Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký potvrdil roli největšího favorita a už pošesté ovládl Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. Na druhém místě skončil Václav Pech a třetí dojel Miroslav Jakeš.
Kopecký, pilotující Škodu Fabii R5, šel od úvodu soutěže do čela, ovšem vinou defektu o něj přišel na RZ 4. V šestém a posledním testu úvodní etapy se na první místo vrátil a vedení udržel až do cíle. V sobotní etapě svůj náskok navýšil na 41.2 vteřiny, ovšem k maximální spokojenosti mu kousek chyběl. Nezískal totiž všechny bonusové body, protože ve druhé etapě nestačil o necelých pět vteřin na Jana Dohnala s Fordem Fiesta WRC.
Stříbrný Pech nevstoupil do soutěže nejlépe, v úvodní etapě ho přibrzdily jezdecké chyby i defekt. Druhou etapu ovšem zvládl perfektně. Na RZ 8 se posunul na druhé místo, které v pohodě udržel až do cíle.
Největší bitva se strhla o třetí příčku mezi dvěma piloty Fordů Fiesta R5, která vygradovala v poslední dvanácté rychlostní zkoušce. V ní byl o 4.3 vteřiny rychlejší Miroslav Jakeš, který díky tomu přeskočil Pavla Valouška. Výsledný rozdíl byl ještě menší, činil pouhých 2.8 sekundy. V cíli ale zářili štěstím oba. Jakeš díky tomu, že po sérii vlastních chyb zvládl závěr a Valoušek proto, že vyhrál obě hodnocení slovenského šampionátu.
Dobrou stíhací jízdu předvedl pátý Pontus Tidemand. Švédský tovární jezdec Škody Motorsport chtěl mezi moravskými vinicemi bojovat o stupně vítězů, jenže ho v závěru první etapy ho přibrzdil defekt. V sobotu nasadil solidní tempo a posunul se na pátou příčku. Za stálým účastníkem světového seriálu WRC2 dojeli Jan Dohnal, Martin Koči, Roman Odložilík Jaroslaw Szeja a elitní desítku uzavřel Grzegorz Grzyb.
Hustopečská rally byla součástí slovenského mistrovství, obě etapy se bodovaly zvlášť. Vítěz byl pokaždé stejný - Valoušek. V prvním hodnoceném dnu za ním byl Grzyb a pak Koči, v sobotu si pořadí vyměnili.
V hodnocení produkčních vozů zvítězil s velkým náskokem Martin Březík, který druhého Lukáše Matěnu porazil o více než minutu a půl. Třetí dojel Slovák Peter Gavlák, jenž po první etapě vedl.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. Zvítězil Filip Mareš, o 19.9 vteřiny zpět dojel druhý Rakušan Simon Wagner, třetí Tomáš Knápek ztratil na vítěze téměř tři minuty.
Ohlasy z cíle 13. Agrotec Petronas Syntium Rallly Hustopeče
Jan Kopecký (1. místo): "Pohrálo si s námi počasí, problémy měli všichni. Nás třeba potkal defekt, ale naštěstí jsme to zvládli. Včera jsme začali rychle a chtěli si vybudovat náskok. Ale to se nepovedlo, protože jsem prorazil kolo. Poslední erzeta dne se vším ale zamíchala tak, že jsem vedl o 20 vteřin. Dneska dopoledne jsme trochu trpěli, protože jsme byli první auto na trati a čistili šotolinu. Venca nás předběhl o pár vteřin v rámci druhé etapy, tak jsme ve druhém kole zatáhli a na dvou erzetách mu to vrátili. Poslední vložku jsme už jen projeli, protože jsme si nechtěli vyrobit žádný problém."
Václav Pech (2. místo): "Dneska jsem byl spokojený od samotného začátku, auto fungovalo dobře a dobře se nám s ním jelo. V první etapě jsem udělal spoustu chyb, měl defekt, ale celkově jsem spokojený. Ve druhé etapě jsme to dotáhli na druhé místo, což považuji za naše maximum. Zatím se před Bohemkou necítím nějak silný, uvidíme až po tréninku, jaké budou rychlostní zkoušky, jak nám to půjde na shakedownu a tak. Budeme se ale snažit zase trošku zrychlit. Můžu říct, že jsem auto po třech závodech konečně pochopil, přizpůsobili jsme jeho nastavení mému jízdnímu stylu a jelo se mi líp než na Krumlově. Nevím, jak moc rychle jel dnes Honza Kopecký, ale my jsme jeli naplno."
Miroslav Jakeš (3. místo): "Jak se říká, konec dobrý, všechno dobré. Závod jsme si zkomplikovali sami, protože jsme dělali chyby. Ale věděl jsem, že když je nebudu dělat, souboj s Pavlem Valouškem bude vyrovnaný. Poslední erzeta byla buď anebo, nakonec jsme byli o kousek rychlejší my. Ale nebylo to snadné, protože pršelo a my jeli tvrdé gumy. Měl jsem tři krizovky, ale naštěstí jsme to zvládli."
Pavel Valoušek (4. místo): "Závěr rally byl hodně dramatický, ale chtěl bych poděkovat Mirkovi Jakešovi za fantastický souboj, který vygradoval na poslední rychlostní zkoušce. Sice jsme přišli o jedno místo v hodnocení českého šampionátu, ale zase jsme se díky tomu posunuli o příčku v mistrovství slovenském, za což jsem moc rád. Závod byl hodně těžký, nepamatuji tak těžké Hustopeče. Nejen pokud jde o počasí, ale i tratě a konkurenci. Byly to super závody a velká gratulace všem, Honzovi, Vaškovi a hlavně Mirkovi s Marcelou. Barumka? Těžko říci, prioritou našich partnerů je Slovensko, i tam to máme hodně finančně napnuté, takže uvidíme. Zatím na to nedokážu odpovědět."
Pontus Tidemand (5. místo): "Byla to hodně pěkná rally. Byl jsem tu poprvé, ale líbilo se mi to. V tom proměnlivém počasí to byl pro nás dobrý trénink, jsme rád, že máme nějaké nové věci k zamyšlení a pokusili se naučit něčemu novému. Konkurence tady byla výborná, šest sedm opravdu rychlých aut a jelo se vysoké tempo. S Janem Kopeckým a dalšími se tu jelo srovnatelně rychle jako v mistrovství světa."
Jan Dohnal (6. místo): "Dnes se nám jelo skvěle. Od rána jsme se snažili podávat maximální výkon, měl jsem i velkou radost z auta. Před závodem jsme testovali a připravili speciální verzi nastavení podvozku, kterou jsme ještě nejeli. Jelo se nám s tím dobře a fungovalo to daleko líp než na Krumlově. Mám z toho velkou radost. Tým odvedl skvělou práci, neměli jsme jediný technický problém a dnes se nádherně svezli. Obrovským bonusem je etapové vítězství. Před startem poslední erzety jsem měl obavy z deště, ale paradoxně na tvrdém sliku auto fungovalo na vodě líp než na střední směsi, bylo to čitelnější a byl z toho i dobrý čas."
Martin Koči (7. místo): "Byla to náročná rally, ale užívali jsme si to. Bohužel nám to nevyšlo úplně podle představ, včera nás hodně mrzel defekt, který nás stál první místo ve slovenském mistrovství a dnes to bylo podobé. Vytvářeli jsme si nějaký náskok a na poslední zkoušce zasáhla vyšší moc, když nám zapršelo a Valouškovi ne. Nechci se vymlouvat, ale tak to bylo a mrzí mě to. Rád bych se zase vrátil do mistrovství světa, to pro mě byla vždy priorita, někam se posouvat. Uvidíme, pracujeme na tom. Ze spolupráce s Filipem Schovánkem mám dobrý pocit, všechno funguje."
Roman Odložilík (8. místo): "Letošní počasí bylo určitě pro všechny překvapením, aby sedmkrát za závod pršelo, to si nepamatuji. Asi právě počasí a volba pneumatik byly rozhodujícím faktorem. Ale byl to tu pěkný závod jako vždycky. My jsme si to pokazili včera večer, kdy jsem obul tvrdé pneumatiky a úplně to neustál. Dneska to bylo pěkné, nešli jsme do nějakého rizika. Bohužel nám ještě zapršelo a potrápilo nás palivové čerpadlo, ale získali jsme nějaké body do mistráku, tak nebudeme poslední."
Jaroslaw Szeja (9. místo): "Nepovedla se nám poslední erzeta. Měli jsme sice dvě měkké pneumatiky v kufru, ale na startu zkoušky už je prostě nevyměníte. A tvrdé sliky na vodě nefungují. Navíc to bylo poprvé, co jsem na nich jel na vodě, takže jsem ještě dostal hodiny. V úzkém místě v lese jsme se přetočili do protisměru a nebylo kde se otočit. Škoda, ale už jsme zajeli pár dobrých časů a vím na čem mám zapracovat. Myslím, že bude líp."
Grzegorz Grzyb (10. místo): "Včera jsme to měli dobře rozjeto, všechno fungovalo, ale hodně jsme ztratili defektem. Dneska jsme se trápili s chybějícím výkonem motoru, nevíme proč. Bylo to náročné, ale jsme v cíli a to je nejdůležitější. Máme body do slovenského šampionátu, ale na hlavní konkurenty jsme ztratili a to není nic moc."
Jaromír Tarabus (11. místo): "Pokud jde o vlastní jízdu, jsme spokojeni, protože jsme zajeli pár slušných časů. Včera nás srazil ten defekt, měli jsme štěstí při výletu do únikové zóny a hlavně měl štěstí ten dotyčný, co tam stál. Osobně mi to pak přišel potvrdit do servisu, snad bude příště stát na bezpečnějším místě. Dnes jsme začali celkem slušně, na závěr jsme pak čekali vodu, ale už jsme to nedokázali využít. Ale asi bychom se nikam neposunuli ani na měkčí směsi, protože nepršelo zase tak moc. Navíc jsme čtyři kilometry před cílem udělali zase defekt. Soutěž tedy super, až na ty dva defekty."
Martin Březík (18. místo, vítěz třídy 3): "S vítězstvím jsme samozřejmě spokojeni. Za poslední tři roky, co jsem tady startoval, to byly kvůli počasí nejtěžší závody. Podmínky se hodně měnily. Tady je to specifické tím, že na trati je prach a když zaprší, neskutečně to klouže. Včera jsme měli defekt, ale to byla jediná komplikace."
Lukáš Matěna (19. místo, 2. ve třídě 3) : "Jsem nadmíru spokojený. Snažili jsme se jet svoje tempo, ale včera jsme dali špatné gumy. Mám tendenci sázet na tvrdší gumy než ostatní a když prší, o to víc se to nesetká s úspěchem. Dneska už to bylo fajn, i když v závěru zase pršelo a nebylo snadné udržet se na slickách na cestě. Letos se soustředíme na Slovensko, takže doma už nepojedeme."
Peter Gavlák (23. místo, 3. ve třídě 3): "Až na dnešní extempore na RZ 9, kdy jsme trefili strom a poškodili blatník, jsme to zvládli v pohodě. Bylo to ale nepříjemné. V autě bylo moc dýmu, museli jsme zastavit, protože jsme nevěděli, jestli něco nehoří. Kvůli počasí to byla velmi náročná soutěž, nasazení bylo enormní. Soustředili jsme se hlavně na slovenskou klasifikaci. Včera jsme byli první, dnes druzí, takže jsme spokojeni."
Filip Mareš (20. místo, 1. místo 2WD): "Celou soutěž jsem si náramně užíval, ale můžu říct, že to byly celkem i nervy. Dva dny jsme bojovali se Simonem Wagnerem o vteřinky a před poslední zkouškou přišel déšť, naštěstí jsme zvolili lepší pneumatiky než on a stihli je ještě přezout, to asi rozhodlo. Nemuseli jsme tak jet nějakou hranu, spíš na jistotu. Hustopeče byly povedené. Vždycky je co zlepšovat a tak tomu bylo i tady, ale vyhráli jsme obě etapy, takže jsme maximálně spokojení."
Simon Wagner (21. místo, 2. místo 2WD): "Bylo to tu moc pěkné. Užívali jsme si to tu hned napoprvé, byly tu pěkné rychlostní zkoušky a sváděli jsme velkou bitvu s Marešem. Včera jsme se všichni hodně klouzali a byla to velká zkušenost. Nakonec rozhodl rozdíl v pneumatikách, když my jsme jeli na poslední zkoušce tvrdý slik. Ale v tomhle ohledu jsme i tak zajeli podle mně moc dobrý čas. Těšíme se tedy na další rally a další souboje. Myslím, že takto je to moc dobré i pro celý šampionát i pro fanoušky."
Tomáš Knápek (27. místo, 3. místo 2WD): "Jsme stoprocentně hodně spokojení, je to naše první pódium ve třídě. Asi nejhorší bylo to proměnlivé počasí a volba pneumatik, nám se ale celkem dařila a to bylo důležité. Nezlobila nás ani technika, všechno fungovalo."
Tomáš Pospíšilík (29. místo, 4. místo 2WD): "Jsem spokojený. První etapa byla trošku nešťastná, ztráceli jsme, ale druhá etapa byla podstatně lepší. V závěru jsem chtěl ještě potrápit Knápka, ale možná nám spadlo trošku víc vody, hlavně v půlce rychlostky. Ale byl to pěkný souboj a závod jsme si užili. Líbila se mi hlavně ta nejdelší rychlostní zkouška."
AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče, tiskový servisJan Vaškovič
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.