Čtyřiačtyřicátý ročník prestižní Rally Bohemia má potvrzenu svoji letošní podobu. Na internetových stránkách www.rallybohemia.cz jsou již k dispozici základní informace k soutěži včetně schválených Zvláštních ustanovení, tedy základního dokumentu soutěže.
Letošní Rally Bohemia se bude konat ve dnech 1. – 2. července a zůstává tak věrna svému loňskému termínu prvního prázdninového víkendu i divácky přívětivému formátu sobota – neděle. Diváci i jezdci se mohou těšit na větší počet rychlostních zkoušek než v minulém ročníku. Centrem soutěže bude jako vždy Mladá Boleslav, město automobilům zaslíbené, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally.
Do časového harmonogramu přibyla zcela nová rychlostní zkouška s názvem Městská, která se pojede přímo v Mladé Boleslavi hned jako první v pořadí a bude okruhová na dvě kola. Následovat bude rychlostní zkouška Chloudov, která se do časového harmonogramu vrací po několika letech. Tato náročná RZ v minulosti často razantně promlouvala do průběhu soutěže. Další změnou je to, že rychlostní zkouška Radostín v okolí Sychrova již nebude polokruhová, ale pojede se klasicky. Opět se pojede královská rychlostní zkouška Zlatá, spojující v sobě obtížné úseky Šumburk a Návarov. Chybě nebude tradiční test Cetno ani oblíbená mladoboleslavská rychlostní zkouška Staroměstská ve své obvyklé podobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.