Pro Milana Obadala je Agrotec Rally Hustopeče jednou z nejoblíbenějších soutěží.
Letošní vstup do ní však se spolujezdcem Vladimírem Osičkou neměli rozhodně idylický, když během páteční etapy zažívali horké chvilky. V sobotu ráno však nastal obrat k lepšímu doslova o stoosmdesát stupňů a posádka Renaultu Clio R3 si odvezla prvenství ve třídě 5.
Hustopečská soutěž získává mezi rallyovými fanoušky i posádkami stále větší oblibu. Nejinak tomu je i v případě Milana Obadala, který se na čtvrtý podnik sezóny rallyového MČR hodně těšil. „Hustopeče považuji za jednu z nejkrásnějších soutěží. Například díky jejich početným šotolinovým úsekům. Ty mám v oblibě a na jiných domácích soutěžích se prakticky nevyskytují. Podobné tratě u nás okolo Bystřice pod Hostýnem využíváme, spolu s Adamem Koblihou, k zimnímu sklouznutí na sněhu. Proto mám k tomuto typu tratí vřelý vztah a užívám si je. Před startem jsme se cítili ve výborné kondici. Stejně tak na shakedownu, kde jsem stihl svézt i Honzu Houště. Ten plánuje jet s Petrem Krajčou příští sezónu rovněž „er trojku“,“ vysvětluje Milan Obadal. Jeho spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Hustopeče jsou sice relativně mladou soutěží, ale vyletěly nahoru celkem rychle. Tamní organizátoři dělají ty správné kroky. Skvělé je, že člověk přijede a nemusí se starat o žádné vedlejší věci než ty, související se soutěží.“
Krátce po samotném startu soutěže však byla idylka tatam. „Na úvodní rundu jsme špatně zvolili pneumatiky. Dali jsme „jedenáctky“, ale neupravili na ně set-up. Hrozně to klouzalo a přišly i jezdecké chyby. Dobré časy tam nepadaly. Trápení pokračovalo i ve večerní sekci, kde nás ještě handicapovaly špatně nastavená rampa a mlžení v autě. Do zatáček jsem netrefoval brzdné body, následovalo několik výletů do škarp – prostě o dobrém a pohodovém svezení nemohla být řeč,“ vrací se pilot clia se startovním číslem 56 k páteční etapě.
Naopak sobota už byla mnohem lepší. „Bylo to jako noc a den. Tentokrát jsme pneumatiky od rána trefovali a nádherně se svezli. Především na okruhu, který nám seděl. Problémem byla až závěrečná – dvanáctá – erzeta. Za deště clio na „jednadvacítkách“ vůbec nesedělo. Troufnu si říci, že s civilním autem bych byl rychlejší. Hustopeče jsem zažil na mokru poprvé a i takhle jsou krásné. Alespoň už dovedu posoudit, co dovedou písek a bláto z vinic v kombinaci s vodou. Poděkovat chci všem fanouškům, jejichž podpora byla až nečekaně obrovská a rodině, která za mnou přijela. Pochopitelně i všem pořadatelům, schopným uspořádat tak nádhernou rallye. Klobouk dolů před nimi,“ pochvaluje si Milan Obadal, jehož pojetí hustopečského podniku oceňuje mitfára Vladimír Osička. „Chci poděkovat Milanovi, jak vše za složitých proměnlivých podmínek pojal. Zatímco v Krumlově jsme se totiž dokázali časy přiblížit soupeřům na špici třídy, tentokrát se jelo více hlavou bez zbytečného rizika.“
Autor: Obadal Rally Team
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.