Bedna ve třídě to byla, ale mohlo to být i o fous lepší. Tak by se dala ve zkratce charakterizovat Rally Český Krumlov v podání posádky JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, na třetím podniku sedmidílného seriálu MČR v rally vybojovali třináctou příčku absolutně a ve své třídě 3 skončili bronzoví. Od stříbra je dělila pouhá vteřina.
V dosavadním průběhu sezony, kdy Pešl jede stejně jako v minulých sezonách tzv. velký mistrák, tedy MČR v rally, zatím čekal na záblesk lepších časů. Na domácí Valašce Pešl po odstoupení v prvním dnu pak jen dle pravidel Superrally solidně odjezdil druhý den bez možnosti získat body, na Šumavě pak trápily posádku četné technické problémy a bylo z toho jen šesté místo ve třídě. Až do třetice to klaplo nejlépe. Na rally Český Krumlov jeli Pešl s Peškem od začátku vyrovnaně a stále se drželi v první trojce. Ještě před poslední 16. RZ držel pilot z Valašského Meziříčí skvělé druhé místo za vedoucím Březíkem, ale o stříbro nakonec smolně přišel. Průběžně třetí Martin Šikl v poslední zkoušce stáhl devítivteřinové manko a ještě navrch přidal 1,2 vteřiny a urval stříbro pro sebe. I proto pak byly pocity po Rally Český Krumlov spíše smíšené. „Samozřejmě je škoda, že jsme v poslední RZ přišli o druhé místo ve třídě, ale takový je rally sport,“ ohlédl se za soutěži v cíli Jaroslav Pešl. Hned vzápětí přidal i další postřehy, které poukazují na to, že zdaleka na všechno na jihu Čech nebylo ideální. „Ono to nebylo jen o tom těsně ztraceném stříbru, ale spíše o celkovém našem dojmu ze závodu. Bylo to takové všelijaké. Chvíli se nám jelo dobře, pak jsme chytili defekt a všechno šlo do kopru. Pak jsme to zase nějak naháněli a vypadalo to na stříbro, chvíli poté už jsme zase smolně přišli o stříbro. Globálně to vlastně bylo pro nás dobré, protože zatímco někteří naši soupeři museli defekty spravovat přímo na erzetě, my jsme s defektem alespoň mohli dojet do cíle zkoušky. Celkově tedy převažuje spokojenost. Body za třetí místo bereme,“ popsal svým pohledem krumlovskou soutěž pilot posádky a zároveň i šéf JP Motorsport teamu.
Jihočeská tradiční soutěž, která jela už svůj 45. ročník, přinesla Pešlovi i jednu velmi zajímavou premiéru. Přestože jel Pešl Krumlov již potřetí, teprve letos si poprvé v kariéře vyzkoušel legendární rychlostní zkoušku Malonty, na české poměry neskutečně dlouhý test měřící 23 kilometrů. „Před letošním ročníkem jsme v Krumlově byli už dvakrát, ale ani jednou jsme Malonty neokusili. Jednou byla zkouška z technických a bezpečnostních důvodů zrušena a jednou jsme odstoupili kvůli technice ještě před Malonty. Letos jsme si je tedy poprvé zkusili a byla to velmi zajímavá zkušenost, za kterou jsme rádi,“ bilancuje Pešl Rally Český Krumlov a mezitím už se pomalu začíná soustředit na další podnik seriálu MČR – Rally Hustopeče. Ta se pojede v polovině června a valašská posádka už se na „závod mezi vinicemi“ hodně těší. „Do Hustopeč se vždycky těšíme a stejně tak to je i tentokrát. Výsledek z Krumlova nás zdravě nabudil a uděláme všechno proto, abychom skončili o něco výše,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.