Nedávna rely s centrom v moravskom mestečku Hustopeče predviedla skutočné "jazdecké" trate a zamiešala karty nepredvídateľným počasím. Svoje si užili tiež posádky tímu L Racing.
Charakter rýchlostných skúšok hustopečskej rely je úplne odlišný od našich domácich súťaží. Ich znalosť sa ukázala tiež vo výsledkoch. Tie však okrem iného zamiešalo samotné nebo, ktoré sa pravidelne otvorilo a uštedrilo každému jazdu na klzkom povrchu. Posádky tímu L Racing si odtiaľ odniesli to najlepšie, čo daná situácia umožnila.
Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou si na Forde Fiesta R5 EVO napokon vyjazdili štvrté miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj v samotnej triede. Marek Špavelko s Milanom Strakom si s Mitsubishi Lancer EVO VI splnili svoj cieľ a patrí im dvanáste miesto celkovo a prvé v triede (tiež MSR). Smolnú súťaž však zažili Miloslav Majerčák s Jaroslavom Frischom na Peugeote 208 VTi R2. Kvôli vlastným chybám museli súťaž napokon opustiť.
Vlastimil Majerčák: "Z jedného pohľadu náročné trate a silná konkurencia a svoje zohrávalo tiež počasie. V každom kole zapršalo aspoň raz. Bolo to náročné na výber správneho obutia. Chcel by som pogratulovať súperom, prvá trojka v MSR sú naozaj rýchli profesionáli. Za nimi bola "priekopa," potom sme boli my, potom opäť "priepasť" a nasledoval zvyšok poľa. Mal som pocit, že nie je s kým súťažiť. V rámci MSR si potrebujeme ustrážiť našu pozíciu, vieme, koho asi dokážeme udržať za sebou. Najbližšie nás čaká slovinská súťaž v rámci Stredoeurópskej trofeje FIA."
Miloslav Majerčák: "Pre nás dopadla súťaž veľmi nešťastne. V prvý deň sme po našej chybe padli z druhého miesta v triede na tretie. Na druhý deň po našej ďalšej chybe sme súťaž po ôsmej rýchlostnej skúške napokon vzdali."
Marek Špavelko: "Súťaž bola nádherná a veľmi som si ju vychutnal. Bolo to zároveň veľmi náročné, aj vďaka počasiu. Do druhého kola som si zvolil suchú, tvrdú zmes, no začalo pršať a nebola tak šanca poriadne zabojovať. Na druhý deň mi na poslednej skúške opäť zapršalo. Dokázal som obuť iba dve mokré pneumatiky dopredu, takže z auta bola charakterovo skôr zadokolka... Ako celok dopadla súťaž pre nás veľmi dobre, splnili sme si plán, došli sme a body máme tiež. S autom neboli žiadne problémy, i keď je samozrejme vždy čo zdokonaľovať. Chcem sa tiež poďakovať tímu L Racing a našim reklamným partnerom za možnosť štartovať na takomto krásnom a skvelo zorganizovanom podujatí."
Manažér Ján Lipták za tím L Racing ešte dodáva: "Hustopeče sú dozaista tou najnáročnejšou súťažou v našom kalendári, čo sa napokon odzrkadlilo na výsledkoch asi každej posádky, ktorá tu štartovala. Napriek tomu som spokojný s výkonmi tých, ktorí dokončili a získali tiež cenné body do šampionátu. Teraz nás čaká menšia pauza. Náš kolotoč pokračuje v júli na Pezinskej Babe s pretekmi do vrchu."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.