Domácí stříbro pro hustopečskou alfu

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 21. června 2017 16:11
Sdílej:

AGROTEC racing team má za sebou „domácí“ podnik českého šampionátu. Ten bývá, podle přísloví „doma není vždy posvícení“, vždy ošemetný a o tom se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas už v minulosti mnohokrát přesvědčila. Letos se jim podařilo závod zdárně dokončit, na domácích tratích získali druhé místo ve třídě 8.

V případě Martina Rady se v Hustopečích kříží role jezdce a šéfa organizačního týmu. Navíc hustopečská dvojice nastupovala na start po těžké havárii v Českém Krumlově.

„Nebylo jednoduché mezi soutěžemi vše zvládnout. Oprava musela do sebe časově zapadat, jinak by byla účast na hustopečské soutěži ohrožena. Hned v pondělí po Krumlově byla alfa odstrojena, pak následoval doslova několika denní maraton, aby se alfa vrátila do původního stavu. Vše vyvrcholilo testem tři dny před startem AGROTEC PETRONAS rally, který potvrdil funkčnost vozu. Mechanikům a celému týmu proto patří velký dík,“ vrací se k předstartovním přípravám Martin Rada.

Po samotném startu opadly organizační povinnosti, posádku čekaly první soutěžní kilometry, které po tak velké havárii nebývají nikterak snadné. Posádka opětovně hledala důvěru v techniku i sebe sama. Přesto se Martin s Jardou pohybovali mezi první trojicí třídy 8, v těsném kontaktu s vedoucím Michalem Vaňharou.

„Druhý test jsme už překvapivě dokázali vyhrát, třetí zkouška pak jen potvrdila, že nás bude opět čekat vyrovnaný duel s Michalem Vaňharou, neboť rozdíl na této vložce činil pouze 1,7 sekund. A ani s nástupem noci se rozdíly mezi posádkami nezvětšovaly, ba naopak,“ vypovídá navigátor Jaroslav Jugas.

Při druhém průjezdu kurdějovské vložky (RZ4) byl rozdíl mezi Radou a Vaňharou pouhé tři desetiny, po dalších dvou zkouškách zakončil den v čele Vaňhara, ztráta alfy 7,8 sekundy byla před druhým dnem „hratelná“.

„Také ve druhé etapě se jelo rychle a bitva s Michalem byla o každém detailu. Bohužel na nejdelším testu, 22,5 km dlouhé RZ9 Horní Bojanovice přidal ke svému náskoku 8,6 vteřiny a výrazněji nám odskočil,“ přiznává Martin Rada.  

Před závěrečnou sekcí komplikovalo volbu pneumatik nestabilní počasí a očekávaný příchod deště. Domácí matadoři již situaci neřešili a nechali na voze tvrdý slick. A protože déšť opravdu přišel, nejen alfu, ale všechny posádky na závěrečném testu soutěže docela potrápil. Přesto posádka AGROTEC racing teamu byla s výsledkem spokojena, stejně jako Martin Rada z pozice šéfa organizačního týmu, neboť všichni účastníci si průběh třináctého ročníku hustopečské soutěže náležitě pochvalovali.

„Za té situace nemělo cenu zásadně riskovat. Na Vaňharu nebylo reálné se dotáhnout, za námi byla propastná ztráta 22 minut třetího vozu. Proto jsme již pneumatiky před RZ nevyměnili. Poslední zkoušku jsme pojali jako pozdravení, poděkování a rozloučení se s diváky a spokojili se stříbrem a solidním bodovým ziskem do českého šampionátu. Chci poděkovat také všem pořadatelům i kolegům, kteří se na povedeném třináctém ročníku podíleli. Pochvalné reakce od teamů, jezdců i diváků nám chodí od sobotního odpoledne, a to je pro nás pořadatele ta nejlepší odměna a nabíjí nás energií do organizování dalších ročníků,“ okomentoval závěr Martin Rada.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.