Bedna ve třídě to byla, ale mohlo to být i o fous lepší. Tak by se dala ve zkratce charakterizovat Rally Český Krumlov v podání posádky JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, na třetím podniku sedmidílného seriálu MČR v rally vybojovali třináctou příčku absolutně a ve své třídě 3 skončili bronzoví. Od stříbra je dělila pouhá vteřina.
V dosavadním průběhu sezony, kdy Pešl jede stejně jako v minulých sezonách tzv. velký mistrák, tedy MČR v rally, zatím čekal na záblesk lepších časů. Na domácí Valašce Pešl po odstoupení v prvním dnu pak jen dle pravidel Superrally solidně odjezdil druhý den bez možnosti získat body, na Šumavě pak trápily posádku četné technické problémy a bylo z toho jen šesté místo ve třídě. Až do třetice to klaplo nejlépe. Na rally Český Krumlov jeli Pešl s Peškem od začátku vyrovnaně a stále se drželi v první trojce. Ještě před poslední 16. RZ držel pilot z Valašského Meziříčí skvělé druhé místo za vedoucím Březíkem, ale o stříbro nakonec smolně přišel. Průběžně třetí Martin Šikl v poslední zkoušce stáhl devítivteřinové manko a ještě navrch přidal 1,2 vteřiny a urval stříbro pro sebe. I proto pak byly pocity po Rally Český Krumlov spíše smíšené. „Samozřejmě je škoda, že jsme v poslední RZ přišli o druhé místo ve třídě, ale takový je rally sport,“ ohlédl se za soutěži v cíli Jaroslav Pešl. Hned vzápětí přidal i další postřehy, které poukazují na to, že zdaleka na všechno na jihu Čech nebylo ideální. „Ono to nebylo jen o tom těsně ztraceném stříbru, ale spíše o celkovém našem dojmu ze závodu. Bylo to takové všelijaké. Chvíli se nám jelo dobře, pak jsme chytili defekt a všechno šlo do kopru. Pak jsme to zase nějak naháněli a vypadalo to na stříbro, chvíli poté už jsme zase smolně přišli o stříbro. Globálně to vlastně bylo pro nás dobré, protože zatímco někteří naši soupeři museli defekty spravovat přímo na erzetě, my jsme s defektem alespoň mohli dojet do cíle zkoušky. Celkově tedy převažuje spokojenost. Body za třetí místo bereme,“ popsal svým pohledem krumlovskou soutěž pilot posádky a zároveň i šéf JP Motorsport teamu.
Jihočeská tradiční soutěž, která jela už svůj 45. ročník, přinesla Pešlovi i jednu velmi zajímavou premiéru. Přestože jel Pešl Krumlov již potřetí, teprve letos si poprvé v kariéře vyzkoušel legendární rychlostní zkoušku Malonty, na české poměry neskutečně dlouhý test měřící 23 kilometrů. „Před letošním ročníkem jsme v Krumlově byli už dvakrát, ale ani jednou jsme Malonty neokusili. Jednou byla zkouška z technických a bezpečnostních důvodů zrušena a jednou jsme odstoupili kvůli technice ještě před Malonty. Letos jsme si je tedy poprvé zkusili a byla to velmi zajímavá zkušenost, za kterou jsme rádi,“ bilancuje Pešl Rally Český Krumlov a mezitím už se pomalu začíná soustředit na další podnik seriálu MČR – Rally Hustopeče. Ta se pojede v polovině června a valašská posádka už se na „závod mezi vinicemi“ hodně těší. „Do Hustopeč se vždycky těšíme a stejně tak to je i tentokrát. Výsledek z Krumlova nás zdravě nabudil a uděláme všechno proto, abychom skončili o něco výše,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?