Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia R5 je připravena na start Rally Bohemia.
Jan Černý se spolujezdcem Petrem Černohorským využili pauzu vzniklou vynecháním Rally Hustopeče k pečlivé přípravě na jednu z nejtěžších soutěží sezony TrueCam mistrovství České republiky v rally, kterou je Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Legendární soutěž známá technicky náročnými rychlostními zkouškami převážně na kvalitním asfaltu bude letos čtvrtou domácí soutěží, kde se posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING představí. Ve třech předchozích startech v MČR v rally Jan Černý s Petrem Černohorským vždy soutěž dokončili s kvalitním bodovým ziskem a dvakrát dokonce na stupních vítězů. V průběžném pořadí je tak posádka bílo modro červené Škody Fabia R5 na třetím místě a jejím cílem bude z Rally Bohemia přivézt další body do hodnocení velmi kvalitně obsazeného šampionátu.
Rally Bohemia, která startuje v sobotu 1. července ve městě automobilů Škoda v Mladé Boleslavi, nabídne ve dvou etapách v podhůří Jizerských hor a na Mladoboleslavsku celkem jedenáct rychlostních zkoušek. Díky svému formátu, kdy start soutěže proběhne v sobotu odpoledne, je už od shakedownu soutěž hojně navštěvována diváky. Každoročně také Rally Bohemia přiláká na start nějakého známého soutěžního jezdce a letos se v barvách značky MOGUL objeví špičkový soutěžní jezdec let minulých, kterým je Roman Kresta. Diváci si tedy při sledování letošní Rally Bohemia zcela jistě přijdou na své a Jan Černý jménem celého MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu všechny zve k návštěvě této velmi pěkně obsazené soutěže, kde odstartuje s Petrem Černohorským se špičkovým soutěžním vozem Škoda Fabia R5 se startovním číslem 3 na dveřích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Start na Rally Bohemia bereme s Petrem se vší vážností, jakou start na velmi kvalitně obsazené soutěži českého mistrovství vyžaduje. Předchozí Rally Hustopeče jsme neměli v plánu a mohli jsme se tak na dvoudenním testu připravit opravdu pečlivě. Víme, že nás čeká těžká soutěž s velmi silnými soupeři, mezi kterými tentokrát bude i Roman Kresta, s nímž jsem sdílel jednu etapu mé soutěžácké kariéry. Je to samozřejmě ohromě motivující startovat proti tak kvalitnímu soutěžákovi, kterým Roman je a zvlášť, když pojede také v barvách MOGULu. Tenhle týmový mini souboj ale není to hlavní, co budeme na Rally Bohemia řešit. Čeká nás tady kompletní domácí špička na těžkých tratích a z našeho pohledu je nutné bodovat a udržet si pořadí v mistráku, které je pro nás důležité. Boduje se pět ze sedmi soutěží a body z Bohemky tak jsou pro nás hodně důležité. Těším se, že se Škodou Fabia R5 si s Petrem vychutnáme zdejší krásné rychlostní zkoušky, které nám už loni hodně seděly, ale tehdy nám u naší S2000 kousek před cílem nevydržel motor a museli jsme ze třetího místa odstoupit. Věřím, že dnes jsme připraveni, jak nejlépe můžeme být, a z celého týmu cítím odhodlání na Rally Bohemia uspět. Já i Petr jsme v přípravě udělali vše, abychom dobře reprezentovali všechny naše partnery. Pokud máte o prvním prázdninovém víkendu volno, tak si nenechte Rally Bohemia ujít a přijďte nám fandit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.