Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče rozpůlila letošní TrueCam MČR v rallye. Klokočka ŠKODA Czech National Team ji po opuštění trati bohužel nedokončil a z plodného jihu Moravy odjel (téměř) bez bodové sklizně.
Nedobrá sklizeň: loni brambory, letos konec ve strouze. Rozhodla jedna chyba: standardní výkon s předčasným koncem. Těšíme se na další soutěž: opravit, testovat a hurá na Rally Bohemia.
„Co se dá dělat, tohle prostě k rally patří,“ krčil rameny Vojta Štajf, když dorazil do servisu netradičně jako spolujezdec v tréninkovém Kodiaqu. Jeho ŠKODA Fabia R5 totiž tou dobou už směřovala k mechanikům. Po sklouznutí z cesty na RZ 9 bude potřebovat trochu jejich péče. „Vstup do sobotní etapy Rally Hustopeče se nám podařil skvělým čtvrtým časem na pavlovické erzetě a chtěli jsme tempo minimálně udržet. Šlapali jsme do toho a v jednom náletu ze šotoliny prostě byli moc rychlí. Při brzdění do pravotočivé zatáčky šlo auto ven, chtěl jsem to vybojovat a zkusit to do té pravé nějak poskládat. Jenže to neklaplo, mými dveřmi jsme trefili zábranu z velkých pneumatik, které nás bohužel odrazily do strouhy. Žádná velká rána, stačilo se jen dostat na trať a mohli jsme snad i pokračovat. Jenže auto zůstalo viset za podvozek a nešlo s ním hnout ani přes obětavou pomoc diváků,“ popsal nijak dramatické, leč neveselé události havárie pilot Vojtěch Štajf.
Toho času se posádka pohybovala na desáté příčce v celkovém hodnocení 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, přičemž v hodnocení MČR to znamenalo bodový příděl za osmu pozici. Vzhledem k průběhu prvních dvou sobotních vložek vzhlížel Klokočka ŠKODA Czech National Team i k ataku ostatních soupeřů, okolnosti k tomu nahrávaly stejně jako proměnlivý charakter letošních Hustopečí. „Pátek sice nebyl úplně podle našich představ, ale jeli jsme si to svoje. Bohužel na druhé vložce přišel kontakt s protikatovací zábranou a následný defekt, po němž jsme jeli celý zbytek erzety. Do druhé sekce jsme ale perfektně trefili obutí a promoklý konec nám pomohl k postupu do první desítky,“ hodnotí Štajf páteční etapu, kde s Rajnohou zaostali jen 9,2 sekund za tovární posádkou ŠKODA Motorsport ve složení Tidemand-Andersson.
Když nebudeme počítat kontakt s „antikatem“ na Rallye Šumava 2016, jedná se o první havárii posádky Štajf-Rajnoha s vozem ŠKODA Fabia R5. Bodová ztráta zamrzí, škody na technice ale nejsou nijak velké a do nadcházející Rally Bohemia se stihne dát vše do nejlepšího pořádku. „Stane se, také jsme mohli dopadnout mnohem hůř. Nic nám není a Fabii dáme rychle dohromady tak, aby byla v plné kondici na oblíbenou Rally Bohemia. Na její start nastoupíme za necelé dva týdny a pojedeme naplno hned od první rychlostky,“ bere celou událost sportovně Vojta Štajf, který zároveň směřuje k téměř domácí Rallye Bohemia.
Autor: 21 Racing
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.