Bratři Szejové na 9. místě ze 104 týmů, které odstartovaly do Rally Hustopeče. Jarek a Marcin byl nejvýše umístěný polský tým, který dosáhl cíle v Hustopečích. GK Forge Metkom Rally Team počtvrté za sebou zakončil závod v Česku se ziskem cenných bodů. Tým z Ustroně vybojoval další umístění na pódiu v některé z RZ a pokořil i několikanásobné mistry Česka.
Dvanáct rychlostních zkoušek obstaralo boje o mistrovské body v rámci Rally Hustopeče, která byla čtvrtým závodem českého šampionátu a zároveň čtvrtým a pátým kláním slovenského mistrovství. Na posádky čekalo více než 150 ostrých kilometrů, k tomu na jižní Moravě panovalo o víkendu skoro aprílové počasí. Nad úzkými asfaltovými a šotolinovými cestami kolem Hustopečí chvilku pršelo, pak svítilo slunce, takže přilnavost byla opravdu nestálá a závodníky těžko odhadnutelná.
Jarek a Marcin Szejové vybojovali na šesti měřených testech první etapy skvělé páté místo absolutně a s tímto vědomím nastupovali do druhého dne. V něm pak hájili i pozici nejvýše klasifikované zahraniční posádky, když za sebou v pátek nechali i silné dvojice na vozech Škoda – tovární dvojici Tidemand s Andersson a aktuálního mistra Polska Grzegorze Grzyba. Navíc první etapu zakončili impozantně. Za tmy dojeli v posledním testu první etapy mezi první trojicí. Stabilní a rychlá jízda přinesla GK Forge Metkom Rally Teamu prvních šest bodů do klasifikace Mistrovství ČR.
V sobotu Szejové pokračovali v naplňování předsevzatého plánu. Snažili se udržet rychlé tempo, soustředili se na minimalizování chyb, nikoli na konkrétní konkurenci. Tato taktika se ukázala jako efektivní a GK Forge Metkom Rally Teamu patřilo celý den páté místo. Bohužel těsně před startem závěrečné zkoušky soutěže potrápil Jarka a Marcina liják. Posádky startující před bratry z Ustroně odjely většinu trasy po sušším povrchu, konkurentům, jedoucí za Szejovými, se zase podařilo ještě narychlo vyměnit pneumatiky, vhodné pro mokrý povrch. Jarek a Marcin na tento manévr neměli čas, takže na nejdelší zkoušce soutěže, na více než 22 kilometrovém úseku se museli smířit se výraznou ztrátou. Výsledkem byl propad na deváté místo absolutní klasifikace.
V Hustopečích tak Szejové vybojovali celkem 17 bodů, v rámci MČR celkem disponují s 81 body a nadále jim patří průběžná 5. příčka v hodnocení TrueCam MČR v rally. Hustopeče byly zároveň čtvrtým českým závodem v řadě, ve kterém reprezentanti GK Forge Metkom Rally Teamu získali mistrovské body.
O tom, jak těžkým závodem Hustopeče byly, nejlépe svědčí fakt, že problémům neunikli ani favorité a pozdější vítězové, tovární dvojice Škody Motorsport – Jan Kopecký a Pavel Dresler. Druhé místo získal sedminásobný mistr ČR Václav Pech, kterého navigoval Petr Uhel (Ford Fiesta R5). Třetí místo vybojoval na posledním testu Miroslav Jakeš a Marcela Ehlová (Ford Fiesta R5). Do cíle v Hustopečích dojelo 60 dvojic. Další závod MČR se uskuteční už za necelé dva týdny v okolí Mladé Boleslavi, na programu je Rally Bohemia.
Jarek Szeja: – Dosáhli jsme cíle určitě doposud nejtěžšího letošního podniku MČR, získali jsme další důležité body, ale osobně cítím sportovní zklamání a dokonce až vztek. Během soboty jsme udělali vše, co bylo v našich silách, abychom uhájili skvělé páté místo, které jsme vybojovali v první etapě. To se nám dařilo udržet až do závěrečné zkoušky soutěže. V ten moment se ovšem spustil z mraků déšť a my jsme mohli pouze zatnout zuby, koncentrovat se na poslední kilometry závodu a bojovat. Bylo to ale málo. S tvrdým slickem jsme měli malé šance ubránit náš náskok proti kvalitní konkurenci… Teď to vše vnímám jako obrovské zklamání, ale jakmile přejde pár dní, jistě budu na Rally Hustopeče vzpomínat jinak. V rychle se měnících podmínkách jsme nasbírali mnoho nových zkušeností, mezi 22 speciály třídy 2 jsme jeden test zakončili na třetím místě, jen tři vteřiny za vítěznou posádkou. To jen potvrzuje, že práce celého týmu jde správným směrem a stále snižujeme ztrátu, který nás dělí od nejrychlejších.
Marcin Szeja: – Podmínky, ve kterých jsme závodili, se v okolí Hustopečí neustále měnily a bylo těžké jim přizpůsobit naše tempo. Špatně se odhadovalo, kde můžeme zariskovat a kde naopak jet s větší rozvahou, abychom dosáhli na dobrý výsledek. Závod proto vyšel jen na půl. Na jedné straně jsme zajeli velmi dobré časy, na druhé jsme se nevyvarovali několika chyb, které sice neznamenaly výpadek ze závodu, ale stály nás cenné vteřiny. Musím také konstatovat, že Hustopeče byly nejtěžším závodem této sezóny, takže jsem spokojen, že jsme dojeli do cíle bez jediného poškození vozu.
Autor: GK FORGE METKOM rally team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?