Díky serveru www.czechrally.cz vám přinášíme průvodce diváka také posledním dnem - nedělí - na Barum Czech Rally Zlín 2017. Maják, ten se pojede v jiné podobě, než poslední roky, i legendární Pindula doznala změn. Košíky, poslední z trojice "erzet", se jede stejně jako v loňském roce.
Zdroj a více informací včetně map ve vyšším rozlišení: www.czechrally.cz
RZ 10/13 MAJÁK
Rychlostní zkouška Maják, která se tradičně jede v bezprostřední blízkostí centra soutěže a je snadno dostupná pomocí MHD, v itineráři Barum Czech Rally Zlín nechybí ani při letošním ročníku. Letos se premiérově pojede v polookruhové variantě, kdy posádky dvakrát objedou technický okruh okolo malenovického hradu. Start zkoušky je situován v Komenského ulici, hned po něm vozy odbočí doprava do ulice Světlov, na jejímž konci čeká divácky atraktivní vracák pod hradem před hospůdkou U Tetoura. Následuje technický průjezd po místních komunikacích, který vyústí do rozlehlé divácké arény v areálu soukromé firmy VLW obsahující umělý skok a vracák na panelech (A – divácký supertip). Po průjezdu tímto areálem se posádky dvěma pravoúhlými zatáčkami napojí na hlavní silnici, ze které po 300 metrech odbočí do zcela nového úseku vedoucího místní zahrádkářskou kolonií. Vozy touto cestou vystoupají nad malenovický hrad k místu zvanému Výletiště, kde se trať rychlostní zkoušky rozpojuje. V prvním průjezdu vozy odbočí doleva a začnou klesat rychlou a náročnou pasáží na lesní cestě až k legendárnímu vracáku u vodárny. Pozor! Toto místo z bezpečnostních důvodů nenabízí téměř žádné místo ke sledování závodu a má omezenou diváckou kapacitu. Za touto zatáčkou posádky projedou znovu kolem prostoru startu a absolvují druhý okruh. Po jeho absolvování u Výletiště odbočí doprava a pokračují rychlým úsekem na úzké lesní asfaltce s kvalitním povrchem k lesní křižovatce U Boudy a dále směrem k místní části U Majáku. V samotném závěru vozy projedou zrádnou pravou zatáčkou a následně přírodním průjezdem trojúhelníku lesních cest, bezprostředně za ním je umístěn letmý cíl (B).
RZ 11/14 PINDULA
Jedna z ikon na trati Barum Czech Rally Zlín, rychlostní zkouška Pindula, pro letošní rok prošla radikální obměnou, kdy bude využívat úseky několik desetiletí nevyužívané či pro Barum rally zcela nové. Start rychlostní zkoušky se nachází za zlínskou čtvrtí Kudlov, odkud posádky rychlými zatáčkami sjedou do Jaroslavic. Tam odbočí na úzkou místní komunikaci a dále klesají do údolí, kde čeká ostrá pravá zatáčka. Za ní začíná rychlá pasáž na úzké cestě lesem a mezi pastvinami na Jaroslavické Paseky, kde se posádky rychlým pravým odbočením napojí na hřebenovou komunikaci. Svižný úsek je zakončen rychlým příjezdem k atraktivnímu levému vracáku (A - divácký supertip). Od rozlehlého a přehledného diváckého místa vozy pokračují po okresní silnici II/490 k místní části Pindula, kde dvakrát odbočí doleva a lesní cestou začínají klesat do nejnáročnější pasáže této zkoušky. Řadou technických zatáček vozy sjedou do údolí, lesní pasáž je zakončená náročnou levou zatáčkou. Následuje rychlý úsek s několika protahováky, který je v místní části Obůrky zakončen atraktivním pravým vracákem přes hranu (B). Po napojení na širší silnici posádky pokračují svižnými zatáčkami v Zelením údolí. Po nich následuje stoupání s několika technickými serpentinami, kterými trať vystoupá k Provodovu. Na hranici lesního úseku před touto obcí je pak umístěn cíl.
RZ 12/15 KOŠÍKY
Náročná rychlostní zkouška, ve které se střídají rychlé pasáže s technickými úseky v obcích. Start se nachází uprostřed obce Košíky a bezprostředně po startu trať zahýbá doleva na úzký můstek po účelové komunikaci, posádky absolvují prudký výjezd, po kterém přichází náročný sjezd na „srdce" do obce Jankovice. Zde kolem „kapličky" přichází prudké odbočení s vjezdem na „kostky" (A). Při výjezdu z obce rychlostní zkouška za autobusovou zastávkou uhýbá doleva na nezpevněný lesní úsek, který je zakončen obtížným pravým vracákem s nájezdem na asfaltovou silnici (B - divácký supertip). Po hlavní komunikaci II/428 vede trať několik kilometrů v lesním úseku ve směru na Bunč, které obsahují jak rychlé úseky, tak i technické zatáčky a náročné horizonty. Na Bunči trať odbočuje doprava ve směru na obec Kostelany. Zde jezdce prověří obtížný úsek s několika náročnými horizonty a zatáčkami. Soutěžní vozy zpomalí v obci Kostelany dva umělé retardéry a jezdce prověří technický průjezd obcí (C). Za Kostelanami na posádky čeká pasáž s rychlými protahováky, zakončená pravoúhlým odbočením na úzkou lesní komunikaci (D). Náročným technickým úsekem o délce pět kilometrů se posádky dostanou nad obec Halenkovice, kde po levém odbočení za výjezdem z lesa rychlostní zkouška končí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?