Na sport, který člověk dělá s láskou, se jen tak nezapomíná. Své by o tom mohl říct i Antonín Novák. Slušovický jezdec usedl poprvé do závodního automobilu v roce 1999 a na svém triku má bohatou sbírku pohárů.
„Tony“ úspěšně krotil splašené koně pod kapotami vozů Škoda Favorit, Fabia i Felicia Kit Car a do výčtu vozů patří i Citroën Saxo Kit Car, C2 S1600 nebo Suzuki Swift S1600. Občas přišly i odstoupení, ale to už k rally patří. Svou jezdeckou kariéru zakončil v roce 2010, kdy na konci roku přebral ocenění za celkové 2. místo ve třídě A6 v rámci rallysprintů a 3. místo ve skupině A. O rok později se postavil na start Mikulášské rally ve Slušovicích, ale zde se moc nesvezl. Následovala dlouhá pauza až do první poloviny června, kdy se Antonín Novák posadil za volant Renaultu Clio R3 při Traiva Rally cupu na kopřivnickém polygonu. V únoru totiž Tonda oslavil kulaté narozeniny a jeden z dárků byl i návrat za soutěžní volant. „Jelikož jsem s Tondou veliký kamarád, přemýšlel jsem, čím bych mu udělal radost a jaký dárek k narozeninám by se mu určitě líbil. Z mnoha variant vyplynula i možnost posadit jej do R3. Společně s kamarády z velké rally-rodiny jsme hledali možnost a ta se naskytla teď. Věřím, že si Tonda závod užil, i když počasí bylo trošku proti,“ prozradil zákulisí realizace narozeninového dárku Pavel Mika. Antonína Nováka s Pavlem Mikou pojí nejenom velké přátelství, ale také společné začátky v rally, i jeden soutěžní tým.
Do Renaultu si vzal Tonda Novák za spolujezdce Pavla Machalíčka. Větší radost by udělalo posádce pěknější počasí a ne déšť po dobu celého závodu. Přesto se Tonda ve startovním poli neztratil a mezi dvoukolkami obsadil pěkné 5. místo. „Jelikož bylo před závodem krásné a tropické počasí, mnoho posádek si přivezlo do Kopřivnice suché pneu. Mechanici nám je sice ještě prořezali, ale na klasické mokré pneumatiky to prostě nestačilo. Navíc po první zkoušce jsme se vrátili do servisu se zcela zamlženým oknem. Já už nějak vypadl ze závodního rytmu a nepodařilo se mi najít, čím se spouští ventilátor na odmlžování okna. Dál už jsem sice viděl, ale na jízdě bylo hodně znát, že jsem v závodním autě neseděl skoro sedm let. Ale i tak jsem se s Pavlem docela dobře pobavil. Kdyby bylo sucho, asi bychom se víc vyřádili. Před závodem mi Luba Minařík kladl na srdce, že auto pojede v Hustopečích, tak ať mu nic neudělám, proto tam byla noha na plynu klidnější. Jinak byl závod super a pro různá otestování vozů úplně ideální. Comeback ale určitě neplánuji. Ve mně ještě tluče závodní srdíčko, ale vůči mladým klukům mám už jakési zábrany. To ale neznamená, že se občas na nějaké akci neobjevím, ale jen abych se svezl pro radost. Hlavně chci velice moc poděkovat Pavlu Mikovi a jeho manželce za tento krásný dárek,“ ohlédl se za sobotním dodatečným dárkem Tonda Novák.
S dodatečnou gratulací k narozeninám přichází i redakce RallyZone.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?