AGROTEC racing team má za sebou „domácí“ podnik českého šampionátu. Ten bývá, podle přísloví „doma není vždy posvícení“, vždy ošemetný a o tom se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas už v minulosti mnohokrát přesvědčila. Letos se jim podařilo závod zdárně dokončit, na domácích tratích získali druhé místo ve třídě 8.
V případě Martina Rady se v Hustopečích kříží role jezdce a šéfa organizačního týmu. Navíc hustopečská dvojice nastupovala na start po těžké havárii v Českém Krumlově.
„Nebylo jednoduché mezi soutěžemi vše zvládnout. Oprava musela do sebe časově zapadat, jinak by byla účast na hustopečské soutěži ohrožena. Hned v pondělí po Krumlově byla alfa odstrojena, pak následoval doslova několika denní maraton, aby se alfa vrátila do původního stavu. Vše vyvrcholilo testem tři dny před startem AGROTEC PETRONAS rally, který potvrdil funkčnost vozu. Mechanikům a celému týmu proto patří velký dík,“ vrací se k předstartovním přípravám Martin Rada.
Po samotném startu opadly organizační povinnosti, posádku čekaly první soutěžní kilometry, které po tak velké havárii nebývají nikterak snadné. Posádka opětovně hledala důvěru v techniku i sebe sama. Přesto se Martin s Jardou pohybovali mezi první trojicí třídy 8, v těsném kontaktu s vedoucím Michalem Vaňharou.
„Druhý test jsme už překvapivě dokázali vyhrát, třetí zkouška pak jen potvrdila, že nás bude opět čekat vyrovnaný duel s Michalem Vaňharou, neboť rozdíl na této vložce činil pouze 1,7 sekund. A ani s nástupem noci se rozdíly mezi posádkami nezvětšovaly, ba naopak,“ vypovídá navigátor Jaroslav Jugas.
Při druhém průjezdu kurdějovské vložky (RZ4) byl rozdíl mezi Radou a Vaňharou pouhé tři desetiny, po dalších dvou zkouškách zakončil den v čele Vaňhara, ztráta alfy 7,8 sekundy byla před druhým dnem „hratelná“.
„Také ve druhé etapě se jelo rychle a bitva s Michalem byla o každém detailu. Bohužel na nejdelším testu, 22,5 km dlouhé RZ9 Horní Bojanovice přidal ke svému náskoku 8,6 vteřiny a výrazněji nám odskočil,“ přiznává Martin Rada.
Před závěrečnou sekcí komplikovalo volbu pneumatik nestabilní počasí a očekávaný příchod deště. Domácí matadoři již situaci neřešili a nechali na voze tvrdý slick. A protože déšť opravdu přišel, nejen alfu, ale všechny posádky na závěrečném testu soutěže docela potrápil. Přesto posádka AGROTEC racing teamu byla s výsledkem spokojena, stejně jako Martin Rada z pozice šéfa organizačního týmu, neboť všichni účastníci si průběh třináctého ročníku hustopečské soutěže náležitě pochvalovali.
„Za té situace nemělo cenu zásadně riskovat. Na Vaňharu nebylo reálné se dotáhnout, za námi byla propastná ztráta 22 minut třetího vozu. Proto jsme již pneumatiky před RZ nevyměnili. Poslední zkoušku jsme pojali jako pozdravení, poděkování a rozloučení se s diváky a spokojili se stříbrem a solidním bodovým ziskem do českého šampionátu. Chci poděkovat také všem pořadatelům i kolegům, kteří se na povedeném třináctém ročníku podíleli. Pochvalné reakce od teamů, jezdců i diváků nám chodí od sobotního odpoledne, a to je pro nás pořadatele ta nejlepší odměna a nabíjí nás energií do organizování dalších ročníků,“ okomentoval závěr Martin Rada.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.