Kyselé hrozny jihomoravské

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 19. června 2017 18:33
Sdílej:

Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče rozpůlila letošní TrueCam MČR v rallye. Klokočka ŠKODA Czech National Team ji po opuštění trati bohužel nedokončil a z plodného jihu Moravy odjel (téměř) bez bodové sklizně.

Nedobrá sklizeň: loni brambory, letos konec ve strouze. Rozhodla jedna chyba: standardní výkon s předčasným koncem. Těšíme se na další soutěž: opravit, testovat a hurá na Rally Bohemia. 

„Co se dá dělat, tohle prostě k rally patří,“ krčil rameny Vojta Štajf, když dorazil do servisu netradičně jako spolujezdec v tréninkovém Kodiaqu. Jeho ŠKODA Fabia R5 totiž tou dobou už směřovala k mechanikům. Po sklouznutí z cesty na RZ 9 bude potřebovat trochu jejich péče. „Vstup do sobotní etapy Rally Hustopeče se nám podařil skvělým čtvrtým časem na pavlovické erzetě a chtěli jsme tempo minimálně udržet. Šlapali jsme do toho a v jednom náletu ze šotoliny prostě byli moc rychlí. Při brzdění do pravotočivé zatáčky šlo auto ven, chtěl jsem to vybojovat a zkusit to do té pravé nějak poskládat. Jenže to neklaplo, mými dveřmi jsme trefili zábranu z velkých pneumatik, které nás bohužel odrazily do strouhy. Žádná velká rána, stačilo se jen dostat na trať a mohli jsme snad i pokračovat. Jenže auto zůstalo viset za podvozek a nešlo s ním hnout ani přes obětavou pomoc diváků,“ popsal nijak dramatické, leč neveselé události havárie pilot Vojtěch Štajf.

Toho času se posádka pohybovala na desáté příčce v celkovém hodnocení 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, přičemž v hodnocení MČR to znamenalo bodový příděl za osmu pozici. Vzhledem k průběhu prvních dvou sobotních vložek vzhlížel Klokočka ŠKODA Czech National Team i k ataku ostatních soupeřů, okolnosti k tomu nahrávaly stejně jako proměnlivý charakter letošních Hustopečí. „Pátek sice nebyl úplně podle našich představ, ale jeli jsme si to svoje. Bohužel na druhé vložce přišel kontakt s protikatovací zábranou a následný defekt, po němž jsme jeli celý zbytek erzety. Do druhé sekce jsme ale perfektně trefili obutí a promoklý konec nám pomohl k postupu do první desítky,“ hodnotí Štajf páteční etapu, kde s Rajnohou zaostali jen 9,2 sekund za tovární posádkou ŠKODA Motorsport ve složení Tidemand-Andersson.

Když nebudeme počítat kontakt s „antikatem“ na Rallye Šumava 2016, jedná se o první havárii posádky Štajf-Rajnoha s vozem ŠKODA Fabia R5. Bodová ztráta zamrzí, škody na technice ale nejsou nijak velké a do nadcházející Rally Bohemia se stihne dát vše do nejlepšího pořádku. „Stane se, také jsme mohli dopadnout mnohem hůř. Nic nám není a Fabii dáme rychle dohromady tak, aby byla v plné kondici na oblíbenou Rally Bohemia. Na její start nastoupíme za necelé dva týdny a pojedeme naplno hned od první rychlostky,“ bere celou událost sportovně Vojta Štajf, který zároveň směřuje k téměř domácí Rallye Bohemia.

Autor: 21 Racing

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.