Milan Obadal: „Pátek a sobota – jako noc a den!“

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 21. června 2017 08:41
Sdílej:

Pro Milana Obadala je Agrotec Rally Hustopeče jednou z nejoblíbenějších soutěží.

Letošní vstup do ní však se spolujezdcem Vladimírem Osičkou neměli rozhodně idylický, když během páteční etapy zažívali horké chvilky. V sobotu ráno však nastal obrat k lepšímu doslova o stoosmdesát stupňů a posádka Renaultu Clio R3 si odvezla prvenství ve třídě 5.

Hustopečská soutěž získává mezi rallyovými fanoušky i posádkami stále větší oblibu. Nejinak tomu je i v případě Milana Obadala, který se na čtvrtý podnik sezóny rallyového MČR hodně těšil. „Hustopeče považuji za jednu z nejkrásnějších soutěží. Například díky jejich početným šotolinovým úsekům. Ty mám v oblibě a na jiných domácích soutěžích se prakticky nevyskytují. Podobné tratě u nás okolo Bystřice pod Hostýnem využíváme, spolu s Adamem Koblihou, k zimnímu sklouznutí na sněhu. Proto mám k tomuto typu tratí vřelý vztah a užívám si je. Před startem jsme se cítili ve výborné kondici. Stejně tak na shakedownu, kde jsem stihl svézt i Honzu Houště. Ten plánuje jet s Petrem Krajčou příští sezónu rovněž „er trojku“,“ vysvětluje Milan Obadal. Jeho spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Hustopeče jsou sice relativně mladou soutěží, ale vyletěly nahoru celkem rychle. Tamní organizátoři dělají ty správné kroky. Skvělé je, že člověk přijede a nemusí se starat o žádné vedlejší věci než ty, související se soutěží.“

Krátce po samotném startu soutěže však byla idylka tatam. „Na úvodní rundu jsme špatně zvolili pneumatiky. Dali jsme „jedenáctky“, ale neupravili na ně set-up. Hrozně to klouzalo a přišly i jezdecké chyby. Dobré časy tam nepadaly. Trápení pokračovalo i ve večerní sekci, kde nás ještě handicapovaly špatně nastavená rampa a mlžení v autě. Do zatáček jsem netrefoval brzdné body, následovalo několik výletů do škarp – prostě o dobrém a pohodovém svezení nemohla být řeč,“ vrací se pilot clia se startovním číslem 56 k páteční etapě.

Naopak sobota už byla mnohem lepší. „Bylo to jako noc a den. Tentokrát jsme pneumatiky od rána trefovali a nádherně se svezli. Především na okruhu, který nám seděl. Problémem byla až závěrečná – dvanáctá – erzeta. Za deště clio na „jednadvacítkách“ vůbec nesedělo. Troufnu si říci, že s civilním autem bych byl rychlejší. Hustopeče jsem zažil na mokru poprvé a i takhle jsou krásné. Alespoň už dovedu posoudit, co dovedou písek a bláto z vinic v kombinaci s vodou. Poděkovat chci všem fanouškům, jejichž podpora byla až nečekaně obrovská a rodině, která za mnou přijela. Pochopitelně i všem pořadatelům, schopným uspořádat tak nádhernou rallye. Klobouk dolů před nimi,“ pochvaluje si Milan Obadal, jehož pojetí hustopečského podniku oceňuje mitfára Vladimír Osička. „Chci poděkovat Milanovi, jak vše za složitých proměnlivých podmínek pojal. Zatímco v Krumlově jsme se totiž dokázali časy přiblížit soupeřům na špici třídy, tentokrát se jelo více hlavou bez zbytečného rizika.“

Autor: Obadal Rally Team

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.