L Racing: Pekelne krásne Hustopeče

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Martin Trenkler 21. června 2017 14:24
Sdílej:

Nedávna rely s centrom v moravskom mestečku Hustopeče predviedla skutočné "jazdecké" trate a zamiešala karty nepredvídateľným počasím. Svoje si užili tiež posádky tímu L Racing.

Charakter rýchlostných skúšok hustopečskej rely je úplne odlišný od našich domácich súťaží. Ich znalosť sa ukázala tiež vo výsledkoch. Tie však okrem iného zamiešalo samotné nebo, ktoré sa pravidelne otvorilo a uštedrilo každému jazdu na klzkom povrchu. Posádky tímu L Racing si odtiaľ odniesli to najlepšie, čo daná situácia umožnila.

Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou si na Forde Fiesta R5 EVO napokon vyjazdili štvrté miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj v samotnej triede. Marek Špavelko s Milanom Strakom si s Mitsubishi Lancer EVO VI splnili svoj cieľ a patrí im dvanáste miesto celkovo a prvé v triede (tiež MSR). Smolnú súťaž však zažili Miloslav Majerčák s Jaroslavom Frischom na Peugeote 208 VTi R2. Kvôli vlastným chybám museli súťaž napokon opustiť.

Vlastimil Majerčák: "Z jedného pohľadu náročné trate a silná konkurencia a svoje zohrávalo tiež počasie. V každom kole zapršalo aspoň raz. Bolo to náročné na výber správneho obutia. Chcel by som pogratulovať súperom, prvá trojka v MSR sú naozaj rýchli profesionáli. Za nimi bola "priekopa," potom sme boli my, potom opäť "priepasť" a nasledoval zvyšok poľa. Mal som pocit, že nie je s kým súťažiť. V rámci MSR si potrebujeme ustrážiť našu pozíciu, vieme, koho asi dokážeme udržať za sebou. Najbližšie nás čaká slovinská súťaž v rámci Stredoeurópskej trofeje FIA."

Miloslav Majerčák: "Pre nás dopadla súťaž veľmi nešťastne. V prvý deň sme po našej chybe padli z druhého miesta v triede na tretie. Na druhý deň po našej ďalšej chybe sme súťaž po ôsmej rýchlostnej skúške napokon vzdali."

Marek Špavelko: "Súťaž bola nádherná a veľmi som si ju vychutnal. Bolo to zároveň veľmi náročné, aj vďaka počasiu. Do druhého kola som si zvolil suchú, tvrdú zmes, no začalo pršať a nebola tak šanca poriadne zabojovať. Na druhý deň mi na poslednej skúške opäť zapršalo. Dokázal som obuť iba dve mokré pneumatiky dopredu, takže z auta bola charakterovo skôr zadokolka... Ako celok dopadla súťaž pre nás veľmi dobre, splnili sme si plán, došli sme a body máme tiež. S autom neboli žiadne problémy, i keď je samozrejme vždy čo zdokonaľovať. Chcem sa tiež poďakovať tímu L Racing a našim reklamným partnerom za možnosť štartovať na takomto krásnom a skvelo zorganizovanom podujatí."

Manažér Ján Lipták za tím L Racing ešte dodáva: "Hustopeče sú dozaista tou najnáročnejšou súťažou v našom kalendári, čo sa napokon odzrkadlilo na výsledkoch asi každej posádky, ktorá tu štartovala. Napriek tomu som spokojný s výkonmi tých, ktorí dokončili a získali tiež cenné body do šampionátu. Teraz nás čaká menšia pauza. Náš kolotoč pokračuje v júli na Pezinskej Babe s pretekmi do vrchu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.