Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia R5 je připravena na start Rally Bohemia.
Jan Černý se spolujezdcem Petrem Černohorským využili pauzu vzniklou vynecháním Rally Hustopeče k pečlivé přípravě na jednu z nejtěžších soutěží sezony TrueCam mistrovství České republiky v rally, kterou je Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Legendární soutěž známá technicky náročnými rychlostními zkouškami převážně na kvalitním asfaltu bude letos čtvrtou domácí soutěží, kde se posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING představí. Ve třech předchozích startech v MČR v rally Jan Černý s Petrem Černohorským vždy soutěž dokončili s kvalitním bodovým ziskem a dvakrát dokonce na stupních vítězů. V průběžném pořadí je tak posádka bílo modro červené Škody Fabia R5 na třetím místě a jejím cílem bude z Rally Bohemia přivézt další body do hodnocení velmi kvalitně obsazeného šampionátu.
Rally Bohemia, která startuje v sobotu 1. července ve městě automobilů Škoda v Mladé Boleslavi, nabídne ve dvou etapách v podhůří Jizerských hor a na Mladoboleslavsku celkem jedenáct rychlostních zkoušek. Díky svému formátu, kdy start soutěže proběhne v sobotu odpoledne, je už od shakedownu soutěž hojně navštěvována diváky. Každoročně také Rally Bohemia přiláká na start nějakého známého soutěžního jezdce a letos se v barvách značky MOGUL objeví špičkový soutěžní jezdec let minulých, kterým je Roman Kresta. Diváci si tedy při sledování letošní Rally Bohemia zcela jistě přijdou na své a Jan Černý jménem celého MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu všechny zve k návštěvě této velmi pěkně obsazené soutěže, kde odstartuje s Petrem Černohorským se špičkovým soutěžním vozem Škoda Fabia R5 se startovním číslem 3 na dveřích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Start na Rally Bohemia bereme s Petrem se vší vážností, jakou start na velmi kvalitně obsazené soutěži českého mistrovství vyžaduje. Předchozí Rally Hustopeče jsme neměli v plánu a mohli jsme se tak na dvoudenním testu připravit opravdu pečlivě. Víme, že nás čeká těžká soutěž s velmi silnými soupeři, mezi kterými tentokrát bude i Roman Kresta, s nímž jsem sdílel jednu etapu mé soutěžácké kariéry. Je to samozřejmě ohromě motivující startovat proti tak kvalitnímu soutěžákovi, kterým Roman je a zvlášť, když pojede také v barvách MOGULu. Tenhle týmový mini souboj ale není to hlavní, co budeme na Rally Bohemia řešit. Čeká nás tady kompletní domácí špička na těžkých tratích a z našeho pohledu je nutné bodovat a udržet si pořadí v mistráku, které je pro nás důležité. Boduje se pět ze sedmi soutěží a body z Bohemky tak jsou pro nás hodně důležité. Těším se, že se Škodou Fabia R5 si s Petrem vychutnáme zdejší krásné rychlostní zkoušky, které nám už loni hodně seděly, ale tehdy nám u naší S2000 kousek před cílem nevydržel motor a museli jsme ze třetího místa odstoupit. Věřím, že dnes jsme připraveni, jak nejlépe můžeme být, a z celého týmu cítím odhodlání na Rally Bohemia uspět. Já i Petr jsme v přípravě udělali vše, abychom dobře reprezentovali všechny naše partnery. Pokud máte o prvním prázdninovém víkendu volno, tak si nenechte Rally Bohemia ujít a přijďte nám fandit.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?