„Jak se ví, v zimě jsme přesedli do Škody Fabie S2000, ale protože byl konec roku a tudíž po sezóně, bylo nutné zainvestovat do nadcházející sezony nemalé finanční prostředky v podobě nových dílů a repasí…
Ale, jak to již v motorsportu někdy chodí, i sebelepší práce nestačí a nová technika prostě nevydrží… Bohužel, nás to potkalo také, což byla velká čára přes finanční rozpočet. Jednalo se o poruchu motoru, který byl v podstatě nový. Po cca 7 ostrých km na Kopné nám vypověděl službu. Jednalo se o výrobní vadu materiálu v bloku motoru, tudíž neselhal lidský faktor. Zatlačil sem slzu, večer vypil 6 piv, ale musel jsem dál.
Rozpočet se nám tímto nečekaným výdajem sice o dost zmenšil, ale po určitém uskromnění se dalo pokračovat dál. Hřebík do rakve ovšem přišel na Hustopečích, kdy se ozval na RZ 6 hrozivý zvuk z motoru a já jsem věděl, že pro nás sezona končí.
Jenže jak se ukázalo tak, i já vždy nemusím mít pravdu ….
Tímto bych chtěl velmi poděkovat za vynikající přístup k vzniklému problému a skvěle odvedenou práci, celému teamu Vančík Motorsport a především jeho bossovi Jardovi Vančíkovi, bez kterého bych nebyl schopen do naší Babky (S2000) již letos zasednout. Každý může chybovat, ale jen někdo to dokáže přiznat a chybu napravit. Jardo ještě jednou díky, smekám…“
Dan Zpěvák
DAJZR sport
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.