Na sport, který člověk dělá s láskou, se jen tak nezapomíná. Své by o tom mohl říct i Antonín Novák. Slušovický jezdec usedl poprvé do závodního automobilu v roce 1999 a na svém triku má bohatou sbírku pohárů.
„Tony“ úspěšně krotil splašené koně pod kapotami vozů Škoda Favorit, Fabia i Felicia Kit Car a do výčtu vozů patří i Citroën Saxo Kit Car, C2 S1600 nebo Suzuki Swift S1600. Občas přišly i odstoupení, ale to už k rally patří. Svou jezdeckou kariéru zakončil v roce 2010, kdy na konci roku přebral ocenění za celkové 2. místo ve třídě A6 v rámci rallysprintů a 3. místo ve skupině A. O rok později se postavil na start Mikulášské rally ve Slušovicích, ale zde se moc nesvezl. Následovala dlouhá pauza až do první poloviny června, kdy se Antonín Novák posadil za volant Renaultu Clio R3 při Traiva Rally cupu na kopřivnickém polygonu. V únoru totiž Tonda oslavil kulaté narozeniny a jeden z dárků byl i návrat za soutěžní volant. „Jelikož jsem s Tondou veliký kamarád, přemýšlel jsem, čím bych mu udělal radost a jaký dárek k narozeninám by se mu určitě líbil. Z mnoha variant vyplynula i možnost posadit jej do R3. Společně s kamarády z velké rally-rodiny jsme hledali možnost a ta se naskytla teď. Věřím, že si Tonda závod užil, i když počasí bylo trošku proti,“ prozradil zákulisí realizace narozeninového dárku Pavel Mika. Antonína Nováka s Pavlem Mikou pojí nejenom velké přátelství, ale také společné začátky v rally, i jeden soutěžní tým.
Do Renaultu si vzal Tonda Novák za spolujezdce Pavla Machalíčka. Větší radost by udělalo posádce pěknější počasí a ne déšť po dobu celého závodu. Přesto se Tonda ve startovním poli neztratil a mezi dvoukolkami obsadil pěkné 5. místo. „Jelikož bylo před závodem krásné a tropické počasí, mnoho posádek si přivezlo do Kopřivnice suché pneu. Mechanici nám je sice ještě prořezali, ale na klasické mokré pneumatiky to prostě nestačilo. Navíc po první zkoušce jsme se vrátili do servisu se zcela zamlženým oknem. Já už nějak vypadl ze závodního rytmu a nepodařilo se mi najít, čím se spouští ventilátor na odmlžování okna. Dál už jsem sice viděl, ale na jízdě bylo hodně znát, že jsem v závodním autě neseděl skoro sedm let. Ale i tak jsem se s Pavlem docela dobře pobavil. Kdyby bylo sucho, asi bychom se víc vyřádili. Před závodem mi Luba Minařík kladl na srdce, že auto pojede v Hustopečích, tak ať mu nic neudělám, proto tam byla noha na plynu klidnější. Jinak byl závod super a pro různá otestování vozů úplně ideální. Comeback ale určitě neplánuji. Ve mně ještě tluče závodní srdíčko, ale vůči mladým klukům mám už jakési zábrany. To ale neznamená, že se občas na nějaké akci neobjevím, ale jen abych se svezl pro radost. Hlavně chci velice moc poděkovat Pavlu Mikovi a jeho manželce za tento krásný dárek,“ ohlédl se za sobotním dodatečným dárkem Tonda Novák.
S dodatečnou gratulací k narozeninám přichází i redakce RallyZone.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.