Letošní Barum Czech Rally Zlín bude obohacena o českou premiéru v podobě značky Abarth. Nový závodní speciál vám představíme servisní zóně v rámci zázemí týmu AGROTEC CZECH ABARTH TEAM. Přijďte se z námi podívat do expozice a prohlédněte si nový model Abarth 124 Rally, který je odkazem původní model z roku 1972.
Základem modelu Abarth 124 Rally je kompaktní kabriolet Fiat 124 Spider, který si ale z původního modelu vypůjčil v podstatě jen vzhled. Technická stránka vozidla je kompletně vyměněna v čele přeplňovaným motorem Bialbero o zdvihovém objemu 1,8 litru, který podává jmenovitý výkon 300 koní a na zadní nápravu posílá rovných 450 Nm. Motor je kombinován s šestistupňovou sekvenčně řazenou převodovkou s pádly pod volantem. S přihlédnutím k faktu, že automobil váží pouze 1020 kilogramů, dostává 124 Rally do vínku zajímavý poměr váhy a výkonu – dokonce v rámci své rally kategorie maximální možný 3,4 kg/hp.
Maximum třídy 4 v České republice
V rámci FIA se Abarth 124 Rally řadí do kategorie R-GT, přičemž v České republice s ním bude startovat dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas ve třídě 4. Automobil tak musí být samozřejmě vybaven bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, speciálním odpružením, hardtop střechou, bočními okny z lexanu a střešním větracím otvorem. Výkonem motoru si Abart 124 Rally nic nezadá s kategorií R5, takže kromě zajímavého vzhledu si diváci s každým průjezdem užijí i příjemnou zvukovou kulisu.
Jak už bylo zmíněno výše, hnaná je pouze zadní náprava se samosvorným diferenciálem, což je příslibem emotivní podívané. Jak Abarth 124 Rally jezdí se můžete podívat ve videu plném ostrých průjezdů zatáček na hraně přetáčivosti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?