Naplno od začátku až do konce. Takový byl jediný možný recept na úspěch při skvěle obsazené pačejovské rally.
Na té se mezi 134 zúčastněnými posádkami sešlo i 15 vozů kategorie R5. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou si po dvou nepovedených soutěžích ve „velkém“ šampionátu už nutně potřebovali spravit chuť a dali si za cíl přinejmenším zopakovat loňské čtvrté místo. Pomoci jim k tomu měla jejich vyléčená „fordice“, která absolvovala rozsáhlou ozdravnou kůru a všechny šrámy z Hustopečí již měla důkladně zahojené.
Do Pačejova se zásadně jezdí v kraťasech a s úsměvem. Místní soutěž totiž proslula nejen pěkným počasím a vysokými teplotami, ale především zapálenými pořadateli, kteří dokážou i ve skromných podmínkách připravit velice hodnotný závod. Při pohledu na oblohu si tak Martin s Jindřiškou mohli odpočinout od obvyklé pneumatikové rulety a užívat si každý závodní kilometr v příjemném prostředí. Jediným otazníkem zůstávalo, v jaké kondici se představí jejich znovu narozená Fiesta R5. „Nezbývá než chválit, jak pořadatele podniku za skvěle odvedenou práci, tak mechaniky za oživení fordice po úderu v Hustopečích. Jakoby se nic nestalo, protože auto fungovalo od prvních kilometrů naprosto skvěle, reagovalo na moje pokyny a jelo se nám výborně,“ zhodnotil úvodní sekci „Vlčák“, kterému při první zastávce u mechaniků patřilo čtvrté místo, s minimální ztrátou na medailové pozice. Veškeré ambice na posun kupředu však vzaly za své v okamžiku, kdy si k Martinovi a Jindřišce přisedl do auta nezvaný host. „Přisedla si k nám migréna a bylo po pohodě. Několikrát jsem si říkal, že bude lepší skončit, neriskovat, ale v záplavě adrenalinu jsme nakonec pokračovali. Bylo to sice trápení, ale za těch pár tolik potřebných bodů to stálo,“ odhalil největší brzdu svých medailových ambicí Martin.
I s tímto handicapem si však reprezentanti Svarmetal Motorsportu počínali velice dravě a kromě zrychlujícího Odložilíka nemuseli řešit žádné útoky zezadu. Nakonec na jejich straně stál i potřebný kousek štěstí, neboť Odložilíkův defekt pneumatiky v samotném závěru jim pomohl, aby si kýžené čtvrté místo dokázali udržet. V týmu tak po dvou nezdarech konečně mohla zavládnout spokojenost. „S Jindřiškou jsme se shodli, že Pačejov opět nezklamal a že se tam budeme rádi vracet. Získané body mají pro nás vzhledem k vyrovnanosti tabulky Poháru 2+ prakticky cenu zlata,“ uzavřel svoje hodnocení „Vlčák“. Jindřiška jeho slova doplnila: „Pačejov si i letos udržel vysokou laťku. Perfektně zorganizovaná soutěž, krásné tratě a jako vždy přátelské prostředí. Doufám, že se organizátorům podaří uspořádat i další ročníky, protože sem se každý rád vrací.“
Pačejovská „brambora“ vynesla reprezentantům Svarmetal Motorsportu důležité body za třetí místo v klasifikaci Poháru 2+, které jim pomohly k udržení průběžného vedení v tomto seriálu. Vyhráno však zdaleka ještě nemají – před závěrečnou soutěží ve Vsetíně vedou před Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem o pouhé dva body. Nyní už ale svoji pozornost obracejí k přípravám na zlínskou Barum Czech Rally Zlín, která se uskuteční o posledním prázdninovém víkendu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.