Bedna ve třídě to byla, ale mohlo to být i o fous lepší. Tak by se dala ve zkratce charakterizovat Rally Český Krumlov v podání posádky JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, na třetím podniku sedmidílného seriálu MČR v rally vybojovali třináctou příčku absolutně a ve své třídě 3 skončili bronzoví. Od stříbra je dělila pouhá vteřina.
V dosavadním průběhu sezony, kdy Pešl jede stejně jako v minulých sezonách tzv. velký mistrák, tedy MČR v rally, zatím čekal na záblesk lepších časů. Na domácí Valašce Pešl po odstoupení v prvním dnu pak jen dle pravidel Superrally solidně odjezdil druhý den bez možnosti získat body, na Šumavě pak trápily posádku četné technické problémy a bylo z toho jen šesté místo ve třídě. Až do třetice to klaplo nejlépe. Na rally Český Krumlov jeli Pešl s Peškem od začátku vyrovnaně a stále se drželi v první trojce. Ještě před poslední 16. RZ držel pilot z Valašského Meziříčí skvělé druhé místo za vedoucím Březíkem, ale o stříbro nakonec smolně přišel. Průběžně třetí Martin Šikl v poslední zkoušce stáhl devítivteřinové manko a ještě navrch přidal 1,2 vteřiny a urval stříbro pro sebe. I proto pak byly pocity po Rally Český Krumlov spíše smíšené. „Samozřejmě je škoda, že jsme v poslední RZ přišli o druhé místo ve třídě, ale takový je rally sport,“ ohlédl se za soutěži v cíli Jaroslav Pešl. Hned vzápětí přidal i další postřehy, které poukazují na to, že zdaleka na všechno na jihu Čech nebylo ideální. „Ono to nebylo jen o tom těsně ztraceném stříbru, ale spíše o celkovém našem dojmu ze závodu. Bylo to takové všelijaké. Chvíli se nám jelo dobře, pak jsme chytili defekt a všechno šlo do kopru. Pak jsme to zase nějak naháněli a vypadalo to na stříbro, chvíli poté už jsme zase smolně přišli o stříbro. Globálně to vlastně bylo pro nás dobré, protože zatímco někteří naši soupeři museli defekty spravovat přímo na erzetě, my jsme s defektem alespoň mohli dojet do cíle zkoušky. Celkově tedy převažuje spokojenost. Body za třetí místo bereme,“ popsal svým pohledem krumlovskou soutěž pilot posádky a zároveň i šéf JP Motorsport teamu.
Jihočeská tradiční soutěž, která jela už svůj 45. ročník, přinesla Pešlovi i jednu velmi zajímavou premiéru. Přestože jel Pešl Krumlov již potřetí, teprve letos si poprvé v kariéře vyzkoušel legendární rychlostní zkoušku Malonty, na české poměry neskutečně dlouhý test měřící 23 kilometrů. „Před letošním ročníkem jsme v Krumlově byli už dvakrát, ale ani jednou jsme Malonty neokusili. Jednou byla zkouška z technických a bezpečnostních důvodů zrušena a jednou jsme odstoupili kvůli technice ještě před Malonty. Letos jsme si je tedy poprvé zkusili a byla to velmi zajímavá zkušenost, za kterou jsme rádi,“ bilancuje Pešl Rally Český Krumlov a mezitím už se pomalu začíná soustředit na další podnik seriálu MČR – Rally Hustopeče. Ta se pojede v polovině června a valašská posádka už se na „závod mezi vinicemi“ hodně těší. „Do Hustopeč se vždycky těšíme a stejně tak to je i tentokrát. Výsledek z Krumlova nás zdravě nabudil a uděláme všechno proto, abychom skončili o něco výše,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?