Díky serveru www.czechrally.cz vám přinášíme průvodce diváka také posledním dnem - nedělí - na Barum Czech Rally Zlín 2017. Maják, ten se pojede v jiné podobě, než poslední roky, i legendární Pindula doznala změn. Košíky, poslední z trojice "erzet", se jede stejně jako v loňském roce.
Zdroj a více informací včetně map ve vyšším rozlišení: www.czechrally.cz
RZ 10/13 MAJÁK
Rychlostní zkouška Maják, která se tradičně jede v bezprostřední blízkostí centra soutěže a je snadno dostupná pomocí MHD, v itineráři Barum Czech Rally Zlín nechybí ani při letošním ročníku. Letos se premiérově pojede v polookruhové variantě, kdy posádky dvakrát objedou technický okruh okolo malenovického hradu. Start zkoušky je situován v Komenského ulici, hned po něm vozy odbočí doprava do ulice Světlov, na jejímž konci čeká divácky atraktivní vracák pod hradem před hospůdkou U Tetoura. Následuje technický průjezd po místních komunikacích, který vyústí do rozlehlé divácké arény v areálu soukromé firmy VLW obsahující umělý skok a vracák na panelech (A – divácký supertip). Po průjezdu tímto areálem se posádky dvěma pravoúhlými zatáčkami napojí na hlavní silnici, ze které po 300 metrech odbočí do zcela nového úseku vedoucího místní zahrádkářskou kolonií. Vozy touto cestou vystoupají nad malenovický hrad k místu zvanému Výletiště, kde se trať rychlostní zkoušky rozpojuje. V prvním průjezdu vozy odbočí doleva a začnou klesat rychlou a náročnou pasáží na lesní cestě až k legendárnímu vracáku u vodárny. Pozor! Toto místo z bezpečnostních důvodů nenabízí téměř žádné místo ke sledování závodu a má omezenou diváckou kapacitu. Za touto zatáčkou posádky projedou znovu kolem prostoru startu a absolvují druhý okruh. Po jeho absolvování u Výletiště odbočí doprava a pokračují rychlým úsekem na úzké lesní asfaltce s kvalitním povrchem k lesní křižovatce U Boudy a dále směrem k místní části U Majáku. V samotném závěru vozy projedou zrádnou pravou zatáčkou a následně přírodním průjezdem trojúhelníku lesních cest, bezprostředně za ním je umístěn letmý cíl (B).
RZ 11/14 PINDULA
Jedna z ikon na trati Barum Czech Rally Zlín, rychlostní zkouška Pindula, pro letošní rok prošla radikální obměnou, kdy bude využívat úseky několik desetiletí nevyužívané či pro Barum rally zcela nové. Start rychlostní zkoušky se nachází za zlínskou čtvrtí Kudlov, odkud posádky rychlými zatáčkami sjedou do Jaroslavic. Tam odbočí na úzkou místní komunikaci a dále klesají do údolí, kde čeká ostrá pravá zatáčka. Za ní začíná rychlá pasáž na úzké cestě lesem a mezi pastvinami na Jaroslavické Paseky, kde se posádky rychlým pravým odbočením napojí na hřebenovou komunikaci. Svižný úsek je zakončen rychlým příjezdem k atraktivnímu levému vracáku (A - divácký supertip). Od rozlehlého a přehledného diváckého místa vozy pokračují po okresní silnici II/490 k místní části Pindula, kde dvakrát odbočí doleva a lesní cestou začínají klesat do nejnáročnější pasáže této zkoušky. Řadou technických zatáček vozy sjedou do údolí, lesní pasáž je zakončená náročnou levou zatáčkou. Následuje rychlý úsek s několika protahováky, který je v místní části Obůrky zakončen atraktivním pravým vracákem přes hranu (B). Po napojení na širší silnici posádky pokračují svižnými zatáčkami v Zelením údolí. Po nich následuje stoupání s několika technickými serpentinami, kterými trať vystoupá k Provodovu. Na hranici lesního úseku před touto obcí je pak umístěn cíl.
RZ 12/15 KOŠÍKY
Náročná rychlostní zkouška, ve které se střídají rychlé pasáže s technickými úseky v obcích. Start se nachází uprostřed obce Košíky a bezprostředně po startu trať zahýbá doleva na úzký můstek po účelové komunikaci, posádky absolvují prudký výjezd, po kterém přichází náročný sjezd na „srdce" do obce Jankovice. Zde kolem „kapličky" přichází prudké odbočení s vjezdem na „kostky" (A). Při výjezdu z obce rychlostní zkouška za autobusovou zastávkou uhýbá doleva na nezpevněný lesní úsek, který je zakončen obtížným pravým vracákem s nájezdem na asfaltovou silnici (B - divácký supertip). Po hlavní komunikaci II/428 vede trať několik kilometrů v lesním úseku ve směru na Bunč, které obsahují jak rychlé úseky, tak i technické zatáčky a náročné horizonty. Na Bunči trať odbočuje doprava ve směru na obec Kostelany. Zde jezdce prověří obtížný úsek s několika náročnými horizonty a zatáčkami. Soutěžní vozy zpomalí v obci Kostelany dva umělé retardéry a jezdce prověří technický průjezd obcí (C). Za Kostelanami na posádky čeká pasáž s rychlými protahováky, zakončená pravoúhlým odbočením na úzkou lesní komunikaci (D). Náročným technickým úsekem o délce pět kilometrů se posádky dostanou nad obec Halenkovice, kde po levém odbočení za výjezdem z lesa rychlostní zkouška končí.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.