Na sport, který člověk dělá s láskou, se jen tak nezapomíná. Své by o tom mohl říct i Antonín Novák. Slušovický jezdec usedl poprvé do závodního automobilu v roce 1999 a na svém triku má bohatou sbírku pohárů.
„Tony“ úspěšně krotil splašené koně pod kapotami vozů Škoda Favorit, Fabia i Felicia Kit Car a do výčtu vozů patří i Citroën Saxo Kit Car, C2 S1600 nebo Suzuki Swift S1600. Občas přišly i odstoupení, ale to už k rally patří. Svou jezdeckou kariéru zakončil v roce 2010, kdy na konci roku přebral ocenění za celkové 2. místo ve třídě A6 v rámci rallysprintů a 3. místo ve skupině A. O rok později se postavil na start Mikulášské rally ve Slušovicích, ale zde se moc nesvezl. Následovala dlouhá pauza až do první poloviny června, kdy se Antonín Novák posadil za volant Renaultu Clio R3 při Traiva Rally cupu na kopřivnickém polygonu. V únoru totiž Tonda oslavil kulaté narozeniny a jeden z dárků byl i návrat za soutěžní volant. „Jelikož jsem s Tondou veliký kamarád, přemýšlel jsem, čím bych mu udělal radost a jaký dárek k narozeninám by se mu určitě líbil. Z mnoha variant vyplynula i možnost posadit jej do R3. Společně s kamarády z velké rally-rodiny jsme hledali možnost a ta se naskytla teď. Věřím, že si Tonda závod užil, i když počasí bylo trošku proti,“ prozradil zákulisí realizace narozeninového dárku Pavel Mika. Antonína Nováka s Pavlem Mikou pojí nejenom velké přátelství, ale také společné začátky v rally, i jeden soutěžní tým.
Do Renaultu si vzal Tonda Novák za spolujezdce Pavla Machalíčka. Větší radost by udělalo posádce pěknější počasí a ne déšť po dobu celého závodu. Přesto se Tonda ve startovním poli neztratil a mezi dvoukolkami obsadil pěkné 5. místo. „Jelikož bylo před závodem krásné a tropické počasí, mnoho posádek si přivezlo do Kopřivnice suché pneu. Mechanici nám je sice ještě prořezali, ale na klasické mokré pneumatiky to prostě nestačilo. Navíc po první zkoušce jsme se vrátili do servisu se zcela zamlženým oknem. Já už nějak vypadl ze závodního rytmu a nepodařilo se mi najít, čím se spouští ventilátor na odmlžování okna. Dál už jsem sice viděl, ale na jízdě bylo hodně znát, že jsem v závodním autě neseděl skoro sedm let. Ale i tak jsem se s Pavlem docela dobře pobavil. Kdyby bylo sucho, asi bychom se víc vyřádili. Před závodem mi Luba Minařík kladl na srdce, že auto pojede v Hustopečích, tak ať mu nic neudělám, proto tam byla noha na plynu klidnější. Jinak byl závod super a pro různá otestování vozů úplně ideální. Comeback ale určitě neplánuji. Ve mně ještě tluče závodní srdíčko, ale vůči mladým klukům mám už jakési zábrany. To ale neznamená, že se občas na nějaké akci neobjevím, ale jen abych se svezl pro radost. Hlavně chci velice moc poděkovat Pavlu Mikovi a jeho manželce za tento krásný dárek,“ ohlédl se za sobotním dodatečným dárkem Tonda Novák.
S dodatečnou gratulací k narozeninám přichází i redakce RallyZone.cz.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?