Naplno od začátku až do konce. Takový byl jediný možný recept na úspěch při skvěle obsazené pačejovské rally.
Na té se mezi 134 zúčastněnými posádkami sešlo i 15 vozů kategorie R5. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou si po dvou nepovedených soutěžích ve „velkém“ šampionátu už nutně potřebovali spravit chuť a dali si za cíl přinejmenším zopakovat loňské čtvrté místo. Pomoci jim k tomu měla jejich vyléčená „fordice“, která absolvovala rozsáhlou ozdravnou kůru a všechny šrámy z Hustopečí již měla důkladně zahojené.
Do Pačejova se zásadně jezdí v kraťasech a s úsměvem. Místní soutěž totiž proslula nejen pěkným počasím a vysokými teplotami, ale především zapálenými pořadateli, kteří dokážou i ve skromných podmínkách připravit velice hodnotný závod. Při pohledu na oblohu si tak Martin s Jindřiškou mohli odpočinout od obvyklé pneumatikové rulety a užívat si každý závodní kilometr v příjemném prostředí. Jediným otazníkem zůstávalo, v jaké kondici se představí jejich znovu narozená Fiesta R5. „Nezbývá než chválit, jak pořadatele podniku za skvěle odvedenou práci, tak mechaniky za oživení fordice po úderu v Hustopečích. Jakoby se nic nestalo, protože auto fungovalo od prvních kilometrů naprosto skvěle, reagovalo na moje pokyny a jelo se nám výborně,“ zhodnotil úvodní sekci „Vlčák“, kterému při první zastávce u mechaniků patřilo čtvrté místo, s minimální ztrátou na medailové pozice. Veškeré ambice na posun kupředu však vzaly za své v okamžiku, kdy si k Martinovi a Jindřišce přisedl do auta nezvaný host. „Přisedla si k nám migréna a bylo po pohodě. Několikrát jsem si říkal, že bude lepší skončit, neriskovat, ale v záplavě adrenalinu jsme nakonec pokračovali. Bylo to sice trápení, ale za těch pár tolik potřebných bodů to stálo,“ odhalil největší brzdu svých medailových ambicí Martin.
I s tímto handicapem si však reprezentanti Svarmetal Motorsportu počínali velice dravě a kromě zrychlujícího Odložilíka nemuseli řešit žádné útoky zezadu. Nakonec na jejich straně stál i potřebný kousek štěstí, neboť Odložilíkův defekt pneumatiky v samotném závěru jim pomohl, aby si kýžené čtvrté místo dokázali udržet. V týmu tak po dvou nezdarech konečně mohla zavládnout spokojenost. „S Jindřiškou jsme se shodli, že Pačejov opět nezklamal a že se tam budeme rádi vracet. Získané body mají pro nás vzhledem k vyrovnanosti tabulky Poháru 2+ prakticky cenu zlata,“ uzavřel svoje hodnocení „Vlčák“. Jindřiška jeho slova doplnila: „Pačejov si i letos udržel vysokou laťku. Perfektně zorganizovaná soutěž, krásné tratě a jako vždy přátelské prostředí. Doufám, že se organizátorům podaří uspořádat i další ročníky, protože sem se každý rád vrací.“
Pačejovská „brambora“ vynesla reprezentantům Svarmetal Motorsportu důležité body za třetí místo v klasifikaci Poháru 2+, které jim pomohly k udržení průběžného vedení v tomto seriálu. Vyhráno však zdaleka ještě nemají – před závěrečnou soutěží ve Vsetíně vedou před Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem o pouhé dva body. Nyní už ale svoji pozornost obracejí k přípravám na zlínskou Barum Czech Rally Zlín, která se uskuteční o posledním prázdninovém víkendu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.