Tři ze čtyř vozů na startu populární Barum Czech Rally Zlín v cíli, taková je bilance otrokovického K.I.T. racing týmu. Radim Vavřík dokončil rally na 4. místě ve třídě 3, Lumír Firla ve třídě 6 dojel šestý a Tomáš Minarovič ve stejné třídě byl klasifikovaný na 18. místě. Zklamaný však byl Vlastimil Neumann.
Radim Vavřík využil otrokovické Mitsubishi Lancer EVO IX a společně s Tomášem Plachým se vydali vstříc patnácti rychlostním zkouškám, které byly v harmonogramu letošní Barum rally. Ve třídě 3, kde startovala zlínská posádka, bylo celkem 19 soupeřů ze šesti zemí. „Barumka tradičně ukázala svou náročnost, i vzhledem k tomu, že to letos byl teprve můj druhý start. Město opět nabídlo skvělou atmosféru, ale také dlouhé čekání na startu, což nebylo optimální. V dalším průběhu ukázaly svou každoroční náročnost testy Semetín a Troják, stejně jako v neděli Pindula a Košíky. Nám se postupně dařilo zrychlovat, každým odjetým kilometrem jsem nacházel dřívější soutěžáckou jistotu a nakonec, i přes krizovku před cílem druhého Trojáku, to vyšlo až na cílovou rampu. A ten pocit vždy stojí za to,“ podělil se o dojmy v cíli Radim Vavřík. Po patnácti rychlostních zkouškách byla dvojice Vavřík – Plachý klasifikována na 31. místě absolutně, 17. místě v MČR a 4. místě ve třídě 3.
Zcela nové pocity zažíval na Zlínsku Lumír Firla. Zcela poprvé využil možnosti usednout při rally do dvoukolky Peugeotu 208 R2 a navíc slyšel noty z úst Marka Topiče. Pro Barumku nově složená posádka však všechny nástrahy rally zvládla s bravurou a v cíli si jezdec z Orlové svezení velmi pochvaloval. „Pro mne to byla zcela první zkušenost s „hrabošem“. A co si přát víc, než těžký a náročný závod, jakým je Barum rally. Před zlínskou soutěží jsme měli test a já poznal, že Peugeot je dobré auto, které mi sedne a dál to bylo o zvykání. Do závodu jsme nevstupovali s žádným cílem. Přeci jen, porovnávat se s mladými kluky, kteří v tom jezdí déle, by byl nesmysl. Samotný závod probíhal bez problémů, zkoušeli jsme různá nastavení a postupně jsme zrychlovali. Na první start s dvoukolkou jsme zajeli super výsledek, navíc se zaskakujícím spolujezdcem. Soutěž jsme zvládli a jsme spokojeni. Letošní sezonu dokončíme s Mitsubishi a dál se uvidí. Líbilo by se mi v příštím roce startovat s „Pegym“. Konkurence je zde skvělá, svezení krásné a parádní souboje. Co víc si může jezdec přát, ale je to budoucnost, o které se teprve bude jednat,“ neskrýval spokojenost v cíli Lumír Firla. Premiéra vyšla Lumírovi s Markem na jedničku a v cíli se mohli společně radovat z 33. místa absolutně, 19. místa v MČR, 7. místa v kategorii 2WD, 5. místa v 2WD CZ a 6. místa ve třídě 6.
V automobilových soutěžích se Tomáš Minarovič pohybuje krátce, populární Barumku si ovšem nechtěl nechat ujít. Také on přesedl ze čtyřkolky do vozu poháněnou jednou nápravou. Spolujezdce mu dělal Róbert Baran, jenž má se zlínskou soutěží zkušenosti. Slovenská dvojice se nevyhnula malé kolizi s balíkem slámy hned v úvodu sobotní etapy, která byla startérem drobných technických problémů. „Pro každého jezdce, kterého znám, je Barumka pojmem a srdeční záležitostí. Mnozí ji nazývají svátkem v rally. Letošní ročník jsem i já, jako nováček, protože soutěže jezdím krátce, měl možnost, za kterou jsem nesmírně vděčný, sledovat a zažít Barum rally na vlastní kůži. Pocity, které mám od volantu z Barumky, jsou nepopsatelné a velkolepé. Rychlostní zkoušky byly pro mne mimořádně náročné svou členitostí. Ať už záludné horizonty, nebo přímo skoky – Barumka, to je možnost vyzkoušet si všechny alternativy trati. Pro mne to byla velká škola a obrovské plus do dalšího působení v rally. Jsem šťastný, že i přes malé technické problémy se nám podařilo dojet až na cílovou rampu. Byl to nádherný zážitek. Děkuji všem,“ uvedl po skončení soutěže Tomáš Minarovič. Při svém debutu obsadil Tomáš s Róbertem 65. místo v absolutní klasifikaci a ve třídě 6 to bylo místo 18.
Tři šťastné posádky jsme vzpomenuli, zbývá tedy ta poslední, která byla zklamaná. Šéf týmu K.I.T. racing Vlastimil Neumann se už několikrát po ukončení závodní kariéry zaobíral myšlenkou vrátit se na skok do závodní kombinézy. Povedlo se mu to až letos a pro start si zvolil legendární auto Ford Escort RS Cosworth. Nadšení před závodem bylo velké, leč nevydrželo dlouho. „Na Barumku jsme se společně s Frantou Blahoutem velice těšili. Populární soutěž, skvělá divácká atmosféra a pěkné auto na pobavení, to mělo být základem příjemně stráveného víkendu. Před rally proběhl malý testík, se kterým jsem byl spokojený. Při psaní rozpisu na seznamovačkách jsme oba vzpomínali na časy našeho závodění a dobrá nálada nás neopouštěla. A pak to přišlo. Slavnostní start, spousta lidí a adrenalin začínal pomalu stoupat. Na městské speciálce se potvrdila skvělá divácká kulisa. V sobotu ráno ovšem přišlo naše rozčarování, kdy si hlavu postavil startér, a nám se nepodařilo Forda nastartovat. Je to smůla, neboť vše jsme dělali proto, abychom se bavili po celou soutěž Star rally a ne jen jednu zkoušku. Chuť do svezení v tomto závodním krasavci nám to ovšem nevzalo a je zde varianta, že pokud bude na Vsetín slušné počasí, tak se na Valašsku posadíme do Fordu znovu,“ prozradil důvod odstoupení i náznak dalšího startu Vlastimil Neumann. Příznivci historických vozidel ovšem nemusí být zklamaní, neboť pro příští rok chystá tým Mitsubishi Lancer EVO III, se kterým bude Vlastík startovat na českých soutěžích.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?