 5. místa v 2WD CZ a 6. místa ve třídě 6.
V automobilových soutěžích se Tomáš Minarovič pohybuje krátce, populární Barumku si ovšem nechtěl nechat ujít. Také on přesedl ze čtyřkolky do vozu poháněnou jednou nápravou. Spolujezdce mu dělal Róbert Baran, jenž má se zlínskou soutěží zkušenosti. Slovenská dvojice se nevyhnula malé kolizi s balíkem slámy hned v úvodu sobotní etapy, která byla startérem drobných technických problémů. „Pro každého jezdce, kterého znám, je Barumka pojmem a srdeční záležitostí. Mnozí ji nazývají svátkem v rally. Letošní ročník jsem i já, jako nováček, protože soutěže jezdím krátce, měl možnost, za kterou jsem nesmírně vděčný, sledovat a zažít Barum rally na vlastní kůži. Pocity, které mám od volantu z Barumky, jsou nepopsatelné a velkolepé. Rychlostní zkoušky byly pro mne mimořádně náročné svou členitostí. Ať už záludné horizonty, nebo přímo skoky – Barumka, to je možnost vyzkoušet si všechny alternativy trati. Pro mne to byla velká škola a obrovské plus do dalšího působení v rally. Jsem šťastný, že i přes malé technické problémy se nám podařilo dojet až na cílovou rampu. Byl to nádherný zážitek. Děkuji všem,“ uvedl po skončení soutěže Tomáš Minarovič. Při svém debutu obsadil Tomáš s Róbertem 65. místo v absolutní klasifikaci a ve třídě 6 to bylo místo 18.
Tři šťastné posádky jsme vzpomenuli, zbývá tedy ta poslední, která byla zklamaná. Šéf týmu K.I.T. racing Vlastimil Neumann se už několikrát po ukončení závodní kariéry zaobíral myšlenkou vrátit se na skok do závodní kombinézy. Povedlo se mu to až letos a pro start si zvolil legendární auto Ford Escort RS Cosworth. Nadšení před závodem bylo velké, leč nevydrželo dlouho. „Na Barumku jsme se společně s Frantou Blahoutem velice těšili. Populární soutěž, skvělá divácká atmosféra a pěkné auto na pobavení, to mělo být základem příjemně stráveného víkendu. Před rally proběhl malý testík, se kterým jsem byl spokojený. Při psaní rozpisu na seznamovačkách jsme oba vzpomínali na časy našeho závodění a dobrá nálada nás neopouštěla. A pak to přišlo. Slavnostní start, spousta lidí a adrenalin začínal pomalu stoupat. Na městské speciálce se potvrdila skvělá divácká kulisa. V sobotu ráno ovšem přišlo naše rozčarování, kdy si hlavu postavil startér, a nám se nepodařilo Forda nastartovat. Je to smůla, neboť vše jsme dělali proto, abychom se bavili po celou soutěž Star rally a ne jen jednu zkoušku. Chuť do svezení v tomto závodním krasavci nám to ovšem nevzalo a je zde varianta, že pokud bude na Vsetín slušné počasí, tak se na Valašsku posadíme do Fordu znovu,“ prozradil důvod odstoupení i náznak dalšího startu Vlastimil Neumann. Příznivci historických vozidel ovšem nemusí být zklamaní, neboť pro příští rok chystá tým Mitsubishi Lancer EVO III, se kterým bude Vlastík startovat na českých soutěžích.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?