Díky serveru www.czechrally.cz vám přinášíme průvodce diváka také posledním dnem - nedělí - na Barum Czech Rally Zlín 2017. Maják, ten se pojede v jiné podobě, než poslední roky, i legendární Pindula doznala změn. Košíky, poslední z trojice "erzet", se jede stejně jako v loňském roce.
Zdroj a více informací včetně map ve vyšším rozlišení: www.czechrally.cz
RZ 10/13 MAJÁK
Rychlostní zkouška Maják, která se tradičně jede v bezprostřední blízkostí centra soutěže a je snadno dostupná pomocí MHD, v itineráři Barum Czech Rally Zlín nechybí ani při letošním ročníku. Letos se premiérově pojede v polookruhové variantě, kdy posádky dvakrát objedou technický okruh okolo malenovického hradu. Start zkoušky je situován v Komenského ulici, hned po něm vozy odbočí doprava do ulice Světlov, na jejímž konci čeká divácky atraktivní vracák pod hradem před hospůdkou U Tetoura. Následuje technický průjezd po místních komunikacích, který vyústí do rozlehlé divácké arény v areálu soukromé firmy VLW obsahující umělý skok a vracák na panelech (A – divácký supertip). Po průjezdu tímto areálem se posádky dvěma pravoúhlými zatáčkami napojí na hlavní silnici, ze které po 300 metrech odbočí do zcela nového úseku vedoucího místní zahrádkářskou kolonií. Vozy touto cestou vystoupají nad malenovický hrad k místu zvanému Výletiště, kde se trať rychlostní zkoušky rozpojuje. V prvním průjezdu vozy odbočí doleva a začnou klesat rychlou a náročnou pasáží na lesní cestě až k legendárnímu vracáku u vodárny. Pozor! Toto místo z bezpečnostních důvodů nenabízí téměř žádné místo ke sledování závodu a má omezenou diváckou kapacitu. Za touto zatáčkou posádky projedou znovu kolem prostoru startu a absolvují druhý okruh. Po jeho absolvování u Výletiště odbočí doprava a pokračují rychlým úsekem na úzké lesní asfaltce s kvalitním povrchem k lesní křižovatce U Boudy a dále směrem k místní části U Majáku. V samotném závěru vozy projedou zrádnou pravou zatáčkou a následně přírodním průjezdem trojúhelníku lesních cest, bezprostředně za ním je umístěn letmý cíl (B).
RZ 11/14 PINDULA
Jedna z ikon na trati Barum Czech Rally Zlín, rychlostní zkouška Pindula, pro letošní rok prošla radikální obměnou, kdy bude využívat úseky několik desetiletí nevyužívané či pro Barum rally zcela nové. Start rychlostní zkoušky se nachází za zlínskou čtvrtí Kudlov, odkud posádky rychlými zatáčkami sjedou do Jaroslavic. Tam odbočí na úzkou místní komunikaci a dále klesají do údolí, kde čeká ostrá pravá zatáčka. Za ní začíná rychlá pasáž na úzké cestě lesem a mezi pastvinami na Jaroslavické Paseky, kde se posádky rychlým pravým odbočením napojí na hřebenovou komunikaci. Svižný úsek je zakončen rychlým příjezdem k atraktivnímu levému vracáku (A - divácký supertip). Od rozlehlého a přehledného diváckého místa vozy pokračují po okresní silnici II/490 k místní části Pindula, kde dvakrát odbočí doleva a lesní cestou začínají klesat do nejnáročnější pasáže této zkoušky. Řadou technických zatáček vozy sjedou do údolí, lesní pasáž je zakončená náročnou levou zatáčkou. Následuje rychlý úsek s několika protahováky, který je v místní části Obůrky zakončen atraktivním pravým vracákem přes hranu (B). Po napojení na širší silnici posádky pokračují svižnými zatáčkami v Zelením údolí. Po nich následuje stoupání s několika technickými serpentinami, kterými trať vystoupá k Provodovu. Na hranici lesního úseku před touto obcí je pak umístěn cíl.
RZ 12/15 KOŠÍKY
Náročná rychlostní zkouška, ve které se střídají rychlé pasáže s technickými úseky v obcích. Start se nachází uprostřed obce Košíky a bezprostředně po startu trať zahýbá doleva na úzký můstek po účelové komunikaci, posádky absolvují prudký výjezd, po kterém přichází náročný sjezd na „srdce" do obce Jankovice. Zde kolem „kapličky" přichází prudké odbočení s vjezdem na „kostky" (A). Při výjezdu z obce rychlostní zkouška za autobusovou zastávkou uhýbá doleva na nezpevněný lesní úsek, který je zakončen obtížným pravým vracákem s nájezdem na asfaltovou silnici (B - divácký supertip). Po hlavní komunikaci II/428 vede trať několik kilometrů v lesním úseku ve směru na Bunč, které obsahují jak rychlé úseky, tak i technické zatáčky a náročné horizonty. Na Bunči trať odbočuje doprava ve směru na obec Kostelany. Zde jezdce prověří obtížný úsek s několika náročnými horizonty a zatáčkami. Soutěžní vozy zpomalí v obci Kostelany dva umělé retardéry a jezdce prověří technický průjezd obcí (C). Za Kostelanami na posádky čeká pasáž s rychlými protahováky, zakončená pravoúhlým odbočením na úzkou lesní komunikaci (D). Náročným technickým úsekem o délce pět kilometrů se posádky dostanou nad obec Halenkovice, kde po levém odbočení za výjezdem z lesa rychlostní zkouška končí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?