Automobilové soutěže bývají o radostech i starostech. Přesně s těmito pocity odjížděly z Pačejova dvě posádky využívající služeb Minařík racing. Zatímco Petr Krajča se radoval, Pavlu Mikovi přibylo během závodu pár vrásek na čele.
Dva vozy ze slušovického týmu Minařík racing byly připraveny na čtvrtý podnik rallysprintové série letošní sezony Rally Pačejov.
Renault Clio R3 na sprintech vodí dvojice Pavel Mika – Radim Strnad a na jihovýchodě Čech tomu nebylo jinak. Slušovický jezdec začal sprint dobře a na úvodní zkoušce zajel ve své třídě třetí nejrychlejší čas, v RSS to pak bylo umístění na osmé příčce. Následující zkouška ovšem o mnohém rozhodla a posádka se hodně propadla ve výsledcích. „Do Pačejova jsme jeli s cílem složit reparát z loňského startu, kdy se nám do cesty postavil strom a my jej trefili. Počasí závodu přálo a tak jsme vstupovali do úvodní zkoušky dobře naladěni. První erzetu se nám podařilo zajet velmi slušně a dobrá nálada v autě pokračovala. Následovala druhá zkouška, což byla ta naše nešťastná z loňského roku, pouze letos se jela obráceně. V polovině rychlostky Pavel zcela prošlápl brzdový pedál, ale nepříjemnou situaci zachránil brzděním motorem. Zbývající kilometry byly hodně o sebekontrole a zároveň myšlenkách, co dál. Naštěstí následoval servis a mechanici brzdovou soustavu zprovoznili. My jsme si v autě řekli, že opět zkusíme zatáhnout, ovšem přišly problémy s interkomem, kdy ve vysokých otáčkách přestal interkom fungovat. Obzvláště na pačejovské soutěži, kde jsou rychlé zkoušky a zatáčky, do kterých není vidět, je komunikace v autě velmi důležitá. V průběhu zkoušky i na přejezdech jsme zkoušeli závadu odstranit, což se nepodařilo. Proto jsme zvolili takové tempo, abychom si závod užili a zbytečně nevyhledávali krizové situace. Výsledek pochopitelně neodpovídal našim cílům před závodem, přesto jsme spokojeni. Hlavně s tím, že jsme dovezli celé auto až do cíle. Vybrali jsme si další díl smůly, ale to k rally patří. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu Minařík racing za pohodu a přístup během závodu. Velké díky patří i Pavlovi za příjemný víkend nejenom v závodním autě. Když jedete pod psychickým tlakem a neopouští vás dobrá nálada, pak je vše příjemnější a už nyní se těším na další závod s těmito lidmi,“ přiblížil problémy na rally Radim Strnad. Z dobře rozjetého spintu přišlo zklamání, přesto Pavel s Radimem soutěž dokončili a to na 36. místě v absolutní klasifikaci, 6. místě ve třídě 5 a 14. místě v RSS.
Druhý Renault Clio, tentokrát specifikace Sport zařazený do třídy 8, je určený pro posádku Petr Krajča – Jan Houšť. Dvojice z Želechovických pasek se těšila na souboj s Matějem Řehákem ve třídě, ale tento duel byl velice krátký, neboť rožnovský jezdec odstoupil hned v úvodu pro poruchu převodovky. „Rally Pačejov pro nás byla velmi důležitá. Čekal nás zde totiž boj s Matějem Řehákem o body do RSS. Vše probíhalo dle plánu až na hodinu odjezdu, tak jako vždy :-). Itík jsme vyzvedli ve čtvrtek večer, kdy jsme absolvovali nejrychlejší přejímku ze všech závodů. Tréninky a technická přejímka proběhly dle plánu, a tak jsme si mohli jít zdřímnout a nachystat se na sobotní závod. Bohužel po přijetí do cíle 1. RZ jsme zjistili, že Matěj odstoupil, a tak jsme závodili jen s Lukášem Fráňou a Václavem Stejskalem. Nejtěžší RZ z mého pohledu byla čečelovická, tam jsme byli v některých místech hodně rychlí. Na poslední erzetě, která se mi hodně líbila, můj šofér zapomněl mozek někde na startu a předvedl letecký den s květy, kdy to zakončil posledními zatáčkami na šotolině s potažením „rukávu“, kde se nám to na výjezdu málem stalo osudným :-))). Obrovské poděkování patří našim partnerům, bez kterých bychom ani na tak vzdálenou soutěž nemohli odjet, velké poděkování patří našemu FAN KLUBU za mohutnou podporu u trati. Nesmím taky zapomenout poděkovat týmu Minařík Racing, že kluci na dílně zvládli auto dát do kupy a my mohli ještě před odjezdem testovat. Chci poděkovat taky mému skvělému řidiči Balvánkovi za dosavadní závody v RSS, za výborné umístění a všechno kolem našeho týmu a auta. Nyní bych rád pozval všechny naše příznivce na Barum Czech Rally Zlín 2017, ve které nastanou trochu změny v našem designu auta a dalších překvapení, které si pro velké i malé fanoušky připravila vedoucí marketingu Emmča. Díky a na Barumce s hlavním a významným partnerem čau,“ zhodnotil červencový start a zároveň pozval své příznivce na Barum rally Honza Houšť. Zbývá pouze doplnit výsledek Petra a Honzy v Pačejově, takže vítězství ve třídě 8, 15. místo v RSS a 37. pozice v absolutní klasifikaci.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.