Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia R5 je připravena na start Rally Bohemia.
Jan Černý se spolujezdcem Petrem Černohorským využili pauzu vzniklou vynecháním Rally Hustopeče k pečlivé přípravě na jednu z nejtěžších soutěží sezony TrueCam mistrovství České republiky v rally, kterou je Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Legendární soutěž známá technicky náročnými rychlostními zkouškami převážně na kvalitním asfaltu bude letos čtvrtou domácí soutěží, kde se posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING představí. Ve třech předchozích startech v MČR v rally Jan Černý s Petrem Černohorským vždy soutěž dokončili s kvalitním bodovým ziskem a dvakrát dokonce na stupních vítězů. V průběžném pořadí je tak posádka bílo modro červené Škody Fabia R5 na třetím místě a jejím cílem bude z Rally Bohemia přivézt další body do hodnocení velmi kvalitně obsazeného šampionátu.
Rally Bohemia, která startuje v sobotu 1. července ve městě automobilů Škoda v Mladé Boleslavi, nabídne ve dvou etapách v podhůří Jizerských hor a na Mladoboleslavsku celkem jedenáct rychlostních zkoušek. Díky svému formátu, kdy start soutěže proběhne v sobotu odpoledne, je už od shakedownu soutěž hojně navštěvována diváky. Každoročně také Rally Bohemia přiláká na start nějakého známého soutěžního jezdce a letos se v barvách značky MOGUL objeví špičkový soutěžní jezdec let minulých, kterým je Roman Kresta. Diváci si tedy při sledování letošní Rally Bohemia zcela jistě přijdou na své a Jan Černý jménem celého MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu všechny zve k návštěvě této velmi pěkně obsazené soutěže, kde odstartuje s Petrem Černohorským se špičkovým soutěžním vozem Škoda Fabia R5 se startovním číslem 3 na dveřích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Start na Rally Bohemia bereme s Petrem se vší vážností, jakou start na velmi kvalitně obsazené soutěži českého mistrovství vyžaduje. Předchozí Rally Hustopeče jsme neměli v plánu a mohli jsme se tak na dvoudenním testu připravit opravdu pečlivě. Víme, že nás čeká těžká soutěž s velmi silnými soupeři, mezi kterými tentokrát bude i Roman Kresta, s nímž jsem sdílel jednu etapu mé soutěžácké kariéry. Je to samozřejmě ohromě motivující startovat proti tak kvalitnímu soutěžákovi, kterým Roman je a zvlášť, když pojede také v barvách MOGULu. Tenhle týmový mini souboj ale není to hlavní, co budeme na Rally Bohemia řešit. Čeká nás tady kompletní domácí špička na těžkých tratích a z našeho pohledu je nutné bodovat a udržet si pořadí v mistráku, které je pro nás důležité. Boduje se pět ze sedmi soutěží a body z Bohemky tak jsou pro nás hodně důležité. Těším se, že se Škodou Fabia R5 si s Petrem vychutnáme zdejší krásné rychlostní zkoušky, které nám už loni hodně seděly, ale tehdy nám u naší S2000 kousek před cílem nevydržel motor a museli jsme ze třetího místa odstoupit. Věřím, že dnes jsme připraveni, jak nejlépe můžeme být, a z celého týmu cítím odhodlání na Rally Bohemia uspět. Já i Petr jsme v přípravě udělali vše, abychom dobře reprezentovali všechny naše partnery. Pokud máte o prvním prázdninovém víkendu volno, tak si nenechte Rally Bohemia ujít a přijďte nám fandit.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.