Tři vozy Renault ze slušovické dílny Lubomíra Minaříka na startu Barum Czech Rally Zlín 2017, z toho dva v cíli. Petr Krajča navíc jako vítěz třídy 8 a Milan Obadal druhý v „pětkách“. Černý Petr zůstal v rukou Pavlíně Tydlačkové.
Barum rally je obrovský pojem pro každého soutěžáka a každý jezdec chce být na startu nejpopulárnější soutěže u nás. Pojďme se v krátkosti ohlédnout za počínání tří posádek využívající techniku Minařík racing týmu.
Petr Krajča – Jan Houšť (Renault Clio Sport) - 52. místo absolutně, 18. místo 2WD, 27. místo absolutně MČR, 9. místo 2WD CZ, 1. místo třída 8
„Když se řekne na želechovických pasekách Barum rally, tak je to obrovský svátek. A proto i my jsme se museli tohohle svátku zúčastnit. Na minulý rok nemáme úplně nejrůžovější vzpomínky, ale tak to někdy chodí. I letos se nám defekty nevyhnuly, první jsme „chytli“ už na shakedownu. Na shakedownu jsme svezli naše nejlepší partnery jako poděkování za spolupráci. Petr se rozehřál před noční městskou RZ a bylo to poznat, protože jsme přenocovali na 2. místě se ztrátou 3,8 vteřiny na Michala Vaňharu. Sobotní etapa byla velmi náročná už z toho pohledu, že jsme šli spát někdy kolem jedné ráno a vstávali okolo 8 hodiny. První průjezd Biskupic se nám moc nepovedl a tak jsme věděli, že budeme muset zabrat na dalších zkouškách. Semetín se nám povedl, ale Troják byl bohužel zrušen. Po servisu nás čekala RZ Březová, kde jsme dostali od Michala Vaňhary docela „obklad“ a tak jsme se smířili s tím, že on si jede prostě jiné závody (smích) a naše ztráta narostla na 15,4 vteřiny. RZ Biskupice nám prostě nesedla, ale první záchvěv přišel na RZ Semetín, kdy se nám podařilo Vaňharu porazit. S Petrem jsme si řekli, že zkusíme zabrat na Trojáku, to se nám povedlo, jenže v cíli jsme zjistili, že náš největší soupeř odstoupil na poloosu. V sobotu jsme auto odevzdali do uzavřeného parkoviště na 1. místě ve třídě s náskokem 51,9 vteřiny. Věděli jsme, že nás naše RZ teprve čekají. V neděli jsme začali velmi dobře na Majáku a pak se nám povedla i Pindula, kde jsme navýšili náskok na 1 minutu a 22 vteřin. Na Košíkách jsme dostali asi 3 km před cílem defekt, a tak jsme museli zpomalit. Po servisu jsme se s Petrem domluvili, že už pojedeme hlavou tak, abychom se vyvarovali zbytečných chyb. Samozřejmě na Pinduli to ve slavném vracáku nešlo bez zatáhnutí rukávu, když jsme tam viděli tu obrovskou smečku pasekářů svlečených do půl těla. Poslední RZ letošní krásné Barum rally jsme jeli velmi opatrně. Poděkování patří naším partnerům, Minařík racing za výborně připravené auto a všem, kdo nám drželi palce. A teď už je jen otázka, co pojedeme letos, protože jsem zjistil, že v RSS sérii jsme 1. a v MČR 3. v naší třídě. A teď už je jenom na mě, jak šikovný budu ve funkci manažera a s čím a kde pojedeme příští rok. Ještě jednou moc děkuji všem fanouškům, partnerům, rodinám, přítelkyni protože bez vás by to nešlo,“ popsal průběh Barumky ze svého pohledu Jan Houšť.
Milan Obadal – Roman Švec (Renault Clio R3) – 53. místo absolutně, 19. místo 2WD, 28. místo MČR, 19. místo 2WD CZ, 4. místo RC3, 2. místo třída 5 CZ
Krátce před soutěží došlo k výměně spolujezdce, kdy na místo Vladimíra Osičky usedl do horkého sedadla spolujezdce Roman Švec. Nově složená posádka se rychle sžila a zlínskou rally dotáhla úspěšně do konce.
Pavlína Tydlačková – Jiří Hlávka (Renault Clio Sport) – odstoupila v 5. RZ z důvodu poškozeného ramena.
„Barum Rally je pro mě srdeční záležitost, třikrát se nám podařilo dojet ji až na cílovou rampu. Letošní ročník jsme nastoupili s novou technikou - Renault Clio sport. Moji prokletou městskou speciálku, kde se mi každým rokem odporoučela převodovka, jsme prodali, neboť jsem z této zkoušky měla velký respekt. Spíše jsem čekala, kdy se zase něco pokazí, což se naštěstí nestalo. Vše fungovalo až do RZ5 Březová, kdy se na rovince před brzdami do retardéru ozvala rána, která se nám nezdála s Jirkou úplně v pohodě, a po ujetí dalších cca 200 metrů se auto za malým horizontem na místě zastavilo. Kvůli urvané nápravnici vyletěla poloosa z převodovky. Problém se bohužel nepodařilo vyřešit a my, i přes všechny marné pokusy, museli odstoupit. Barumka je pro mě tedy stále velkým rallyovým snem o dokončení bez problémů. Doufám, že se na start teto krásné soutěže postavíme i příští rok. Jirka Hlávka i všichni kluci v Minařík racing fungovali skvěle. Tímto všem mnohokrát děkuji,“ vysvětlila odstoupení Pavlína Tydlačková.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.