Pro Milana Obadala je Agrotec Rally Hustopeče jednou z nejoblíbenějších soutěží.
Letošní vstup do ní však se spolujezdcem Vladimírem Osičkou neměli rozhodně idylický, když během páteční etapy zažívali horké chvilky. V sobotu ráno však nastal obrat k lepšímu doslova o stoosmdesát stupňů a posádka Renaultu Clio R3 si odvezla prvenství ve třídě 5.
Hustopečská soutěž získává mezi rallyovými fanoušky i posádkami stále větší oblibu. Nejinak tomu je i v případě Milana Obadala, který se na čtvrtý podnik sezóny rallyového MČR hodně těšil. „Hustopeče považuji za jednu z nejkrásnějších soutěží. Například díky jejich početným šotolinovým úsekům. Ty mám v oblibě a na jiných domácích soutěžích se prakticky nevyskytují. Podobné tratě u nás okolo Bystřice pod Hostýnem využíváme, spolu s Adamem Koblihou, k zimnímu sklouznutí na sněhu. Proto mám k tomuto typu tratí vřelý vztah a užívám si je. Před startem jsme se cítili ve výborné kondici. Stejně tak na shakedownu, kde jsem stihl svézt i Honzu Houště. Ten plánuje jet s Petrem Krajčou příští sezónu rovněž „er trojku“,“ vysvětluje Milan Obadal. Jeho spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Hustopeče jsou sice relativně mladou soutěží, ale vyletěly nahoru celkem rychle. Tamní organizátoři dělají ty správné kroky. Skvělé je, že člověk přijede a nemusí se starat o žádné vedlejší věci než ty, související se soutěží.“
Krátce po samotném startu soutěže však byla idylka tatam. „Na úvodní rundu jsme špatně zvolili pneumatiky. Dali jsme „jedenáctky“, ale neupravili na ně set-up. Hrozně to klouzalo a přišly i jezdecké chyby. Dobré časy tam nepadaly. Trápení pokračovalo i ve večerní sekci, kde nás ještě handicapovaly špatně nastavená rampa a mlžení v autě. Do zatáček jsem netrefoval brzdné body, následovalo několik výletů do škarp – prostě o dobrém a pohodovém svezení nemohla být řeč,“ vrací se pilot clia se startovním číslem 56 k páteční etapě.
Naopak sobota už byla mnohem lepší. „Bylo to jako noc a den. Tentokrát jsme pneumatiky od rána trefovali a nádherně se svezli. Především na okruhu, který nám seděl. Problémem byla až závěrečná – dvanáctá – erzeta. Za deště clio na „jednadvacítkách“ vůbec nesedělo. Troufnu si říci, že s civilním autem bych byl rychlejší. Hustopeče jsem zažil na mokru poprvé a i takhle jsou krásné. Alespoň už dovedu posoudit, co dovedou písek a bláto z vinic v kombinaci s vodou. Poděkovat chci všem fanouškům, jejichž podpora byla až nečekaně obrovská a rodině, která za mnou přijela. Pochopitelně i všem pořadatelům, schopným uspořádat tak nádhernou rallye. Klobouk dolů před nimi,“ pochvaluje si Milan Obadal, jehož pojetí hustopečského podniku oceňuje mitfára Vladimír Osička. „Chci poděkovat Milanovi, jak vše za složitých proměnlivých podmínek pojal. Zatímco v Krumlově jsme se totiž dokázali časy přiblížit soupeřům na špici třídy, tentokrát se jelo více hlavou bez zbytečného rizika.“
Autor: Obadal Rally Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?