Bedna ve třídě to byla, ale mohlo to být i o fous lepší. Tak by se dala ve zkratce charakterizovat Rally Český Krumlov v podání posádky JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, na třetím podniku sedmidílného seriálu MČR v rally vybojovali třináctou příčku absolutně a ve své třídě 3 skončili bronzoví. Od stříbra je dělila pouhá vteřina.
V dosavadním průběhu sezony, kdy Pešl jede stejně jako v minulých sezonách tzv. velký mistrák, tedy MČR v rally, zatím čekal na záblesk lepších časů. Na domácí Valašce Pešl po odstoupení v prvním dnu pak jen dle pravidel Superrally solidně odjezdil druhý den bez možnosti získat body, na Šumavě pak trápily posádku četné technické problémy a bylo z toho jen šesté místo ve třídě. Až do třetice to klaplo nejlépe. Na rally Český Krumlov jeli Pešl s Peškem od začátku vyrovnaně a stále se drželi v první trojce. Ještě před poslední 16. RZ držel pilot z Valašského Meziříčí skvělé druhé místo za vedoucím Březíkem, ale o stříbro nakonec smolně přišel. Průběžně třetí Martin Šikl v poslední zkoušce stáhl devítivteřinové manko a ještě navrch přidal 1,2 vteřiny a urval stříbro pro sebe. I proto pak byly pocity po Rally Český Krumlov spíše smíšené. „Samozřejmě je škoda, že jsme v poslední RZ přišli o druhé místo ve třídě, ale takový je rally sport,“ ohlédl se za soutěži v cíli Jaroslav Pešl. Hned vzápětí přidal i další postřehy, které poukazují na to, že zdaleka na všechno na jihu Čech nebylo ideální. „Ono to nebylo jen o tom těsně ztraceném stříbru, ale spíše o celkovém našem dojmu ze závodu. Bylo to takové všelijaké. Chvíli se nám jelo dobře, pak jsme chytili defekt a všechno šlo do kopru. Pak jsme to zase nějak naháněli a vypadalo to na stříbro, chvíli poté už jsme zase smolně přišli o stříbro. Globálně to vlastně bylo pro nás dobré, protože zatímco někteří naši soupeři museli defekty spravovat přímo na erzetě, my jsme s defektem alespoň mohli dojet do cíle zkoušky. Celkově tedy převažuje spokojenost. Body za třetí místo bereme,“ popsal svým pohledem krumlovskou soutěž pilot posádky a zároveň i šéf JP Motorsport teamu.
Jihočeská tradiční soutěž, která jela už svůj 45. ročník, přinesla Pešlovi i jednu velmi zajímavou premiéru. Přestože jel Pešl Krumlov již potřetí, teprve letos si poprvé v kariéře vyzkoušel legendární rychlostní zkoušku Malonty, na české poměry neskutečně dlouhý test měřící 23 kilometrů. „Před letošním ročníkem jsme v Krumlově byli už dvakrát, ale ani jednou jsme Malonty neokusili. Jednou byla zkouška z technických a bezpečnostních důvodů zrušena a jednou jsme odstoupili kvůli technice ještě před Malonty. Letos jsme si je tedy poprvé zkusili a byla to velmi zajímavá zkušenost, za kterou jsme rádi,“ bilancuje Pešl Rally Český Krumlov a mezitím už se pomalu začíná soustředit na další podnik seriálu MČR – Rally Hustopeče. Ta se pojede v polovině června a valašská posádka už se na „závod mezi vinicemi“ hodně těší. „Do Hustopeč se vždycky těšíme a stejně tak to je i tentokrát. Výsledek z Krumlova nás zdravě nabudil a uděláme všechno proto, abychom skončili o něco výše,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.