Třetí start v Juniorském mistrovství Evropy proměnil šumperský Karel Kupec v další příděl bodů do tabulky. Na Rally Rzeszów i přes páteční technické problémy vybojoval čtvrté místo.
Do Polského Rzeszówa odjížděli Karel Kupec s navigátorem Ondřejem Krajčou s cílem navázat na Rally Islas Canaria, kde na začátku května vybojovali velmi cenné 3. místo v kategorii Juniorů. „Byl jsem fascinován tratěmi, které pořadatelé připravili pro závod. Silničky okolo Rzeszówa byly poměrně úzké, technické a hlavně hodně rychlé. Pokud bych je mohl porovnat s nějakou českou soutěží, tak by se nabízelo srovnání s Barum rally, ale v Polsku se mi zdály být erzety ještě těžší. Náročnost celé soutěži ještě dopomohlo počasí, které bylo pro posádky poněkud nepříjemné. V autě se potíme běžně, ale při tropických vedrech je to fakt síla. Pořadatelé však v každé časové kontrole dbali na náš zdravotní stav a podávali nám láhve s pitím. Jinak atmosféra okolo trati perfektní, škoda jen že jsme si ji moc neužili,“ přiblížil profil polské soutěže Karel Kupec.
Na start třetího juniorského závodu se postavilo celkem 13 posádek z deseti zemí. Pro všechny byly připravené dvě etapy o celkem jedenácti rychlostních zkouškách. Soutěži ovšem, tak jako všude jinde, předcházela kvalifikační zkouška a ta se Karlovi s Ondrou moc nevyvedla. Posádka do ní vstoupila v dobrém tempu, ale záhy začal vynechávat motor u Peugeotu 208 R2. Tím se kluci dostali na poslední místo mezi Juniory, což výrazně poznamenalo další osud v soutěži. „Závod jsme si svým způsobem prohráli již v kvalifikační erzetě, kdy nás zlobil motor. Snažili jsme se s inženýry závadu odstranit, ale prostě se nedařilo. I díky tomu, že jsme jeli až vzadu a díky haváriím jsme první dvě zkoušky projeli po objízdných trasách. Tím pádem jsme si nemohli zkontrolovat ani metr ze zkoušek. Až na třetí zkoušce jsme se rozjeli v závodním tempu, ale opět přišly problémy s motorem a navíc nás pořadatelé zastavili u havárie. Stejný problém nastal i o zkoušku dále. Bilance čtyři zkoušky, čtyři přidělené časy a k tomu vynechávající motor, dost smutné,“ nastínil náladu v první etapě Karel Kupec. Až v druhém servisu, který byl před poslední zkouškou dne, inženýři přehráli software a motor začal fungovat, byť pouze v přejezdovém režimu. Zde si Karel s Ondrou lehce spravili chuť a třetí nejrychlejší čas mezi Juniory je posunul na průběžné 6. místo v ERCJ U27.
Sobotní etapa obsahovala šest měřených úseků a hned na úvodní zkoušce přišel opět náhradní čas. Posádka červeného Peugeotu totiž dojela k další z mnoha havárií v Polsku. Naštěstí další zkoušky již byly z pohledu posádky v normálu. Teda pokud se dá říci, že na 8.RZ kluci na chvíli opustili trať a chviličku lítali po poli. „V sobotu už auto fungovalo a my se mohli pořádně svézt. Je velká škoda páteční etapy a kvalifikace, neboť pokud by vše fungovalo jako v sobotu, mohli jsme se bít o umístění na bedně. Tak jsme si odvezli domů „bramboru“, ale s ohledem na průběh závodu jsem s výsledkem spokojený. Na 8.RZ jsme byli na chvilku venku a paradoxně to byla stejná zkouška, na které havaroval brácha,“ uvedl po závodě Karel Kupec. Na cílové rampě byla dvojice Kupec – Krajča klasifikována na 20. místě absolutně, 4. místě v ERCJ U27 a stejná příčka patří posádce i ve třídě RC4. A pro úplnost ještě patří doplnit, že v druhé etapě obsadila posádka 3. místo mezi Juniory.
Do Polska vyrazil i mladší brácha, tedy Radomír Kupec se spolujezdcem Petrem Glösslem. Pro Radomíra to byla první evropská soutěž a se svými časy se rozhodně neztratil. V polovině rally byl na 5. příčce mezi Juniory, ale osmá zkouška se mu stala osudnou. V takřka nulové rychlosti lehce sjel mimo cestu a příkopa zapříčinila, že se auto převrátilo přes střechu. Jelikož u Opelu začal vytékat olej, Radomír nechtěl riskovat větší poškození vozu a z rally odstoupil.
A jedna žhavá zpráva na závěr, která jistě potěší příznivce Karla a Radomíra Kupcových. Jistě jste zaregistrovali, že ve startovní listině pro Barum Czech Rally Zlín 2017 je s vozem Opel Adam R2 přihlášen mladší ze sourozenecké dvojice. Společně s Vladimírem Osičkou pojedou opět v kategorii evropských juniorů a od pořadatelů dostali přiděleno startovní číslo 45. Ale závodů se zúčastní i Karel, který se přihlásil do cyklistické sekce a úvodní městskou erzetu absolvuje na kole.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.