Automobilové soutěže bývají o radostech i starostech. Přesně s těmito pocity odjížděly z Pačejova dvě posádky využívající služeb Minařík racing. Zatímco Petr Krajča se radoval, Pavlu Mikovi přibylo během závodu pár vrásek na čele.
Dva vozy ze slušovického týmu Minařík racing byly připraveny na čtvrtý podnik rallysprintové série letošní sezony Rally Pačejov.
Renault Clio R3 na sprintech vodí dvojice Pavel Mika – Radim Strnad a na jihovýchodě Čech tomu nebylo jinak. Slušovický jezdec začal sprint dobře a na úvodní zkoušce zajel ve své třídě třetí nejrychlejší čas, v RSS to pak bylo umístění na osmé příčce. Následující zkouška ovšem o mnohém rozhodla a posádka se hodně propadla ve výsledcích. „Do Pačejova jsme jeli s cílem složit reparát z loňského startu, kdy se nám do cesty postavil strom a my jej trefili. Počasí závodu přálo a tak jsme vstupovali do úvodní zkoušky dobře naladěni. První erzetu se nám podařilo zajet velmi slušně a dobrá nálada v autě pokračovala. Následovala druhá zkouška, což byla ta naše nešťastná z loňského roku, pouze letos se jela obráceně. V polovině rychlostky Pavel zcela prošlápl brzdový pedál, ale nepříjemnou situaci zachránil brzděním motorem. Zbývající kilometry byly hodně o sebekontrole a zároveň myšlenkách, co dál. Naštěstí následoval servis a mechanici brzdovou soustavu zprovoznili. My jsme si v autě řekli, že opět zkusíme zatáhnout, ovšem přišly problémy s interkomem, kdy ve vysokých otáčkách přestal interkom fungovat. Obzvláště na pačejovské soutěži, kde jsou rychlé zkoušky a zatáčky, do kterých není vidět, je komunikace v autě velmi důležitá. V průběhu zkoušky i na přejezdech jsme zkoušeli závadu odstranit, což se nepodařilo. Proto jsme zvolili takové tempo, abychom si závod užili a zbytečně nevyhledávali krizové situace. Výsledek pochopitelně neodpovídal našim cílům před závodem, přesto jsme spokojeni. Hlavně s tím, že jsme dovezli celé auto až do cíle. Vybrali jsme si další díl smůly, ale to k rally patří. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu Minařík racing za pohodu a přístup během závodu. Velké díky patří i Pavlovi za příjemný víkend nejenom v závodním autě. Když jedete pod psychickým tlakem a neopouští vás dobrá nálada, pak je vše příjemnější a už nyní se těším na další závod s těmito lidmi,“ přiblížil problémy na rally Radim Strnad. Z dobře rozjetého spintu přišlo zklamání, přesto Pavel s Radimem soutěž dokončili a to na 36. místě v absolutní klasifikaci, 6. místě ve třídě 5 a 14. místě v RSS.
Druhý Renault Clio, tentokrát specifikace Sport zařazený do třídy 8, je určený pro posádku Petr Krajča – Jan Houšť. Dvojice z Želechovických pasek se těšila na souboj s Matějem Řehákem ve třídě, ale tento duel byl velice krátký, neboť rožnovský jezdec odstoupil hned v úvodu pro poruchu převodovky. „Rally Pačejov pro nás byla velmi důležitá. Čekal nás zde totiž boj s Matějem Řehákem o body do RSS. Vše probíhalo dle plánu až na hodinu odjezdu, tak jako vždy :-). Itík jsme vyzvedli ve čtvrtek večer, kdy jsme absolvovali nejrychlejší přejímku ze všech závodů. Tréninky a technická přejímka proběhly dle plánu, a tak jsme si mohli jít zdřímnout a nachystat se na sobotní závod. Bohužel po přijetí do cíle 1. RZ jsme zjistili, že Matěj odstoupil, a tak jsme závodili jen s Lukášem Fráňou a Václavem Stejskalem. Nejtěžší RZ z mého pohledu byla čečelovická, tam jsme byli v některých místech hodně rychlí. Na poslední erzetě, která se mi hodně líbila, můj šofér zapomněl mozek někde na startu a předvedl letecký den s květy, kdy to zakončil posledními zatáčkami na šotolině s potažením „rukávu“, kde se nám to na výjezdu málem stalo osudným :-))). Obrovské poděkování patří našim partnerům, bez kterých bychom ani na tak vzdálenou soutěž nemohli odjet, velké poděkování patří našemu FAN KLUBU za mohutnou podporu u trati. Nesmím taky zapomenout poděkovat týmu Minařík Racing, že kluci na dílně zvládli auto dát do kupy a my mohli ještě před odjezdem testovat. Chci poděkovat taky mému skvělému řidiči Balvánkovi za dosavadní závody v RSS, za výborné umístění a všechno kolem našeho týmu a auta. Nyní bych rád pozval všechny naše příznivce na Barum Czech Rally Zlín 2017, ve které nastanou trochu změny v našem designu auta a dalších překvapení, které si pro velké i malé fanoušky připravila vedoucí marketingu Emmča. Díky a na Barumce s hlavním a významným partnerem čau,“ zhodnotil červencový start a zároveň pozval své příznivce na Barum rally Honza Houšť. Zbývá pouze doplnit výsledek Petra a Honzy v Pačejově, takže vítězství ve třídě 8, 15. místo v RSS a 37. pozice v absolutní klasifikaci.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.