Automobilové soutěže bývají o radostech i starostech. Přesně s těmito pocity odjížděly z Pačejova dvě posádky využívající služeb Minařík racing. Zatímco Petr Krajča se radoval, Pavlu Mikovi přibylo během závodu pár vrásek na čele.
Dva vozy ze slušovického týmu Minařík racing byly připraveny na čtvrtý podnik rallysprintové série letošní sezony Rally Pačejov.
Renault Clio R3 na sprintech vodí dvojice Pavel Mika – Radim Strnad a na jihovýchodě Čech tomu nebylo jinak. Slušovický jezdec začal sprint dobře a na úvodní zkoušce zajel ve své třídě třetí nejrychlejší čas, v RSS to pak bylo umístění na osmé příčce. Následující zkouška ovšem o mnohém rozhodla a posádka se hodně propadla ve výsledcích. „Do Pačejova jsme jeli s cílem složit reparát z loňského startu, kdy se nám do cesty postavil strom a my jej trefili. Počasí závodu přálo a tak jsme vstupovali do úvodní zkoušky dobře naladěni. První erzetu se nám podařilo zajet velmi slušně a dobrá nálada v autě pokračovala. Následovala druhá zkouška, což byla ta naše nešťastná z loňského roku, pouze letos se jela obráceně. V polovině rychlostky Pavel zcela prošlápl brzdový pedál, ale nepříjemnou situaci zachránil brzděním motorem. Zbývající kilometry byly hodně o sebekontrole a zároveň myšlenkách, co dál. Naštěstí následoval servis a mechanici brzdovou soustavu zprovoznili. My jsme si v autě řekli, že opět zkusíme zatáhnout, ovšem přišly problémy s interkomem, kdy ve vysokých otáčkách přestal interkom fungovat. Obzvláště na pačejovské soutěži, kde jsou rychlé zkoušky a zatáčky, do kterých není vidět, je komunikace v autě velmi důležitá. V průběhu zkoušky i na přejezdech jsme zkoušeli závadu odstranit, což se nepodařilo. Proto jsme zvolili takové tempo, abychom si závod užili a zbytečně nevyhledávali krizové situace. Výsledek pochopitelně neodpovídal našim cílům před závodem, přesto jsme spokojeni. Hlavně s tím, že jsme dovezli celé auto až do cíle. Vybrali jsme si další díl smůly, ale to k rally patří. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu Minařík racing za pohodu a přístup během závodu. Velké díky patří i Pavlovi za příjemný víkend nejenom v závodním autě. Když jedete pod psychickým tlakem a neopouští vás dobrá nálada, pak je vše příjemnější a už nyní se těším na další závod s těmito lidmi,“ přiblížil problémy na rally Radim Strnad. Z dobře rozjetého spintu přišlo zklamání, přesto Pavel s Radimem soutěž dokončili a to na 36. místě v absolutní klasifikaci, 6. místě ve třídě 5 a 14. místě v RSS.
Druhý Renault Clio, tentokrát specifikace Sport zařazený do třídy 8, je určený pro posádku Petr Krajča – Jan Houšť. Dvojice z Želechovických pasek se těšila na souboj s Matějem Řehákem ve třídě, ale tento duel byl velice krátký, neboť rožnovský jezdec odstoupil hned v úvodu pro poruchu převodovky. „Rally Pačejov pro nás byla velmi důležitá. Čekal nás zde totiž boj s Matějem Řehákem o body do RSS. Vše probíhalo dle plánu až na hodinu odjezdu, tak jako vždy :-). Itík jsme vyzvedli ve čtvrtek večer, kdy jsme absolvovali nejrychlejší přejímku ze všech závodů. Tréninky a technická přejímka proběhly dle plánu, a tak jsme si mohli jít zdřímnout a nachystat se na sobotní závod. Bohužel po přijetí do cíle 1. RZ jsme zjistili, že Matěj odstoupil, a tak jsme závodili jen s Lukášem Fráňou a Václavem Stejskalem. Nejtěžší RZ z mého pohledu byla čečelovická, tam jsme byli v některých místech hodně rychlí. Na poslední erzetě, která se mi hodně líbila, můj šofér zapomněl mozek někde na startu a předvedl letecký den s květy, kdy to zakončil posledními zatáčkami na šotolině s potažením „rukávu“, kde se nám to na výjezdu málem stalo osudným :-))). Obrovské poděkování patří našim partnerům, bez kterých bychom ani na tak vzdálenou soutěž nemohli odjet, velké poděkování patří našemu FAN KLUBU za mohutnou podporu u trati. Nesmím taky zapomenout poděkovat týmu Minařík Racing, že kluci na dílně zvládli auto dát do kupy a my mohli ještě před odjezdem testovat. Chci poděkovat taky mému skvělému řidiči Balvánkovi za dosavadní závody v RSS, za výborné umístění a všechno kolem našeho týmu a auta. Nyní bych rád pozval všechny naše příznivce na Barum Czech Rally Zlín 2017, ve které nastanou trochu změny v našem designu auta a dalších překvapení, které si pro velké i malé fanoušky připravila vedoucí marketingu Emmča. Díky a na Barumce s hlavním a významným partnerem čau,“ zhodnotil červencový start a zároveň pozval své příznivce na Barum rally Honza Houšť. Zbývá pouze doplnit výsledek Petra a Honzy v Pačejově, takže vítězství ve třídě 8, 15. místo v RSS a 37. pozice v absolutní klasifikaci.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.