Jeden „B“ vrchol letošní rally sezony mají za sebou a další „B“ vrchol čeká na zdolání. Tak by se dal charakterizovat nejbližší plán posádky Adam Fabrika – Martin Fabián. Rally Bohemia zlínská dvojice nedokončila, o to větší chuť má na reparát doma při Barum Czech Rally Zlín.
Více než měsíc neseděli Adam s Martinem v závodním autě. Předposledním závodem byla Rally Tatry, kde obsadili 7. místo ve třídě a 3. místo v Tatransko – Valašském poháru. Proto se kluci těšili, jak si užijí závod v okolí Mladé Boleslavi - Bohemia rally. Pohled do časového harmonogramu přinesl jisté rozčarování, kdy atraktivní rychlostní zkoušky vystřídaly nekonečně dlouhé přejezdy. Přesto se Adam s Martinem zakousli do první rychlostní zkoušky, i když také tady byla rozpačitost na místě. „První zkouška Městská byla doslova protrápená, protože byla celá na žulových kostkách, které byly po několika průjezdech vytahány ven. Navíc nebylo kdy zahřát gumy a brzdy, neboť na zkoušku jsme jeli přímo ze startovní rampy. Hrozil kontakt s obrubníkem a poškození vozu. Takový charakter zkoušky podle mne neměl dobrý ohlas u jezdců a věřím, že ani na magistrátu po shlédnutí původně vydlážděné cesty,“ vrátil se k úskalí z úvodu Bohemia rally Adam Fabrika. Po padesátikilometrovém přejezdu, který byl stíhatelný pouze pro posádky, které neměly potřebu měnit pneumatiky, přišla na řadu RZ Chloudov. Zde se Adam s Martinem pěkně svezli a těšili se na další erzetu, kterou byla RZ Zlatá, nad kterou se však přehnal déšť. „To nás potěšilo. Ze servisu jsme totiž vyjížděli na mokrých gumách a na prvních dvou zkouškách nepršelo. Vše po startu odsýpalo, jak mělo, i tempo se stupňovalo a měli jsme z jízdy dobrý pocit. To ale netrvalo věčně. Asi dva kilometry před cílem ve sjezdu v serpentinách, kdy bylo auto odbrzděné a nachystané k zatočení do zatáčky, šlo nesmyslně rovně a my vylétli ven z trati. Cestou jsme pobrali pár keřů a Mitsubishi nakonec zůstalo viset na pařezu zadní částí ve vzduchu a čumákem do zatáčky,“ přiblížil momenty odstoupení jezdec z Březůvek u Zlína. Bylo jasné, že pro posádku etapa skončila. Pořadatelé pustili doprovod pro poškozené auto až po druhém průjezdu erzetou a v servise mechanici zjistili, co způsobilo havárii. „Na vině byl rozlomený zadní brzdový kotouč, který se zaseknul o rameno nápravy, a tím pádem se zablokovala zadní kola. Byli jsme nemile překvapeni, protože kotouče neměly takřka nic odjeto a destičky byly zcela nové. Po bližším ohledáni jsme zjistili, že to byla vada materiálu v místě lomu. Lze jen říct, že ani na nové věci se spolehnout nedá, že je to jen technika. Proto jsme byli rádi, že se nám to nestalo v nějaké rychlé pasáži před tím, ale relativně v malé rychlosti,“ vysvětlil důvod opuštění tratě Adam Fabrika.
Nyní čeká na Adama Fabriku a Martina Fabiána vrchol sezóny – domácí Barum Czech Rally Zlín. Celý tým včetně posádky se na nejpopulárnější soutěž u nás velmi těší. Před Barumkou prošlo závodní Mitsubishi důkladnou kontrolou a povinnými repasemi. Krátce před startem si Adam s Martinem auto ještě vyzkoušejí při testu funkčnosti tak, aby se vyvarovali banálních závad v úvodu soutěže. „Na domácí soutěž se pochopitelně velmi těšíme. Barumka má své velké jméno a fanoušci zde vždy vytvoří skvělou diváckou kulisu. Navíc zde bude spousta našich přátel, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Konkurence se sjede do Zlína, jako obvykle, velmi pestrá a silná, ale my se budeme snažit trošku naše soupeře potrápit. Tímto bychom rádi pozvali všechny naše fanoušky, přátelé a známé, aby přijeli na Barumku shlédnout umění soutěžních jezdců a zároveň nás i podpořit. Těšíme se na setkání s vámi,“ pozval příznivce týmu do Zlína Adam Fabrika.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?