Naplno od začátku až do konce. Takový byl jediný možný recept na úspěch při skvěle obsazené pačejovské rally.
Na té se mezi 134 zúčastněnými posádkami sešlo i 15 vozů kategorie R5. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou si po dvou nepovedených soutěžích ve „velkém“ šampionátu už nutně potřebovali spravit chuť a dali si za cíl přinejmenším zopakovat loňské čtvrté místo. Pomoci jim k tomu měla jejich vyléčená „fordice“, která absolvovala rozsáhlou ozdravnou kůru a všechny šrámy z Hustopečí již měla důkladně zahojené.
Do Pačejova se zásadně jezdí v kraťasech a s úsměvem. Místní soutěž totiž proslula nejen pěkným počasím a vysokými teplotami, ale především zapálenými pořadateli, kteří dokážou i ve skromných podmínkách připravit velice hodnotný závod. Při pohledu na oblohu si tak Martin s Jindřiškou mohli odpočinout od obvyklé pneumatikové rulety a užívat si každý závodní kilometr v příjemném prostředí. Jediným otazníkem zůstávalo, v jaké kondici se představí jejich znovu narozená Fiesta R5. „Nezbývá než chválit, jak pořadatele podniku za skvěle odvedenou práci, tak mechaniky za oživení fordice po úderu v Hustopečích. Jakoby se nic nestalo, protože auto fungovalo od prvních kilometrů naprosto skvěle, reagovalo na moje pokyny a jelo se nám výborně,“ zhodnotil úvodní sekci „Vlčák“, kterému při první zastávce u mechaniků patřilo čtvrté místo, s minimální ztrátou na medailové pozice. Veškeré ambice na posun kupředu však vzaly za své v okamžiku, kdy si k Martinovi a Jindřišce přisedl do auta nezvaný host. „Přisedla si k nám migréna a bylo po pohodě. Několikrát jsem si říkal, že bude lepší skončit, neriskovat, ale v záplavě adrenalinu jsme nakonec pokračovali. Bylo to sice trápení, ale za těch pár tolik potřebných bodů to stálo,“ odhalil největší brzdu svých medailových ambicí Martin.
I s tímto handicapem si však reprezentanti Svarmetal Motorsportu počínali velice dravě a kromě zrychlujícího Odložilíka nemuseli řešit žádné útoky zezadu. Nakonec na jejich straně stál i potřebný kousek štěstí, neboť Odložilíkův defekt pneumatiky v samotném závěru jim pomohl, aby si kýžené čtvrté místo dokázali udržet. V týmu tak po dvou nezdarech konečně mohla zavládnout spokojenost. „S Jindřiškou jsme se shodli, že Pačejov opět nezklamal a že se tam budeme rádi vracet. Získané body mají pro nás vzhledem k vyrovnanosti tabulky Poháru 2+ prakticky cenu zlata,“ uzavřel svoje hodnocení „Vlčák“. Jindřiška jeho slova doplnila: „Pačejov si i letos udržel vysokou laťku. Perfektně zorganizovaná soutěž, krásné tratě a jako vždy přátelské prostředí. Doufám, že se organizátorům podaří uspořádat i další ročníky, protože sem se každý rád vrací.“
Pačejovská „brambora“ vynesla reprezentantům Svarmetal Motorsportu důležité body za třetí místo v klasifikaci Poháru 2+, které jim pomohly k udržení průběžného vedení v tomto seriálu. Vyhráno však zdaleka ještě nemají – před závěrečnou soutěží ve Vsetíně vedou před Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem o pouhé dva body. Nyní už ale svoji pozornost obracejí k přípravám na zlínskou Barum Czech Rally Zlín, která se uskuteční o posledním prázdninovém víkendu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?