AGROTEC racing team má za sebou „domácí“ podnik českého šampionátu. Ten bývá, podle přísloví „doma není vždy posvícení“, vždy ošemetný a o tom se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas už v minulosti mnohokrát přesvědčila. Letos se jim podařilo závod zdárně dokončit, na domácích tratích získali druhé místo ve třídě 8.
V případě Martina Rady se v Hustopečích kříží role jezdce a šéfa organizačního týmu. Navíc hustopečská dvojice nastupovala na start po těžké havárii v Českém Krumlově.
„Nebylo jednoduché mezi soutěžemi vše zvládnout. Oprava musela do sebe časově zapadat, jinak by byla účast na hustopečské soutěži ohrožena. Hned v pondělí po Krumlově byla alfa odstrojena, pak následoval doslova několika denní maraton, aby se alfa vrátila do původního stavu. Vše vyvrcholilo testem tři dny před startem AGROTEC PETRONAS rally, který potvrdil funkčnost vozu. Mechanikům a celému týmu proto patří velký dík,“ vrací se k předstartovním přípravám Martin Rada.
Po samotném startu opadly organizační povinnosti, posádku čekaly první soutěžní kilometry, které po tak velké havárii nebývají nikterak snadné. Posádka opětovně hledala důvěru v techniku i sebe sama. Přesto se Martin s Jardou pohybovali mezi první trojicí třídy 8, v těsném kontaktu s vedoucím Michalem Vaňharou.
„Druhý test jsme už překvapivě dokázali vyhrát, třetí zkouška pak jen potvrdila, že nás bude opět čekat vyrovnaný duel s Michalem Vaňharou, neboť rozdíl na této vložce činil pouze 1,7 sekund. A ani s nástupem noci se rozdíly mezi posádkami nezvětšovaly, ba naopak,“ vypovídá navigátor Jaroslav Jugas.
Při druhém průjezdu kurdějovské vložky (RZ4) byl rozdíl mezi Radou a Vaňharou pouhé tři desetiny, po dalších dvou zkouškách zakončil den v čele Vaňhara, ztráta alfy 7,8 sekundy byla před druhým dnem „hratelná“.
„Také ve druhé etapě se jelo rychle a bitva s Michalem byla o každém detailu. Bohužel na nejdelším testu, 22,5 km dlouhé RZ9 Horní Bojanovice přidal ke svému náskoku 8,6 vteřiny a výrazněji nám odskočil,“ přiznává Martin Rada.
Před závěrečnou sekcí komplikovalo volbu pneumatik nestabilní počasí a očekávaný příchod deště. Domácí matadoři již situaci neřešili a nechali na voze tvrdý slick. A protože déšť opravdu přišel, nejen alfu, ale všechny posádky na závěrečném testu soutěže docela potrápil. Přesto posádka AGROTEC racing teamu byla s výsledkem spokojena, stejně jako Martin Rada z pozice šéfa organizačního týmu, neboť všichni účastníci si průběh třináctého ročníku hustopečské soutěže náležitě pochvalovali.
„Za té situace nemělo cenu zásadně riskovat. Na Vaňharu nebylo reálné se dotáhnout, za námi byla propastná ztráta 22 minut třetího vozu. Proto jsme již pneumatiky před RZ nevyměnili. Poslední zkoušku jsme pojali jako pozdravení, poděkování a rozloučení se s diváky a spokojili se stříbrem a solidním bodovým ziskem do českého šampionátu. Chci poděkovat také všem pořadatelům i kolegům, kteří se na povedeném třináctém ročníku podíleli. Pochvalné reakce od teamů, jezdců i diváků nám chodí od sobotního odpoledne, a to je pro nás pořadatele ta nejlepší odměna a nabíjí nás energií do organizování dalších ročníků,“ okomentoval závěr Martin Rada.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.