Když pořadatelé Barum Czech Rally Zlín v roce 2014 spouštěli pilotní ročník zážitkového programu pro příznivce rally, bylo otázkou, jak se celý projekt ujme a kolik osloví lidí. Dnes už je jasno. Balíček adrenalinových aktivit se stal nedílnou součástí zlínské rally a postupným cizelováním zraje tak, aby se ideálně trefil do přání jeho účastníků. Nejinak je tomu letos, kdy se výrazné změny dočká hlavní a nejpopulárnější atrakce zážitkového programu, tedy ježdění na sedadle spolujezdce po boku profesionálního pilota rally.
Zážitkový program Barum Czech Rally Zlín nepřímo odstartoval již 25. června, kdy se na trati jedné z rychlostních zkoušek z Napajedel do Halenkovic uskutečnil automobilový slalom. Tohoto závodu se mohli zúčastnit jak licencovaní jezdci, tak široká veřejnost, která se na technické trati může porovnat s časomírou za volantem svého vozu. Hlavní část zážitkového programu ale pochopitelně přijde až koncem srpna při samotné barumce. Během posledního prázdninového víkendu si zájemci budou moci užít zlínskou soutěž opravdu naplno. Soutěž budou moci sledovat například z paluby helikoptéry, kdy se jim naskytne neobvyklý výhled na závodní vozy z výšky a v pohybu. Lety nad rychlostními zkouškami se budou konat v sobotu 26. srpna. Už od pátku 25. srpna a až do neděle 27. srpna pak budou k dispozici zážitkové jízdy v závodním voze s profesionálním jezdcem. „Protože právě tato atrakce každoročně patřila k nejoblíbenějším v celém zážitkovém programu, rozhodli jsme se pro letošní rok o její zásadní vylepšení,“ říká Ing. Jan Regner, člen pořadatelského týmu Barum Czech Rally Zlín. „Zatímco v minulosti se jezdilo hlavně po ploše biskupského letiště a pár přilehlých komunikacích, letos si účastníci užijí trať opravdové rychlostní zkoušky. Zážitkové jízdy jsme totiž přesunuli na známý úsek, který byl v minulosti například součástí RZ Maják. Fanoušci se tak mohou těšit na svižný, ale zároveň technický úsek s několika serpentinami a zajímavým výškovým profilem.“
Vedle nové trati je další výraznou změnou také použitá technika a jezdec, který bude účastníky vozit. Pro letošní rok se totiž podařilo angažovat talentovaného německého pilota Seppa Wieganda, který několik sezon reprezentoval značku Škoda v různých mezinárodních seriálech. „Sepp se barumky aktivně účastnil v letech 2012 až 2015, kdy zde startoval se Škodou Fabia Super 2000, a právě s tímto speciálem, který tak dobře zná, se budou moci zájemci svézt i při letošním zážitkovém programu,“ říká Jan Regner. „Osvědčené Mitsubishi sice bude i nadále k dispozici, ovšem jsem přesvědčený, že jízda v ryzím závodním speciálu, kterým je Fabia Super 2000, bude pro mnohé velkým lákadlem a následně i nezapomenutelným zážitkem. Jsme velice rádi, že Sepp tuto nabídku přijal a pevně věřím, že jízda po jeho boku v závodním voze bude stát za to! Rovněž děkujeme týmu Orsák Rallysport, který pro zážitkový program připraví oba závodní vozy,“ dodává Regner.
Všechny zážitky letošního adrenalinového programu Barum Czech Rally Zlín lze prozkoumat na webu www.rallynaplno.cz, objednání je pak možné na oficiálním e-shopu zlínské soutěže, který se nachází na adrese www.visitrally.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.