Letošní Barum Czech Rally Zlín bude obohacena o českou premiéru v podobě značky Abarth. Nový závodní speciál vám představíme servisní zóně v rámci zázemí týmu AGROTEC CZECH ABARTH TEAM. Přijďte se z námi podívat do expozice a prohlédněte si nový model Abarth 124 Rally, který je odkazem původní model z roku 1972.
Základem modelu Abarth 124 Rally je kompaktní kabriolet Fiat 124 Spider, který si ale z původního modelu vypůjčil v podstatě jen vzhled. Technická stránka vozidla je kompletně vyměněna v čele přeplňovaným motorem Bialbero o zdvihovém objemu 1,8 litru, který podává jmenovitý výkon 300 koní a na zadní nápravu posílá rovných 450 Nm. Motor je kombinován s šestistupňovou sekvenčně řazenou převodovkou s pádly pod volantem. S přihlédnutím k faktu, že automobil váží pouze 1020 kilogramů, dostává 124 Rally do vínku zajímavý poměr váhy a výkonu – dokonce v rámci své rally kategorie maximální možný 3,4 kg/hp.
Maximum třídy 4 v České republice
V rámci FIA se Abarth 124 Rally řadí do kategorie R-GT, přičemž v České republice s ním bude startovat dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas ve třídě 4. Automobil tak musí být samozřejmě vybaven bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, speciálním odpružením, hardtop střechou, bočními okny z lexanu a střešním větracím otvorem. Výkonem motoru si Abart 124 Rally nic nezadá s kategorií R5, takže kromě zajímavého vzhledu si diváci s každým průjezdem užijí i příjemnou zvukovou kulisu.
Jak už bylo zmíněno výše, hnaná je pouze zadní náprava se samosvorným diferenciálem, což je příslibem emotivní podívané. Jak Abarth 124 Rally jezdí se můžete podívat ve videu plném ostrých průjezdů zatáček na hraně přetáčivosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.