Zajíci se počítají až po honu

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 10. června 2017 13:30
Sdílej:

Ve znamení 100% spolehlivosti pokračuje letošní sezona Martina Vlčka a Jindřišky Žákové. Ze šesti startů viděli cíl šestkrát a v obou českých seriálech aspirují na umístění v první pětce. Zdaleka ne vždy se situace vyvíjí podle jejich představ, důležitou součástí jejich taktiky je však trpělivost, která se jim v celkovém součtu velice vyplácí. Potvrdily to i oba nedávno odjeté podniky, Rallye Český Krumlov a The Most Rally, kde navzdory prvotním potížím vybojovali důležité body.

Do Krumlova jezdí většina posádek s respektem a ani u Martina s Jindřiškou tomu nebývá jinak. Tradiční obavy z deště, které se staly koloritem této soutěže, však letos nečekaně nahradil respekt z částečně obměněných a otočených tratí. „Vždy jsem si myslela, že Krumlov na vodě je náročnější než za sucha, ale po letošní zkušenosti mám pocit, že je to naopak. Za mě je to asi nejtěžší závod u nás,“ skláněla poklonu jihočeským tratím Jindřiška. Její konstatování se v průběhu závodu potvrdilo několikrát – poprvé už v pátek večer na sedmém testu, kde musela posádka Svarmetal Motorsportu řešit nebezpečně vyhlížející krizovku. Jezdecká chyba se naštěstí obešla bez následků na technice, časová ztráta však znamenala pokles ze sedmé na desátou pozici. „Necítil jsem se v autě dobře a noční výlet mimo trať mi na jistotě nepřidal. Byli jsme docela daleko od silnice a nemohli jsme se po louce vyškrábat zpátky,“ komentoval zásadní moment prvního dne „Vlčák“. V průběhu druhé etapy se Martinovi s Jindřiškou dařilo zajíždět solidní časy mezi třetím a osmým místem a trpělivě stoupat výsledkovou listinou vzhůru. V okamžiku, kdy na osmé místo Jaromíra Tarabuse ztráceli pouhé dvě sekundy, však jejich fiestu zradil posilovač řízení a závěrečný útok se proměnil v boj o přežití. Sečteno a podtrženo, posádka Svarmetal Motorsportu opouštěla Český Krumlov jako devátá absolutně, čímž si oproti loňsku pohoršila o tři pozice. V obrovské konkurenci, která na českých tratích prakticky nemá obdoby, se však i tyto body jistě budou na konci sezony hodit. „Servo nám vypovědělo službu na předposlední RZ, a i když se nám ho podařilo před závěrečným testem opravit, ztráta už byla velká. Pro nás se jednalo o nepovedenou soutěž, ale na její kráse to nic nemění,“ zakončil svoje hodnocení českokrumlovské soutěže Vlčák.

Zlepšit chuť si Martin s Jindřiškou přijeli do Mostu, kam se peloton účastníků Rallysprint série a Poháru 2+ přesunul vůbec poprvé. Nová soutěž vynikala kvalitními tratěmi, které nabídly úzké cestičky s klikatým profilem, a to vyhovovalo jak posádce, tak i jejich vozu. „Hodně mě překvapilo, jak krásné tratě pořadatelé připravili. Sice jsme kvůli nim museli absolvovat poměrně dlouhé přejezdy, ale vzhledem ke kvalitě „erzet“ to stálo za to,“ hodnotila Jindřiška. „Pořadatelům náleží pochvala za výběr rychlostních zkoušek, minimum retardérů a také za minimum kilometrů strávených na rychlostní zkoušce v areálu okruhu. Charakter tratě mi nápadně připomíná Krumlov, ale s mnohem kvalitnějšími asfalty. Jsem názoru, že při troše snahy by se v tamějších horách mohl klidně pořádat dvoudenní závod,“ přidal se s pochvalou Martin. Udělení startovního čísla 1 bylo pro dvojici Svarmetal Motorsportu zavazující, ne zcela vydařená ranní volba pneumatik však byla jedním z důvodů, proč v souboji o vítězství zpočátku tahali za kratší konec provazu. „Charakter zdejších asfaltů není úplně na tvrdou pneumatiku, takže budeme zkoušet měkčí směs,“ zdůvodnil Martin svoji ztrátu na vedoucího Jaromíra Tarabuse. Po sedmém testu už zaostával o 23,7 sekundy a smiřoval se s druhým místem. Jak je ale na sprintech tradicí, o vítězství může rozhodnout jakýkoliv problém či drobné zaváhání. To tentokrát potkalo Tarabuse, který jízdou po prázdné pneumatice ztratil na předposledním testu tři čtvrtě minuty. Z vítězství se tak mohli radovat Martin Vlček a Jindřiška Žáková. „Na druhou půli jsme obuli měkčí pneumatiky a jelo se nám mnohem lépe než ráno. Už jsme dokázali jet podobné časy s Mirkem, takže z druhé sekce mám dobrý pocit. Objektivně však musím přiznat, že vítězství nám spadlo do klína díky štěstí,“ tvrdil před cílovou rampou pilot.

Štěstí nebo spolehlivost? Ať už si vybereme jakýkoliv z těchto pojmů, každopádně se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou pravidelné dojíždění do cíle vyplácí. V Mistrovství ČR v rally ještě mají drobné rezervy a po třech odjetých závodech jim patří šesté místo, v hodnocení Poháru 2+ však neohroženě kráčí za obhájením loňského celkového vítězství. Nezbývá proto než se těšit na další start této posádky a jejich vozu Ford Fiesta R5, který proběhne v termínu 16. – 17. června na Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.