Jeden „B“ vrchol letošní rally sezony mají za sebou a další „B“ vrchol čeká na zdolání. Tak by se dal charakterizovat nejbližší plán posádky Adam Fabrika – Martin Fabián. Rally Bohemia zlínská dvojice nedokončila, o to větší chuť má na reparát doma při Barum Czech Rally Zlín.
Více než měsíc neseděli Adam s Martinem v závodním autě. Předposledním závodem byla Rally Tatry, kde obsadili 7. místo ve třídě a 3. místo v Tatransko – Valašském poháru. Proto se kluci těšili, jak si užijí závod v okolí Mladé Boleslavi - Bohemia rally. Pohled do časového harmonogramu přinesl jisté rozčarování, kdy atraktivní rychlostní zkoušky vystřídaly nekonečně dlouhé přejezdy. Přesto se Adam s Martinem zakousli do první rychlostní zkoušky, i když také tady byla rozpačitost na místě. „První zkouška Městská byla doslova protrápená, protože byla celá na žulových kostkách, které byly po několika průjezdech vytahány ven. Navíc nebylo kdy zahřát gumy a brzdy, neboť na zkoušku jsme jeli přímo ze startovní rampy. Hrozil kontakt s obrubníkem a poškození vozu. Takový charakter zkoušky podle mne neměl dobrý ohlas u jezdců a věřím, že ani na magistrátu po shlédnutí původně vydlážděné cesty,“ vrátil se k úskalí z úvodu Bohemia rally Adam Fabrika. Po padesátikilometrovém přejezdu, který byl stíhatelný pouze pro posádky, které neměly potřebu měnit pneumatiky, přišla na řadu RZ Chloudov. Zde se Adam s Martinem pěkně svezli a těšili se na další erzetu, kterou byla RZ Zlatá, nad kterou se však přehnal déšť. „To nás potěšilo. Ze servisu jsme totiž vyjížděli na mokrých gumách a na prvních dvou zkouškách nepršelo. Vše po startu odsýpalo, jak mělo, i tempo se stupňovalo a měli jsme z jízdy dobrý pocit. To ale netrvalo věčně. Asi dva kilometry před cílem ve sjezdu v serpentinách, kdy bylo auto odbrzděné a nachystané k zatočení do zatáčky, šlo nesmyslně rovně a my vylétli ven z trati. Cestou jsme pobrali pár keřů a Mitsubishi nakonec zůstalo viset na pařezu zadní částí ve vzduchu a čumákem do zatáčky,“ přiblížil momenty odstoupení jezdec z Březůvek u Zlína. Bylo jasné, že pro posádku etapa skončila. Pořadatelé pustili doprovod pro poškozené auto až po druhém průjezdu erzetou a v servise mechanici zjistili, co způsobilo havárii. „Na vině byl rozlomený zadní brzdový kotouč, který se zaseknul o rameno nápravy, a tím pádem se zablokovala zadní kola. Byli jsme nemile překvapeni, protože kotouče neměly takřka nic odjeto a destičky byly zcela nové. Po bližším ohledáni jsme zjistili, že to byla vada materiálu v místě lomu. Lze jen říct, že ani na nové věci se spolehnout nedá, že je to jen technika. Proto jsme byli rádi, že se nám to nestalo v nějaké rychlé pasáži před tím, ale relativně v malé rychlosti,“ vysvětlil důvod opuštění tratě Adam Fabrika.
Nyní čeká na Adama Fabriku a Martina Fabiána vrchol sezóny – domácí Barum Czech Rally Zlín. Celý tým včetně posádky se na nejpopulárnější soutěž u nás velmi těší. Před Barumkou prošlo závodní Mitsubishi důkladnou kontrolou a povinnými repasemi. Krátce před startem si Adam s Martinem auto ještě vyzkoušejí při testu funkčnosti tak, aby se vyvarovali banálních závad v úvodu soutěže. „Na domácí soutěž se pochopitelně velmi těšíme. Barumka má své velké jméno a fanoušci zde vždy vytvoří skvělou diváckou kulisu. Navíc zde bude spousta našich přátel, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Konkurence se sjede do Zlína, jako obvykle, velmi pestrá a silná, ale my se budeme snažit trošku naše soupeře potrápit. Tímto bychom rádi pozvali všechny naše fanoušky, přátelé a známé, aby přijeli na Barumku shlédnout umění soutěžních jezdců a zároveň nás i podpořit. Těšíme se na setkání s vámi,“ pozval příznivce týmu do Zlína Adam Fabrika.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.