Letošní Barum Czech Rally Zlín bude obohacena o českou premiéru v podobě značky Abarth. Nový závodní speciál vám představíme servisní zóně v rámci zázemí týmu AGROTEC CZECH ABARTH TEAM. Přijďte se z námi podívat do expozice a prohlédněte si nový model Abarth 124 Rally, který je odkazem původní model z roku 1972.
Základem modelu Abarth 124 Rally je kompaktní kabriolet Fiat 124 Spider, který si ale z původního modelu vypůjčil v podstatě jen vzhled. Technická stránka vozidla je kompletně vyměněna v čele přeplňovaným motorem Bialbero o zdvihovém objemu 1,8 litru, který podává jmenovitý výkon 300 koní a na zadní nápravu posílá rovných 450 Nm. Motor je kombinován s šestistupňovou sekvenčně řazenou převodovkou s pádly pod volantem. S přihlédnutím k faktu, že automobil váží pouze 1020 kilogramů, dostává 124 Rally do vínku zajímavý poměr váhy a výkonu – dokonce v rámci své rally kategorie maximální možný 3,4 kg/hp.
Maximum třídy 4 v České republice
V rámci FIA se Abarth 124 Rally řadí do kategorie R-GT, přičemž v České republice s ním bude startovat dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas ve třídě 4. Automobil tak musí být samozřejmě vybaven bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, speciálním odpružením, hardtop střechou, bočními okny z lexanu a střešním větracím otvorem. Výkonem motoru si Abart 124 Rally nic nezadá s kategorií R5, takže kromě zajímavého vzhledu si diváci s každým průjezdem užijí i příjemnou zvukovou kulisu.
Jak už bylo zmíněno výše, hnaná je pouze zadní náprava se samosvorným diferenciálem, což je příslibem emotivní podívané. Jak Abarth 124 Rally jezdí se můžete podívat ve videu plném ostrých průjezdů zatáček na hraně přetáčivosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.